Trať Královec – Žacléř je už v soukromých rukou, úřad řeší proměnu na místní dráhu
Nádraží v Žacléři. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons
Majitel vymýšlí úpravy šlapacích drezín, jihomoravský model není pro krkonošskou trať vhodný.
2,5 milionu plus další náklady na zřízení zázemí pro šlapadla v tak velkém sklonu? Rozhodně novým nabyvatelům tratě fandím, ale nedovedu si představit, jak se to může vyplatit. Klobouk dolů, jestli se ty investice podaří zhodnotit. Šlapadla tu chybí, na západě jsou dost oblíbená, ale ta trať je si myslím moc krátká a strmá, aby ty šlapadla byla dostatečně oblíbená, já bych s tímto záměrem do toho nešel, ale jak už jsem psal: fandím tomu, snad se dílo podaří.
Polská Lubawka vznikla až v roce 1945 posunutím celého Polska o 300 km na západ. V roce 1882 žádná polská Lubawka neexistovala. Seriózním novinám by slušelo psát to korektně.
To město existovalo už ve 13. století a bylo od jakživa polské. Ano mezitím bylo Polsko několikrát administrativně zaniklo, ale to je jako mluvit o tom, že Brno není moravské, protože roku 1928 přestala Morava administrativně existovat.
To není pravda. V roce, kdy se stavěla železnice, mluvilo 100% obyvatel města německy, jmenovalo se Liebau a leželo v Prusku. Psát, že trať v té době vedla do polské Lubawky je nepřesné. Nejbližší Poláci v té době žili ve Slezsku. Všechny polské státní útvary, které do té doby existovaly, ležely dále na východ a obsahovaly historicky polské oblasti, které ukrojila až ruská armáda v září 1939.
„… bylo odjakživa polské.“
Omyl, když už, tak slezské.
První zmínka o městě Liebau je z konce 13. století, kdy bylo součástí Svídnicko-Javorského knížectví, což bylo jedno z tehdejších sedmi knížectví na území Slezska. Za Václava IV. se stalo součástí České koruny a s ní připadlo po vymření česko-uherských Jagellonců v r. 1526 Habsburkům. V r. 1742 byla větší část habsburského Slezska poté, kdy Marie Terezie prohrála první slezskou válku, připojeno k Prusku. Součástí Polska se tato část Slezska stala až v r. 1945.
Ještě upřesnění: Je fakt, že tato část Dolního Slezska patřila od 12. století jedné z mnoha větví slezských Piastovců, což byl rod původně polský. Ti svídnicko-javorští vymřeli v r. 1368, což bylo důvodem, proč oblast přešla pod Českou korunu. Nicméně nejzápadnější hranice Polska ve středověku až tak daleko na západě neležely. Jazykově byla oblast ve středověku a počátkem novověku smíšená; za Piastovců a Jagellonců bylo Polsko (při historicky největší rozloze) mnohonárodnostní stát (pokud má ve vztahu ke středověkým reáliím vůbec smysl o národnostech mluvit) a Poláků v něm žilo méně než polovina. V oblasti, o které je řeč, se mluvilo… Číst vice »
…je to stejné jako napsat, že nějaká trať byla postavena v 19.století do ruského města Kaliningrad.
Jak obtížné by bylo obnovit vlečku k dolu? V areálu i na většině vlečky ještě před pár lety byly koleje a možnost dojet z trati až do skanzenu by byla docela zajímavá.
pokud vymyslíte, jak to zaplatit tak určitě to nebude problém.
Před lety byla vlečka udržována jako funkční, ale nyní už je zlikvidovaný přejezd u Lampertic.
Poté, co byl zlikvidován přejezd je obnova vlečky takřka nereálná a peníze jsou ten menší problém.
Co se to tu v debatě mele za ho.na?
Boze, co je to tu za diskusi?
Nemoderovaná…
Axel vylezl z nory a jako vždy zaplevelil první diskuzi, na kterou narazil.
Máte prosím něco k tématu? Např. poučit se z tohoto příkladu = jaký by mohl být osud např. tratě do Bechyně nebo do Čejče nebo do Lanškrouna?
Upřímně – já si neumím představit, co je zábavného na tom zaplatit třebas tisícovku, aby člověk šlapal na pedály 5 kilometrů a pět zpátky jak cvičená myška zavřená v točitém válci.
Když projížďku na čerstvém vzduchu dle svého tempa si pořídím tehdy kdy chci a kde chci … stačí dát pár tisíc za kolo.
A budete jezdit zdarma. Není to proti vašemu přesvědčení, že poplatky musí platit dopravce?
Měl byste za každý kilometr na kole platit mýtné.
O chůzi po chodníku ani nemluvě.
Bohužel redakce to má na háku, protože čím víc příspěvků i když pořád stejných, tím více zobrazení reklamy.
Už se to tu probíralo víckrát: Na přímý dotaz mi redakce svého času odpověděla, že tento způsob trollingu neporušuje pravidla diskuse, tudíž není důvod diskutujícího zabanovat.
Jediná rada: Nekrmte trolla.
Po třetí zablokován navždy pro ztrátu trpělivosti redakce a stejně je zas tolerován? Jaká pravidla tedy platí? Bohužel chybí možnost zablokovat si alespoň osobně, abych se tím nemusel prodírat.
V soukromých rukách, ne v rukou
Správně je obojí. Dokonce bych řekl, že „v soukromých rukou“ je častější.
Trať vznikla v roce 1882 jako odbočka od dříve postavené trati z Trutnova do polské Lubawky… spíše tedy do pruského Liebau
Možná bych řekl, že ne z Trutnova, protože Poříčí nebylo součástí Trutnova, ale z Malých Svatoňovic potažmo už z Jaroměře.
Z Malých Svatoňovic,kde tehdy odbočná větev dráhy SNDVB končila.
Podle kilometráže z Jaroměře, ale etapově z Malých Svatoňovic.
Už je tady zase…nepsal tu nedávno někdo že je zablokovaný?
Máte prosím něco k tématu? Např. poučit se z tohoto příkladu = jaký by mohl být osud např. tratě do Bechyně či do Lanškrouna či do Čejče?
Trať do Lanškrouna? Hojně využívaná a rychlejší než bus. Co tam máte dal?
Vy fakt věříte, že vláček se 70ti sedačkami si vydělá od pasažérů tolik, aby zaplatit stejnou částku za koleje jako dálkový vlak o 10ti vagonech? Mluvím o úseku Rudoltice v Čechách-Česká Třebová. Proto si myslím, že Pardubický kraj velmi brzy vypne dotace na vláčky, jezdící zhruba 50x denně, z Lanškrouna do České Třebové. A nahradí je busem. Protože ekonomika toho vláčku je asi jako v historce ze „Slovácko sa nesúdí“: „Štamgast se zeptat hostinského kolik by stálo, kdyby hostinský ugriloval svého papouška. 500 Kč. No a pak se štamgast zeptal kolik z toho ugrilovaného papouška mu hostinský ukrojí, když štamgast… Číst vice »
Takže místo 20 minut do Třebové vlakem budou lidi jezdit třičtvrtě hodiny busem 😀 pane Vachmajstr, vy jste hlava.
Anebo si pasažéři v těch nízkokapacitních kolejových autobusech RS1 velmi, velmi citelně připlatí.
Jak prosté, že?
Pokud jsou vlaky z Lanškrouna využívané, logicky se na to nemusí výrazně doplácet a ta doprava má smysl. Když už Vám i tohle nedojde tak už nic.
Když jsem to počítal naposled, tak při obvyklém jízdném zhruba 1,4 Kč/km činily dotace nádražákům (a daňové úlevy) zhruba 8 Kč/km/jednoho pasazéra.
V případě takto nešťastně trasového vláčku z Lanškrouna, pár kilometrů po koridoru, se domnívám, že jízdné v 70ti sedačkovém vláčku z Lanškrouna do Třebové by se pohybovalo někde v částce kolem 15 až 20 Kč/km/jednoho pasažéra.
Možná, že tento vláček z Lanškrouna využívají miliardáři, kteří si můžou dovolit tolik zaplatit za cestu. Ze všech lidí které znám (nejsem z Lanškrounska), tak všichni by raději přesedli z vláčku a radši by jeli po silnici za třetinu či za polovinu.
Já pár lidí z Lanškrounska znám a nevím o nikom, kdo by do Třebové jezdil busem, nebo že by po tom toužil.
Ušlechtilý můžu být tolik, kolik jsem bohatý.
podle toho, jak jste ušlechtilý v této diskusi, tak se divím, že jste někde sehnal aspoň počítač
Tak předřečník zapomene říct, že jízdenka do toho báječného vláčku z Lanškrounu vychází ve špičce třebas na 1200 Kč (Lanškroun-ČT a zpět).
Mimo špičku třebas na 400 Kč.
Nevěřím, že s takovým jízdným se každodenně zaplní těch současných cca 50 vláčků mezi Lanškrounem a Č. Třebovou
Už radši nemyslete
A Vy žijete v přesvědčení, že ty pasažérské autobusky budou provozovány jen z vybraného jízdného? A že ta silnice tam vyrostla jako součást přírody?
Tak se podívejte na částky srovnávají pouze dotace na provoz silničních busů a kolejových busů zhruba v témže regionu Plzeňský kraj.
Rozdíl je zhruba tří až čtyřnásobný.
O částkách za provoz tratí, které jsou málovyužívaný, ani nemluvě.
Jenže abyste to nedotoval,tak tam musíte zahrnout naprosto všechny vstupy.Což kraj v případě busů neučinil.A v případě IAD v nákladech na kilometr jízdy zdaleka také všechny vstupy nejsou.Veškerá doprava je nějakým způsobem dotovaná.Dokonce i ta pěší.
Tož srovnávejte. Já dosud nečetl ozdrojované částky, kolik co stojí. Takže akorát vidím, že v zahraničí nemají zdaleka tak hustou síť vedlejších železničních tratí jako v ČR (vyjma Finska)
Jediné co jsem našel z české praxe, tak jsou částky, které kraje dávají na krajské silnice z
https://monitor.statnipokladna.cz/
Když si ty neúplné data o částkách za krajské silnice, srovnám s tím co vídám, tam kde jezdím, tak venkovská železnice vyjma koridorů s hustou nákladní dopravou se mi, jako laikovi, zdá, že je nekonkurenceschopná.
Poněkud jinak tomu může být u železnice, která vede do větších krajských měst.
Ale ty vlaky z Lanškrouna jezdí plné. A jsou i rychlejší než busy. Jste už blázen? Vy jako jediné hledisko zohlednujete pořád finance, ale veřejná doprava má i druhý základní pilíř a tím je rychlost. Vaše uvažování je takové, že když budu chtít třeba z Plzně do Domažlic, tak místo vlakem pojedu na kole. Sice asi pojedu dva dny, ale tu státní kasu to nic nestojí :D.
Mé uvažování je takové, že z názorů šéfa Nejvyššího kontrolního úřadu vyplývá, že ČR si už nemůže udržovat dosavadní „dotační klondike“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-komentar-dalsi-varovani-na-dotacni-klondike-cesko-nema-228924
Prostě došly peníze na dotace pro nádražáky. Můžete s tím nesouhlasit, jak chcete, ale reálné řešení jste dosud nenapsal. Bohužel
Pošlete odkaz na článek, kde není o železnici ani slovo. Vy jste fakt komik. 😁
U Lanškrouna, který má hodinový takt, ve špičce 30 minutový, je Váš názor mimo.
Vy si pamatujete, kdy jeho názor naposled nebyl mimo?
😆😆😆
Náhodou dělá pokroky. Dnes vymyslel nový termín, „autíčková doprava“
Takze nový pojem Axela pro měsíc duben :D.
Vidíte. Teprve třetina měsíce – a už má splněno!
A kde vidíte tu analogii (vámi uvedených tratí) k poučení?
Byl jste někdy v Žacléři, aby jste viděl proč tahle trať není k užitku, a hlavně proč byla vůbec postavena?
Vy té dopravě nerozumíte a jen si něco blbě kafráte.
Tak ono mi nikdo z nádražáků zatím nevysvětlil, jak to dopadne, až (brzy) bude vypnuto těch 80 miliard dotací ročně (a několik miliard daňových úlev) pro nádražáky. Na nalezení řešení jak se přizpůsobit realitě měli nádražáci desítky let. Ale zatím jsem nečetl žádné reálné řešení od nádražáků, krom toho že budou stávkovat. No tak když nádražáci budou stávkovat, tak dopadnou jak Rover, který v 70. letech vyráběl milion auťáků ročně, a kde byli v činnosti velmi velmi angažovaní odboráři (např. pan šéf odborář, člen britských komunistů, pan Derek Robinson). No a po 30 letech Rover skončil, jelikož s militantními odboráři… Číst vice »
Tak podle vás můžeme rovnou prestat dotovat zdravotnictví, školství, kulturu atd ne? 🙂 budeme si platit za rentgen. nebo ultrazvuk, za docházku na základní školu napálíme nekolikatisicove školné za měsíc, na hrad, zámek či kino si za vstup zaplatíte tisicovku. Oo my se budeme mít :).
Vždyť platíme za rentgen či ultrazvuk. Říká se tomu zdravotní pojišťovna, která přerozděluje zdravotní daň od občanů.
Vy ráčíte býti z Kuvajtu, kde prý zdravotnictví mají Kuvajťané zdarma?
Já myslím priplatit si jeste k tomu co se platí ze zdravotního pojištění. Nedělejte že nerozumite.
Stejně jako český stát přerozděluje daně od občanů mj. směrem k financování železniční infrastruktury, jakož i k financování osobní železniční dopravy, že. 🙂
Když se člověk podívá na výkony pasažerské železniční dopravy, tak je vidět, že dotace nádražákům jsou vesměs na dluh daňových poplatníků.
Rover provozoval veřejnou dopravu? Zase míchate všechno dohromady.
Nečetl jste pozorně. Ptal jsem jaké řešení našli nádražáci za ty desítky let, aby se brzy obešli bez 80 miliard dotací ročně ??? Radikální stávky nádražáků jako řešení má takový efekt jaký měly v Roveru = o práci nakonec přišli všichni zaměstnanci z fabrik Roveru kde se radikálně stávkovalo. Právě díky takovým duševním gigantům jako pan Derek Robinson, který zorganizoval prý v průměru přes 200 stávek ročně … v některých fabrikách Roveru. Zajímavé, že tam kde se příliš nestávkovalo (Solihul), tak se fabriky oddělily od Roveru a fungují dodnes (viz Solihull = Land Rover, viz Crewe = Bentley a dříve… Číst vice »
Veřejná doprava se ale bude dotovat vždycky. Nechápete její princip. Tratí, které si na sebe u nás vydělají, spočítáte na prstech, možná ani to ne. Už se vám to tady snažilo vysvětlit x lidí a vy nejste s to to pochopit. Nevim jestli jste hloupý, nebo hloupeho jen děláte.
Tak z minulosti máme příklady viz pomalá formanská doprava či rychlé koňské poštovní dostavníky, které vozily taky pasažéry.
Takže znovu = jak se nádražáci obejdou bez těch 80 miliard dotací ročně?
Dopadnou jak formani a poštovní dostavníky?
Kolik lidí za den prepravily dostavniky a kolik lidi za den přepraví dnes vlajy? Jakou rychlostí se dostali lidé z bodu A do bodu B a jakou se dostanou dnes? Vy máte místy opravdu komická přirovnání :D.
Takže fakt nádražáci dopadnou podobně jak formani a koňské poštovní dostavníky?
Tj. leda jako exponát v muzeu?
Kde se chystá politické rozhodnutí, že si stát nebude udržovat železniční infrastrukturu, že nebude udržovat svůj majetek? Na to nepotřebuje 80 mld, ale cca polovinu.
A kde je rozhodnuto, že bude stát neinvestováním do železniční dopravy ji znevýhodňovat proti silniční?
Přiznám se, že nechápu tu obcesi nádražáků neustále srovnávat význam železniční pasažerské přepravy s přepravou po silnici.
Vždyť jenom srovnáním kapacit automobilů (cca 30 milionů sedaček) vs. kapacity železničních vlaků (0,3 milionu sedaček) dává jednoznačně najevo co si občané vybrali.
To není ani stejná. To dokonce není ani stejný sport.
A to píšu přesto, že na dálkové trasy dávám přednost železnici.
Tak až pochopíte nějak dopravní trh, tak by jste se měl začít k němu vyjadřovat.
V dopravě v ČR ne vždy funguje trh.
V některých segment totálně dominuje pohled „dotačních vyžírků“ zhruba takový: „když nám to ti b*bci dotují, tak budeme jezdit hlava-nehlava“.
Tak v dopravě ten trh nefunguje skoro v žádném oboru, i v letecké dopravě, která se blíží k volnému trhu, jsou různé pobídky a dotace.
No vidíte.
A já bych si tipnul, že pasažérský vlak o 700 sedačkách ze střední Moravy přes Č. Třebovou dokáže nabídnout vyšší platbu za použití kolejí než 70ti sedačkový vláček na téže trase, jehož pasažéři mají snadnou alternatvivu se z Lanškrouna dopravit po silnici do Č. Třebové.
Což je podstata předešlé diskuze s předředčníkem MilanSima, jehož kalkulačka „ukazuje jiná čísla“… holt asi má aprílovou verzi kalkulačky.
Taky ty dálkové vlaky platí víc, protože jsou těžší.
To co vy považujete za alternativu tak kraj za alternativu nepovažuje (proč, to se ptejte na kraji, já vám to vysvětlovat ani mluvit za kraj, nebudu), protože to ode mě nepochopíte), proto objednává přímé vlaky z Třebové do Lanškrouna. A tipnul bych si, že kdyby tam byla elektrika, tak to propojí s linkou do Pardubic/Kolína (v Panteru).
Když najdete toho, kdo zaplatí, že 70ti sedačkový vlak zabírá kapacita na koridoru 700ti sedačkovému ….
Ono zrovna v tomhle úseku (Rudoltice – Třebová) už není s kapacitou problém.
A ta analogie tratí je kde?
Bylo naopak řečeno, že tento způsob trollení neporušuje pravidla diskuse a tudíž není důvod banovat.
Nicméně platí pravidlo č. 1: Nekrmte trolla.
Vcelku by mě zajímalo jak se dosažená cena za tuto trať projeví v ceně za pozemky pod tratěmi, které žádá ČD od státu, tj. zhruba 500 Kč/m2. https://zdopravy.cz/miliardovy-prodej-pozemku-ceskych-drah-jde-do-finale-transakci-se-spravou-zeleznic-resi-evropska-komise-82464/ Když si vezmu příklady cen za jaké nakupuje stát a za jaké firma… Viz britský MG Rover, který v 2004 lety nabízel evropskému státu (který měl automobilku, které končila licence)… Rover nabízel: – plány a výrobní linky na 2 typy (Rover 25 a Rover 75), – plány a výrobní linky typ, který si firma Rover licencovala od Hondy (Rover 45) – jeden koncept Jenže onomu eventulnímu kupci (ministerstvu) trvalo rozhodování dlouho, takže… Číst vice »
Myslím, že dobrý, koleje zůstanou. Občas tam bude moct zajet nostalgický vlak, jinak šlapající turisté. Když zo vyjde podnikatelsky tak bude zeleň prořezaná a budovy udržované.
Uvidíme, jestli koleje zůstanou, budou-li podléhat každoroční dani z nemovitostí = dani ze staveb … např. 6 či 12 Kč/m2?
Trať patří logicky do té samé sazby jako účelové komunikace. Plantat do toho budovy pro bydlení?
Šlapací drezíny nemají nic společného s dopravou.
Axel se vrátil?
Bohužel.
Bohužel jo 🙃
No jo. Podíl tratí dotovaných státech se zas o něco snížil.
Dneska je 4 tisíce km tratí v privátních rukou (vesměs bez státních dotací, myslím)
Dalších 0,5 tisíce km tratí si platí města
No a 9,5 tisíce km sítě SŽDC se předpokládám brzy přizpůsobí realitě
… Viz, že na 60% sítě SŽDC se odehrává 3% pasažerského přepravního výkonu kolejové dopravy.
… Viz tvrzení lobbystů z SVOD Bohemia: „Nejvíce přepravních výkonů (cca 86 %) se odehrává na modernizovaných hlavních elektrických tratích. https://svodbohemia.cz/wp-content/uploads/2023/01/svod1rok.pdf
Tož uvidíme, kolik tratí si zachová státní dotace? 1,5 tisíce km nebo 2 tisíce km (vesměs transevropských) tratí?
Zkusil jste někdy popřemýšlet nad zpětnou vazbou? Jako to hodnocení není jen tak. Když pod vašimi příspěvky je nejobvyklejší číslo mínusové, tak je nejspíše s vašimi příspěvky něco špatně. Nejdříve bych zkusil zapracovat na aktuálnosti použitých slovíček. Třeba takové „SŽDC“ se dávno přejmenovalo na SŽ. Pak třeba méně používat ctrl+c a ctrl+v. Furt opakovat stejnou zprávu u článků, kterých se to netýká lidi štve a většinou to ani nečtou a dají mínus.
Tak určitě existuje spousta mnohem chytřejších lidí než jsem já. Ale zatím mi nikdo z nich neodpověděl, kde se vezmou peníze, aby příští rok si nádražáci opět šáhli na zhruba 80 miliard dotací a několik miliard daňových úlev??? Dosud jsme si na dotace pro nádražáky vesměs půjčovali. Zvýšení daní myslím příliš nepomůže = jednak spoustu peněz spolkne splácení současných dluhů. A také ve svém okolí nevidím, že by si lidi mohli dovolit platit výrazně vyšší daně (neboť musí řešit z čeho budou živi, až se octnou v důchodovém věku). Tož dojde k vyškrtání třebas 90% dálkových vlaků a ve zbývajících… Číst vice »
Když vás baví soupeřit s Axelem a Marcelem Štanclem…🤔
Axel = Olcit 😉
Citroën Axel = Olcit
No jo, tak to dopadá, když se utrácí víc než kolik vydělám. A proto noví vlastníci zkrachovalého Citroënu promakaný (ale výrobně drahý) Citroën Axel radši zahodili, resp. darovali do Rumunska.
A namísto toho nařídili vyrábět primitivnější variantu Peugeotu 104 = Citroëny Visa/LN… neboť stávající zákazníci Citroënu neměli chuť/možnost připlácet si za lepší káru.
Neboť podnikání je činnost za účelem zisku. Což si konečně SŽDC uvědomila, když dle Zákon o SŽDC 77/2002 Sb. říká, že SŽDC podniká a že se řídí zákonem o státním podniku
Kde se vezmou peníze vám tady už dávno řeklo vícero lidí. Jenže vy ten flašinet musíte udržovat v chodu stůj co stůj.
Děkuji za upozornění, patrně jsem přehlédnul, že někdo sepsal reálné řešení.
Mohl byste tedy zopakovat reálné řešení, jak se nádražáci obejdou bez dotací, prosím?
Děkuji.
Nekrmte trolla.
„Podnik potřebuje komika“ řekla Renáta Justicová, nová majitelka šantánu „Riviera“ (Studénková), když angažovala majora Armády spásy Čekana (Cízler) s jeho přesvědčovacím výstupem, jako originální půlnoční program.
https://www.csfd.cz/film/6497-andel-s-dablem-v-tele/galerie/?page=2
Tady se bude jednat asi o podobný případ…
Pan Igor navrhoval, abych se zamyslel nad terminologií …tož třebas bude srozumitelnější, že tipuji:
Bez státních dotacích se obejde třebas 90% kolejových tratí, tj. výrazně víc než dnešních zhruba 30% až 35% tratí
Bez státních dotací se neobejde ani metr kolejí ani metr silnice. Jen to nevidíte.
Nevšiml jsem si, že třeba DB Fernverkehr by byla dotována. Vy ano?
Stejně tak jako letecká doprava. Čest výjimkám viz letiště v ČB nebo v Mošnově.
P.S. Nechápu tu úchylku šotobláznů furt srovnávat tak minoritní formu pasažérské dopravy s obvyklou formou.
Vždyť jen z pohledu existující kapacity je vlaková doprava zhruba 100x méně významná než autíčková (30 milionů sedaček v autech vs. 0,3 milionu v železničních vlacích).
Ano. Moderátoři některých diskusí si pro zábavu i poučení pěstují exponáty do internetového obludária.
A také lze odkázat na jednu z případových studií profesora C. N. Parkinsona zveřejněnou v jeho dnes už klasické publikaci Zákony profesora Parkinsona. Ta studie se jmenuje „Blbec ve firmě“ a stručně řečeno pojednává o tom, že každá organizace by si měla pěstovat nejméně jednoho zaměstnance, který prokazatelně ve 100 % případů rozhoduje nesprávně a/nebo navrhuje opatření vedoucí opět ve 100 % případů k opaku požadovaných výsledků; realizace opaků jeho návrhů/rozhodnutí tak ve všech případech zajistí jejich 100% úspěšnost a vysokou účinnost.
Nekrmte trolly.
Při současných cenách nemovitostí se jedná o velmi levnou cenou.
No jo, k baráku mu přibalili věc s takřka nulovou či zápornou hodnotou (vzhledem k dani z nemovitých věcí).
U tratě do Hevlína vycházela cena za m2 tratě pár haléřů (když se započte cena baráku, který byl v ceně).
https://zdopravy.cz/v-hevline-schvalili-smlouvu-o-prodeji-trate-z-hrusovan-41668/
A cena závazků?
???
Viděl jste ty budovy na trati z Hevlína, které byly v ceně těch 2,2 milionů? Proto si myslím, že tu trať z Hevlína jim SŽDC skoro „vnutila“, protože samotná vedlejší trať bývá „zadarmo drahá“