Třetí pokus: Ani deset, ani 14. Budějovický dopravní podnik koupí rekordních 35 trolejbusů

Trolejbus v Českých Budějovicích. Pramen: DPMČBTrolejbus v Českých Budějovicích. Pramen: DPMČB

Po dodání nových trolejbusů má být trolejbusový vozový park DPMCB složený kompletně z nízkopodlažních vozidel.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Proč kupují v ČB jen kloubové?

PeDazOl

A budou jezdit i na letiště Josefa Švejka? Když ho teď otevřeli?

TrBus

Tak snad to opět bude Solaris…

noerf

Vzhledem k problémům Cegelec s komponenty je předpoklad, že elektrovýzbroj dodá Škoda. Karoserie může být Solaris, Sor, Temsa. Vzhledem ke sjednocení vozového parku by karoserie Solaris byla vhodná volba. Otázka je výrobních kapacit a zájmům Škody.

Kuba

Temsa ne, žádná 37Tr neexistuje (a snad ani nebude).

PvvS

Neukončoval náhodou Solaris spolupráci se Škodovkou ?

Jirka K.

To se v průběhu času dosti mění. Jak se Solarisem, tak se Sorem i Temsou.
Přeci jen jde především o prachy.

Jindrich Fišera

Vzhledem k tomu, že Solaris se stal majetkem CAF, která má vlastní kapacity pro vývoj a výrobu elektrických výzbrojí a že Škoda začíná na trh umisťovat karoserie vlastní produkce, lze očekávat, že volný výběr výzbrojí a karoaserií skončí s tím jak doběhnou stávající smlouvy. Já osobně se domnívám, že SOR a Bohdan budou spoléhat na osvědčený Cegelec, Solaris bude osazován výzbrojemi CAF, které budou možná brandovány jako Solaris, protože je to opravdu velmi silná značka a IVECO velmi pravděpodbně přestane se Škodou spolupracovat také. Jakého partnera si IVECO zvolí, to si tipnout netroufám.

MartinR

Solaris už pár měsíců testuje svůj vlastní trolejbus s výzbrojí Medcom.

VojtaDrevik

Ten se asi týden zpátky přesunul do Kanady do Vancouveru…

Tomariero

Takže pravděpodobně náhrada i 25tr s rokem výroby 2009 a starší plus v případě převodu linky 15 konec Solarisu 15 z let 2002-2004 (ks) plus možná nejstarší kloubové Citelisy.

VojtaDrevik

Na linku 15 by byla náhrada čtyř autobusů. To znamená, že zbyde 9 starých trolejbusů. Co málo kdo ví, tak se zvažovalo (nevím jak to dopadlo), že se nechá pár 15TrM na noční linky. Všechny vozy totiž prošly GO v letech 2011 až 2016 a některé jsou tak na tom mnohem lépe než prorezlé 25Tr i z roku 2012. 4 vyřazené autobusy by nejspíše také nebyly Solarisy Urbino 15, ale 4 Citelisy (z toho 1 shořelý).

Medvěd

melete nesmysly. Už když se generálkovaly Citybusy se krásně ukazalovalo, že kastle i po letech jsou ve velmi dobrém stavu. To samé jsou Citelisy. Tak nemelte o 10let starých 25Tr….15Tr jsou po smrti, 15TrM byly nesmyslný generálky v době kdy se ostatní DP 15TrM zbavovalo tak v ČB se vesele generálkovalo.

VojtaDrevik

Jste z Budějc? Já totiž jo. A kastle citelisů jsou nehorázně prorezlé. 10 staré vozy mají rez už i vidět. Samozřejmě vzhledem k nízkopodlažnosti 25Tr se asi nevyřadí, ale 15TrM jsou na tom mnohem lépe. Na noční linky by 15ky stačily

Medvěd

ano, jsem z Budějc a myslím, že ty vozy znám líp než vy z pohledu cestujícího 🙂

Y.K.

Tak to navýšení ceny za rok není až tak šokantní vzhledem k 18% inflaci (nyní snad 10%). 🙁