Tratě budou, trolejbusy možná ne. Vozy pro nové pražské elektrické linky se ani po dvou letech nevyrábí
Trolejbus od společnosti Bozankaya. Foto: Bozankaya
Vítězství turecké Bazankaye v tendru na až 70 trolejbusů řeší už podruhé antimonopolní úřad.
A jaké jsou tedy zkušenosti s těmi tureckými kastlemi Bazankaye?
Myslím,že přesnější označení pašaliku páně Mlsný je spíš „monopolní úřad“..
Nešlo by na vykrytí dvou-tří let koupit či pronajmout ojetiny z jiných českých provozů? 21Tr, 24Tr, Trollino první generace… Ostatně jednu 24Tr už tušim DPP má z Plzně.
Hele a stojí to za to?
Na ojetiny DPP nezíská žádnou dotaci, ale i kdyby to nakoupil z vlastních zdrojů, co z toho bude mít? Každý pes jiná ves, většina zralá rovnou na GO, nesplnilo by to standardy PID a bylo by to na dva roky?
To už to tu přechodnou dobu odjezdí klasickými autobusy, než se něco úspěšně vysoutěží.
Problém bude ten, že dráty nebudou po celé trase a tyto stařešiny bez drátů dost často jezdit neumí, nebo jen velmi omezeně.
21Tr mimo dráty nutno tlačit
To by se do nich musely asi dosadit baterie. Plus je otázka, v jakém jsou technickém stavu. Kdysi se v DPP dělaly generálky autobusů Karosa B732, měly pak na okně nalepený text, že opravu tohoto autobusu provedly dílny DP v Hostivaři nebo tak něco. Mně by docela dávalo smysl, že by se stejným způsobem mohly generálkovat trolejbusy, když už to jsou nízkopodlažní vozy, ale neviděl jsem, že by se to někde dělalo, vyjma restaurování historických kusů.
Tak budeme mít trolejbusové trati bez drátů (kde jezdí baterkáče) a vedle i naopak dráty bez trolejbusů. A ještě ať ty ulice s drátama nejsou vedené jako dráha
Problém tu není Škodovka (ta dělá co může aby měla monopol), ale nefunkční antimonopolní úřad…
Antimonopolní úřad funguje, ale jen někdy a pro někoho (třeba ve prospěch různých vendor lock-in IT dodavatelů ve státní správě funguje rychle a účinně). Obvykle ale bohužel spíše jedná ve prospěch „monopolů“, ona i to prodlužování veřejných zakázek je často v jejich prospěch, když si, na rozdíl od menších dodavatelů, můžou dovolit počkat. Kapitolou samo o sobě je i příslušná legislativa.
Když ho vede ten křivák Mlsna, tak to ani jinak být nemůže.
Problémem je, že nejúspěšnějším produktem ZVIL jsou právní služby…
https://www.cs-dopravak.cz/komentar-skoda-electric-prevzala-cegelec-ziskava-know-how-i-monopol/
Krásný popis, jak Škodovka dlouhodobě ovlivňuje zakázky s cílem odrovnat konkurenci a pak ji koupit.
Nutno dodat, že se takhle chová skoro každá větší firma. Když jsou chytřejší, alespoň udělají koncern, aby to tak nekřičelo. Je to primárně selhání států, že takovou oligopolizaci dovolují.
A pak se vse zdrazuje, dezolati rvou, voli populisty a ti svoji neschopnosti zpusobuji dalsi rozvrat a kolecko jede dal
Moc levný = žádný korupční potenciál, není co dělit do kapes mafie.
Škodovka to takhle hezky přizná veřejně.
Prostě buď to bude dodávat Škodovka a u toho se rozkradou naše daně, nebo nebude dodávat nikdo nic.
V prvom momente som myslel ze je zly popis k uvodnej fotke. Vsak to je SOR! 😁
Pochopil jsem to správně, že ačkoli mohla Škoda dodat až 70 výzbrojí do vítězných vozidel, hází do toho vidle i nadále? Nebo tam bylo více neúspěšných uchazečů?
No ono je lepší dodat 70 trolejbusů včetně výzbroje než jen samotné výzbroje.
At jde Skoda do haje
A UOHS taky, kdyz pripustil ovladnuti Cetelecu Skodou. To rozhodne neni koncentrace trhu
100% súhlas. Škodovka skupuje subdodávateľov pre potenciálnu konkurenciu aby mohla „súťažiť sama so sebou“. V konečnom dôsledku ťahá za kratší koniec vždy zákazník, t.j. my.
Vy byste snad chtěl, aby UOHS řešil oligopolizaci trhu a nejen zdržoval každou zakázku na vozidla veřejné dopravy. Takový extrémistický názor!
/s
Ja vim, nevhodne idealisticky pristup
Nevím jestli ÚOHS měl co mluvit do prodeje Cegelecu Škodě, ale samozřejmě je ta situace dost nešťastná. Spíš by mě zajímalo, vyrábí ta firma Electric Components vůbec něco, kromě zakázek získaných ještě jako Cegelec? Rozvíjí to Škodovka nějak?
A proč vlastně Škodovce vadí vítězství Bozankaye, pokud by měla elektrickou výzbroj dodávat tak jako tak ona? Pro ně je to celkem zásadní část zakázky, kam dodá svůj produkt – je tak důležité jestli to strčí do kastle Bozankaye nebo v rámci své dodávky použije kastle třeba od SORu?
Jakmile vám do toho vidí někdo cizí, nemůžete to už „holit“ hlava nehlava, protože by to ten někdo cizí mohl taky chtít třeba ukázat světu…
Právě, že vadí, bo pak by měla Bozankaya v ČR schválený trolejbus a referenci do jiných VŘ, do kterých by se pak mohla přihlásit sama s jinou výzbrojí (ač s dalším schvalováním).
Docela by mě zajímalo, jak uohs zabrání převzetí společnosti cegelec tečka Máte vůbec nějaké právní povědomí? Cegelec je dceřiná firma francouzské firmy. A jestliže se jí tato firma rozhodla prodat, tak náš uohs s tím určitě nic dělat nemůže.
A to že škoda koupila svého dodavatele není nic špatného. Vítejte ve světě byznysu
Špatné to je pro zákazníky, protože to zmenšuje konkurenci, tedy nutnost snažit se v hospodářské soutèži. Co udělá přílišná koncentrace trhu vidíme například na cenách potravin nebo telekomunikací.
To neříkám, ale to je svět byznysu. Kdo zvítězí pouze ten kdo je silnější. Podívejte se jak padají ke dnu německé automobilky. Vítězí silnější konkurence z Číny. Neříkám že je to dobře ale je to tak. Evropa si podřezává větev, to je prostě opět realita.
Samozřejmě s tím ÚOHS dělat může. Jedná se totiž o spojování soutěžitelů a to je přesně jeden z případů, kdy může dojít k narušení hospodářské soutěže. V některých případech – což nevím, zda to byl i tento – dokonce takové spojování přímo podléhá povolování ze strany ÚOHS. Ale i v ostatních případech může úřad takové spojování (které dokonce ani nemusí být formální, stačí jednání ve shodě) posuzovat z moci úřední, aby zjistil, zda tím nedochází ke zneužití dominantního postavení.
Luk vam odpovedel
Škoda ale nekoupila svého dodavatele, ale konkurenta.
To není vůbec podstatné, konkurenti se běžně prostě kupují. Já nevím co na tom nechápete. Je to naprosto normální svět byznysu že slabší podlehne silnějším.
Nepsal jsem že to nechápu, jen jsem se ohradil proti „kupování svého dodavatele“, protože to je úplný protipól pravdy.
Jó kdyby měla Škodovka kupovat celý Cegelec nebo nějakou jinou obdobně velkou firmu (ve Španělsku prodávají CAF) to by byla jiná, mnozí by otočili.