Trať podél Jizery opraví Strabag a AŽD Praha. Zvýší rychlost, kompletně přestaví maloskalské nádraží
Stanice Malá Skála po modernizaci. Foto: Správa železnic
Hlavní práce proběhnou během několikaměsíční výluky příští rok. Rychlost stoupne na 100 km/h.
Fuj, zase ty odporné poloostrovní nástupiště a kilometry modrého zábradlí, které na vizualizaci nesmí být, ale bude.
škoda že trasu Turnov – Jaroměř nemají v plánu v některých úsecích zdovjkolejnit. často se stává že vlak čeká v polích, než ho pustí do stanice, kde se vyhne protijedoucímu spoji.
Hlavně elektrifikovat až do Lbc
Kdyby raději investovali do tratě Turnov -Hradec Králové, tak můžou jezdit rychlíky do Pardubic přes Jičín a to by bylo znatelné zkrácení cestovní doby😀
Proti modernizaci trati přes Jičín se ale kdysi postavil Liberecký kraj s tím, že přednost má být dána modernizaci trati přes Starou Paku – tak se s úspěchem jezdí podhůřím přes vyšší kopce.
Preference TUR- Jaroměř dává smysl, neb obslouží násobně více lidi. Ano Tur – JC- Hořice – HK je rovinatější ale krom zmíněných měst tam nic jiného není. Zatímco TUR – ŽB – Semily – Paky – Dvůr Králové… je to trošku jiná obslužnost.
Tak to nesouhlasím. Větší počet lidí je na trati přes Jičín. A ze Dvora na Hradec může jezdit přímej vlak. Úspora času po zrychlení tratě přes Jičín odhaduji o 45 minut.
Ještě se tak zaměřit na přesun kříže rychlíků do Turnova….
Akorát aby se stíhali sjezdy v Turnově na celou. tak by to chtělo zapracovat na trati Jičín – Turnov (jen úvrať neušetří dost času), Chlumec – Stará Paka (aby bylo reálně odjíždět ze Staré Paky o několik minut dříve a byla rezerva na zpoždění) a pak nevím co ve směru na Mladou Boleslav. Ale snad to jednou dopadne.
To vše až po modernizaci žst. Turnov a modernizaci trati Jičín – Turnov. Příprava modernizace žst. Turnov se neskutečně vleče a nezájem o výstavbu spojky od Liberce směrem na Prahu povede akorát zbytečně k tomu, že ve stanici budou stále muset úvraťovat nákladní vlaky, což už je z principu naprostý nesmysl a tu stanici to po všech stránkách totálně kurví a hlavně prodražuje.
Chápu to správně, že jako obvykle Správa železnic zredukuje manipulační kolej?
Nic proti automatickému hradlu a rozdělení úseku na dva oddíly, ale využije se to tam vůbec někdy v pravidelném provozu? Jaké vlaky by tam vlastně měly jezdit ve sledu?
No nejspíše R Praha Tanvald a následně za ním Os Liberec stará paka
Děje se to (téměř) každé 2 hodiny, Os od Paky přijede do Turnova a tam čeká na R od Tanvaldu, který jede za ním. Až potom pokračuje Os do Liberce a R do Prahy. V opačném směru analogicky.
Hmm, dobře – ale když se to dnes zvládá s jedním oddílem v pohodě a nějaké velké posuny tras stejně kvůli vazbám jinde lze těžko očekávat, tak mi to přijde jako trochu frajeřina. Na druhou stranu je ovšem pravda, že lepší to udělat najedou i s rezervou, než muset do toho potom hrabat znovu, kdyby to někdy mělo být skutečně potřebné.
Já bych ale viděl jako užitečnější (potřebnější) udělat něco z tratí do Tanvaldu – tam je těch problémových situací asi víc. Chápu ovšem, že úspora vypustěním oddílu v Dolánkách by na zaplacení tam potřebných investic zdaleka nestačila.
Na obou zmíněných tratích je pro kloudný dopravní koncept zapotřebí mnohem víc, umožnit minutový interval – nejvíc ovšem u Turnova, kde je záhodno po minutě vypravit rychlíky na Pardubice a Tanvald a osobák.
Zvládá, protože to je tak nakreslené, ale pokud jede třeba rychlík od Prahy opozden, zpoždění se v plné míře přenese i na osobák od Liberce, protože i zpoždění rychlík má stále přednost před osobním.
doufám, že bude zachován ten model nádražíčka, ve stráni vlevo směrem na Turnov
Ten už je v dost žalostném stavu…
Jak je to nástupiště hned hezčí, když tam není to zábradlí. Ale ono tam bohužel ve skutečnosti bude. 🙁
Já se nedám!
A těch 100 km/h bude pro klopidla ne? 😁 No když už se něco někde zavře, tak bych uvítal, kdyby se realizovalo trošku víc než obligátních pár metrů či kilometrů. Vyšlo by to i levněji.
A jestli už také zrovna připraví tunely na budoucí elektrifikaci?
V textu je zmíněna pouze oprava – na elektrický profil by asi bypo potřebné zahloubení koleje nebo nějaké podobné řešení.
Tak původně to jsou dvojkolejné tunely
Nejspíš ano, ale s druhou kolejí (kdyby třeba někdo chtěl udělat tam nějakou dvoukolejnou vložku) by tam byl dneska problém podobný jako je s tunelem v Chuchli.
Myšleno to bylo tak, že ta trolej by se tam asi vešla, i když už dneska tam je udělaný směrový posun, když zvyšovali rychlost.
Z těch obrázků to moc nevidím. Budou tam dvě, nebo tři koleje ? Ta dnešní manipulační kolej bude zlikvidována ? Funguje ještě ten obchodník s uhlím, který tam vykládal ? Nebo jej Správa železnic v rámci toho nejlepšího zákaznického přístupu zlikviduje ?
Podle obrázku tam budou dvě koleje, jedna u krajního nástupiště a jedna u toho ostrovního. Pokud by se instalovala ještě kolej u ostrovního nástupiště směrem k vyprání budově, tak by to samozřejmě mělo smysl, ale muselo by se ti trochu posunout a to se nikdy nedělalo. Vítejte světě SŽ.
Obchodní s uhlím pravidelně využívá služby ČDC, kdy se vozí uhlí ve vozech Faccs a Es, jak tomu bude po výluce, to je ve hvězdách, bohužel.
Z obrázku není vidět, ale očekávám tak 50m šturc směrem od Brodu, to by se vejít mohlo..
Správa železnic ráda opravuje a modernizuje zejména to, co není potřeba :-):-):-).
Přesně. U nás udělali na lokálce světelný přejezd. Nicméně to, že nám tímto přejezdem totálně narušili obsluhy vlečky , to už neřeší. Hlavně, že je přejezd. Zajímalo by mne, kdo tyto akce plánuje a kdo o nich rozhoduje. Protože na síti lze nalézt mnohem důležitější tratě a mnohem nepřehlednější křížení trati se silnicí..
A ETCS (L1) zřízeno bude? U takových velkých rekostrukcí bych předpokládal že to dnes bude už povinnost.
Takže vybavíte 1 mezistaniční úsek a jednu stanici a budete potřebovat celkem velké množství (dnes již historických) vozidel dovybavit za sakra velké peníze. Kdo to zaplatí? Navíc v Turnově bude ještě hodně dlouho ta zabezpečovácká historie, bez současných vjezdů, skupinová nebo směrová návěstidla. Jako cestující jsem v Turnově O.K. (s drobnými výhradami), ale provozně je to tragédie.
Nemusel by tam být výhradní provoz. L1 je podstatně jednodušší na zřízení a může se zřizovat po kouskách. Vozidla se teď masivně obměňují a opět bych předpokládal že nové vozidlo bez ETCS dnes vůbec nebude schvalitelné pro provoz.
Asi se nechtělo jít do holportu s AŽD, protože by na to nebylo. Vysosají nás později.
Ono se v Lib.kraji něco obnovuje? Nebo je to v plánu? Vím jedině o 841.3 pro Frýdlantský výběžek, kde jede o 20 let staré vozidlo, které mít ETCS mít nemusí a nebude, jen bude možné doplnit. A ano, nově schválená vozidla již musí mít ETCS. Nejnovější vozidla zde jsou Desira (cca 20 let stará), která ETCS nemají a ještě nikdo ani neřešil jeho možné doplnění. Unl.kraj to opatrně uvažuje o těch svých hráškových nákupech z DB, která ho také nemají.
Bylo vypsáno bez ETCS, jinak tam má být L1 LS, tak uvidíme jak to dopadne?
Tam by mělo být zabezpečovací zařízení umožňující každou hodinu jízdu tří až čtyř vlaků (2 rychlíky + zastávkový + případně nákladní) v minutovém intervalu, ne nějaký paskvil L1.