Třetí pokus vyšel. Nešťastnou Ušatou zrenovuje a zprovozní 1. Kolínská lokomotivní

Parní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákParní lokomotiva 464.102, Praha, Balabenka, 9. 7. 2018, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Muzeum hledalo renovátora Ušaté od září 2019, kdy vypsalo první tendr.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mojam

Chtěl bych se zeptat jak to vypadá s Libenskym Albatrosem budou ho někdy opravovat?

BND 30

Kolik že to chtěl Růžolící chrochtik ? Desetinu?
Jsou dobří hospodáři…

Václav

No, myslím, že dneska by to u Chrochtíka také podražilo.

BND 30

To ano, ale Chrochtik to chtěl před třemi roky…

Tonda Nádražák

Na facebooku se někdo divil, že NTM zadalo zakázku za 1 milion euro.
Nicméně to, že ČD Nostalgie dostává každý rok 50 milionů na provoz to už se nikdo nepodivuje..
Zkuste si to vynásobit 10 za posledních 10 let ( rozpočet byl ještě vyšší ) a zamyslet se nad tím kolik lokomotiv jezdí v jakém jsou stavu ..
Bohužel vše je netransparentní a nedohledatelné kam co jde, jaké faktury se platí, komu.
Myslím si, že České Dráhy by toto měli mít veřejně dohledatelné. Vše se totiž platí z veřejného státního rozpočtu !!!!

Mašinka1

ČD a.s. není státní. je to akciovka. A peníze za objednanou službu dostávají i jiné firmy a ty nic nezveřejňují a nesoutěží.

Olin

Mhmm… Souhlasím. Ale taková trochu zvláštní akciovka… Když tě ze 100% kryje stát. Není třeba snad zdůrazňovat výhody s takovým krytím, nicht war… :-/

XYYY

DB A.G. jsou taky „zvláštní“ akciovka, podobně jsou na tom SBB, BLS, resp. všechny švýcarské železniční společnosti …

Mašinka3

Má pravdu..
Majitel Českých Drah a.s je Ministerstvo dopravy České republiky (100 %)

Úloha Českých Drah a.s je přepravovat cestující. Nikde jsem se nedočetl, že by měli suplovat organizaci, kterou máme na uchování historie – známe ji pod značkou NTM chápeme?

Paolo

CO to ma s lokomotivou ve vlastnictvi NTM? Halo! Proc u clanku o majetku NTM pleteme CD, aby jsme byli zajimavy?

Gwann

To jen recnicka figura známá jako „a vy zase bijete cernochy“

Šotouš Fanda

Zajímalo by mě co 475.101, 365.024, 433.025 ..

fabec

365 a 433 se měli tuším obě opravovat v Německu, což se ukazuje jako kámen úrazu, a troufám si tvrdit, že už tam nikdy nikdo od nás žádnou párovnu na opravu nepošle. 433 už si snad nějak stáhli do Lužné v podobě skládačky z Ikea, a snaží se jí tam dát nějak dohromady, a doufají, že v tom Německu aspoň něco udělali. 365 by měla být stále v Německu, oprava je opožděna už o několik let, tam by mě zajímalo, kdo a kdy jí vůbec naposled fyzicky viděl, jestli už jí v tom Německu spíš komplet nerozřezali do šrotu…

Jussi

Až na to, že 433 025 je legionářů a opravovala se v DKV Plzeň ve spolupráci ČD + IMC. Kromě technických problémů s rámem (které jsou řešitelné) nastaly během covidu personální problémy, kdy někteří z hlavních tahounů opravy nejsou mezi námi :/ Loko je skutečně na seskládání v Lužné, kde čeká na volnou kapacitu. Němci za tohle fakt nemůžou…

fabec

Moje chyba no 🙂

Milan

475.101 se po opravě s velkou slávou vrátila do Brna, bohužel krátce na to se objevila nějaká vážná závada válce a stále se opravuje, takže je aktuálně opět mimo provoz…

Dave

Jakožto železničář, i v civilu příznivce železnice (dle některých zde nenáviděný šotouš), zprovoznění vítám.

neznamyjarek

Uvidíme v listopadu 2023 a hlavně jaké možnosti a podmínky k provozu lokomotivy NTM nastaví.