Trať z Hrušovan do Židlochovic je po 40 letech připravená pro návrat vlaků
Nádraží Židlochovice po modernizaci. Autor: DanDIYY – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=81472860
Tříkilometrová železniční trať z Hrušovan u Brna do Židlochovic ve čtvrtek prošla technicko-bezpečnostní zkouškou. Po dokončení prací na odbočce z
V mládí jsem chodil od židlochovického kostela na nádraží do Hrušovan pěšky. Bylo to rychlejší než jet lokálkou.Ale stejně rád vzpomenu na zážitky, když jsem při špatném počasí jel vlakem s přidanými nákladními vozy z cukrovaru a ve stoupání u hrušovanské jízdárny se vlak zastavil a čekal na zvýšení tlaku páry. V době kdy se projektuje vysokorychlostní železnice napříč republikou v délce 200 km, za 200 miliard se mi zdá oprava 3km jednokolené trati s dosud zachovaným drážním tělesem a jednou nádražní budovou za 700-800 milionů naprosto nesrovnatelná a značně podezřelá. Kolik přispěje na dotacích evropská unie nevím. Jen se… Číst vice »
Je to pravda,jsou to vyhozené peníze, penzion pro důchodce by byl lacinější a potřebný
Jen hloupá propaganda, že se něco zjednoduší, zrychlí a bude čistější, když se vyhodily prachy za elektrizaci lokálky, kde roky vlak nejezdil
Nepouzivejte moji prezdivku, prosim! 🙂
Ja si naopak myslim, ze to byli dobre investovane penize a casem se ukaze, ze to dojizdeni vlakem ze Zidlochovic pri dane frekvenci spoju bude uspesnejsi nez v kolonach vecne stojici autobusy.
Nutno vsak podotknou, ze tady se utratilo za 3km trate (vim, elektrizace, uprava koridorove trate) cca 700 MKc, ale cca 250MCZK se nechce vynalozit na obnovu as 12km Mladotice-Kralovice… chapu provoz by byl mensi, ale take by to naslo svoji klientelu…
Tak já už tu jsem od založení webu, takže mám na tohle jméno nárok.
Prej regiopanteri hehe. Ti tam občas zajedou to ano. Však vy budete ještě koukat, co do těch Židlochovic za jede a kvůli technickému stavu už neodjede.
Palec nahoru za cykloboxy z vizualizace. Tomu říkám DOPRAVNÍ terminál.
A ještě kdyby někoho zajímalo, jak to tamy vypadal ještě v roce 2018:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Zidlochovice_-_stav_2018/
„jak to tam vypadalo“ – omlouvám se za překlep…
A podle fotek to vypada, ze je to po likvidaci naletovych drevin, cili puvodni stav byl jeste horsi…
Koberec pilin okolo mostku s polámaným zábradlím je jasný důkaz.
Ano, před tím zásahem by to ani nemělo cenu fotit, nebylo by tam zhola nic vidno…
Dotaz pro zde diskutující železničáře znalé situace – na novém zhlaví v Židlochovicích mě zaujal stožár se sirénou namířený směrem ke stanici:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Sirena_na_zhlavi_v_Zidlochovicich/
Je na něm upozornění, aby se případně se zde vyskytující lidé drželi v uctivé vzdálenosti, neb hrozí poškození sluchu. Je to umístěno cca 100 m od poslední výhybky v traťové koleji, „siréna“ je namířena směrem ke zhlaví. Je to v místě, kde by se nikdo vyskytovati neměl, je to už mimo stanici mezi ploty…. K čemu to může sloužit???
To je akustická siréna pro funkci akustické výstrahy při nedovoleném projetí Stůj odjezdového návěstidla – dělá se to dneska standardně už všude, kde nejsou použity kolejové obvody, ale počítače náprav – buď se použijí akustické sirény nebo pokud je k dispozici signál TRS, tak to nouzové zastavení vlaku jde přes stuhu TRS-ky automaticky, a protože tady má být GSM-R v rámci Level 2 a ne TRS-ka, tak se holt udělala pro ETCS zatím nevybavené vlaky ta siréna.
Díky moc za vysvětlení, takže zase taková obzlička, jak něco obejít, či udělat „po našem“… Ale díky…
To není žádná obezlička.
To je akustická podoba návěstí „Stůj, zastav všemi prostředky“.
Mezi odbornou veřejností je známější ta optická navést, ale užívají se obě
Je to obezlička, protože žádná siréna ještě žádný vlak sama nezastavila.
Sice ne sama, ale randál to je takový, že jenom hluchý by to neslyšel. Takže sice dojde k projetí návěstidla, ale díky tomu randálu je velká pravděpodobnost, že ještě strojvedoucí zastaví.
Jediné mínus je, že to reaguje vždy, i když výpravčí stáhne soupravu z vyloučené k první ranžíře (proti stůj).
Pár fotek z téměř dokončené trati. Je to staré cca týden a něco. Zrovna v okamžiku mé návštěvy v místě probíhala instalace turistického značení v prodloužení žluté TZT od autobusáku k nádraží v Židlochovicích… Je to opravdu připravované do detailu.,..
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Obnovena_trat_Hrusovany_-_Zidlochovice/
3700 obyvatel Židlochovic udělá poptávku na frekvenci elektrické soupravy 15-20 minut? To snad denně dojíždí do Brna úplně všichni vč. kojenců a důchodců, ne?
Autor to pravděpodobně to, co zjistil od někoho tamhle za……koukněte se do JŘ, vlaky mají jezdit v intervalu 30 minut. Nejde přitom o obyvatele Židlochovic, ale také Hrušovan, Rajhradu, a okolních obcí, které budou mít návaznost vlak+bus a navíc se jim zkrátí cesta. Většina lidí jezdí dneska autobusem 505 ze Židlochovic na Ústřední hřbitov či Zvonařku, odkdu musí do centra pokračovat šalinou či autobusy. Vůbec nevíte, jak velký přínos to má pro obyvatele v okolí. Poptávka bude po železnici větší, jelikož se ruší většina autobusových spojů směrem na Brno.
Pardon, překlep. 1.věta: „Autor pravděpodobně napsal to, co zjistil tamhle“..
Jenže ve špičce v pracovní dny tam mají jezdit Os a Sp jezdit na úseku Hrušovany – Brno ve špičce v intervalu 15 – 20 minut. To nepočítám R do Hodonína a Olomouce, EC do Budapeště, a rj a RJ do Gratze, nemluvě o nákladních vlacích ČD Cargo. A bude stačit jedno spoždění 15 – 20 minut a celá pravidelnost zkolabuje a budou se spoje odříkávat, protože se nikam nevlezou spožděné vlaky.
Ale prý z Brna do Břeclavi couravě už nepůjde jezdit . To je trochu (trochu hodně) naprd. Bylo skvělé naložit kolo a nechat se dovézt až do Břeclavi, nebo Podivína a pak do Lednicko-Valtického areálu. A těch několik tisíc lidí, co se v předchozích letech přestěhovali do Vranovic, asi bude mít svoje investice do nemovitostí pěkně znehodnoceno. Vranovice byly tím vyhlášené, že se tam stěhujou brňáci, co chtějí koupit svoje vlastní bydlení, ale nemaj na byt/dům v Brně. Celý rozpočet té vesnice na tom vlastně stál a padal. Podle mě cena bytu ve Vranovicích teď klesne tak o 300-400 tisíc.… Číst vice »
Můžete mi vysvětlit, čím klesne cena bytů ve Vranovicích. Ve špičce bude pořád zachován půlhodinový takt Brno-Vranovice.
Co půl hodiny to ve špičce bude jezdit do těch Hrušovan/Židlochovic. Do Vranovic to bude jezdit ve špičce jednou za hodinu. je to rozebíráno zde níže v diskuzi. A nedejbože bydlet v Popicích nebo Pouzdřanech, pač tam už to jezdit nebude (resp. s jedním přestupem, což je u vlaků loterie)
liposh: Píšete nesmysly. Nejprve se podívejte na jízdní řád nebo si alespoň pozorně přečtěte diskuzi níže, na kterou odkazujete.
Obsluha Žabčic a Vranovic ve špičkách pracovních dnů a o víkendech se NEMĚNÍ! K prodloužení intervalu z 30 na 60 minut dochází pouze v pracovní dny dopoledne (8-13 h). Vliv úbytku 5 párů vlaků denně na ceny nemovitostí je naprosto zanedbatelný.
Co se týče Popic a Pouzdřan, tak se nemění vůbec nic, nechápu, co myslíte tím jedním přestupem.
Blábolíte nesmysly = viz:
https://www.szdc.cz/documents/50004227/77921601/k251.pdf
a
https://www.szdc.cz/documents/50004227/77921601/k252.pdf
– bída je to jen v úseku Šakvice – Břeclav, ale nezkoumal jsem, kudy a jak tam třeba jezdí nějaká navazující autobusová doprava.
Noa než jet přímým courákem z Podivína, to už je možná lepší rychlíkem přes Břeclav.
Ano, jen v sedle pracovních dnů od 8 do 13h nebude jezdit vlak po půlhodině. Jinak ve špičce je zachován půlhodinový interval Brno-Vranovice. Možná nevíte, ale v úseku Brno-Hrušovany bude nově interval čtvrthodinový, tudíž interval Hrušovany-Židlochovice/Vranovice bude 30 minut.
Jeste stesti, ze mam domecek v Brne. no holt chteli setrit, usetrili.
No nevím, dojíždět z Líšně do Bystrce trvá stejně, jak jízda z Brna do Hodonína..i když vlak jede po hodině. No trvá to stejně jako z Brna do Skalic, ale hlavně si ušetříte, přesně tak.😀
V souvislosti s tím: stanice Litvínov a úsek Litvínov – Louka u Litvínova je už také pod dráty, koleje jsou již také vyměněny. Nyní se jen dokončuje rekonstrukce nástupiště ve stanici Litvínov.
Cože?? Fakt? A kdy se to dělalo?
Asi poměrně nedávno, byla tam dlouhodobá nepřetržitá výluka z Oseku.
Snažím se to sledovat, ale tohle mi uniklo. Díky za informaci. 🙂
Poslední osobní vlak projel po trati v červnu 1979, postupně ustala i nákladní doprava a trať zanikla. To je zase blábol.. ,trať nezanikla,jen jaksi byla bez pravidelné dopravy…
„Zaniknout“ je eufemismus pro „dráha se na to vyprdla“.
700 milionů za trat, vedle které každých pár minut jezdí autobus. A pak miliarda za uplne stejnou situaci o pár kiláků dále. Už máte vyřešené průšvihy typu nelahozeveské tunely a minimálně koridory osazené ETCS, že vymýšlíte podobné „projekty“? Se nedivím, že železnice neumí konkurovat silnici, když za železnici rozhodují hlupáci, kteří nemají potuchu o vyznamu slova „priorita“. Nebo hůř, si myslí, že priorita je prošustovat cca 1 700 000 na osobu.
Ježiši Kriste.
„700 milionů za trat, vedle které každých pár minut jezdí autobus.“
Upřesním, že v ceně je zahrnuta i přestavba žst. Hrušovany u Brna do žádoucí plně peronizované podoby namísto dosavadní poloperonizace, kdy první cca čtyři koleje od budovy byly „jedna vedle druhé“. Tedy přestavba velmi vhodná tak jako tak, bez ohledu na (ne)obnovení provozu do Židlochovic.
Jenže zde ten vlak má smysl, když bus se často zdrží v koloně a proč to tak nevést? Třeba se ukáže, že vlak bude víc užívaný jak bus.
Tak ono se to buduje asi hlavně proto, aby se dalo jezdit spíše vlakem a busy mohly omezit. Naopak. Toto je příklad dobré investice, kde bude za poměrně rozumné peníze hodně muziky.
Jsem velkým fanouškem vlaků, ale Vy víte, že v tomto konkrétním případě nemáte pravdu. Je to za hodně peněz naprosto žádná muzika. Kdybyste měli dva autobusy se dvěma řidiči, co celý den pendlují jenom tu trasu Židlochovice-Hrušovany, tak ušetříte peníze za tuhle úpravu, provoz bude levnější a bude flexibilnější a dokonce i ekologický dopad bude menší.
Finančně možná ano, ale získáte tím navíc přestup navíc, který jízdní dobu náležitě zpomalí a zkomplikuje. Na fotce je vidět zároveň vzorně udělaný přestup na autobusy. Lidé chtějí jezdit rychle a pohodlně. Než někde komplikovaně přesedat, tak raději jedou autem. Takhle získá čtyřtisícové město přímé a rychle spojení s Brnem, okolní autobusové linky lze nasměrovat také tam. Celkově taková investice určitě cestující přitáhne.
Jenže o finačně to celé je. Vyplatí se to? Skvělé. Nevyplatí se to? Tak to musíte mít hodně dobré morální důvody. Eliminace přestupu pro maximálně 350 lidí mezi ně nepatří. Tyhle vlečky se v dnešní době prostě neuživý. Taková je realita. Bohužel, peněz je omezené množství a je potřeba podle toho uvažovat.
A propos. Jak k tomu přijdou ti, ke kterým dráha nevede? Platí daně stejně jako lide v Židlochovicích.
Ekologický dopad menší? A jste si jistý, že ty dva autobusy by ve špičce stačily?
A co kolony? Ty autobus přelétne?
No tak ještě že ten koridor je kapacita sama..
Fanoušek možná jsi, ale tady pravdu nemáš. Dobře to víš.
Jasně, takže máme u nefunkčního vlakového nádraží 4 autobusové linky a 2 kilometry vzdálenou zastávku, kde končí vlaky.
Takže z těch 4 autobusových linek se bude přesedat na pendl na vlak.
On si tú trať práve objednal kraj, aby mohol tie autobusy „každých pár minút“ zrušiť. Vieme?
Za tu módu předsouvání červených daleko před šturc bych střílel, zvlášť jde-li o hlavní směr přístupu cestujících.
To je technikálie kvůli ETCS Level 2 – u těch Lc1 a Lc2 je totiž v RBC instalována fixní uvolňovací rychlost, která je rychlostně stejná jako rychlost, na kterou jsou dimenzovaná ta dynamická zarážedla a zároveň je u těch Lc1 a Lc2 pochopitelně položena EoA. Pokud to vlak projede, tak jde do rychlobrzdy s tím, že na nějaké dráze odpovídající té rychlosti, kterou pojme to dynamické zarážedlo holt musí brzdit – logicky, čili pokud má být vzdálenost mezi zarážedlem a návěstidly co nejmenší, musí být i co nejmenší dimenzování vlastního zarážedla na absorbovanou kinetickou energii a to je zase nesmysl,… Číst vice »
Je to zkrátka další doklad o tom, že ETCS v současné přehnaně se snažící o „totální komplexnost“ podobě je ve výsledku mnohdy k ničemu: jednou řití lze sedět maximálně jen na dvou židlích, ale i to jedině v případě, že jsou sraženy těsně vedle sebe a nemají loketní opěrky – a chtít od zabezpečovacího zařízení, aby za lidského činitele řešilo tolik funkcí, které dosud všechny musel u dokázal zvládat ten lidský činitel, je (bohužel) příliš naivní představa, která ve výsledku vede stejně jen k výsledku „z extrému do extrému“. Ale tak to (bohužel) je, takže nezbývá než se s tím… Číst vice »
Těch „maximálně 50 metrů“ by měl posuzovat někdo, kdo ten vlak právě dobíhal… No tak naštěstí to nevědí třeba v Luzernu, jezdí tam normálně až do šturcu s 10 i více vozy, fíra to trefuje normálně, a návěst Stůj tam není buď vůbec nebo možná někde až za tím zarážedlem. Ale to nic, to oni jsou jen asi „postižení“ snahou dělat to uživatelsky příjemně… Mimochodem, kdyby ta návěstidla aspoň uměla i bílou nebo ještě možná lépe platila jen pro jízdu vlaku, tak by stačilo dát místní ustanovení, že vjíždějící vlak plynule přechází v posun a mohlo by se jezdit „metr… Číst vice »
No konkrétně v tom Luzernu to tedy určitě nevědí, když tam mají verzi ETCS Level 1 Limited Supervision, tam žádná uvolňovačka ve šturcu nebude….zrovna na Luzern bych se rozhodně neodvolával:-))) https://de.wikipedia.org/wiki/ETCS_in_der_Schweiz#/media/Datei:CH_ETCS_2017.PNG Jinak automaticky a systémově na úrovni SŽDC to řešeno v rámci staveb – včetně této – pochopitelně už dávno je, a to konkrétně dokumentem „Technické požadavky na dokumentaci pro územní rozhodnutí pro implementaci ETCS L2 na tratích SŽDC – 24. 3. 2018.“, kde se konkrétně můžete dočíst tohle: Je-li zarážedlo za cestovým návěstidlem na konci dopravní koleje určené pro vjezd vlaků s přepravou cestujících, kteří po výstupu z vlaku… Číst vice »
Neboli to je „řešené“ ve stylu ať se lidi projdou. Tak dík, no. Za mě teda mnohem líp dát červenou těsně na úroveň zarážedla, toto klasické betonové, ihned za ním chodník pryč, uvolňovací rychlost 5 km/h a holt připustit riziko „nehody“ (na úrovni „hrubšího najetí při posunu“) v oněch 5 km/h (prakticky zřejmě méně vzhledem k restrikci brzdných křivek, odometrii atd, neboli 5 km/h fakticky už dříve). Nebo červenou dříve s uvolňovačkou vyšší, ale pokračováním jako posun. Ale prostě aby byla možnost dojet „metr“ před fyzický konec koleje, pokud je to směr, kam všichni chtějí. No a to úplně pomíjím,… Číst vice »
Nemají ale v tom Švajcu EuroZUB/L1 LS, které na to neproražení šturcu dohlídne? Zrovna v tomto případě mi přijde OK i nějaká nízká uvolňovací rychlost + dynamický šturc (což by mohlo uspokojit i Dušana – CiPa :)).
ad DJ: Záleží dost na tom, jakou verzi v tom Švajcu v tom Luzernu mají, pokud L1 s omezeným dohledem bez kontroly rychlosti, tak tam se ve šturcech nehlídá vůbec nic, klidně se dá do nich vrazit já nevím 160-kou a L1 LS na to neřekne vůbec nic, pokud tam ale mají L1 s omezeným dohledem s kontrolou rychlosti, tak tam – když se podívám do pokynů pro projektování L1 LS ve Švajcu – měla být zřízena vždy uvolňovací rychlost V = 15 km/h. Hodně by napovědělo, co tam bylo původně, protože podle toho to ve Švajcu nahrazovali – pokud… Číst vice »
Ono to na té fotce trochu mate, ale pokud se podíváte pozorněji a najdete vodicí linii a patky zábradlí, poznáte, že návěstidla jsou v úrovni budoucího dynamického zarážedla. Pokyn pro ETCS je v tomto podle mě rozumný – EoA v úrovni dyn. zarážedla a uvolňovací rychlost = max. rychlost absorbovaná zarážedlem.
https://www.koridory.cz/modernizace-a-elektrifikace-trati-hrusovany-u-brna-zidlochovice/#bwg481/10699 tady je výkres. Prodloužení přístupu je 16,1 m, což je pracovní délka dyn. zarážedla.
Nebylo to dřív náhodou tak, že se dávalo návěstidlo 11 m před (pevné) zarážedlo?
O těch 11 m při pevném zarážedle nevím, ale je to možné. Každopádně bych čekal, že s návěstidlem musíte jít ještě pár metrů před zarážedlo a navíc ještě předsunout EOA o 10 metrů před to návěstidlo, aby bylo zajištěno, že při uvolňovací rychlosti V = 20 km/h a době náběhu brzdy cca. 2,5 sec vlak ujede od příkazu brzdi ještě nějakých 10-13 metrů a navíc je třeba zohlednit i chybu odometrie, která se měří od poslední balízy a může být klidně 10 metrů. Asi to budu muset jít někam okouknout, teď v Brně se dávali na šturcy dynamická zarážedla, tak… Číst vice »
Právě že ne – v tomto případě je EoA v úrovni návěstidla (i zaráždla), uvolňovací rychlost je 15 km/h a brzdný účinek naběhne okamžitě po kontaktu s dyn. zarážedlem.
Analogicky by to šlo i s pevným zarážedlem při uvolňovací rychlosti 5 km/h.
Ano, máte pravdu, díval jsem se na šturcy v Brně a návěstidla fyzicky „zařezávají“ se zarážedlem – to je samozřejmě plně funkční řešení, nicméně vlak je pak 100% brzděn tím zarážedlem, kdežto pokud by EoA nebo ty návěstidla byla vhodně předsunuta před zarážedlo, tak by do toho zarážedla narazil již plně brzdící vlak, což se osobně domnívám, že by byla lepší varianta, nicméně to předsunutí by třeba při té uvolňovací V = 15 km/h, náběhu brzdy 2,5 sec a nepřesnosti odometrie, řeknemě 3% (relativně) a 5 m (absolutně) a při umístění poslední balízy cca. 100 metrů před tím návěstidlem muselo… Číst vice »
Takže jsme se k rozumnému řešení docitátorovali, super. 🙂 Teď ještě proč tedy nejsou takto řešeny ony Židlochovice?
Ale ony právě takto řešeny jsou:-)
Respektive ještě konkrétněji řečeno:
Pokud by to mělo být tak, že je návěstidlo a já nevím za ním hned nebo v minimální vzdálenosti umístěno pevné zarážedlo s uvolňovací rychlostí V = 5 km/h, tak tato kombinace je sic (!) možná, ale pouze ve výjimečných a O14 posouzených případech – standardní řešení – nebo jak to lépe napsat – je to, co je tam teď, čili dynamické zarážedlo + návěstidlo zařezávající v jeho úrovni + příslušná uvolňovací rychlost dle dimenzování toho zarážedla (= pravděpodobně těch V = 15 km/h).
No ono než by se tam vlak tou 5km/h doplazil, tak to ti cestující ze svižněji zastavícího vlaku už skoro předejdou. Ale hlavně – dynamické zarážedlo výrazně zvyšuje bezpečnost i bez ETCS. Spíš je škoda, že se nepodařilo celou stanici postavit blíže centru – u starého autobusáku…
Kolik je max. tratova rychlost do Zidlochovic? 160 km/h to asi nebude, ze?
Má to konkurovat autobusu, ten stošedesát nejede. Auto taky ne.
Po silnici víc než 80 v průměru nepojedete ve špičce spíš méně
Mezi Modřicema a Hrušovanama u Brna je V = 160 km/h, na tom krátkým cancku pak V = 80 km/h, ale jízdní doba je tam 3 minuty, tak to ani nešlo nějak „tunit“ i tak tam tou 80-kou jede vlak maximálně kilometr.
Asi jako ptát se proč autobus MHD nemůže mít konstrukční rychlost aspoň 100 km/h, mezi dvěma zastávkami by ji zcela jistě využil. A že vlastně je takový autobus zastaralý, když může jenom 80 km/h, zatímco ve světě jezdí autobusy až 120 km/h (po dálnici).
sedici, pripoutenej, mhd pripousti i stojici nepripoutanej
Velmi velmi velmi dobře. 🙂 Přeju nové trati, aby měla dostatek cestujících. Aspoň bude silnice uvolněna potřebnějším.
Ta informace o té jízdní době není úplně korektní. Dle projektové dokumentace stavby má být výsledná cestovní doba Os vlaků linky S3 v krátkodobém horizontu ve směru Brno hl. n. – Židlochovice 23,5 min. a v opačném směru Židlochovice – Brno hl. n. 23 min. Oproti současné cestovní době autobusu linky 505 se jedná o zkrácení o 8,5 min. ve směru Brno – Židlochovice a 9 min. ve směru Židlochovice – Brno. Ve střednědobém horizontu dojde k dalšímu zkrácení cestovních dob vlivem přestavby ŽU Brno. Výsledná cestovní doba Os vlaků linky S3 ve střednědobém a v dlouhodobém horizontu relace Brno… Číst vice »
Ovšem že není korektní, proto je tam napsáno slovo „zhruba“. 🙂
Ale v původní dokumentaci bylo 11kW/t. To jako JMK i z této poměrně nízké hodnoty dále slevil? Stav techniky je někde mezi 15 a 25kW/t. Opravdu nechápu, proč volbou nevhodných vozidel kraj takto zbytečně prodlužuje jízdní doby, které jsou pro většinu cestujících pro volbu dopravního prostředku klíčové. :-(.
Jo slevil, protože ta původní hodnota byla jedním účastníkem výběrka napadena, že je chybně uvažována pro nikoliv trvalý, ale maximální výkon a kraj místo aby hodnotu ponechal a pouze uvedl, že se jedná o trvalý výkon, tak tu hodnotu současně snížil na 8,5 kw/t, což je hodnota blízká dieslu a nikoliv elektrice. A samozřejmě, pokud ŠKODA u regiopanterů pro ZSSK má cca. 9,6 kW/t, tak je s tím snížením maximálně spokojena, protože se pouhými 6 motory místo 8 dá srazit cena a navíc nemusí nic upravovat, protože pantery pro ZSSK jsou taky 4-vozovky. Mimochodem…řada 242 + 4 x Bdmtee má… Číst vice »
Pane bože co to tam sedí za odborníky? To si neumí zjistit, jaký je stav techniky? Takhle měli úžasnou možnost obě linky výrazně zrychlit. Takhle se budou dalších 30 let šourat jak pitomci. Zvlášť na koridoru, kde ty couráky okamžitě dojede EC a budou další drahocenné minuty čekat na předjetí.
Na té hlavní trati jak je uvedeno výše 160kmph je.Panter 160 kmph jet umí.
ECčko se za ním courat nebude, rychleji jet nemuze
Jenomže EC se rozjede a zastaví až v Břeclavi. Courák se musí v každé stanici rozjíždět. V případě 15ti minutového intervalu tak může docházet k situacím, kdy se musí courák v některé stanici předjet, což stojí 3-5 minut navíc a zároveň to způsobuje problémy se stabilitou JŘ v případě zpoždění. Aby dokázal courák rychlé vrstvě „ujet“, potřebuje velké množství hnaných náprav a vysoký měrný výkon. Zpravidla přes 50% hnaných náprav a více než 15kW/t. V případě různých S-Bahnů to může být ještě více. Pokud se JMK nepochopitelně spokojí s hodnotami výrazně nižšími, tak se stává nějaká 160 v reálném provozu… Číst vice »
Na těch jihomoravských rovinách má ovšem měrný výkon podstatně menší význam než někde v kopcích.
Myslíte roviny směrem na Tišnov?
Ne, vážně. Pokud chcete jezdit rychle, tak potřebujete vysoký výkon vždy, jak v rovině, tak v kopci. A spíše v rovinách, kde se zrychluje na 160 je vysoký výkon nejdůležitější, protože tady je největší rozdíl mezi rychlou a pomalou vrstvou.
Od kdy se, prosím, jezdí mezi Brnem a Tišnovem rychlostí 160 km/h? A kolik EC vlaků za hodinu tudy jezdí?
Děkuji předem za kvalifikovanou odpověď.
Nikdo netvrdí, že se do Tišnova jezdí 160, ale na berte to jako narážku na příspěvek o jihomoravských rovinách.
Linky S2, S3 jezdí jak v rovině 160, tak v kopci nižší rychlostí. Pro krátké jízdní doby je potřeba výkonu v obou případech. U výjezdu na Břeclav se navíc více projeví souběh s rychlou vrstvou ve velmi krátkém intervalu, kdy začne slabému vozidlu ve vyšších rychlostech „docházet dech“. Výkon pod 10kW/t je opravdu extrémně málo. To i Pendolino, nebo Leo Express jsou na tom mnohem lépe a to jsou vozidla pro dálkovou dopravu.
Na Hradubické trati se Panter coby osobák mezi stanicemi na 160 v pohodě rozjede.A to jich mezi Mechovem a Koněpůlkama máme možná víc než tady
No to jo, jenže to není „raněná“ 4-vozovka „střelená do zadní nohy“ jak ji nabízí ŠKODA, ale regulérní 3-vozovka řady 640, která má 6 motorů a nějakých 13,75 kw/t. To je holt jiná káva než když z toho 2 motory vykucháte a uděláte slabounkej diesl.
A úplně jinak se pak rozjede vozidlo s 2/3 hanných náprav a 20kW/t.
640 je InterPanter. Tady jezdí normální 3vozova 440tka.
Co si kraj objedná, to dostane
640 je klasickej regiopanter. Interpanter je pak následně řada 660….
Tak hlavně, že je pan Kellner spokojený, kaštani počkají, o ně jde až v poslední řadě :-). Ono jestli to nebude jeden z důvodů, proč v soutěži údajně zůstal jenom jeden uchazeč. Ano, ostatní mohli parametry snížit, ale kdo by investoval do „downgradu“, který nikde na západě neudá.
Připadá mi to jako poptávat v dnešní době auto s výkonem 30kW a maximálkou 90km/h.
Pěkný, pěkný, pěkný. Škoda, že Praha a Středočeský kraj nemá taky jednoho schopného objednatele, podobných příležitostí je pár i okolo Prahy…
Hlavně to neříkejte zdejším režijkářům z jmk 😅😅😅
a kterých příležitostí, jestli smím vědět, děkuji
Vlastně jim trochu křivdím, Milovice se přesně takhle povedly. Další podobný případ by mohl být Týnec nad Sázavou.
Samozřejmě jim dost křivdíte. Elektrizovat trať do Týnce nad Sázavou není špatný nápad, ale podobných tratí by bylo víc, samozřejmě se souběžnou modernizací spojenou se zvýšením TR – pominu-li „hrbatou“ minimálně do Nučic (Krahulova) a samozřejmě obě větve „buštěhradky“ minimálně do Kladna (Dubí), což ale nejsou případy tak úplně obdobné Židlochovicím, tak určitě třeba i úsek Kralupy nad Vltavou – Slaný, možná nějakým zjednodušeným způsobem i „velvarku“, asi i „vlašimku“ do Vlašimi, úsek Čelákovice – Brandýs nad Labem, atd. (a napadá mě třeba i úsek na straškovské lokálce v Roudnici nad Labem nahoru do Hracholusk s doplněním dalších zastávek ve… Číst vice »
Zksute v okolí Prahy hledat sídlo s více než 10.000 obyvateli, kam vede jen jednokolejka a jezdí se tam v Regionově apod. A zároveň je v téže relaci ucpaná silnice. A pak se podívejte na Kolín.
A ony snad Židlochovice nebo Hustopeče mají víc než 10 tisíc obyvatel?
třeba oblast kolem Rudné (Nučice, Chrášťany, Tachlovice, Drahelčice, Mezouň)
Jenže to je jiný případ než Židlochovice nebo Hustopeče, kde jde o krátké odbočky z hlavní trati – „hrbatá“ je úplně samostatná trať, jejíž elektrizaci (samozřejmě také užitečnou) lze v okolí Brna srovnávat s elektrizací trati do „Božího Poýehnání“, ale ne s obnovením provozu či elektrizací krátkých odbočných lokálek.
Kladno, to je to město!
Pro elektrizaci trati na Kladno platí ovšem stejná nesrovnatelnost s elektrizací Židlochovic a Hustopečí jako pro „hrbatou“ – viz reakce na příspěvek od „qwerty“.
A jaké vlaky budou nasazeny?
Kvalita vlaků moc nepotěší, Panterů bude jezdit málo..možný je, že tam budou jezdit Bfhpvee (Sysel) + 2× Honecker + Plech.
Kvalita vlaků odpovídá plánům na krajskou půjčovnu vlaků…a tedy zcela logicky nulové modernizaci vozového parku ČD por elektrickou trakci v JmK v poslední době. Tedy možná převelení částí Panterů z S2 a pak to, co se najde…a bude schopné obousměrného provozu. Nové vlaky tam určitě nebudou.
Že by Syslografy s nefukčním Syslem na nádraží bez obratiště? 😀 Docela by mě zajímalo, jak se bude řešit náhrada v případě vypadnutí více jednotek např. Panterů nebo neschopnosti Syslů jak je zvykem (jejich řazení uprostřed soupravy). Navíc když ještě JMK nekoupil ty svoje vysněné jednotky.
Tak zálohu odjezdí třeba Regionova 😀
Jo no jo, oni ty dotace na vysněné jednotky nanebagrují ČD, jako v některých krajích, které se pak nestačili divit, jak je ČD drží pod krkem a ještě to hlavní: bude se tam muset kupovat jízdenka nebo aspoň příplatek k režijce.
Tronda na JMK si kraj pořizuje za dotace svoje vlaky.
Ale to bys mohl vědět
Sice si myslím, že to nikdy nedopadne, ale to už ukáže budoucnost
Ale to my víme, to jen Martin z Moravy se do toho naváží, protože pak si bude moct JMK najímat dopravce podle svých potřeb a nebude ho ten správný-zadotovaný držet pod krkem, s tím, že on musí na trati jezdit dalších X let, protože to je podmínka dotace.
A další krok budou Jihomoravské krajské dráhy…
Poté za Jihlavou postavíme celnice a výběrčí mýta
A zavedeme vlastní měnu (navrhuji 1jmK= 1Jihomoravský Kokot) a hejtman Šimek bude jmenován doživotním Císařem
Troníku nabagrovat další slovo, které tě uspokojuje. Ještě to tvoje rentiérství vylepšit. Opravdu, nech se léčit.
No jo pravda bolí, to víme už dávno. Však brzo budeš moct zkusit, jaké to je kupovat si jízdenku – pozor nové slovo.
Myslím si, že vaše slova tady nikoho neovlivňují. Pokud kraj chce nové vlaky, dopravce (tedy i ČD) bude muset ty nové vlak někde sehnat. A to ČD dělají pro všechny kraje, kde uzavřeli smlouvu. Pokud by takto postupoval i JMK, tak samozřejmě by museli taky nakoupit nová vozidla, jak tomu budou dělat v Moravskoslezském či Jihočeském kraji. Pak je Středočeský kraj, který chce zmodernizovat svoje Elefanty. Takže tady trollíte jenom vy. Pokud byste uměl slušně diskutovat, tak by to mohlo být lepší..ale od vás to zrovna neočekávám..
A pak je tady třeba Ústecký kraj, který nakoupil nová vozidla, bohužel, ale do vlastnictví ČD, které ho teď na lince U1 drží pod krkem a tvrdí, že oni tam musí zůstat za sumu, kterou si řeknou. Jenže to se vám nehodí do pohádky o hodných státních drahách, tak trolíte akorát nesouvisející nesmysly.
Nebudu.
Cela ta vaše Jižní Morava mi může být ukradená, z principu ty vaše debilní nápady (nejen v dopravě) odmítám podporovat utracením byť jediné koruny na vašem území.
Z Brna jsem se naštěstí předloni odstěhoval, na konci roku ruším trvalé bydliště, nechci aby jste nedostali ani tu část mých daní, které se rozděluje krajům.
Od 15.12.ma prostě pro mne tahle země jen 12 krajů a hranice je za Jihlavou…
Pokud vlaky na Jižní Moravě přestane využívat část těch, kteří stejně neplatili žádné jízdné, tak se aspoň ušetří za ošoupané potahy sedaček.
Víš Tronda, on ten člověk co přijede třeba do Brna, nebo do těch Hrušovan vlakem tam peníze utratí taky za jiné věci, než onu hypotetickou jízdenku. I když by se měl projít na náměstí a zpět, tak si minimálně to kafe a něco na zub koupím.
Což jsou narozdíl od nějaké teoretické fiktivní částky o kterou kraj „přišel“ nenakupem jizdenky skutečné peníze a prokazatelný daňový příjem kraje
to je dobre, aspon je misto na bydleni pro jiny, co v Brne bydlet chteji. Jo jinak byse, by, nikoliv by jste. ….
byste, by, ne by jste. porava mobiloveho preklepu
Na tomhle místě bych jen rád poznamenal, že to nové trakční vedení už máme skutečně pod napětím, i když tam ještě chvíli nic nepojede…takže bacha…
Jako myslíte, kdyby tam chtěl někdo lézt, i když tam nemá co dělat?
On asi myslel, že to tu čtou magneti…
I to se stává. Lidi lezou tam, kde nemají co dělat. Jako ten pošuk s kovovou tyčí.
Když je to neodradí ani v plném provozu, tak myslím, že takové výstrahy jsou zbytečné.
V úseku Brno-Židlochovice mají jezdit vlaky po půl hodině, odkud máte těch 15-20 minut? Novinkou je také 30-ti minutový interval o víkendu v úseku Brno-Kuřim.
„Mimo špičku a o víkendech pojede vlak z Brna každou hodinu, v době dopravní špičky po 15 až 20 minutách.“ Ne po 15 – 20 minutách, ale každých 30 minut (je-li myšlena relace Brno – Židlochovice). „Některé vlaky budou pokračovat na brněnská nádraží v Židenicích a Králově Poli, některé pojedou až do Tišnova.“ Přesněji řečeno – přinejmenším do Židenic/Kr. Pole budou pokračovat TÉMĚŘ VŠECHNY vlaky jedoucí ze Židlochovic. „Poslední osobní vlak projel po trati v červnu 1979, postupně ustala i nákladní doprava a trať zanikla.“ Naštěstí nezanikla v obvykle užívaném smyslu „byla úředně zrušena“. „Pouze“ se cca od roku 2008… Číst vice »
Nově mimo špičku a o víkendu pojedou vlaky každých 30 minut v relaci Brno-Hrušovany, tudíž zůstane zachován hodinový interval Vranovice-Brno. Novinkou je také půlhodinový takt Kuřim-Brno, je to dáno prodloužením Os vlaků ze Židlochovic až do Kuřimi.
xyz ale poukazoval na sedlo pracovního dne, kdy dnes mají Vranovice interval 30 minut, nově ale budou mít pouze 60 minut.