Třetí linka do Francie. Španělské dráhy příští rok obnoví vysokorychlostní vlaky do Toulouse
Vysokorychlostní jednotka Renfe 100. Foto: CARLOS TEIXIDOR CADENAS/Wikimedia Commons
Spojení mezi Barcelonou a Toulouse zvládne rychlovlak za 3 hodiny a 30 minut.
Škoda, že se Francie a Španělsko nesnaží obnovit průjezd Pyrenejemi přes krásné nádraží Canfranc, to by mohlo být hezké a účelné spojení Barcelona – Bordeaux.
Nějaká snaha zjevně je – ostatně samo nádraží Canfranc už je přesunuto do „polohy trefující se do přeshraničního tunelu“ + má novou odbavovací halu.
Nicméně to spojení i tak bude hodně pomalé, a to i kdyby jen ze Zaragozy, natož z Barcelony.
Tak snaha tu je, jen jde strašně pomalu. Kus trati ve Francii už obnovili, tak snad dají i ten zbytek. Ovšem ve Španělsku se musí obnovit většina úseku z Huescy do Canfrancu a spojit to se změnou rozchodu, nebo udělat úsek s oběma rozchody. Jenže ještě zbývá trolej a pak na francouzské straně je stoupání 40 promile. Opravdu čtyřicet promile, což prakticky znemožňuje využít tuto trať pro nákladní dopravu.
Stačí nařídit železniční šotopovinnost… 😀
Pro VRT no problem
A ta trať má snad směrové parametry VRT?!?
Snaží, bude obnoveno. Nicméně to není z celkem jasných důvodů prioritou.
Stejně mi to přijde nepochopitelné, že po přeshraniční VRT z Barcelony do Perpiganu jezdí tak málo vlaků. Na to jak kvalitní infrastrukturu mají k dispozici je železniční doprava mezi Francií a Španělskem tragická. I před rozpadem spolupráce Renfe-SNCF to nebylo o moc lepší.
„tak málo vlaků“ platí pro většinu španělských VRT tratí.
To je pravda, ale pouhé čtyři páry vlaků (dvě TGV a dvě AVE) za den je fakt extrém. To pak není moc efektivní investice do infrastruktury, když se využívá tak málo. Snad se blýská na lepší časy a Renfe nezůstanou u třetího páru.
A vedle po silnici může jezdit každý. Ovšem nedejbože, kdyby chtěl autobusový dopravce přejít na koleje a vozit lidi vlakem. Ti by toho Flixe hnali! 🙁
To jsou 2 soupravy co jezdí celý den…si troubu říct, že 2 a321 by toho přepravily cca stejně, navíc jak budou lítat častěji, tak si vybere každý.
No a tak jako tak se člověk musí časově i „místenkově“ strefit do jednoho konkrétního spoje; pokud by ho nakonec (z jakéhokoliv důvodu) nestihl, tak nemůže jet na stejný doklad jiným spojem + musí doufat, že v tom jiném spoji ještě vůbec bude volno.
Lístky na vlaky AVE sú na španielske pomery dosť drahé, len neviem, či „sedí žaba na prameni“ v RENFE, v ADIFe alebo v oboch.
Je pravdou, že LAV neboli lacné, ale udržovaním vysokých cien sa to nezlepší.
Pripomína mi to ceny bytov v Bratislave za 300 000+ €, ktoré sú nové, (roky) nikdy nepoužité, ale developeri ich odmietajú predať za prijateľnejšie ceny, iba v nich naháňajú pavúky.
Potenciál mnohých úsekov VRT v Španielsku je opravdu málo využitý. Tiež nechápem tie rozdiely. Kým napr. Malága má pravidelné taktové spoje, tak neďaleká Granada len pár denne, podobne aj napr. oblasť Galície. A to tento spomínaný úsek si doslova pýta ďalšie diaľkové spojenia. Kľudne by Barcelona mohla mať priame vlaky do Milána, Zurichu či Frankfurtu.
A není problém v tom, že cena jízdenky je obdobná jako cena letenky…
Samotného mě dostalo že např. na severu z Pamplony do Ourense jede vlak jen jednou denně.