Trať z Karlových Varů do Chomutova bude mimo provoz do půlnoci, policie prověřuje cizí zavinění u pádu stromu
Strom na trati, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
Srážka se stromem poškodila jednotku RegioShark.
Srážka se stromem poškodila jednotku RegioShark.
To ke každému padlému stromu bude jezdit PČR😜. Neřeknu kde je to zjevné, ale to se v sobotu, kdy má být nějaká vichřice, asi kluci zapotí.
Zase to odnesou cestující, to nejde nafotit, odklidit, odtáhnout pokud to jde aspoň jednokolejně.
pokud bude naříznutý…. tak by neměla?
Asi jste to špatně pochopil: “ NEŘÍKÁM..
Asi jste to špatně pochopil vy nebo spíš to píšete k nesprávnému článku, kde je už v nadpisu uvedeno, že tam bylo zjevné podezření na cizí zavinění. K přirozeně spadlým stromům policie běžně nejezdí, pokud nedojde ke zranění nebo velkým škodám. Ale pokud už je poškozeno trakční vedení nebo vlak, tak je to většinou škoda dost vysoká a policie obecně jezdí k takovým událostem.
Tak kdo za to může? Modrá guma nebo drezína z Oseka, jak onehdy psala dáma z Teplicka.
Může za to větříček 🙂
bobr 🙂
Bohužel, dokud bude MŽP na jednáních vykřikovat „strom je víc než člověk (a co potom nějaký vlak), my na to dokonce máme metodiku“, nic se nezmění. S popadanými stromy, poničeným trakčním vedením, zastaveným provozem i rozbitými vozidly se tedy musíme smířit (nebo společně vyzvat příšlušné zástupce k odstoupení z funkce a dosadit takové, kteří budou hájit zákon o dráhách a jeho prováděcí vyhlášky, nikoli ekofanatismus).
Bohatě stačí, aby škody byly vymáhány na vlastníkovi pozemku, a to do poslední koruny, a aby to bylo řádně medializováno. Obavy z následků udělají své, protože dobrovolně nikdo platit nechce. V případě, že je vlastníkem SŽ nekompromisně skácet a do 15 dnů zpětně nahlásit orgánu ochrany přírody provedení pokácení.
Pak tedy stačí jen najít obětního beránka s motorovou pilou, který stromy na pozemku SŽ nekompromisně skácí a pak bude dle očekávání zavřen (přinejmenším mastně pokutován) za porušení zákona o ochraně přírody a krajiny. S vymáháním škod je to asi zajímavý nápad, i správní řízení by se asi zahájit dalo, ovšem nevím, jak by takový očekávatelný souboj právníků obou stran dopadl. Zatím moc precedentních příkladů není, že by v tomto procesu nějak často vyhrával provozovatel dráhy či správce pozemní komunikace.
Nikoho není třeba hledat. Strom lze pokácet okamžitě a není třeba čekat na povolení. Něco jiného je liniové kácení zdravých stromů, kde je třeba žádat. I toto lze však povolit s náhradní výsadbou. Pokud pokácíte jeden, dva, či několik stromů bez povolení s tím, že svým stavem bezprostředně ohrožovaly provoz a ve stanovené lhůtě to nahlásíte, splníte zákonnou povinnost. A ještě něco: Zákaz kácení je nutno zaarchivovat, a pokud v blízké době dojde k pádu stromu nebo větví do kolejí, je zde možnost po konkrétním úředníkovi vymáhat škodu, kterou svým postupem zavinil. Je to sice o dalekosáhlém dokazování, ale kdyby… Číst vice »
Obávám se, že pro podobně svazácko-aktivistický přístup nebudou mít příslušné orgány (a tím rozhodně nemyslím prvoinstanční) přílišného pochopení.
Hele, povinnost provádět prořez má Dráha, nikoliv majitel pozemku. To jste si asi spletl stát.
Hele, a kde tvrdím opak. To jste si asi spletl vyhodnocení psaného textu.
Když chcete škody vymáhat po vlastníkovi pozemku, tak mu nejspíše ukládáte povinnost ty stromy vyřezat.
Nebo po majiteli pozemku chcete vymáhat škody, aniž by on něco zanedbal?
Zkuste popřemýšelt, jak to dělají Švýcaři…
https://mapy.cz/s/merulubake
Víte, jak by vypadal svět, kdyby tady nebyl ani jeden ten Váš „ekofanatista“ a všichni by přemýšleli jako většinová společnost? 😀
Ví, za bolševika prožil zjevně většinu života a moc se mu to tehdy líbilo. Zejména severočeská hnědouhelná pánev bylo skvělé místo k životu, přímo ukázkově vhodné pro děti a jejich dýchací systém. (PS: Kdo nerozpozná, která část je ironická, nepomůže mu ani svěcená voda z přesunutého kostela v Mostě. 😉 )
Jeďte se léčit a přitom studujte platné znění zákona o dráhách a o zákona o pozemních komunikacích.
No to by byla hrůza, okolo trati by bylo vykácené pásmo 20 či více metrů a na trati by se mohlo dokonce i jezdit. A stromečky by se zasadily jinde. Např. náš starosta se chlubí, že ve volebním období zasadil 400 stromů, aniž by k tomu potřeboval brát jako rukojmí silničáře či železničáře. Takže ono to jde, jen se musí chtít.
Co to má společného se stromama v bezprostřední blízkosti železniční trati?
Také to nechápu, ale možná mi osvítí mysl ta doporučená svěcená voda z kostela v Mostě :-).
To není dobré. A pokud i zde policie zjistí že příroda je v tom nevinně, můžeme se začít domnívat, že přibývá útoků na železniční infrastrukturu …
není to zase případ z SPD, co mu někdo nakecal, že ve vlaku jedou běženci…
už vím….terorista Balda z SPD
Aniz bych chtel nejak prilevat do ohne, tak v rannich-nocnich osobacich na teto trati na ne narazit jde.
Za chvíli, aby se člověk bát jezdit vlakem skrz některé obyvatele této republiky.
Koukám, že v KV kraji za chvíli nebudou mít čím jezdit.
navic na tu dalnici si docela pockaji