Trend se otočil, strojvedoucí v průměru mládnou, říká náměstkyně Havelková z ČD
Zácvik táborských strojvedoucích na RegioFoxu. Pramen: České dráhy
Jsme v kontaktu s personalisty z ČD Cargo a budeme jednat o tom, za jakých podmínek by jejich strojvedoucí přešli k nám.
A co údržbáři? Ti taky mladou??
Nemládnou. Dříve nebo později utečou na strojvedoucího, nebo si třeba elektromechanici udělají vyhlášku 100 a jdou pracovat jinam. V neposlední řadě každému třetímu nově přijatému zaměstnanci je přes 50 let.
Tomu se mi nechce věřit, vždycky, když je nějaký podcast, tak Ondřej Kubala nadhodí, jak mladí už dneska nechtějí pracovat a jsou líní a host jen přikyvuje.
Kdyřž byli oba mladí, tak dozajista poslouchali totéž, jak se jim, tehdy mladým, nechce pracovat. Můžete totiž pracovat 6 dní v týdnu 8:00 až 22:00 a starej zapšklej dědek bude v něděli nadávat, že nic neděláte.
„Když měli strojvedoucí pauzu mezi výkonem 60 minut, tak to měli stoprocentně hrazené…“
Je smutné, že náměstkyně na takto vysokém postu nezná řádně ani správné znění kolektivní smlouvy… 😔
Je pak možné od takového manažera očekávat bezvadné vedení?
Je možné od člověka neznalého předpisů a drážní legislativy jako je pan Sehnal očekávat bezpečné vedení vlaku?
Je možné od člověka neznalého předpisů a drážní legislativy jako je pan Sehnal očekávat bezpečné vedení vlaku?
Sebevražedné skolny jste ještě zapomněl vyjmenovat! 😀🙋
(Joke)
Kdy už se konečně všichni strojvedoucí domluví a přestanou akceptovat tu prasárnu, že budou firmě tolerovat přerušené směny. Není nic lepšího, než jít do práce na dva dny a mít zaplaceno jenom pár hodin. Copak personalistka má v pátek přerušení? Opravdu dělá v pátek od 9:00 do 17:00? Nejlepší je ten její hloupý přístup, kdy nechá odejít schopné lidi ke konkurenci protože se jim nechce přidat pár tisíc, aby vzápětí musela dávat naborový přispěvek nováčkům ve výši 300 tis.
Souhlas
Naprostý souhlas!!!
K náborovému příspěvku, jestliže paní náměstkyně říká, že ho dávají, protože ho dává i konkurence, a že nevidí jiných cest, tak co místo náborového příspěvku ty peníze nalít do výplat a lákat na adekvátní (vyšší) plat? Samozřejmě už od nástupu, protože když se člověk dozví, za kolik bude v zácviku, tak pokud má závazky (hypotéka, atd…), tak si to rozmyslí. A dělené směny? Vím jsou to lidské zdroje, kterých není neomezeně, ale co to postupně směřovat k zrušení dělenek? Spojit ČD a ČDC zpět do jednoho, tak aby tedy zaměstnavatel si nestěžoval, že v noční době bude platit zaměstnance, i… Číst vice »
Náborový příspěvek má za cíl oslnit zájemce o práci tak aby s vidinou jednorázových 200 000 Kč hrubého podepsal smlouvu za podprůměrnou mzdu. Když těch pár milionů ročně vyplacených na náborových příspěvcích rozpustíte do mezd všech, tak to bude tak pětistovka měsíčně hrubého a ta fakt nikoho nepřitáhne. Navíc příspěvek vyplatíte jednorázově a šlus, kdežto mzdy nemůžete v dalších letech zase snížit, takže si zbouráte cash flow v dalších letech.
200 k bez licence, pro zájemce s licencí nabízejí 300 k náborový.
Samozřejmě navýšení mezd by muselo být větší, než jen rozpuštění náborového příspěvku do mezd, toho si jsem vědom.
Ale to by se například dalo řešit omezením benefitů, kdy ušetřené peníze nalijou do mezd.
Samozřejmě adekvátní navýšení mezd by znamenalo přidat víc, než jen ušetřené peníze na benefitech a náborovém příspěvku, ale stále lepší než zachovat a zároveň hodně přidat.
Jo bude v noci skákat z mašiny na mašinu..a co když s tím nákladem nedojede?
Úplně stejná otázka vzniká už dnes na jiných, co když z nějakého důvodu nedojede s vlakem na obrat? Taky se to musí nějak řešit a vyřeší se to.
Jak chcete zrušit dělenky, když logicky je největší potřeba zaměstnanců (i vozidel) ve špičkách?
Tak vozidlům to je tak nějak jedno (ti nemají limit 13 hodin), jednoduše stanovit taková pravidla, která vyloučí dělenky, buďto zaměstnanec bude mít směnu ve skrz, nebo to budou dvě směny s řádným odpočinkem, první mezistupeň by třeba mohl být omezení druhé části na dovezení jednoho vlaku (typická situace, vlak končí v horní dolní, strojvedoucí tam tedy přespí doveze první vlak do uzlové stanice, kde střídá), samozřejmě s razantním časovém omezením délky druhé části takové směny, plus razantní navýšení příplatku za takovou směnu. Prostě udělat vše proto, aby se zaměstnavateli moc nevyplatilo takovou směnu dělat. Což by také mohlo mít… Číst vice »
Ano, aby se to zaměstnavateli nevyplatilo = vyšší cena pro objednavatele. Výsledek pak vidíme v Brně, kdy objednavatelé už chtějí vlaky bez doprovodu, čímž problém (nejen dělenek) vyřešili.
Jak vyřešili? Stále tam máte strojvedoucího, ten vlak zatím ještě sám jezdit neumí, tímto si vyřešili pouze vlakovou četu.
Bohužel objednavatelé by chtěli za málo peněz hodně muziky, což buďto nejde, nebo za cenu odírání zaměstnanců.
A pokud vím, zrovna pro JMK byl vytvořen příplatek přímo pro tyto vlaky.
Strojvedoucí tam bude vždycky. Nejvíc ale řvou štíplístci, kteří tam v ucelených jednotkách být nemusí. V civilizovaném světě už se tak dávno jezdí, jen u nás řvou, že na dvou panterech musí být dva. Takže holt to pak všichni objednatelé postupně vypíší VŘ tak, že to chtějí bez vlakového doprovodu…
Průvodčí v lokální dopravě skončí stejně, jako průvodčí v tramvaji.
A dopravce je nějaká charita, že to má dělat za levno? Ideálně zadarmo?
Když se řeší režijky, tak to tu je plno keců, jak kraj není charita a proč by měl dotovat nějaké režijky.
Ale když jde o zaměstnance dopravce, tak se mají nechat odírat, protože kraj to chce „zadarmo“?
Charita není, ale když je tlak na co nejnižší cenu, tak nabere i Rumuny
Ne nemusí to dělat, ale pak to vyhraje někdo, kdo to za levno dělat bude. Půjdete do krámu pro rohlík za dvacku, nebo do vedlejšího, kde stojí pětikorunu….?
Ty uz začínají být stejně k prdu, samý o sobě
Ale ono ty dělenky jsou kolikrát právě uprostřed té špičky, případně kolikrát tak zbytečné až to bije do očí…
Takže řešením je co, nechat se odírat být pryč 2 dny a dostat zaplaceno třeba 18 hodin?
Řešení existuje, ale to by se lidé nesměli spokojit s málem, nedělat věci na zapřenou, atd…
Spojovat naklady a osobku to ani nahodou. Blbost.
Ano, statistika je zabava. Kdyz vam odejdou silný rocniky do duchodu, tak vam skupina omladne.
A pak vezmou do kurzu zájemce kterému je 61 let.
Ale hlavně aby jim to nadšení co nejdyl vydrželo!!! Až uvidej ty nástupy a konce, a vůbec tu napjatou atmosféru….
Zase bych to tak nepřeháněl, nákladní doprava je dobrá pro mladé svobodné strojvedoucí, jakmile má strojvedoucí doma manželku s dětmi, ochota k ad hoc výkonům po celé republice klesá a strojvedoucí uvítá pravidelný režim jízd na dohled svého domu :-).
To sice ano ale pořád lepší než hákovat na tři směny ve fabrice za 20 tisíc.
To sice ano, na druhou stranu u pásu ve fabrice máte podstatně nižší požadavky na profesní i zdravotní způsobilost a nejste immer während jednou nohou v base.
Dobrá zpráva, držím palce ať se daří nabírat strojvedoucí i u jiných dopravců.
A s tím náborovým příspěvkem, nemůžou dávat stávajícím strojvedoucím příspěvek za odpracované roky? Lidé to v některých firmách dostávají a někdy to jsou i stotisicové částky.
Již více než 30let kolektivní smlouva u ČD pamatuje na tzv příplatek za léta po každých 3 letech se zvedajici vypláceny měsíčně
Ale narovinu, v jaké výši ten příplatek je? Zrovna nic extra to není, na druhou stranu, praxe se uznává mezi ČD – ČDC – SŽ, takže při změně zaměstnavatele při přechodu od jednoho druhému se předchozí roky uznávají.
Bohužel dnes je paradoxně trend, že se stávající zaměstnanci moc neřeší. I když se to pozvolna mění, protože docházelo k paradoxům, že zaměstnanci, který odváděl kvalitní práci nechtěli přidat 10 %, tak odešel jinam. A protože jich odešlo více, tak nově příchozím nabídl i 20 % více a přitom neodváděli stejnou práci. A to bylo v několika firmách z různých oborů.
Přesně toto funguje bohužel všude a je jedno, zda je to malá či velká firma, korporát či státní podnik.
To se netýká ČD, většina zaměstnanců pracuje podle tabulkové mzdy
Bejvávalo… Vloni (?) jich spousta přešla dobrovolně povinně na smluvní mzdu…
Krásný příklad je u řidičů autobusů, kdy jsou někteří schopni měnit zaměstnání třeba každé 3 roky, hned jak mohou odejít a čerpat náborový příspěvek jinde. A pak dochází k tomu, že se po letech vrátí, třeba k pražskému dopravnímu podniku a dostane náborový příspěvek znovu, protože byl mimo třeba 7 let. Potom ti věrní jsou opravdu znevýhodněni.
Řidič autobusu je na trhu práce daleko svobodnější. V podstatě má dva doklady, které ho opravňují řídit autobus – prakticky jakýkoliv a kdekoliv. Strojvedoucí tuto výhodu nemá.
Nepodaří se. Pokud chce přejít strojvedoucí od ČD Cargo k ČD a.s., musí krom licence dělat zkoušky znova.
U soukromých dopravců druhý den pracuje a zkoušky se uznávají.
Za těchto podmínek přejde k ČD a.s. od Carga minimum strojvedoucích. Tedy podstatně méně, než by přejít mohlo.
A hlavně dost lidí narovinu řekne, že ani jít jezdit na osobku nechce.
A kdoví jestli nebudou chtít psychotesty?
Dobrý den, ukažte mi soukromého dopravce který do pracovního poměru přijme hotového strojvedoucího a bez zácviku na užívané řady HV, poznání a ZOZ ho nechá pracovat druhý den.
Tohle je prvotřídní výmysl.
protože ČD i ČDC potřebují živit DVI.