Trať podél Jizery opraví Strabag a AŽD Praha. Zvýší rychlost, kompletně přestaví maloskalské nádraží
Stanice Malá Skála po modernizaci. Foto: Správa železnic
Hlavní práce proběhnou během několikaměsíční výluky příští rok. Rychlost stoupne na 100 km/h.
Ještě se tak zaměřit na přesun kříže rychlíků do Turnova….
Chápu to správně, že jako obvykle Správa železnic zredukuje manipulační kolej?
Nic proti automatickému hradlu a rozdělení úseku na dva oddíly, ale využije se to tam vůbec někdy v pravidelném provozu? Jaké vlaky by tam vlastně měly jezdit ve sledu?
No nejspíše R Praha Tanvald a následně za ním Os Liberec stará paka
Děje se to (téměř) každé 2 hodiny, Os od Paky přijede do Turnova a tam čeká na R od Tanvaldu, který jede za ním. Až potom pokračuje Os do Liberce a R do Prahy. V opačném směru analogicky.
doufám, že bude zachován ten model nádražíčka, ve stráni vlevo směrem na Turnov
Jak je to nástupiště hned hezčí, když tam není to zábradlí. Ale ono tam bohužel ve skutečnosti bude. 🙁
Já se nedám!
A těch 100 km/h bude pro klopidla ne? 😁 No když už se něco někde zavře, tak bych uvítal, kdyby se realizovalo trošku víc než obligátních pár metrů či kilometrů. Vyšlo by to i levněji.
A jestli už také zrovna připraví tunely na budoucí elektrifikaci?
V textu je zmíněna pouze oprava – na elektrický profil by asi bypo potřebné zahloubení koleje nebo nějaké podobné řešení.
Tak původně to jsou dvojkolejné tunely
Z těch obrázků to moc nevidím. Budou tam dvě, nebo tři koleje ? Ta dnešní manipulační kolej bude zlikvidována ? Funguje ještě ten obchodník s uhlím, který tam vykládal ? Nebo jej Správa železnic v rámci toho nejlepšího zákaznického přístupu zlikviduje ?
Podle obrázku tam budou dvě koleje, jedna u krajního nástupiště a jedna u toho ostrovního. Pokud by se instalovala ještě kolej u ostrovního nástupiště směrem k vyprání budově, tak by to samozřejmě mělo smysl, ale muselo by se ti trochu posunout a to se nikdy nedělalo. Vítejte světě SŽ.
Obchodní s uhlím pravidelně využívá služby ČDC, kdy se vozí uhlí ve vozech Faccs a Es, jak tomu bude po výluce, to je ve hvězdách, bohužel.
Správa železnic ráda opravuje a modernizuje zejména to, co není potřeba :-):-):-).
Přesně. U nás udělali na lokálce světelný přejezd. Nicméně to, že nám tímto přejezdem totálně narušili obsluhy vlečky , to už neřeší. Hlavně, že je přejezd. Zajímalo by mne, kdo tyto akce plánuje a kdo o nich rozhoduje. Protože na síti lze nalézt mnohem důležitější tratě a mnohem nepřehlednější křížení trati se silnicí..
A ETCS (L1) zřízeno bude? U takových velkých rekostrukcí bych předpokládal že to dnes bude už povinnost.
Takže vybavíte 1 mezistaniční úsek a jednu stanici a budete potřebovat celkem velké množství (dnes již historických) vozidel dovybavit za sakra velké peníze. Kdo to zaplatí? Navíc v Turnově bude ještě hodně dlouho ta zabezpečovácká historie, bez současných vjezdů, skupinová nebo směrová návěstidla. Jako cestující jsem v Turnově O.K. (s drobnými výhradami), ale provozně je to tragédie.
Nemusel by tam být výhradní provoz. L1 je podstatně jednodušší na zřízení a může se zřizovat po kouskách. Vozidla se teď masivně obměňují a opět bych předpokládal že nové vozidlo bez ETCS dnes vůbec nebude schvalitelné pro provoz.
Asi se nechtělo jít do holportu s AŽD, protože by na to nebylo. Vysosají nás později.
Bylo vypsáno bez ETCS, jinak tam má být L1 LS, tak uvidíme jak to dopadne?