Třetí pokus vyšel. Nešťastnou Ušatou zrenovuje a zprovozní 1. Kolínská lokomotivní
Parní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Muzeum hledalo renovátora Ušaté od září 2019, kdy vypsalo první tendr.
Chtěl bych se zeptat jak to vypadá s Libenskym Albatrosem budou ho někdy opravovat?
Kolik že to chtěl Růžolící chrochtik ? Desetinu?
Jsou dobří hospodáři…
No, myslím, že dneska by to u Chrochtíka také podražilo.
To ano, ale Chrochtik to chtěl před třemi roky…
Na facebooku se někdo divil, že NTM zadalo zakázku za 1 milion euro.
Nicméně to, že ČD Nostalgie dostává každý rok 50 milionů na provoz to už se nikdo nepodivuje..
Zkuste si to vynásobit 10 za posledních 10 let ( rozpočet byl ještě vyšší ) a zamyslet se nad tím kolik lokomotiv jezdí v jakém jsou stavu ..
Bohužel vše je netransparentní a nedohledatelné kam co jde, jaké faktury se platí, komu.
Myslím si, že České Dráhy by toto měli mít veřejně dohledatelné. Vše se totiž platí z veřejného státního rozpočtu !!!!
ČD a.s. není státní. je to akciovka. A peníze za objednanou službu dostávají i jiné firmy a ty nic nezveřejňují a nesoutěží.
Mhmm… Souhlasím. Ale taková trochu zvláštní akciovka… Když tě ze 100% kryje stát. Není třeba snad zdůrazňovat výhody s takovým krytím, nicht war… :-/
DB A.G. jsou taky „zvláštní“ akciovka, podobně jsou na tom SBB, BLS, resp. všechny švýcarské železniční společnosti …
Má pravdu..
Majitel Českých Drah a.s je Ministerstvo dopravy České republiky (100 %)
Úloha Českých Drah a.s je přepravovat cestující. Nikde jsem se nedočetl, že by měli suplovat organizaci, kterou máme na uchování historie – známe ji pod značkou NTM chápeme?
CO to ma s lokomotivou ve vlastnictvi NTM? Halo! Proc u clanku o majetku NTM pleteme CD, aby jsme byli zajimavy?
To jen recnicka figura známá jako „a vy zase bijete cernochy“
Zajímalo by mě co 475.101, 365.024, 433.025 ..
365 a 433 se měli tuším obě opravovat v Německu, což se ukazuje jako kámen úrazu, a troufám si tvrdit, že už tam nikdy nikdo od nás žádnou párovnu na opravu nepošle. 433 už si snad nějak stáhli do Lužné v podobě skládačky z Ikea, a snaží se jí tam dát nějak dohromady, a doufají, že v tom Německu aspoň něco udělali. 365 by měla být stále v Německu, oprava je opožděna už o několik let, tam by mě zajímalo, kdo a kdy jí vůbec naposled fyzicky viděl, jestli už jí v tom Německu spíš komplet nerozřezali do šrotu…
Až na to, že 433 025 je legionářů a opravovala se v DKV Plzeň ve spolupráci ČD + IMC. Kromě technických problémů s rámem (které jsou řešitelné) nastaly během covidu personální problémy, kdy někteří z hlavních tahounů opravy nejsou mezi námi :/ Loko je skutečně na seskládání v Lužné, kde čeká na volnou kapacitu. Němci za tohle fakt nemůžou…
Moje chyba no 🙂
475.101 se po opravě s velkou slávou vrátila do Brna, bohužel krátce na to se objevila nějaká vážná závada válce a stále se opravuje, takže je aktuálně opět mimo provoz…
Jakožto železničář, i v civilu příznivce železnice (dle některých zde nenáviděný šotouš), zprovoznění vítám.
Uvidíme v listopadu 2023 a hlavně jaké možnosti a podmínky k provozu lokomotivy NTM nastaví.