Trať přes Vysočinu čekají miliardové úpravy, vlaky z Brna do Blanska nepojedou rok
Správa železniční dopravní cesty chystá další úpravy tratě 250 mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Důvodem je chystané velké omezení hlavního
Správa železniční dopravní cesty chystá další úpravy tratě 250 mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Důvodem je chystané velké omezení hlavního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou, během kterého dojde i na několik měsíců k zastavení provozu.
Zatím poslední velkou vypsanou zakázkou je modernizace trati v úseku Křižanov -Sklené nad Oslavou. Odhadovaná cena zakázky na opravu sedmi kilometrů včetně rekonstrukcí obou stanic je 1,64 miliardy korun. , stavba má proběhnout od března do prosince příštího roku. Jde o kompletní opravu svršku a spodku, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a trakčního vedení, součástí je i pokládka kabelových tras. V Křižanově má dojít k opravě nástupišť a také vybudování bezbariérového přístupu.
Trať přes Havlíčkův Brod se má stát alternativou pro trasu přes Českou Třebovou od září 2021. V rámci oprav na této trati v úsecích Brno-Maloměřice – Adamov a a Adamov – Blansko začne nejprve jednokolejnou výlukou mezi Adamovem a Blanskem, následně se předpokládá úplná výluka obou kolejí v úseku Brno – Blansko od prosince 2021 do prosince následujícího roku. „Po této jednoleté úplné výluce budou probíhat už jen dokončovací práce vyžadující maximálně krátkodobé výluky,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.
Takzvaný nickolejný provoz bude nakonec delší než původní plány, které počítaly jen s několika měsíci. Díky delšímu omezení bez provozu se ale zkrátí výrazně celková doba celé stavby. Na plánu se už shodla SŽDC s dopravci, kteří po trase jezdí. Po dobu výluky budou vlaky mezi Prahou a Brnem jezdit přes Havlíčkův Brod. Dopravci i proto požadují, aby trať přes Vysočinu byla v dobrém stavu