Trať z Břeclavi do Znojma čeká zrychlení, vznikne nová stanice Sedlec u Mikulova
Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty bude příští rok pokračovat s dalším zrychlováním pohraniční tratě z Břeclavi do Znojma. Po již letos
NTR pouhých 120 km/h v té rovině sice není nic moc, ale aspoň něco: zřejmě to ovšem definitivně odepíše jakékoli další úvahy o možném obnovení přímého spojení Brna a Znojma železniční dopravou po nejkratší (= o skoro 40 km kratší) trase přes Střelice a Moravský Krumlov …
Přejezdy na 120, ale na kolik bude trať, když se cestujícím po několika měsících výluky cestování prakticky nezrychlí? Jak často tam dnes vůbec dochází ke zpožďování, že se kvůli tomu dělá akce bez dalších významnějších přínosů?
Zvýšení stability GVD je pouze jedním z mnoha vedlejších přínosů. Tím hlavním je zkrácení celkové cestovní doby na jeden pár osobních vlaků až o 30 minut, čemuž nejvíce napomůže právě vybudování nové ŽST Sedlec u Mikulova. Stavba bude mít významný přínos i pro nákladní dopravu, která zde není zanedbatelná (za minulý rok revitalizovaným úsekem projelo přes milion hrubých tun). A třeba spojení Brno – Hodonín, které na první pohled nemá s touto tratí nic společného, zrychlí o 7 minut právě díky revitalizace trati Břeclav – Znojmo. Dříve by postavení nové stanice znamenalo nutnost zaměstnat minimálně 10 dalších lidí. Dnes je… Číst vice »
A není to Sedlec u Mikulova?
Proboha, hrášek křížil Mendel, vlaky se křižují 😬