Třetí Sirius odplouvá do Česka. V Číně roky čekal na zákazníka

Jednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš PetrovskýJednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš Petrovský

Do Evropy dopluje v listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
L. Maštera

Čína výhodně prodá ČR to co nikdo další nechce. Ale bude to obchod který patrně dnes při svých 80. narozeninách a v kruhu svých ctitelů neopomene připomenout věrný přítel Kim Čong Una. Prostě, výhodná koupě českého podniku!!!

Jarda

a pak bude co? to se vrati do ciny za 5 let?

Petr

Roky čekal na zákazníky???

Daddy

Tak taky skvělá práce LE skoro na podnose přinést hotovku konkurenci. To jen tak nikdo nedokáže. Tohle totiž zaslouží obrovský respekt, že skoro za 3 roky od spojení s Renfe a přitom počet jednotek je pořád stejný

J.K.

Tak třeba si obejdnají nějaké taky , jenom nebudou chtít 5 let staré kusy…

Lukáš Chytil

Kdyby ty jednotky byly takový hit, tak by se o ně dopravci „poprali“. Situace je ale opačná, čím to asi bude? 😉🤔

ldx

Scházející byrokratické úkony? EU si nechce do mobility pustit čínské firmy a to je celý problém. Jak Regiojet zvládne papírování a úskoky evropské konkurence výrobců, to ještě uvidíme… Nejspíš ještě budou soudy a různá podání k antimonopolním úřadům…

L. Maštera

Nemáte pravdu! Možná jsou za tím se skrývají neznámé tahy nejmenovaného českého přítele Kim Čong Una, exprezidenta Zemana.

Martin Lér

Nepletete si Medvídka Pú s Kimem? 🤔

Martin Lér

Čirá neschopnost výrobce zoči-voči legislativě, kterou je nutné dodržet. To v PRC neznaj, tam je pružnost.

hostivarskej

není divu, že ten bolševický trpasličí šrot nikdo nechce.

ldx

:-)))
Apropos v Číně, na rozdíl od Japonska, jsou i regiony, kde žijí poměrně vysocí Asiati. Takže i ty čínské tuzemské jednotky s tím musí počítat.

L. Maštera

A právě proto ani sami je nevyužívají, ani jim nejsou pro chudší vrstvy dostatečné

rzc

Treba se Huthiove v pruplavu budou cinit a tento vlak pro hobity nedorazi.

Jan

Oni se činí v průlivu Bab al Mandab, ale o 2000 km SZ tím trpí sekundárně i Suezský průplav…

Jiří Kocurek

Špatně.

Máte požadovat, aby to jelo po kolejích a pak Jančurovi vyčítat, že to vezl přes Rusko. A tvrdit, že žádný takový příkaz o železniční povinosti nebyl vydán.

David Peca

Nekoukejte furt na Disney a občas vylezte.

Vlastimil Kocurek

Jak takový komentář přispívá k problematice ??

Joe

A jak prospívá problematice každý druhý komentář o hobitech? Mě přijde, že jakmile jde o čínský Sirius, tak najednou všichni mají postavu redaktora Petrovského, ale reálně budou někde o 30 čísel níž a ještě v tom vlaku nikdy neseděli. A dělají jak kdyby je s tím někdo denně nutil jezdit nejmíň 4x do Ústí a zpátky.

David

Stejně to Jančuru už nezajímá.

Milan2

Můžete se ho zeptat a dát nam informaci

Kubrt

Jančuru možná ne, ale určitě to zajímá jeho firmu, když s tím vlakem počítají.

MartinS.

Myslím, že ho to zajímá víc než hodně. Smlouvu na R23 má ještě na 5 let. S čínskými jednotkami, pokud nebudou moc poruchové má šanci na další smlouvu na tuto linku. RJ chce prodávat v horizontu 5-10 let. Čím víc linek v závazku a jistotou výdělku bude jezdit, tím výhodněji má šanci RJ prodat.

Jiří

Potěž pánbůh, jestli bude ta třetí jednotka vypadat jako ty dvě, tak to se máme na co těšit. Dodatečně dodělávané informační panely, hlavně přidělané po domácku, amatérsky ty venkovní.

Pedro72

Znám protěž, znám potah, ale nějak si nejsem jistý, co to má společného s vlaky.

Míra

Čínský kolaborant Jančura, fuj!

JirkaJJ

Ano, každý správný vlastenec totiž jezdí jen a pouze vagonky vyrobenými v NDR.

Joe

Kdepak, jedině Šukafonem a Tornádem ze Studénky.

Panoramix

Nevím, proč máte tolik minusů a negativní reakce. Vždyť říkáte pravdu. Jančura tady kvůli své hamižnosti umete cestu další čínské společnosti, která následně postupně rozloží evropský trh kolejových vozidel zevnitř. Až se zde CRRC napevno usadí, získá povolení pro své vlaky a bude mít reference z provozu v různých evropských zemích, pak to nabere rychlý spád, jelikož většinou se vlaky pořizují v rámci výběrových řízení, kde rozhoduje cena. A tu nastaví Číňan nízko, neboť mu to umožňují domácí podmínky výroby. Za 10-15 let tak budeme řešit stejné obdobné problémy jako dnes při obnově autobusů a trolejbusů, kdy se sem cpou… Číst vice »

noerf

Jedna věc je cena pořízení, druhá provozní náklady a třetí četnost oprav. Pokud si dopravce vybere špatného dodavatele a bude mít odstavenou polovinu dopravních prostředků, tak jej čekají pokuty od objednatele, náklady na pronájem jiných vozidel a poškození dobrého jména společnosti. A možná získá nějaké odškodnění od výrobce. Na druhou stranu je většina výrobků dnes certifikovaných pro evropský trh.

Milan

Když má dopravce vozidla jen pronajata, tak pokuty a další naklady za jejich výpadek obdržené od objednavatelů pravděpodobně smluvně přeúčtování majiteli jim dlouhodobě zapujčenych vozidel.

František

Jasně, fandové uzavřeného trhu – aby vám pak jak se říká nejel vlak a nemuseli jste kupoval skvosty jako 380 od Škodovky.

JendaVenda

A nebude to tím, že objednavatelé veřejné dopravy kladou velkou váhu na cenu? A ti kteří tím vlakem jezdí taky chtějí jezdit pomalu zadarmo? To pak vezmete Číňanem zavděk, když je o 1/3 levnější.

Lukyn

Tento Hoax vyřešili například Francouzi už dávno, požadují u vozidla do státních zakázek určité procento domácí produkce. Naopak si ale myslím že vstup Číny na Evropský trh mnohem více rozpumpuje zpohodlnělou konkurenci. Přeci jen mají dnes jedny z nejpokročilejších vlaků na světě které můžou být i lepší než ty evropské ve všech ohledech. Sirius je pouze ten úplný low cost low end toho co může čína nabídnout.

Joe

Jasně a proto číňany z bulharského tendru vypráskali. A pokud by čínské výrobce někdo oslovil na přímo, za svoje peníze, je to čistě jeho rozhodnutí a nikdo mu bránit nebude.

Jan

Cítím jasný sarkasmus takže si přisadím, Jančuro octup!!!

vladki

Doufám že jste to nepsal na čínském telefonu/počítači.

Jiří Kocurek

On to nepíše proti Číně. On to píše proti Jančurovi a pak je jakýkoliv čínský, ruský… prostředek vpořádku. Pro likvidaci sousedovy kozy je vpořádku cokoliv.

lol

Pěknej novej škoda jen na chvilku se někde zastaví a dopadne takto: https://youtu.be/bqhL3GNkGcU

Eso363

Proboha, to bylo rychlé.

král j

To je ostuda, že to od roku 2019, tedy za 5 let, ještě nestihli schválit. To ten nový svatební zákon od pirátů bude dřív.

František

A myslíte, že je ti víc ostuda výrobce a nebo toho schvalovacími procesu? Asi bych měl dřív i letadlo… Pak se nikdo nesmí divit, že je železnice taková díra na peníze. a ohánět se bezpečností? Ani na koridorech se teď nic nestane když někdo projede stůj a je na stejný kolejí jako jiný vlak …

Stanley

On je nějaký svatební zákon..🤔

Jiří Kocurek

Jo, piráti protlačili novelu, systém je nastavený tak, že o stavební povolení může žádat pouze fyzická osoba. Právnická osoba = projekční firma nikoliv (bim bam) musí se tam jednatel zaregistrovat jako fyzická osoba (bim bam).

Jan

To si pište, zákon o rodině…

noerf

Tak schválení nového typu trvá obvykle minimálně dva roky. A vzhledem k tomu, že čínští technici, tady mezi lety 2020 až 2023 kvůli covidu téměř nebyli, tak se termín posunul. Jednotky mohou jezdit s cestujícími v rámci zkušebního provozu a schválení je už pouze otázka času.

mgr.pavel

Domotat schvalování vlakové soupravy se stavebním zákonem a ten si ještě splést se svatbou..?

Jako chápu, je pátek večer 😀

Otakar

On tam musel nějak dostat ty piráty, o to šlo.

Vít Jůza

A já myslel, že mu jde o stejnopohlavní „manželství“. Doufám, že to dřív nebude.

Jan

Šťastnou cestu kolem Húthiů v Jemenu…

Jarda Š.

Asi raději poplují kolem Mysu Dobré naděje.

TPal.

Lodě obeplouvají Afriku. Zpoždění bývají v řádů 1-2 měsíců, záleží na tom, kolik si rejdař naplánuje mezivykládek, které bez Húthiů nejsou až tak časté.

Jan

Tak to bude Suez brzy na mizině…

Tom

Ono tam ještě sem tam něco pluje. Jasně, není to, co to bývalo dřív.

Problém je, že tam aktuálně neplatí prakticky žádné pojištění. A do tohoto (značného) rizika se ledaskomu nechce.

Tom

Loď rozhodně nenabere cestou kolem Afriky zpoždění 1-2 měsíce, ale jen cca 2 týdny.

Celá cesta z východu Číny kolem Afriky do západoevropských přístavů trvá max 6-8 týdnů, podle počtu zastávek a rychlosti lodi.

Jiří Kocurek

Prosímvás, ta loď pluje rychlostí cca 20-30 uzlů. To je 37-55 km/h, za den tak zvládne zhruba 900 kilometrů.
Za 1 až 2 mesíce bez problémů udělá cestu kolem světa.

Jarda V.

Nevim zda ty “pirati” utoci bezmyslenkovite nebo si cile vybiraji, ale v Cine kde plati trest smrti za mensi “prohresky” bych nechtel travit zbytek zivota v kriminale. Soudit se tam bude asi rychle a popravovat jeste rschleji nez v “demokraticky” vyspelich zemich.

Jan

Když s tím začínali tak prý útočili na lodě vlastěné či provozované Izraelem, ale nějak se jim nedařilo je rozlišit od ostatních…

Lukáš Chytil

Tak Húthiové by si asi rozmysleli zaúčtočit na loď patřící Číně.

Jan

Téměř jakákoliv loď v průlivu Bab al Mandab veze mraky v čínského zboží směr Evropa. Číňané už několik let provozují vojenskou základnu v Džibuti na protějším břehu průlivu takže mě dost překvapuje že se tam neumějí sjednat pořádek. Oni mají na Írán takové páky aby jim ty technologie přestal dodávat…

sklenář

Za toto rozhodnutí jménem cestujících linky R23 Jančurovi děkuji.

Dave

Předpokládám, že to myslíte ironicky.

Péťa

Proč? Svezl jsem se tím a ačkoli to není žádná hitparáda tak je to o dost lepší než Pershing a tři (někdy dva) vozy nejistého uspořádání a nejisté vozové třídy.

Dfg

Snad vám to na R23 přinese opravdu lepší služby 🙂

ruzian1

Jak to vůbec vypadá s těmi Číňany pro Westbahn?

Gajda

Nikde se zatím nepsalo, že by padla dohoda, ale od toho, že se čeká na schválení na ty 4 co si má WB pronajmout žádný další info nebylo.