- Železnice •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Zprávy
Trať do Velenic musí uhnout dálnici. Během výluky se posune až o 80 metrů
Současná trať bude během výluky demontována včetně původních mostů, propustků a železničního přejezdu.
Současná trať bude během výluky demontována včetně původních mostů, propustků a železničního přejezdu.
To je nějaký novodobý mor, stavět všude nové dálnice a železnice, jen aby jsme mohli cestovat rychleji a rychleji, ale kam? Přemýšlí ti technologové civilizačního pokroku, kam tak spěchají? K rozvratu přírodního prostředí? A pak poletí na Mars? Smrti ani stáří neutečou, jen se mezitím budou honit z místa A do B a zpět, jak pitomci, ale hlavně co nejrychleji. Život jim ve spěchání nepoteče pomaleji, naopak, ale to by museli zpomalit a uvažovat jinak, aby na to přišli. Ale tihle nabušení věčně mladí stachanovci domovy důchodců a LDN objíždějí obloukem, jsou přitom k smíchu a politování.
Zase na druhou stranu co byste si představoval? To chcete cestovat rychlostmi, které byly běžné před 50 nebo 100 lety? Je fakt, že mi také přijdou třeba některé přeložky až zbytečně naddimenzované, že by klidně mohly více využít stávající trasu, ale doba jde prostě dopředu. No řekněte, je pro vás pohodlnější, když budete cestovat 5 hodin jako před 50 lety, přitom dnes ta cesta trvá klidně i jen 3 hodiny? Stejně tak bych chtěl vidět vaše nadšení po rozmlácených okreskách až na Slovensko. I takhle je to „zábava“ na několik hodin a bez dálnic by byla ještě „větší“.
Tak doufám, Borisi, že nejste zrovna ten typ, co kleje na internetu jakmile se zásilka z eshopu zpozdí o den.
Každopádně pokud někdo chce prožít svůj život v klidném souznění s přírodou a chodit nejdále do lesa za vsí, tak mu vážně nikdo nebrání. Stejně tak by on neměl kecat ostatním do toho, že musí cestovat kvůli práci nebo prostě rádi jezdí na výlety a nechtějí na cestě trávit celé dny. Ona ostatně rychlá a plynulá doprava (po železnici i dálnici) je pro přírodu i člověka mnohem lepší, než kolony v obcích a smrtelné nehody na nepřehledných okreskách.
Ale ono už není pomalu kam chodit, všude jsou ti výletníci a pendleři, o kterých píšete. Hromada plechu, rámusu, smradu a asfaltu, jak v tom filmu Pražská pětka. Předci cestovali minimálně, pracovali doma. I dnes lze hodně pracovat z domova, to jen oligopolizace koncentruje výrobu a služby do megecenter a open space, kde se už nedá ani žít. Pamatujte, že člověk nikdy nežil v takovémto neklidu ani zničeném prostředí, v jakém ho nutíte žít díky těm vašim výletům. Kdybyste uvažovali a nezničili si prostředí, nemuseli byste se přesouvat stovky kilometrů tam, kde ještě kousek přírody zbyl. Chováte se jak sarančata.
Vy si ty minulé doby představujete jako ráj, mrkněte na dobu dožití, kojeneckou a dětskou úmrtnost. Chtěl bych vidět váš klid, či spíše neklid, když by Vám dítě umíralo na záškrt či >banální< angínu. Hold doba, kdy člověk celý život ševcoval a z vesnice vystrčil paty párkrát za živit je pryč. Také konzumujete plody globalizace, třeba takovou zdravotní péči …
Já nikam nespěchám, pouze dojíždím 50 km do práce. Naštěstí po dálnici, tak to mám 30 minut. Bez dálnice bych strávil na cestě tam a zpět o hodinu více. To je týdně 5 hodin, které tak mohu strávit jinak – sport, s dětmi, četba knih či si dosaďte cokoliv jiného ….
Kdepak, bez dálnice by vás ani nenapadlo dojíždět 50 km! Bez dálnice by ani kapitalisty nenapadlo a vy byste nečinně nepřihlížel, kdy zrušili lokální podniky a vše přesunuli do velkých hal do blízkosti velkých měst.
Víte, když někdo za stejnou práci o 50 km dále dostane dvakrát více tak prostě dojíždět bude, na tom nevidím nic špatného, někdo další třeba nemá práci ve svém oboru v místě, kdy bydlí.
obvykle cestuji služebně. takže se chci co nejrychleji dostat na místo jednání a pak co nejrychleji zpátky domů za rodinou. jestli to Vám v domově důchodců nevyhovuje, tak je mně to líto, ale Vaším absurdním představám, že máte právo mluvit do života jiných lidí ustupovat nehodlám.
Jen počkejte… ! Ani vy nemládnete a může to být jen krátký okamžik v tom vašem drahém plechovém stroji, kdy se vám změní život a pak budete rád, když vám někdo vymění plenu, dá napít hadičkou nebo podá léky proti bolesti, která se nedá vydržet. Což pak uslyšet vaše slova od někoho druhého nebude. Jen s tím egem opatrně, pýcha bolí.
Tak nechoďte na server zdropavy.cz a zkuste se přesunout do nějakého zapadlého údolí v Nepálu, tam budete mít klid. Jenom pak nanaříkejte, že celý rok jíte jenom rýži a čočku a k doktorovi to máte den cesty. A když budete mít smůlu, tak na Vám budou měnit pleny také, to až autobus spadne z nezpevněné cesty pár desítek metrů do potoka. Věřte, vím o čem mluvím, byl jsem tam na treku :o).
Pan Boris zřejmě vyrábí elektřinu ebonitovou tyčí,chodí v dřevácích a při dlouhých zimních večerech dere peří.
…a z domova pracuje, jako obsluha výrobní linky (na cokoliv).
Nejhorší na tom je, že zde jde vidět, jak přemýšlejí na úřadech. Když se trať rekonstruovala, tak nejspíše s tou dálnicí nikdo nepočítal, nebo na ni opoměl. Zbytečně vyhozené peníze, ale což, my na to máme.
A tím máte na mysli kterou rekonstrukci?
Elektrizační (resp. předelektrizační; montáž trolejového vedení probíhala postupně až v r. 2008) výluku na jaře 2007, nebo rekonstrukci svršku (či i spodku?) po několik měsíců v létě 2016?
🙂
Víc jak měsíc na napojení nové trati na starou? Proboha co na tom budou ten měsíc dělat, vždyť to je práce max na pár dní.
inu .. po internetových vyšetřovatelech nehod tady ted máme novinku … internetové stavitele 😀 vůbec netuší, co se tam vlastně bude dělat a v jakém rozsahu, ale ví, že by to měli za pár dní hotové 😀
A Tomáš je další novinka, internetový chytrák. Co je špatného na tom, že se David zeptal, co tam budou ten měsíc dělat a v jakém rozsahu?
David ve výsledku se ničeho nedotazuje. Konstatuje po svém.
Pokud víte, co se tam ten měsíc bude dělat a proč to trvá tak dlouho, rád se nechám poučit.
Hlavny problem je urovnove priecestie, GPS suradnice 48.945590, 14.502602 Aby mohlo byt zrusene a mohli prechadzat vozidla od Vidova na Hodejovice musi byt prelozena cesta novym mostom ponad budovanu prelozku (perlicka tento most je sucastou 1. useku ktory buduje konzorcium Colas/Hochtief/M-Silnice, samotna zeleznicna prelozka je ale sucastou 2. useku ktory ma pod palcom Doprastav). Dokonceniu vychodneho najazdu na most ale brani sucasna trat. T.z. ked zacne vyluka, musi sa odbagrovat teleso sucasnej trate, nasledne sa dokonci nasyp cestneho mosta ponad zeleznicnu prelozku, po sprejazdeni mosta sa moze zrusit priecestie a dokoncit napojenie na stavajucu trat. Sucastou prelozky je aj rekonstrukcia… Číst vice »
Nestálo by za to těch přeložek na této trati udělat víc? Je to trať s dost silnou příměstskou dopravou a přesto má spíše lokálkové parametry.
To už si bude muset Správa Železnic vyjednat s JČ krajem sama. Muzikanti na Oktoberfestu to za ně neudělají.
Na této tratí jezdili v roce 2010 soupravy složené s lokomotivy a třech vagónů s kapacitou cca 200 míst. Nyní zde jezdí převážně Regiopantery s kapacitou necelých 150 osob.
Ráno s Velenic a odpoledne do Velenic jsou vcelku obsazené, jinak nic extra.
Z Budějovic jezdí ve špičce vlaky někdy i slušně natřískané. Samozřejmě, zdaleka ne každý jede do Velenic, tímto směrem cestujících ubývá, ale minimálně do Borovan jezdí vlaky dost plné v jakoukoli dobu. Nemluvě o budoucích spojích z ČB do Vídně (pokud se tedy vůbec někdy zavedou).
Jestli narážíte opět na něco jako, že je tato trať zbytečná a měla by se zrušit, tak tady teda ani náhodou. O tom snad ani ten největší nepřítel železniční dopravy nikdy neuvažoval.
Jedná se o dve věci: ČD nasazením dvouvozovych regiopanterů snížili kapacitu vlaků, které jsou ve špičkách plné. Na druhou stranu jet ve všední den odpoledne z Velenic do ČB je ve vlaku cca 10 – 15 cestujících.
Trať má pozitivum i tím, že je zde na regionální trať velmi dobrá traťová rychlost.
co je pro Vás odpoledne? Vlak v 15:03 plný studentů z Gmündu a Velenic?
Cesta z Jílovic do Českých Budějovic.
Tak to je proti špičce. I domíchávač ze stavby jezdí prázdný.
Tohle se řešilo i v minulost. Vytížení automobilu oběma směry.
V jednom filmu (ČSSR) třeba skládací dřevěnou bednou imitující při jízdě zpět náklad.
Z latí, které si ulil tajemník pro vlastní potřebu. 😉
Však ona se postaví dálnice a co pak s lokálkou?
Jako každodenní cestující můžu potvrdit, že zrovna tahle trať nemá problém s vytížeností. Ranní špička je doslova katastrofa, i v půlhodinovém taktu by flaky jezdili velmi plné. V odpolední špičce, cca od 14:00 – 17:00, jezdí ty vlaky taky velmi plné.
Co si organizátor krajské dopravy objednal a za co zaplatí (zaplatil) to dostává …
Také by se to dalo prezentovat tak, že díky stavbě dálnice se vylepší parametry železnice, neboť stávající oblouk tratě bude mít nově podstatně větší poloměr.
A bude tam díky tomu vyšší rychlost? Nebude to tak, že pokud je to placeno ze silničních peněz jako nutné zlo, tak zapomeňte na nějaké vylepšování parametrů?
A rekonstrukci bude dělat SŽ pár dnů po otevření?
Tak mohli tam taky nadělat oblouky, které do budoucna umožní jen původní rychlost. A na veškerou stavební přípravu pro více jak 100 km/h se vykašlat.
Ale mají to zkriplit jen proto, aby bylo na co nadávat?
Bude to připravené na vyšší rychlost, ale díky sousedním úsekům….
A vypadá to, že bude i o trochu kratší.
Pch. To znamená skok ve staničení. Víte kolik je to práce a papírování? Kolik mnohačlenných komisí se musí sejít? 😀
nikdy se to tak nedělalo. není na to předpis. jinak to dělat nejde. lidé by to zneužili!
A takhle by to mělo být vždy, když je to možné. Když už se to někde rozorává, tak se to musí v daném místě vyřešit ve prospěch všech druhů doprav. Jde to všechno z jedněch společných peněz, tak proč toho nevyužít. Kdyby se měl stavět most v místě staré tratě, tak by to stálo víc minimálně o delší výluky nebo o nějaké to provizorium navíc.
To se momentálně děje například v Plzni. SŽDC dělá rekonstrukci trati hl.n.- Koterov a pro ŘSD připraví strop a stěny budoucího tunelu na dálničním přivaděči.