Třebíč zdraží a omezí parkovací karty, chce méně aut v centru

Třebíč, Karlovo náměstí. Foto: Město Třebíč / TřebíčTřebíč, Karlovo náměstí. Foto: Město Třebíč / Třebíč

Roční povolení bude stát nově až 10 tisíc korun.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Pan

Nejen mrtvé náměstí (za spoustu peněz), ale i mrtvé celé město – veden města dlouhodobě bravo

Granja

Docela by mě zajímalo, zda se o této věci předem informovalo – na jednání zastupitelstva, v místním tisku, atd. Pokud se o změně strategie parkování v centru předem vědělo a občané nic nenamítali, pak je to v pořádku. Případně, zda vymístit auta z centra dokonce chtěli. Jak se říká: Hlas lidu, hlas Boží.

Jan Pan

před volbami se špatné zprávy neříkají

xyz

Naopak pár dní před volbami bylo zrekonstruované náměstí slavnostně otevřeno (i za tu cenu, že práce vč. objízdných tras MHD tím pádem skončily o necelé 2 týdny dříve; původní výlukový JŘ uváděl termín do 30. 9. 2022) včetně provozu MHD tři dny „zdarma“.

Novotny

Do centra na namesti od zmineneho parkoviste v Hrotovicke cca 1.5 km a 25 az 35 minut pesky. To je fakt supr vyhodne.

Takhle vyhazovat penize za stavbu parkoviste, ktere je kontraproduktivni a misto toho jeste zdrazit o stovky procent parkovani pro bezne obcany a navstevniky.

To uz zavest zdarma pendl autobusovou dopravu z parkoviste do centra a zbytku mesta, ktera by jezdila kazdych 7-8 minut ve spicce a 15 minutach mimo spicku a o vikendu, aby neprisla investice.

M19

Vy ujdete 1,5 km za pul hodiny? Invalida?

Granja

Pro některé méně pohyblivé a starší to může být problém. Ne všichni jsme mladí a zdraví.

M19

To nikdo nerozporuje, jen se ptám zda se ho takhle týká. Nebo vám trvá ujít 1,5 km půl hodiny?

Granja

To ani náhodou. Pro mě pořád platí norma 4 – 4,5 km/h.

xyz

Víkendovou realitou co do obsluhy té MHD-zastávky Hrotovická (nejblížše tomu parkovišti) mimochodem je povětšinou de-facto hodinový interval (jedou tam sice dvě linky, obě ve víkendovém 1h intervalu, ale oba spoje jedou téměř zaráz a pak skoro hodinu nic).

Nicméně s ohledem na (i tak nepříliš velký – v řádu desítek) počet parkovacích míst v onom parkovišti, by vedení samostatného spoje do toho parkoviště bylo neefektivní + platí i to, co jsem napsal – složité „vymotávání“ z toho parkoviště směrem k hlavním silnicím, mj. i do centra města.

xyz

Když tak nad tím přemýšlím – „win-win“ situací pro směry jízdy autem od jihu (O. K., ne od východu; to už by byla zajížďka) by byla domluva městského úřadu s provozovatelem obchodního centra Stop Shop, že jeho parkoviště bude sloužit i jako záchytné + že na oplátku namísto toho bude zavedena pořádná (tzn. obsluha všemi spoji některé z páteřních linek) obsluha toho obchodního centra městskou autobusovou dopravou. S tím, že kdo po návštěvě centra města (ať už by tam jel za prací či za vyřizováním) pojede zpět domů (do kterékoliv z vesnic jižně/jihovýchodně od Třebíče, eventuálně do Jaroměřic apod.), tak… Číst vice »

Artem

To parkoviště jakž takž pomůže leda parkování u místní nemocnice a to je celé. Do centra tam nikdo chodit nebude. To je jak chodit někam do polí 1.5km na vlak.

Miroslav

Tohle není normální.Omlouvám se.Ale.To jste se zbláznili všichni?Nebo jen někdo.Nemám ani sílu tady rozepisovat,co je špatně.Protože je to v poslední době ,skoro všechno.

xyz

Ještě stojí za to vypíchnout, že zmiňované se týká možná tak cest do centra města, kde ale je o to méně nákupních cílů (jeden ze supermarketů v centru města byl už před několika lety uzavřen a i ten měl své parkoviště), které jsou zejména na jižním okraji města, kde je prostoru k zaparkování habaděj (zato MHD tam jezdí jen několikrát denně aneb další příklad její jen omezené použitelnosti pro většinového cestujícího nad rámec již zmíněné klikatosti + eventuálně i pouze 15min. sedlového a 30min. víkendového traťového intervalu do většiny částí města). Z toho záchytného parkoviště bude zdlouhavý zejména výjezd, kdy… Číst vice »

xyz

Mimochodem to budované „záchytné parkoviště v Hrotovické ulici“ je viditelné, když jedete vlakem po trati č. 240. Je budováno zde – https://mapy.cz/s/caloguguve.

Sami se můžete podívat na to, jak daleko to parkoviště bude od centra, jak bude (ne)přístupné z hlavních silničních tahů (z toho nejhlavnějšího dost velkou oklikou, z jednoho z těch vedlejších docela taky) a v jakém intervalu z té nejbližší zastávky jezdí autobusy MHD do centra (které při té cestě mezitím ještě zajedou k vlakovému nádraží a pak se vracejí zpět k nemocnici, tzn. o to delší doba jízdy).

David

Jo, určitě když bych si chtěl na náměstí koupit zmrzlinu/kafe a projít židovské mesto zaparkuju nekde tam. Protože z procházky co by teď byla tak na hodinu si rád udělám celodenní výlet.

Pochopil bych větší parkoviště u autobusaku, Billy, či u těch úřadu … Ale takhle budou mít jen mrtvé centrum. Obchody už mají dávno v nákupacich za městem.

xyz

Parkoviště namísto části autobusového nádraží vzniklo již před téměř 10 lety. A bylo v plánu zrušit ještě jednu řadu autobusových stání na autobusáku, prý „při spuštění autobusové části VDV“.

Jinak nějaká parkovací místa pro návštěvníky památek UNESCO (čímž není jen židovská čtvrť, ale i bazilika + odnedávna též přilehlý zámek) jsou nad bazilikou.

xyz

Aby namísto toho jezdili lidé v MHD – té MHD, kde zejména (jedna ze tří páteřních linek) linka č. 4 jezdí neuvěřitelně „zakrouceně“ tak, že v některých jejích relacích je rychlejší jít pěšky. Té MHD, která zejména lokalitu Podklášteří/Týn obsluhuje ve velmi dlouhých intervalech (a taky docela „zakrouceně“, na rozdíl od aut, která mohou jezdit o dost přímějším směrem). A té MHD (i když O. K., to přímo nesouvisí s její použitelností), za jejíž „soutěžení“ pro roky 2017 – 2024 (šibeniční termín pouhé 3 měsíce mezi vyhlášením vítěze a začátkem kontraktu; požadavek krytých stání; „předpokládaná hodnota kontraktu“ nižší než byl… Číst vice »

M19

http://www.doprava-trebic.cz/trasy-linek.html prostě všechno špatně? A jak správně? Víte jak to bylo předtím? A kde linky MHD kopírují všechny možné trasy autem?

xyz

Ano, vím, jak to bylo předtím (do 3. 9. 2012). Mj. linka č. 4 od toho dne zcourákovatěla ještě víc vlivem toho, že od té doby zajíždějí všechny její spoje na zastávku ZŠ Na Kopcích. Ano, linka č. 1 byla od téhož dne zrychlena (vedení podjezdem Nádražní ulicí namísto mostu v Hrotovické ulici; mimochodem bude zajímavé sledovat, jak si s tím třímetrovým podjezdem poradí elektrobusy 🙂 ), nicméně lze namítnout, že toto mělo být učiněno právě u linky č. 4. Poslední věta není argument; to, že eventuálně někde něco není, tak neznamená, že to je správně. Mimochodem Městský úřad Třebíč… Číst vice »

Beekee

FYI To náměstí z titulní fotky mají čerstvě po rekonstrukci.
https://www.youtube.com/watch?v=saPF1YBY0KM

xyz

Ano. A počet parkovacích míst přímo na náměstí se tím snížil.

David

Mesta na západe to často řeší tak, že pod tím náměstím je podzemní parkoviště. Takže se pořád dá korzovat, mít tam stánky … Ale taky se tam někdo dostane třeba z okolních vesnic.

Kebab

Ovšem u nás ze západu přebereme vždycky jen to, co se zrovna hodí a především to, co se nemusí platit. A pak se hrozně divíme, že to nefunguje a vymlouváme se na “českou mentalitu”.

M19

Můžete být konkrétní kde?

xyz

Napadá mě Annaberg-Buchholz (mimochodem počtem obyvatel a kopcovitostí je Třebíči zčásti podobný; ovšem, liší se v umístění centra města na kopci vs. u řeky + naopak vlakového nádraží dole u řeky vs. v úbočí kopce).