Trať do Koutů nad Desnou bude dál provozovat SART, svazek obcí chystá novou soutěž
Elektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhy
Do koncesního řízení přišla jediná nabídka, svazek proto soutěž zrušil.
To by mě zajímalo, jestli to někdy prodlouží ten kilometr ke skiarealu. To by smysl mělo…
Kdo to platí a jaké jsou roční náklady?
Nevíte jestli je ještě v plánu to prodloužení trati k lyžařským vlekům v Koutech?
„Provozovatel má za úkol zajistit, aby trať odpovídala normám.“ To tedy p. Sůra hodně zjednodušil.
Je taky zajímavé, jak ČD o tuto trať zájem neměli a chtěli ji zrušit, ale když byla zmodernizovaná tak se sem přes kámoše na Olomouckém KNV nacpali zpět.
Nechtěla ji zrušit správa:
ČD snad dopravce, ne?
V té době jeden podnik.
V roce 1997 byla ještě jedna všeobjímající matka dráha – České dráhy, s.o.
Rušit podobné tratě byl politický zájem. A ministr byl tuším Říman za ODS.
Jak dlouhý „trest“ by vám vyhovoval, když zhruba 20 let je málo?
No zapomínat by se na to nemělo.
Tak to vám nezávidím.
Já nezávidím vám, neznalost historie není nic k chlubení.
Znát historii je jedna věc a po sto letech ji vytahovat jako argument proti někomu úplně jiná. Váš boj.
tak zapštklost přes několik desetiletí je fajn vlastnost…jen podobní lidé obvykle nemají moc kamarádů a nikdo s nima nechce nic moc mít společného
Tahle trať by už pro ČD měla být zrušena navždy. Jak se do lesa volá…
a leošek za své občasné rušení či nevyjetí spojů by měl být potrestán jak?
a žluťák za totéž v menším?
ano, firma je to ta stejná (s přimhouřením osmi očí), ale z těch dobráků, co chtěli trať zrušit tam asi nikdo už není.
Hlavně tam ČD vystřídaly coby dopravce tu cizáckou Arrivu, která tam rejžovala zisky, které pak odtékaly do Německa. 😀
Už jen ta věc, že ta cizácká Arriva tam byla jen „ryzím provozovatelem“, protože vozidla nepatřila dopravci, ale objednateli (svazku obcí). Fuj, takové zpátečnictví, které pak vzal do rukou i ten odporný zlý Jihomoravský kraj. 🙂
Ke konci Arriva jezdila s el lokomotivou a vagonem DB. Tato vozidla nebyla obcí.
To bylo pár měsíců mezi elektrifikací a návratem provozu ČD. Většinu provozu po obnově a do elektrifikace zajišťovaly 810 a jedna 814 v majteku svazku.
Tento stav trval jen asi rok + navíc k němu docházelo jen asi na třech párech spojů.
Ostatní spoje (jakož i všechny před elektrizací) byly i poté vedeny vozidly v majetku spolku.
ano, bobina + DB vagonek. dost bizár 😉
Úplně stejný jako 163+Bdt.
Ta vaše nenávist k ČD je fakt obdivuhodná. Léčíte se s ní někde? A konkrétně do Olomouckého kraje se mohl přihlásit také kdokoliv jiný, nejen ČD.
ČD v OLK doposud jezdí na základě přímého zadání.
Pravdivé připomínání historie opravdu není nenávist. Narozdíl od modrogumních hejtů, že se tratě opravují jenom soukromníkům.
Nikdo jiný osloven nebyl , bylo to přímé zadání pro ČD . A teď bohužel sklízíme .
Jistě, lidé ve vedení ČD jsou úplně ti stejní jako v roce 97? Dráha je taky úplně stejně financována, že?
Pokud by ale lidé z vedení tehdejších ČD, s.o., dosáhli svého cíle, pak už by nyní neměly ČD, a.s., po čem jezdit. Jaký paradox.
Aspoň, že SŽ drží linii a nechce tuto trať provozovat.
Určitě je za tím nějaký říman.
Tak už naposled: ČD měly zájem trať obnovit i provozovat, a to i bezprostředně po povodni. Návrhy na neobnovení resp. zrušení dávalo MD s Římanem (ODS) v čele
Z mrtvých vstala trať, která vypadala po povodních 1997 na zrušení. Dnešní provoz v elektrické trakci je výsledkem spolupráce a rozumu. Škoda, že jiné tratě s potenciálem se toho nedočkaly.
Které?
Tak oproti této dříve bohem zapomenuté trati by jich byly asi desítky.. z těch významnějších např. Praha – Kladno, Praha – Mladá Boleslav, Brno – Veselí..
Pozoruhodné spíš je, jak svazek obcí absolutně bez zkušeností, dokáže za 20 let opravit zdevastovanou trať, elektrifikovat ji a zajistit na ní provoz.. Klubouček
Aha, já to pochopil tak, že je tady řada zaniklých/neobnovených tratí „s potenciálem“.
Bohem zapomenuté? Zase bych to nepřeháněl. I před povodní to byla spíš nadprůměrná lokálka, třeba automatické zabezpečení přejezdů tam pamatuju jako dítě už v 80. letech a třicítkou se tam snad nikde taky nejezdilo. Zapomenuté lokálky vypadají trochu jinak.
Brno-Veselí se normálně jezdí, za dva roky se to celý bude opravovat a elektrifikovat
Ony se i jiné tratě někdy budou elektrifikovat.. Ale dnes je 4. 2. 2021.
Na Veselí nevím ale tratě na Kladno a Boleslav ničí svým přístupem ČD . Ověřeno RJ u Blavy .
Dobrý pokus 😀
Třeba Kuřim – Veverská Bítýška, ta by dnes mohla být klidně elektrifikovaná a využívaná jako podobně jako Hrušovany – Židlochovice. Jenže byla zrušená už za první republiky, tak tohle se asi nepočítá.
tak tahle lokálka…pokud možno v elektrické trakci a dovedená k přístavišti „parníků“ na přehradě…by byla dnes bomba. jen to byl bohužel šílený úlet i v tehdejší době a podobě.
jak se v Bitýšce přestal těžit kaolin či co, tak to byl konec, skončila nákladní doprava, těch pár lidiček nemělo smysl vozit.
Jak bude pokračovat suburbanizace, tak si myslím, že o tom neslyšíme naposledy.
Jenže v té trase zcela legálně stojí domy a není to jeden, jsou to desítky domů. Takže se o tom možná bude kecat v anarchistických kroužcích, kde se neuznává vlastniské právo komukoliv, kdo není členem.
Chrast u Chrudimi město třeba.
Spolupráce a rozumu, to je míněno ironicky?
Není to ironie. Trať má potenciál a rozumně si to místní zastupitelé po povodních uvědomili. Ze strany státu by se dočkali leda tak zrušení a „náhrady autobusem“ . Takže domluvit se, spolupracovat a získat trať, nechat opravit, zprovoznit, vybrat dopravce, posléze elektrifikace – velký respekt.
Opravuji: ČD Cargo.
Na trati jezdí nejen České dráhy, ale i ČD Carego.
A na dovolenou vyrazila s Terezkou i její maminka 🙂
Vozí cestující?
To asi nebude v objednávce Kraje…
Ze by kůrovec?