Trať na Žižkov je připravena k prodeji, hlásí Správa železnic. Cenu určí znalec
Těleso železniční trati k nákladovému nádraží Žižkov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Město chce část tělesa využít pro novou tramvajovou trať, z části ji hodlá využít pro odvoz rubaniny ze stavby městského okruhu.
Nechybí náhodou napojení v Malešicích ?
Vypadá to, že někdo konečně přemýšlí. Likvidace má být vždy až to nejkrajnější řešení.
Myslím, že nejedeme na Žižkov…
Byla by tam lepší cyklostezka, tramvajáci jsou stejně zbytečně agresivní jedinci, kteří ohrožují cyklisty jen o málo míň než autíčkáři.
Pád z kola a z toho trochu metelice v hlavě , zdá se…
Ironie je, když ………
A legrace je, kdyz si nekdo plete hloupe kydy proflakleho trolla s i ronii.
To je teda danajský dar! SŽ nechá trať chátrat i když město dlouhodobě stálo o její zprovoznění pro převoz materiálu na stavby v areálu NNŽ místo nekonečné šnůry nákladních aut v rezidenční oblasti a teď se jí chce zbavit, když léta neplní řádnou ani mimořádnou údržbu. Schválně kolik milionů si nechali naúčtovat stejně jako u dalších tratí, na které ruka SŽ ani nesáhla?
Aby se ta trať dala použít, tak by se muselo obnovit propojení na jiné tratě. V současné době tato trať nikam propojená není. A vybudovat novou výhybku se nevyplatí.
Kam to chceš hodit? Až po překládce z železničního vozu…
A ten materiál by to vozilo kam? Skládek s vlečkou moc není. Nebo s tím jezdít na most přes Orlík a do jezera?
Většinou tyhle stavební odpady, třeba z rekonstrukce Pardubic jezdí do Dívčic nebo někam tam na jih Čech.
Tohle se ale na klasické skládky TKO obvykle nevozí, spíš jako třeba zavážka vytěžených lomů, v případě kontaminovaného materiálu pak do těch Dívčic.
Ta trať není příliš zchatrala. Má betonové pražce, stačí to prořezat a zbavit náletů a plevele.
Dám 100
to koupí šotouši z Prahy a o víkendech tam budou provádět nutnou údržbu, aby byla trať v provozuschopném stavu…. i když tam nic jezdit nebude 😉
Všiml jste si že v článku je napsán jako možný kupec město, (pozn red. zřejmě je myšleno hlavní město ČR Praha)? I důvod odkupu a provozu? A poté se trať předělá na tramvaje? To že nechápete psaný text, nemusíte dávat všem najevo. Holt základní pomocná škola občas nestačí.
1) zatím to „upečené“ mezi SŽ a hlavním městem není
2) asi nechápete ironie /legraci. 😉
Přitom by tahle trať byla zcela ideální na napojení tramvaje na železniční síť a vytvoření něčeho jako vlakotramvaje.
A konkrétní smysluplná trasa by byla?
Zrovna po téhle trati měla na žižkov jezdit vlakotramvaj z Kostelce nad Černými Lesy a Kouřimi. V době posledního vlakotramvajového snění to bylo i namalované. Problém pražské tramvajové sítě jsou hlavně mělké srdcovky výhybek a s tím spojené extrémně malé okolky, je to spíš na hraně toho, aby šel navrhnout kompromisní profil kola jako v západních provozech nebo v Szegedu.
Směr Kouřim-Kostelec se mi zdá smysluplnější řešit lehkou železnicí s přestupem na vlak (nejsnáz asi Kolovraty) nebo metro (v budoucnu Štěrboholy??), než poskakováním po Seifertově, ale chápu, že je to všechno jen fantazie 🙂
No plán byl stavět vlakotramvaj odbočující u kolovrat z koridoru a dál podél I/2. Ale asi aby to bylo dostatečně vlakotramvajové se pak vymýšlelo i napojení na pražskou tramvajovou síť, a to bylo právě tudy.
Ano, takové odbočení z hlavní trati by mi dávalo větší smysl, i když tam by zase vyvstal problém s kapacitou.
Ale takové návrhy jste snad nikdy nemohl brát vážně.
Problém je ale v tom, že pražské tramvajové tratě mají sice stejný rozchod jako železnice, ale jiný profil kolejnic, takže pro vlakotramvaj by bylo nutné vyměnit kolejnice a pak zase by na takovou trať nemohla běžná tramvaj.
To není úplně pravda. Na oddělených TT se používá čím dál častěji bezžlábková kolejnice S49, stejně tak, jako na českých regionálních tratích. Takže v kolejnicích problém není. Problémem je spíše využití stávajících železničních tratí a jejich kapacita. Jedna z mála vlakotramvají, která by byla při větší snaze smysluplná by byla Vrané n/Vltavou – Praha Zbraslav – Praha Komořany – a odzud po TT směr Palackého náměstí. Druhá trať, která je na hranici fantas magorie, která mě teď napadá by mohla být ze Smíchovského nádraží Prokopským údolím do Rudné. V Rudné by se obnovila spojka pro stávající vlakovou dopravu od Berouna… Číst vice »
V části nové tramvajové trati se počítá s dočasným jednokolejným úsekem, který využije stávající železniční trať. Jestli to znamená přímo využití již položené koleje nevím, ale smysl by to dávalo. https://zdopravy.cz/dalsi-krok-nova-tramvajova-trat-na-zizkove-prosla-hladce-posouzenim-vlivu-na-okoli-159123/
Ano, to přímé spojení z Berouna do Chýně (a dále do Veleslavína, na letiště i do Kladna) je velmi potřebné (samozřejmě i s nějakou modernizací Beroun-Nučice). Trošku diskutabilní by asi bylo trakční vedení v Prokopském a Dalejském údolí, ale pokud jsou nové akumulátory opravdu aspoň z poloviny tak dobré, jak tvrdí zastánci elektromobilizace, tak by nějaké hybridní řešení mělo být bez problémů.
Takže vlaky budeme odklánět přes Hostivici, abychom do Berouna protáhli pomalejší tramvaj? Kde všude by měla mít nové zastávky? Není výhoda tramvlaku právě ta, že mimo zástavbu funguje jako vlak? Jediné, co by možná dávalo smysl, tomu vyčlenit kolej v Rudné a zastavovat častěji tam – buď na stávající silnici, anebo na stávající trati s tím, že by pro rychlíky vznikla nová trať jižně od Rudné – a ta spojka od Hostivice by byla obnovena tak jako tak.
Vlaky od Berouna mají již jednu trať v údolí Berounky, plánuje se tunel a toto je 3. trať nejnižší kvality. Trať slouží jako regionální a odklod do Hostivice na rychlodráhu Kladno – Praha dává větší smysl, než přímé spojení zpět na Smíchov. Navíc by se v Rudné stále dalo přestoupit na novou TT.
Z Hostivice na Smíchov pak vede 4. trať.
Z tohoto směru se jedná tedy o naprosto předimenzovanou pomalou dopravu. TT by podle mě tedy dávala větší dopravní smysl.
Jak jsem ale psal, jedná se o nápad vymyšlený na koleni.
A kde by mohly vzniknout nové smysluplné zastávky? Všechno co mě napadlo je dost diskutabilní – dole v Hlubočepích, turistická v Prokopáku u hřiště, jedna na kraji Rudné… ale to všechno by mělo mizivý přínos oproti stávajícím zastávkám, jen by to zdržovalo. Co kapacita vozidel a výhybny, když teď jezdí dvojregíny a u trati se staví další sídliště a logistický park? Nučice a vše za nimi ocení přímé spojení do Prahy (oklikou přes Hostivici fakt ne, i kdyby se to na rychlodráhu vešlo) a trať se má časem drátovat 25 kV pro svižnější příměsto a odklony.
A copak kýhybky, křížení, u vozidel šířka obutí, profil ? Bezžlábková kolejnice nic neznamená.
Šotosen …