Trať Lovosice – Louny zrychlí na 100 km/h. Miliardovou zakázku vyhrál Strabag, nejlevnější vypadl

Stanice Libochovice - město. Foto: Vitmalinovsky /Wikimedia CommonsStanice Libochovice - město. Foto: Vitmalinovsky /Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty začne brzy s velkými úpravami tratě Lovosice – Louny. Zakázku na její revitalizaci vyhrálo sdružení Strabag

Správa železniční dopravní cesty začne brzy s velkými úpravami tratě Lovosice – Louny. Zakázku na její revitalizaci vyhrálo sdružení Strabag Rail, AŽD Praha a Swietelsky Rail.

Ve veřejné soutěži nabídlo vítězné sdružení cenu 992 milionů korun bez DPH. Odhadovaná cena zakázky byla 1,068 miliardy korun bez DPH. V soutěži byli tři uchazeči.

Nabídku podalo ještě sdružení firem Colas CZ, Edikt a Silnice Group s Váhostavem. To bylo ze soutěže nakonec vyřazeno, protože nedodalo některé požadované dokumenty. Nabídlo ale nižší cenu: 917 milionů korun. „Účastník byl vyloučen  pro neposkytnutí součinnosti vybraného dodavatele v plném rozsahu k předložení dokladů a informací ve vztahu k poddodavatelským smlouvám na sdělovací a zabezpečovací techniku,“ uvádí písemná zpráva zadavatele.

Soutěž SŽDC vypsala už loni v květnu, podle původních plánů se mělo stavět už v listopadu. Revitalizace přinese řadu výluk. Ty jsou rozdělené na dvě etapy. Aktuální harmonogram se zatím dolaďuje, jisté ale je, že budou letos i příští rok. „Podle původního harmonogramu byly výluky rozděleny do 2 etap. V I. etapě se uvažovalo s 46 dny nepřetržitých výluk, v II. etapě se 171 dny nepřetržitých výluk,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

I když jde o regionální trať, objemem jde o jednu z největších zakázek na železnici v letošním roce. Zhruba 34 kilometrů dlouhá trať má projít zásadním zlepšením, které povede ke zrychlení: dosud vlaky jezdí na trase hodinu a 18 minut, dlouhá doba jízdy je ale způsobena i stáním v Libochovicích.

Na trati je dosud maximem šedesátikilometrová rychlost, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi je jen padesátka. Mezi Libochovicemi a Radonicemi by se mělo po modernizaci jezdit rychlostí až 100 kilometrů v hodině. V původních plánech bylo zvýšení na 120 km/h, z nich nakonec sešlo. Z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku. Jízdní doba má klesnout na 50 minut v úseku Louny – Lovosice.

Vítěznou firmu čeká výměna kolejí, instalace nového zabezpečovacího zařízení pro dálkové řízení či stavba nových nástupišť včetně tradiční instalace stovek metrů modrého zábradlí, 22 přejezdů bude vyměněno. V Radonicích nad Ohří vznikne nová výhybna. Díky úpravám má stoupnout propustnost z 37 na 52 vlaků denně, trať by pak mohla být odklonovou pro trasu Praha – Ústí nad Labem – Chomutov.

Tagy AŽD Praha Strabag Rail swietelsky SŽDC Trať 114 Lovosice - Louny
28 komentářů