Trend se otočil, strojvedoucí v průměru mládnou, říká náměstkyně Havelková z ČD

Zácvik táborských strojvedoucích na RegioFoxu. Pramen: České dráhyZácvik táborských strojvedoucích na RegioFoxu. Pramen: České dráhy

Jsme v kontaktu s personalisty z ČD Cargo a budeme jednat o tom, za jakých podmínek by jejich strojvedoucí přešli k nám.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A co údržbáři? Ti taky mladou??

Středohor

Nemládnou. Dříve nebo později utečou na strojvedoucího, nebo si třeba elektromechanici udělají vyhlášku 100 a jdou pracovat jinam. V neposlední řadě každému třetímu nově přijatému zaměstnanci je přes 50 let.

Olda

Tomu se mi nechce věřit, vždycky, když je nějaký podcast, tak Ondřej Kubala nadhodí, jak mladí už dneska nechtějí pracovat a jsou líní a host jen přikyvuje.

Jiří Kocurek

Kdyřž byli oba mladí, tak dozajista poslouchali totéž, jak se jim, tehdy mladým, nechce pracovat. Můžete totiž pracovat 6 dní v týdnu 8:00 až 22:00 a starej zapšklej dědek bude v něděli nadávat, že nic neděláte.

Tonda Sehnal

„Když měli strojvedoucí pauzu mezi výkonem 60 minut, tak to měli stoprocentně hrazené…“
Je smutné, že náměstkyně na takto vysokém postu nezná řádně ani správné znění kolektivní smlouvy… 😔
Je pak možné od takového manažera očekávat bezvadné vedení?

Pípa

Je možné od člověka neznalého předpisů a drážní legislativy jako je pan Sehnal očekávat bezpečné vedení vlaku?

Pípa

Je možné od člověka neznalého předpisů a drážní legislativy jako je pan Sehnal očekávat bezpečné vedení vlaku?

Tonda Sehnal

Sebevražedné skolny jste ještě zapomněl vyjmenovat! 😀🙋
(Joke)

Strojvedoucí

Kdy už se konečně všichni strojvedoucí domluví a přestanou akceptovat tu prasárnu, že budou firmě tolerovat přerušené směny. Není nic lepšího, než jít do práce na dva dny a mít zaplaceno jenom pár hodin. Copak personalistka má v pátek přerušení? Opravdu dělá v pátek od 9:00 do 17:00? Nejlepší je ten její hloupý přístup, kdy nechá odejít schopné lidi ke konkurenci protože se jim nechce přidat pár tisíc, aby vzápětí musela dávat naborový přispěvek nováčkům ve výši 300 tis.

Petr

Souhlas

Daddy

Naprostý souhlas!!!

Dominik

K náborovému příspěvku, jestliže paní náměstkyně říká, že ho dávají, protože ho dává i konkurence, a že nevidí jiných cest, tak co místo náborového příspěvku ty peníze nalít do výplat a lákat na adekvátní (vyšší) plat? Samozřejmě už od nástupu, protože když se člověk dozví, za kolik bude v zácviku, tak pokud má závazky (hypotéka, atd…), tak si to rozmyslí. A dělené směny? Vím jsou to lidské zdroje, kterých není neomezeně, ale co to postupně směřovat k zrušení dělenek? Spojit ČD a ČDC zpět do jednoho, tak aby tedy zaměstnavatel si nestěžoval, že v noční době bude platit zaměstnance, i… Číst vice »

Greta

Náborový příspěvek má za cíl oslnit zájemce o práci tak aby s vidinou jednorázových 200 000 Kč hrubého podepsal smlouvu za podprůměrnou mzdu. Když těch pár milionů ročně vyplacených na náborových příspěvcích rozpustíte do mezd všech, tak to bude tak pětistovka měsíčně hrubého a ta fakt nikoho nepřitáhne. Navíc příspěvek vyplatíte jednorázově a šlus, kdežto mzdy nemůžete v dalších letech zase snížit, takže si zbouráte cash flow v dalších letech.

Dominik

200 k bez licence, pro zájemce s licencí nabízejí 300 k náborový.
Samozřejmě navýšení mezd by muselo být větší, než jen rozpuštění náborového příspěvku do mezd, toho si jsem vědom.
Ale to by se například dalo řešit omezením benefitů, kdy ušetřené peníze nalijou do mezd.
Samozřejmě adekvátní navýšení mezd by znamenalo přidat víc, než jen ušetřené peníze na benefitech a náborovém příspěvku, ale stále lepší než zachovat a zároveň hodně přidat.

Hask

Jo bude v noci skákat z mašiny na mašinu..a co když s tím nákladem nedojede?

Dominik

Úplně stejná otázka vzniká už dnes na jiných, co když z nějakého důvodu nedojede s vlakem na obrat? Taky se to musí nějak řešit a vyřeší se to.

pacicka

Jak chcete zrušit dělenky, když logicky je největší potřeba zaměstnanců (i vozidel) ve špičkách?

Dominik

Tak vozidlům to je tak nějak jedno (ti nemají limit 13 hodin), jednoduše stanovit taková pravidla, která vyloučí dělenky, buďto zaměstnanec bude mít směnu ve skrz, nebo to budou dvě směny s řádným odpočinkem, první mezistupeň by třeba mohl být omezení druhé části na dovezení jednoho vlaku (typická situace, vlak končí v horní dolní, strojvedoucí tam tedy přespí doveze první vlak do uzlové stanice, kde střídá), samozřejmě s razantním časovém omezením délky druhé části takové směny, plus razantní navýšení příplatku za takovou směnu. Prostě udělat vše proto, aby se zaměstnavateli moc nevyplatilo takovou směnu dělat. Což by také mohlo mít… Číst vice »

pacicka

Ano, aby se to zaměstnavateli nevyplatilo = vyšší cena pro objednavatele. Výsledek pak vidíme v Brně, kdy objednavatelé už chtějí vlaky bez doprovodu, čímž problém (nejen dělenek) vyřešili.

Dominik

Jak vyřešili? Stále tam máte strojvedoucího, ten vlak zatím ještě sám jezdit neumí, tímto si vyřešili pouze vlakovou četu.
Bohužel objednavatelé by chtěli za málo peněz hodně muziky, což buďto nejde, nebo za cenu odírání zaměstnanců.
A pokud vím, zrovna pro JMK byl vytvořen příplatek přímo pro tyto vlaky.

pacicka

Strojvedoucí tam bude vždycky. Nejvíc ale řvou štíplístci, kteří tam v ucelených jednotkách být nemusí. V civilizovaném světě už se tak dávno jezdí, jen u nás řvou, že na dvou panterech musí být dva. Takže holt to pak všichni objednatelé postupně vypíší VŘ tak, že to chtějí bez vlakového doprovodu…

hroch.obojzivelny

Průvodčí v lokální dopravě skončí stejně, jako průvodčí v tramvaji.

Dominik

A dopravce je nějaká charita, že to má dělat za levno? Ideálně zadarmo?
Když se řeší režijky, tak to tu je plno keců, jak kraj není charita a proč by měl dotovat nějaké režijky.
Ale když jde o zaměstnance dopravce, tak se mají nechat odírat, protože kraj to chce „zadarmo“?

JendaVenda

Charita není, ale když je tlak na co nejnižší cenu, tak nabere i Rumuny

pacicka

Ne nemusí to dělat, ale pak to vyhraje někdo, kdo to za levno dělat bude. Půjdete do krámu pro rohlík za dvacku, nebo do vedlejšího, kde stojí pětikorunu….?

Petr

Ty uz začínají být stejně k prdu, samý o sobě

Mrc

Ale ono ty dělenky jsou kolikrát právě uprostřed té špičky, případně kolikrát tak zbytečné až to bije do očí…

Dominik

Takže řešením je co, nechat se odírat být pryč 2 dny a dostat zaplaceno třeba 18 hodin?
Řešení existuje, ale to by se lidé nesměli spokojit s málem, nedělat věci na zapřenou, atd…

Mengo

Spojovat naklady a osobku to ani nahodou. Blbost.

TnM

Ano, statistika je zabava. Kdyz vam odejdou silný rocniky do duchodu, tak vam skupina omladne.

Středohor

A pak vezmou do kurzu zájemce kterému je 61 let.

Petr

Ale hlavně aby jim to nadšení co nejdyl vydrželo!!! Až uvidej ty nástupy a konce, a vůbec tu napjatou atmosféru….

Bram

Zase bych to tak nepřeháněl, nákladní doprava je dobrá pro mladé svobodné strojvedoucí, jakmile má strojvedoucí doma manželku s dětmi, ochota k ad hoc výkonům po celé republice klesá a strojvedoucí uvítá pravidelný režim jízd na dohled svého domu :-).

Hask

To sice ano ale pořád lepší než hákovat na tři směny ve fabrice za 20 tisíc.

hroch.obojzivelny

To sice ano, na druhou stranu u pásu ve fabrice máte podstatně nižší požadavky na profesní i zdravotní způsobilost a nejste immer während jednou nohou v base.

Pavel Kopeček

Dobrá zpráva, držím palce ať se daří nabírat strojvedoucí i u jiných dopravců.

A s tím náborovým příspěvkem, nemůžou dávat stávajícím strojvedoucím příspěvek za odpracované roky? Lidé to v některých firmách dostávají a někdy to jsou i stotisicové částky.

Honza

Již více než 30let kolektivní smlouva u ČD pamatuje na tzv příplatek za léta po každých 3 letech se zvedajici vypláceny měsíčně

Dominik

Ale narovinu, v jaké výši ten příplatek je? Zrovna nic extra to není, na druhou stranu, praxe se uznává mezi ČD – ČDC – SŽ, takže při změně zaměstnavatele při přechodu od jednoho druhému se předchozí roky uznávají.

noerf

Bohužel dnes je paradoxně trend, že se stávající zaměstnanci moc neřeší. I když se to pozvolna mění, protože docházelo k paradoxům, že zaměstnanci, který odváděl kvalitní práci nechtěli přidat 10 %, tak odešel jinam. A protože jich odešlo více, tak nově příchozím nabídl i 20 % více a přitom neodváděli stejnou práci. A to bylo v několika firmách z různých oborů.

Ivan_pha

Přesně toto funguje bohužel všude a je jedno, zda je to malá či velká firma, korporát či státní podnik.

Roman

To se netýká ČD, většina zaměstnanců pracuje podle tabulkové mzdy

Qaws

Bejvávalo… Vloni (?) jich spousta přešla dobrovolně povinně na smluvní mzdu…

Martin

Krásný příklad je u řidičů autobusů, kdy jsou někteří schopni měnit zaměstnání třeba každé 3 roky, hned jak mohou odejít a čerpat náborový příspěvek jinde. A pak dochází k tomu, že se po letech vrátí, třeba k pražskému dopravnímu podniku a dostane náborový příspěvek znovu, protože byl mimo třeba 7 let. Potom ti věrní jsou opravdu znevýhodněni.

hroch.obojzivelny

Řidič autobusu je na trhu práce daleko svobodnější. V podstatě má dva doklady, které ho opravňují řídit autobus – prakticky jakýkoliv a kdekoliv. Strojvedoucí tuto výhodu nemá.

Tonda Sehnal

Nepodaří se. Pokud chce přejít strojvedoucí od ČD Cargo k ČD a.s., musí krom licence dělat zkoušky znova.
U soukromých dopravců druhý den pracuje a zkoušky se uznávají.
Za těchto podmínek přejde k ČD a.s. od Carga minimum strojvedoucích. Tedy podstatně méně, než by přejít mohlo.

Dominik

A hlavně dost lidí narovinu řekne, že ani jít jezdit na osobku nechce.

Martin 13

A kdoví jestli nebudou chtít psychotesty?

Uuu

Dobrý den, ukažte mi soukromého dopravce který do pracovního poměru přijme hotového strojvedoucího a bez zácviku na užívané řady HV, poznání a ZOZ ho nechá pracovat druhý den.

Tohle je prvotřídní výmysl.

Středohor

protože ČD i ČDC potřebují živit DVI.