Třetí čínský vlak na českých kolejích. RegioJet dnes vyjel s poslední jednotkou Sirius
Jednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš Petrovský

O víkendu RegioJet na linku poprvé vypravil i jednotky Pesa Elf.eu v barvách PID.
Občas se holt stane, že člověk vypustí nějakou kravinu 😉
Prosim omluvte ho, utekl mi ze sklepa
Nad kolejnicí…
Článek „odkud kam to teda jezdí si najděte sami“ 🙂
A číst umíte?
„Doplnil tak dvě jednotky, které už mezi Kolínem a Ústím nad Labem jezdí.“
https://letmegooglethat.com/?q=linka+R23
Není zač.
No a za 5 let si je může odkoupit.
nebo radši vrátit, když se neosvědčí.
Je velmi nevýhodné mít tříkusovou sérii čehokoli.
Anebo to za 5let otestovat i s ETCS a vedet do ceho jdu a ukazat dlouhy nos Skodovce Pese i Stadleru. Myslim ze prvni zakazka by mojla byt v ramci propagace pomerne za pusu, coz si myslim ze je i tento pronajem.
Několikrát prohlásili ze si je nekoupí a ze je vrati
On si to vezme zase někdo jnej na něco jinýho, v kopřivách to neskončí.
Myslíte, že na to bude servis a náhradní díly?
Kvůli konverzi přišel Leoexpress o Staré Město, příští rok přijde v březnu o Košice, do Polska nikdo nejezdí, kvůli nesmyslným časům. 3 roky jsou pod Renfe, neschopné vedení přišlo o Siriuse a hlavně ani nepřišlo z žádnou náhradou. Pořád 5 jednotek a dualizace možná v roce 2027. Regiojet musí být hodně spokojen.
No tak to jsou takové závěry z kategorie lehce ukvapených.
jsem torchu čekal, že to Staré město po LE někdo vezme,ale s nástupem ETCS asi nikdo nemá volné vozidla a možná ani nechtějí nějak eskalovat napětí mezi dopravci a cenovou válku jako když RJ a LE začínal
A není takovou náhradou plánovaná linka ČD Praha – Břeclav přes Olomouc?
Tu chtěl taky Leoexpress už od roku 2019
Ve výsledku určitě ano, čekal jsem to trochu rychlejší.
Mě by spíše zajimalo, jak jsou cestující spokojeni s touto jednotkou a jak je spolehlivá v běžném provozu.
Asi takto: https://zdopravy.cz/na-vlastni-kuzi-jak-jsem-se-svezl-cinskym-flirtem-z-wishe-195267/
To je ale rok starý článek.
Je ale byť některé články pana redaktora díky jeho neustálému omýlání jeho výšky považuju za trochu zaujaté, tak tady ten popis víceméně sedí. Já se svými 185 cm jsem v té jednotce problém neměl a jel jsem celou trasu Kolín – Ústí, nejdříve ve dvojce, zpátky v jedničce. Ano, pendolino to není, ale že by to bylo vysloveně nepohodlné se říct nedá. Co je nepříjemné v té jedničce je to bzučení od motorů, to je opravdu opruz. A ano, vyšší člověk si trochu obouchá kolena pokud se chce nacpat do té přihrádky na nohy. Té jednotce by slušela nějaká pořádná… Číst vice »
A ty jednotky byly myslíte nějak upraveny nebo vylepšeny, aby byly pro cestující pohodlné?
Občas tím jedu a je to zásadní zlepšení oproti tomu, co tam jezdilo a stále ještě jezdí. Jakože co mě štve, je pomalé otevírání dveří, sedačky a interiér asi za mě v pořádku, osobně z pohledu běžného nepříliš náročněho cestujícího tam žádný velký problém nevidím (možná sedačky na stání jsou zvláštní a podle mě nepraktické).
Přelakují je na žluto?
Jsou tam žluté pruhy a lakovat jednotku kvůli čtyřem nebo pěti letům provozu se zřejmě nevyplatí s ohledem na následné uvedení do původního stavu. To by se řešilo při případné nové soutěži, kde by se tyto jednotky využili.
Jako pravděpodobnější bych viděl buď částečný polep nebo celopolep.
Ale myslím, že s nimi nebude dělat nic.
Až v případě, že by je koupil tak bych očekával nějakou úpravu.
Možná to vidím příliš laicky, ale je nějaký významný rozdíl v laku železniční vozidel a silničních? Když se odstraní polep z autobusu, tak obvykle zůstane viditelný, protože co není polepeno, je vystaveno UV záření a za těch 5 let je to už znát.
Je to vidět i u vlaků, viz. Když arriva jezdila s desirama ještě v DB laku
Červená je holt nejnáchylnější k blednutí.
Nebo i na jednom ze siriusů jsou ještě vidět původní Leo polepy
Nebudou se kupovat
Klidně je může koupit na komerci. Třeba do Košic.
Kdyby RJ vyhral R23 s novými vozidly, koupi řadu 667, aby mel shodný typ vozidla na vice linkach a dala se za ni poskytnout zaloha
Dvoustovkovou jednotku na pravobřežku? Trochu oberkill. Na druhou stranu záleží za kolik ty Pesy byly – jinými slovy nakolik low-cost to bude (například chybějící tlakotěsností pro přístup na VRT.)
Folie by stačila….. první vozy z rakous lakovali a pak najednou objevili folie. Proto mám i modely RJ s červenou střechou