K 810kám na Moldavce…Bohu chvála že tam jsou! Která jiná souprava má takovou kapacitu pro bicykly jako 810/010/810? Vy nějakou znáte? Ucelená nerozšířitelná souprava sice bude moderní, bude mít vakuovou toaletu, wifinu (možná i funkční) a trapné čtyři háky na kola. Kapacita je to samé co objem motoru…taky ho nenahradíš. A teď do mě…
Kolik míst pro kola si dopravce do ucelený jednotky objedná, tolik mu jich tam výrobce vyrobí. I typ se dá vybrat, nemusí to být jen háky, který jsou pro některý typy kol dost nanic. Zkuste si najít třeba interiéry dánskejch příměstskejch vlaků… https://i.pinimg.com/originals/24/f1/ca/24f1ca0c0cbf0d79ce20a975051e9cc5.jpg A nemuselo by ani jít o novou jednotku – ta možnost výběru počtu a typu míst pro kola se nabízí i u modernizace starších jednotek, pokud se při ní předělává interiér. I některé ty Arrivácké jednotky z Německa myslím takto, s velkým počtem sklápěcích sedaček/míst pro kola byly dělaný. Že ještě možná žádný dopravce v ČR neobjednal… Číst vice »
Výměna pražců mezi Dubím a Mikulovem, oprava jednoho železničního přejezdu, kácení stromů a oprava nástupiště v Mikulově a na to je potřeba šestitýdenní výluka v termínu od 6. dubna do 20. května. Tam bude muset panovat doslova vražedné pracovní nasazení. Dobře to dělá dobrá správa, jen tak dál.
Kalanis
3 let
A třeba obnovit koleje až za Jiřetín? Nebo dokonce udělat severní kolejový obchvat lomu ČSA a napojit to až do Jirkova?
Netřeba. Celý obrat by pak začínal v Jirkově, jel přes Jiřetín, Litvínov, Dubí a končil nahoře na Moldavě, případně v Německu. https://mapy.cz/s/merulaveju Po těch dekádách, co tam ta výsypka je, musí být už v zásadě sesednuto.
To je tak, když je někdo zvyklý se kategoricky vyjadřovat k problémům, o kterých nemá ani ahnung. Přitom tady se fakt, narozdíl od mnoha jiných situací, stačí podívat do mapy, a vlastně ani to ne, protože zámek Jezeří, z pod kterýho to ujíždí, logicky asi na vršku výsypky nestojí, že….
Nicméně aspoň to hezky ilustruje, jaká asi bude obecně fundovanost názorů člověka (a že se tu vyjadřuje fakt všude a ke všemu), kterej nedokáže provést ani tuhle zhruba třívteřinovou úvahu…
Wikipedia:
Lom Československé armády (zkráceně Lom ČSA, před r. 1958 důl F. D. Roosevelt, před r. 1947 důl Hedvika[1]) je hnědouhelný lom nacházející se v severočeské hnědouhelné pánvi pod úpatím Krušných hor. Na okraji lomu se nachází obce Vysoká Pec, Černice, a bývalé Komořany. Těží zde společnost Severní energetická, která vznikla rozdělením Mostecké uhelné v roce 2008.[2] Lom ČSA disponuje nejkvalitnějším ložiskem hnědého uhlí v Evropě s průměrnou výhřevností 17,5 MJ/kg.[3]
Tak asi tak 🙂
Obecně – dneska je Jiřetín díra po granátu s bídnou dostupností kamkoliv na západ. A to je to směr k průmyslovým zónám u Chomutova. O dostupnosti Jezeří se ani nemá cenu bavit. Navíc tím vznikne paralelní spojení k Ervěnickému koridoru, které neleze až na hřeben. Taky to pomůže s tlakem na rekultivaci krajiny.
Ostuda jsou spíš vaše příspěvky ve kterých jak papoušek stále dokola opakujete to samé. Ať je tématem Moldavská dráha, peršingy u RJ, nové push-pully pro MS kraj, německé ICE nebo trať do Slavonic kde jezdí Stadlery, pokaždé píšete jen o 810, jiné téma neznáte a je vám jedno, že je to úplně mimo.
Ne, železnice má mnohem víc daleko větších problémů. Že je největší problém zrovna 810 fakt není pravda, to si myslíte akorát vy. 810 nejezdí zdaleka všude, tak už z logiky věci to nemůže být největší problém české železnice.
Často si říkám, že větší blábol už do komentáře ani napsat nejde. A znovu a znovu se najde někdo, kdo ten největší blábol a nesmysl překoná. Jako třeba tvrzením, že 810 jsou největší problém české železnice.
845 nejsou lepší než 843 vůbec v ničem. Zkuste se podívat na technické parametry, 843 je daleko modernější vozidlo, než 845, která je navíc o 10 let starší (kdo to tu nedávno psal, že novější je vždy lepší?)
845 s hydrodinamickým přenosem výkonu není určeno pro horské tratě. Rychlíkové tratě na Jedlovou a Křižany jsou na hraně jejich schopností. Harrachov ( sklon přes 50 ‰. ) nebo Moldavu ( sklon až 42‰. by nedaly)
Přesně tak,pokud se podíváme do historie,tak řada 845 byla primárně konstruována a také provozována na rovinatějších tratí.Nejsou určeny do horských oblastí.
1. Tohle píšete všude a divím se že vás to ještě baví.
2. 843 a 810 se prostě k této krajině hodí, hlavně ty v červeném nátěru. Kdyby jste tu byl a vyděl to, tak byste měl jiný názor. Nebo si za svým názorem hodně stojíte a za žádnou cenu to nenecháte připustit že se sem hodí.
Povinnost provozovat dráhu s tím nemá nic společného. Prostě bude (když zákon projde a rozhodne se o konzervaci podle této novely) dráha zakonzervovaná a zároveň památkově chráněná.
Taky si myslím, že ty tunely jsou ostuda. Ale cena za jejich opravu budou množstevně úplně jiná částka, minimálně o jeden řád větší. Očekávám, že když se Němci to rozhodnou prodloužit z Holzhau , tak i SŽ se se plácne přes kapsu a opraví tunely.
Kalina
3 let
Jaké jsou v průměru měsíční tržby za jízdné na této trati? Pro zajímavost;)
Přímým Sp jezdí lidí dost. Teď tam jezdí zesílená souprava (843+043+843) a z Mostu jak kdy. Ale jde to, trať se docela využívá :). Mimo covid je to lepší. A navíc z těch vesniček to je dobrý spojení s Litvínovem a Mostem 😄
Je to čistě turistická atrakce, mimo víkend nejspíš bude realita takto: „Naopak v pracovní dny mimo turistickou sezonu tudy jezdí pouze jednotlivci a někdy jede vlak celý dvacetikilometrový úsek z Oseka na Moldavu dokonce i úplně prázdný,“ podotkla Hanáčková.
Jo jak zkončej prázdniny tak v září a říjnu jsou od Oseka nahoru vlaky obsazené jednotlivci. Takový průměr je 2+ 1 cyklista. Zde by stálo za pováženou solo 810. Namísto 810+010+810. Nic méně jsem přesvědčen že by pomohlo protažení do Holzhau.
Pokud by jen utáhli šrouby a namazali pražce, byla by to údržba, ale tohle spíš vypadá na opravu. A pokud by nové pražce byly z kvalitnějšího dřeva nebo dokonce z betonu, nebo někde vylepšili geometrii kolejí, třeba klopením zatáček, už se to dá vydávat za investici, technické zhodnocení …. nebo také pořád za pouhou opravu, jak se to hodí. Tak z účetního hlediska. Z jazykového hlediska se investice překládá jako ošacení.
K 810kám na Moldavce…Bohu chvála že tam jsou! Která jiná souprava má takovou kapacitu pro bicykly jako 810/010/810? Vy nějakou znáte? Ucelená nerozšířitelná souprava sice bude moderní, bude mít vakuovou toaletu, wifinu (možná i funkční) a trapné čtyři háky na kola. Kapacita je to samé co objem motoru…taky ho nenahradíš. A teď do mě…
Souhlasím
Kolik míst pro kola si dopravce do ucelený jednotky objedná, tolik mu jich tam výrobce vyrobí. I typ se dá vybrat, nemusí to být jen háky, který jsou pro některý typy kol dost nanic. Zkuste si najít třeba interiéry dánskejch příměstskejch vlaků… https://i.pinimg.com/originals/24/f1/ca/24f1ca0c0cbf0d79ce20a975051e9cc5.jpg A nemuselo by ani jít o novou jednotku – ta možnost výběru počtu a typu míst pro kola se nabízí i u modernizace starších jednotek, pokud se při ní předělává interiér. I některé ty Arrivácké jednotky z Německa myslím takto, s velkým počtem sklápěcích sedaček/míst pro kola byly dělaný. Že ještě možná žádný dopravce v ČR neobjednal… Číst vice »
Kolik míst pro kola si kraj objedná tolik jich dostane 🙂 tady to není o dopravi ale o objednateli.
Nebo tak. Každopádně to, že by do jiného typu nešlo víc kol dostat, je naprostá kravina.
V netto smlouvě vesměs nemá dopravce zakázáno dávat víc než objednaný počet míst 🙂
Tak to asi na Plzeňsku jezdi nějaké podivné 810. Nějaké velké kapacity pro kola jsem si u nich nevšimnul…
Do 810 se toho moc nevejde,ale do upavené 010 se jich vejde „hafo“.A o to de.
A taková úprava je u jakéhokoliv jiného vozu nebo jednotky, třeba nízkopodlažní. naprosto principiálně vyloučená, že?
Počkat! V prvním příspěvku o nějaké upravené 010 není ani slovo. Podle něj by to měla zvládat každá souprava 810/010/810…
Do 010 se vejde i třicet bicyklů i s posádkami 😊😊😊
844, 846, 3×841, pesa link 3…..
Cokoliv lepší než šukafon
Výměna pražců mezi Dubím a Mikulovem, oprava jednoho železničního přejezdu, kácení stromů a oprava nástupiště v Mikulově a na to je potřeba šestitýdenní výluka v termínu od 6. dubna do 20. května. Tam bude muset panovat doslova vražedné pracovní nasazení. Dobře to dělá dobrá správa, jen tak dál.
A třeba obnovit koleje až za Jiřetín? Nebo dokonce udělat severní kolejový obchvat lomu ČSA a napojit to až do Jirkova?
Já bych navrhoval visutý most (něco jako Golden Gate v San Francisku) přes důl ČSA. 🙂
Netřeba. Celý obrat by pak začínal v Jirkově, jel přes Jiřetín, Litvínov, Dubí a končil nahoře na Moldavě, případně v Německu. https://mapy.cz/s/merulaveju Po těch dekádách, co tam ta výsypka je, musí být už v zásadě sesednuto.
Sice se každejch pár let pod Jezeřím utrhne pár set tisíc kubíků s sjede dolů, ale tím si tyhle šotohalucinace nebudeme kazit.
Tak je akorát blbě nasypáno. Slušná výsypka nemá potřebu se hýbat. A ne že by materiál k dispozici nebyl. Navíc to zatlačí na zkulturnění krajiny.
Ale tam neujíždí výsypka, tam ujíždí Krušné hory do té jámy, co vznikla vytěžením dolu ČSA.
To je tak, když je někdo zvyklý se kategoricky vyjadřovat k problémům, o kterých nemá ani ahnung. Přitom tady se fakt, narozdíl od mnoha jiných situací, stačí podívat do mapy, a vlastně ani to ne, protože zámek Jezeří, z pod kterýho to ujíždí, logicky asi na vršku výsypky nestojí, že….
Nicméně aspoň to hezky ilustruje, jaká asi bude obecně fundovanost názorů člověka (a že se tu vyjadřuje fakt všude a ke všemu), kterej nedokáže provést ani tuhle zhruba třívteřinovou úvahu…
Až se ČSA zatopí, mohl by tam jezdit 1. český trajekt
Jestli myslíte za Horní Jiřetín tak proč ne, ale to vždy byla jiná trať. A taky to snad už počká ty 3 roky, než ČSA definitivně zavřou.
Jak souvisí existence leteckého dopravce s kolejemi přes hřeben Krušných hor?
Wikipedia:
Lom Československé armády (zkráceně Lom ČSA, před r. 1958 důl F. D. Roosevelt, před r. 1947 důl Hedvika[1]) je hnědouhelný lom nacházející se v severočeské hnědouhelné pánvi pod úpatím Krušných hor. Na okraji lomu se nachází obce Vysoká Pec, Černice, a bývalé Komořany. Těží zde společnost Severní energetická, která vznikla rozdělením Mostecké uhelné v roce 2008.[2] Lom ČSA disponuje nejkvalitnějším ložiskem hnědého uhlí v Evropě s průměrnou výhřevností 17,5 MJ/kg.[3]
Tak asi tak 🙂
Pravda. To mi nedocvaklo. Mea culpa.
A jen otázka prostá: Kdo by tím jezdil, aby to stálo za to vybudovat?
Asi nějaký lidi.
Obecně – dneska je Jiřetín díra po granátu s bídnou dostupností kamkoliv na západ. A to je to směr k průmyslovým zónám u Chomutova. O dostupnosti Jezeří se ani nemá cenu bavit. Navíc tím vznikne paralelní spojení k Ervěnickému koridoru, které neleze až na hřeben. Taky to pomůže s tlakem na rekultivaci krajiny.
Problém zde ovšem je, že úsek Litvínov – Černice se stane cyklostezkou.
Jestli se nemýlím.
Zde bych nasadil nízkopodlažní vozy a někdy zmodernizované 810, viz moravskoslezský kraj, trať to musí být pěkná
Jenomže modernizované 810 moc v Ústeckém kraji nejsou. Např. V Děčínském depu jsou převážně starší 810 s červeným nátěrem.
Hlavně ať odtamtud zmizí šukafony a rakve
Ty nejsou špatný, ale musí být zmodernizované, pak je to paráda
Co je paráda? Nablýskané šroty ? To je spíš ostuda
Ostuda jsou spíš vaše příspěvky ve kterých jak papoušek stále dokola opakujete to samé. Ať je tématem Moldavská dráha, peršingy u RJ, nové push-pully pro MS kraj, německé ICE nebo trať do Slavonic kde jezdí Stadlery, pokaždé píšete jen o 810, jiné téma neznáte a je vám jedno, že je to úplně mimo.
Tak že jsou 810 hlavní problém české železnice, se snad kromě šotoušků shodneme všichni ne?
Na čistě výletní trati na Moldavu to fakt není hlavní problém.
I výletníci mají právo na vozidlo 21.století
Problém české železnice není 810 ale otřesné traťové rychlosti a někdy i jízdní řád. Nepasuji na sebe vlaky..
Ne, železnice má mnohem víc daleko větších problémů. Že je největší problém zrovna 810 fakt není pravda, to si myslíte akorát vy. 810 nejezdí zdaleka všude, tak už z logiky věci to nemůže být největší problém české železnice.
A pročpak tedy kraje apelují na jejich odstranění z provozu ?
Daji to tam kraje?….penize ma nove nebo novejsi vozy.
záleží na zastupitelích. Třeba pak Netolický dbá o komfort cestujících narozdíl od Jermanové a Komínka
Luboši, nejsi ti náhodou legendární káreporťácká jitachru v přestrojení? Nedivil bych se 😀
Často si říkám, že větší blábol už do komentáře ani napsat nejde. A znovu a znovu se najde někdo, kdo ten největší blábol a nesmysl překoná. Jako třeba tvrzením, že 810 jsou největší problém české železnice.
Jsem nadšenec, nikoliv šotouš, jezdím rád 810 , ale musí být modernizovaná, pak nemám co vytknout, motor- super, vše ok
Co je špatného na rakvích? Nejsou zdaleka tak staré, jako 810 a jsou to stále velmi dobré vozy.
Jsou to morálně zastaralé a hlučné šroty.
Morálně zastaralé nejsou ani zdaleka, spíše naopak. Šroty jsou jiné vozy nebo jednotky, např. 845.
845 jsou rozhodně hlučnější než 810.
To zcela nepochybně.
Modernizované 845 jsou mnohokrát lepší než 843 a 810
845 je šunka z raichu a na tu Moldavu by ani nevyjela.
845 nejsou lepší než 843 vůbec v ničem. Zkuste se podívat na technické parametry, 843 je daleko modernější vozidlo, než 845, která je navíc o 10 let starší (kdo to tu nedávno psal, že novější je vždy lepší?)
Novější je vždy lepší v rámci Českých vozidel.
Takže 380,440,640,841 a 844 budou logicky lepší než šroty 362/162,451,471,460/560, 810, 843 a 854
A zajímavé že 845tky přilákaly mnoho cestujících oproti 843
845 s hydrodinamickým přenosem výkonu není určeno pro horské tratě. Rychlíkové tratě na Jedlovou a Křižany jsou na hraně jejich schopností. Harrachov ( sklon přes 50 ‰. ) nebo Moldavu ( sklon až 42‰. by nedaly)
Přesně tak,pokud se podíváme do historie,tak řada 845 byla primárně konstruována a také provozována na rovinatějších tratí.Nejsou určeny do horských oblastí.
1. Tohle píšete všude a divím se že vás to ještě baví.
2. 843 a 810 se prostě k této krajině hodí, hlavně ty v červeném nátěru. Kdyby jste tu byl a vyděl to, tak byste měl jiný názor. Nebo si za svým názorem hodně stojíte a za žádnou cenu to nenecháte připustit že se sem hodí.
Šukafony a rakve se hodí maximálně do Třebové na krchov. Kdekoliv jinde nadělají více škody než užitku
* Viděl
alespoň je vtipnej, to se o vaší češtyně říci nedá, ta se sem fakt nehodí víc 🙂
Zajímavé, proto píšete čeština s Y ?
Předem než začnete někoho urážet že neumí psát, si svůj text laskavě přečtěte.
Pouhý pohled i na modernizovaný Regiomouse budí ve většinu lidí pocit hrůzy a ti pak odmítají cestovat vlakem.
Je to pořád dokola. Co místo 810 a kdo to tam dá…(peníze na jiné (nové) vlaky.
841, 832 nebo crosway, SOR10.8 . Možnosti je mnoho
SOR je nouzový dopravní prostředek
To je dobry napad, SOR by mohli zacit vyrabet kolejova vozidla, a mohli by vyrobit nahradu za 810, to by byl teprve stroj😂😂😂
Rozhodně by to byl kvalitnější stroj
A co je potom šukafon?
DFTT: https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)
Pokud projde ten návrh, podle kterého má zákon umožňovat zakonzervování všech nepřetížených tratí, tak se můžeme znovu rozloučit i s touto tratí.
Co to je za nesmysly?
V případě tratě na Moldavu to asi bude „nad limit“, ale jinak viz https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zakonzervovat-sprava-zeleznic-zeleznicni-trate-vikendove-turisticke-historicke.A210203_090734_eko-doprava_maz
„umožňovat zakonzervování všech nepřetížených tratí“
„bude možné zakonzervovat nepoužívané nebo málo využívané železniční tratě“
Mě to teda přijde jako dva naprosto odlišné výroky.
Tahle se nad ten limit 1500 vlaků za rok asi vejde – na rozdíl např. od Vejprt nebo Doupovské dráhy.
Nemůžeme, trať do Moldavy je památkově chráněná.
Povinnost provozovat dráhu s tím nemá nic společného. Prostě bude (když zákon projde a rozhodne se o konzervaci podle této novely) dráha zakonzervovaná a zároveň památkově chráněná.
A bude se na ní platit vstupné tak jako na jiné památky 🙂
Vstupné se platí v podobě jízdenky na vlak.
Směšně nízké. Podívejte se na vstupné na bězný hrad 🙂
Jízdné je určeno tarifem DÚK. Kdyby měla jízda z Mostu na Moldavu stát řádově stovky, tak by s tím nikdo jezdit nechtěl.
Je památkově chráněná, včetně příslušenství. Ale v Mikulově si v klidu daj plastový okna.
Mikulovem myslej zastávku před tunelem, nebo Nové Město?
Mikulovem myslí zastávku Mikulov.
Škoda že neopravi i ty tunely. Je tam desítka a pritom na tom upraveném kusu po sesuvu se da jezdit podstatě rychleji teď.
Taky si myslím, že ty tunely jsou ostuda. Ale cena za jejich opravu budou množstevně úplně jiná částka, minimálně o jeden řád větší. Očekávám, že když se Němci to rozhodnou prodloužit z Holzhau , tak i SŽ se se plácne přes kapsu a opraví tunely.
Jaké jsou v průměru měsíční tržby za jízdné na této trati? Pro zajímavost;)
Přímým Sp jezdí lidí dost. Teď tam jezdí zesílená souprava (843+043+843) a z Mostu jak kdy. Ale jde to, trať se docela využívá :). Mimo covid je to lepší. A navíc z těch vesniček to je dobrý spojení s Litvínovem a Mostem 😄
Jj, potvrzuji. Jel jsem az z Prahy (v Usti krasne navazuje) a ten spesnak byl docela nacvaknutej. Samotného mě to překvapilo.
Je to čistě turistická atrakce, mimo víkend nejspíš bude realita takto: „Naopak v pracovní dny mimo turistickou sezonu tudy jezdí pouze jednotlivci a někdy jede vlak celý dvacetikilometrový úsek z Oseka na Moldavu dokonce i úplně prázdný,“ podotkla Hanáčková.
Jo jak zkončej prázdniny tak v září a říjnu jsou od Oseka nahoru vlaky obsazené jednotlivci. Takový průměr je 2+ 1 cyklista. Zde by stálo za pováženou solo 810. Namísto 810+010+810. Nic méně jsem přesvědčen že by pomohlo protažení do Holzhau.
Minulou neděli jsem byl na běžkách a vždy parkuju u nádraží v Moldavě. Takhle narvaný osobák lidma jsem ještě v Moldavě neviděl.
tak to asi není divu když běžky jsou jedna z mála nezakázaných aktivit pro kterou jsou letos zároveň přírodní podmínky
Tak všechno zakázali a lidí vyrazili do hor. Ta 843+043+843 byla ráda že je rada
Mně se to zdá jako údržba. Tohle je schované pod položkou rozpočtu označenou jako investiční akce?
Pokud by jen utáhli šrouby a namazali pražce, byla by to údržba, ale tohle spíš vypadá na opravu. A pokud by nové pražce byly z kvalitnějšího dřeva nebo dokonce z betonu, nebo někde vylepšili geometrii kolejí, třeba klopením zatáček, už se to dá vydávat za investici, technické zhodnocení …. nebo také pořád za pouhou opravu, jak se to hodí. Tak z účetního hlediska. Z jazykového hlediska se investice překládá jako ošacení.
„Pokud by jen utáhli šrouby “
Z článku jsem pochopil, že toto se již nedaří.