Trať na Žižkov je připravena k prodeji, hlásí Správa železnic. Cenu určí znalec
Město chce část tělesa využít pro novou tramvajovou trať, z části ji hodlá využít pro odvoz rubaniny ze stavby městského okruhu.
Správa železnic dokončila „interní procesy“ související s prodejem trati z Malešic do areálu nákladového nádraží Žižkov. Trať oficiálně označila za trvale nepotřebnou a převoditelnou na jiného majitele. Všechny příslušné útvary prodej odsouhlasily.
O trať má dlouhodobě zájem hlavní město Praha. Aktuálně probíhá poptávkové řízení na zpracování znaleckého posudku, ze kterého má vzejít kupní cena.
„Po jeho vypracování budou podmínky prodeje, kupní cena a koncept kupní smlouvy předloženy hlavnímu městu Praze k odsouhlasení v jeho orgánech. Poté bude materiál prodeje trati předložen k odsouhlasení správní radě Správy železnic,“ sdělil mluvčí SŽ Jan Nevola.
Následovat bude meziresortní řízení, definitivní souhlas s prodejem musí udělit vláda. Ta také musí odsouhlasit výjimku z vládního usnesení z roku 2012, které počítá s nabídkou nepotřebných tratí v otevřeném řízení. Na Žižkově se přitom počítá s přímým prodejem městu.
Trať je od listopadu 2019 odříznutá od zbytku železniční sítě. Správa železnic tehdy při opravě malešické tratě po nehodě neobnovila výhybku číslo 7 na Žižkov. Původně celostátní trať pak v roce 2020 (jako vůbec první v síti SŽ) převedla do kategorie místní dráha.
Město chce část tělesa využít pro novou tramvajovou trať skrze areál nákladového nádraží, kde vznikne nová čtvrť, z části ji hodlá využít pro odvoz rubaniny z chystaného městského okruhu, tzv. Blanky II. To ovšem předpokládá opětovné napojení na železniční síť.