Třetí nejdelší most v Plzeňském kraji čeká oprava. Konstrukce je v havarijním stavu
Most přes Berounku v Liblíně. Foto: Národní památkový ústav
Během opravy vznikne provizorní most s jednosměrným provozem.
Během opravy vznikne provizorní most s jednosměrným provozem.
> Most je roku 2019 kulturní památkou
Asi tam chybí „od“ …
Ne Zvíkovský, ale Zvíkovecký most. Zvíkovský most překlenuje Vltavu, ne Berounku.
Plánuje se nějaká úprava či rozšíření nebo půjde o repliku, zejména ta silniční doprava je tam docela nešťastná. Rampy na most a využití libeňské časti jako parkoviště mi přijde hloupé. To může být vedle mostu. Počítá se i s cyklodopravou?
To jsi ale o 90km vedle. Tohle je Liblinsky most, ne Libensky 🙂
Libeňské? Nejste trochu na jiném mostě?
Pokud vám jde o Liblínský most a ne o Libeňský most, tak rekonstrukce bude prakticky stejná jako u Dolanského mostu. Na ponechané oblouky mostu se postaví nová širší mostovka.
Kamiony ze severu Čech na Rokycansko – nebylo by časově a možná i energeticky výhodnější jet po D7 a D5, než přes ty vesnice?
Napadá mě, že jak bude hotový obchvat Plas, tak po I/27 a Jateční ulicí přes Plzeň a hurá k Rokycanům. Jen do Radnic a okolí to nevyjde líp.
Z Liblina na Rokycany je rozhodne lepsi jet primo i ted, pres Plzen je to uplny nesmysl. Navic se buduje obchvat Oseka, to jeste vic zrychlí primou trasu.
Až se obě stavby dokončí tak bude zajímavá spojka Kralovice (I/27) – Rokycany (D5). I s ohledem na to, že do budoucna se počítá s prodloužením „napojení severního Plzeňska na dálnici D5“ dále na sever
Tohle je podobné místo jako úsek kolem Jesenice na 1/27: téměř každý rok nějaká oprava, uzavírka, objížďka. Buď se dělaly serpentiny pod Kozojedy, jindy zas průtah Liblínem, přes časem nějaké zpevnění/sanace tohoto mostu… a podobně jako ta Jesenice (letos tedy zavřený úsek za Vysokou Libynou) má objížďka několik desítek kilometrů. 😓
Tak hurá!. Zavřít lidem most bez náhrady je poněkud nespolečenské, řekl by angličan.
Tam to ani moc bez náhrady nejde, protože nejbližší mosty přes Berounku jsou okolo 20 km na obě stany po řece.
Je ještě jeden most v akutním stavu, kde to bez náhrady nejde. Provoz je na něm podobně omezený, rovněž se rozpadá a voda z Berounky pod ním teče taky. Konstrukčně je ale zcela jiný.
A význam textu v článku „Na podzim postaví stavbaři poblíž vodáckého kempu provizorní most, ocelovou příhradovou konstrukci, kde bude jednosměrný provoz na semafory. “ chápete?
Vodácky důležité místo na Berounce. Most nemá v okolí alternativu, dokonce se tu vyskytují i přívozy pro automobily…