Trasa polské VRT k českým hranicím má být stanovena ještě letos
Pendolino v polských barvách. Foto: Kamil Olszowy / Flickr
Poláci v oblasti Katovic vybírají ze čtyř variant, první vlaky by na novou trať měly vyjet za osm let.
Překvapuje mně že je taková poptávka po spojení PL – CZ. U takových přeshraničních úseků které mají tradičně nejnižší vytíženost bych čekal normální koridor na 160 – 200 km/h se smíšeným provozem osobky i nákladů, a víc nic.
Spíš tam bude roli hrát spojení dále na Vídeň. Myslím že navíc je tu celkem šance že v momentě kdy bude hotová VRT Moravská Brána, tak bude tlak na zrychlení Ferdinandky na 200+ km/h.
Jedna motivace Polaku je pritahnout co nejvic lidi do noveho mezinarodniho letiste. Ostrava bude 2hod od nej. Cela Morava bude takhle bliz.
Port Solidarność? To bude ještě zajímavý projekt. Doufejme, že úspěšnější než nové berlínské letiště.
To je zase mínusů a přitem se normálně zeptal. Tady zase VRT fanboys brečí že si někdo dovolil zpochybnit význam jejich vysněné dráhy. Sorry jako.
To musí každý s vámi souhlasit?
Běžte to vysvětlit provozovatelům Eurotunnelu a Thalysu, mimo jiné, že to dělají blbě.
Pokud vás ta přeshraniční poptávka překvapuje, tak nedělejte závěry. Přeshraničních VRT je v Evropě spousta.
Jen mne tak napadá, když bude do Bohumína napojena VRT a z Ostravy hl. n. mají vést na Svinov tři koleje, nestálo by pak za to aby byla 3. kolej protažena až do Bohumína?
Ne, chtělo by to 4 koleje. Ale nevím, jak dalece je na to současná stavba připravená.
Vycházím z toho že směrem na Bohumín je most podle všeho připravený na 3 koleje. Ale když se to kdysi řešilo buď tu, nebo na Káčku, tak jsme došli k závěru že tam byl v určitý moment jak starý most (proti proudu Ostravice), tak ten současný připravený na více kolejí.
Jak jsem se díval na to PDF k rekonstrukci co tu vyšlo před nějakou dobou, tak to vypadá že tam minimálně jedna kolej vypadá jako dále protažitelná. Tak nevím jaké jsou plány. Nebo jestli se pořád drží toho že tam bude VRT průtah „zadem“?
Od Svinova přes most přes Odru budou 3 koleje (1 jde do přesmyku). Za mostem se jedna kolej dělí štíhlou výhybkou, takže úsek „most Odra (mimo)“ až „bohumínská nástupiště na hlavním“ je v podstatě 4kolejný na 120 km/h + další předjízdné koleje. Za koncem bohumínských nástupišť se ty 4 koleje sbíhají do dvou hlavních a ty navazují na stávající stav. Most přes Ostravici bude pro 2 koleje (dva jednokolejné mosty). (stará spodní stavba vypadá, že by byla pro 3). V prostoru mezi „Hlučínskou“ a „Ostravicí“ je vlečkové kolejiště -> 2 hlavní koleje -> 2 manipulační koleje -> vlečkové kolejiště. Jedna… Číst vice »
Poláci mají smůlu, že my jsme pro ně tranzitní zemí, ale Polsko pro nás není tranzitní zemí, a tak vždy dojde jejich stavba na hranici, a pak budou 5 -10 let čekat, až to postavíme my. Pro nás jsou důležitější jiné trasy, a ty Polské jsou na posledním místě.
Jo, v Polsku místo věčného kecání o tom, jak to stejně dřív jak 2050 nebude, raději něco dělají. Snad i u nás budeme i přes tenhle věčný skepticismus pokračovat.
To bude zas ostuda. I když okolo už si zvykli, že moc kecáme a nejsme schopni nic postavit. 🙁
Ta zase jsme schopní v jiných oblastech no.
Já vím, třeba cyklostezky nám celkem jdou.
Myslel jsem obecně věci i mimo dopravu.
No tam je to ještě horší, viz Adularya.
Máme tu ale přece partaj, která nekecá a maká 🙂
Vcelku zajímavé video ohledně zprávy polského NKÚ k celému projektu CPK:
https://www.youtube.com/watch?v=fGTlRnAjIJM
Škoda jenom, že EU nebyla odvážnější a neprosadila, aby se hlavní spojení po Evropě stavěla na 320 km/h.
A proč ne rovnou 512? Já trochu chápu tu posedlost rychlostí, ale myslím je třeba brát v potaz jaká byla situace kolem ceny a technologií v době kdy ta dohoda vznikla a že ně všechny země chtějí/mohou/mají potřebu stavět segregované tratě pro osobní dopravu, že se to ne ve všech směrech vyplatí a je otázka jestli je to vůbec vhodné. Tím návrhem byste z hlavní sítě vyřadil z hlavních spojení většinu nových tratí v Rakousku, stejně jako některé relativně nové tratě v Německu, což asi úplně není žádoucí. Taky je otázka jestli na VRT francouzského střihu smí jednotky typu Railjet,… Číst vice »
Nechápu co máte s 512. U nás má ta 320 (s francouzským poradenstvím) být a může na ní nejen railjet ale i InterJet.
A není to málo, Antone Pavloviči?
A proč ne 360 km/h? To je taky krásné kulaté číslo.
Jizdní doby, takt, přípoje v uzlech, to nemusí rozhodovat. Klidně ať přípoje nefungují, hlavní je ten rychlostník. A Betuweroute zrušit, je moc pomalá, nákladní vlaky …
Na druhé straně u nás víceméně neumíme stavět s cílem na ani na pěkné rychlostníky, ani pěkné jízdní doby… Návrh diskutéra V. K. je trochu utopický, ale nějaké pravidlo, které by nutilo hlavní tratě stavět na určitou minimální rychlost + tu maximální zavádět v souvislých a dlouhých usecích, to bychom v ČR uvítali…
Jak se to bude řešit na hranici? Přestup na autobus?
Jste na ostravsku, takže budete fárat a hranici podjedete nějakým důlním vláčkem.
Sjezd na konvenční trať?
Optimistická varianta…
Podívejte se severně od města Žory, je tam nakreslený hned ve třech variantách.
810tka?
ad zrychlení Katowice-Warszawa na 1h40m: aktuálně nejrychlejší vlak za 2h25m. S čím vším se na této trase počítá? Prodloužení jižní části CMK do Sosnowce a upgrade stávající trasy CMK na 250? Aktuálně je tam Vmax 200 a pro polské pendolino místy 250?
Neplánují CMK časem přepnout na 25kV? Protože rychlosti nad 200km/h jsou na stejnosměru dost neefektivní.
smysl by to dávalo, ale první italská VRT Řím-Florencie s rychlostí 250kmh je furt na stejnosměru 3kv, no a ve Francii se na několika tratích jezdí až 220kmh dokonce jen pod 1,5kv (např. konvenční trať z Bordeaux na sever na Paříž)..
V Itálii si Řím-Florencie asi nechtějí předělávat, protože je tam na ní silná příměstská doprava (teda spíš spěšňáky) a oni neměli/nemají na to dvojsystémové stroje.
Ještě tam jsou u Opočna dva přejezdy a asi kvůli tomu kousek s rychlostí 160 km/h.
tak se koukám na CMK a těch 160km/h je dokonce skoro na 80 kilometrech trasy, zbytek 200km/h, dle více zdrojů..
There are two railway network management companies in Poland: PKP PLK i CPK. PKP PLK manages existing lines and but it is severely incompetent in performing updates of Polish railway network. It is also unable to build new lines. Polish governments changed the company’s management several times, but without success. That is why government decided to establish a new railway company CPK – it has plenty people from successful GDDKiA (managing highways and roads). CMK is managed by PKP PLK. They are have already eliminated all single level crossings with roads. They are updating bridges and other structures for the… Číst vice »
There are two railway network management companies in Poland: PKP PLK i CPK. PKP PLK manages existing lines and but it is severely incompetent in performing updates of Polish railway network. It is also unable to build new lines. Polish governments changed the company’s management several times, but without success. That is why government decided to establish a new railway company CPK – it has plenty people from successful GDDKiA (managing highways and roads). CMK is managed by PKP PLK. They are have already eliminated all single level crossings with roads. They are updating bridges and other structures for the… Číst vice »
I Morava si zaslouží VRT, ale k českým hranicím má snad vést jiná trať.
Kdyby místo patvaru „Česko“ tehdy začali používat „Čechozemí“, mohly být v titulku čechozemské hranice. Takhle je pro Čechy i Česko přídavné jméno stejné. Nějaká další výhrada? 🙂
Tak dalo se tam napsat k Moravské hranici, ale pro složitost územního dělení v historii bych zůstal u trasy Slezské VRT. Tam nemůžeme moc udělat chybu. Na Moravě to stejně bude až za Ostravicí.
Ne na dlouho, Svinovské nádraží je už zase ve Slezsku.
Z německého Böhmerland? Tak to už raději Čechie.
To raději ne, mohlo by se to stát terčem nejapných žertů, přidejte jedno jediné písmenko…
Já bych ale raději s tím názvem moc nehýbal, pak se objeví České země a pak se začneme zase motat ve zcela zbytečné hádce.
Jedná se o hranice mezi dvěma státy. Polskem a Českou republikou. Tedy jde o hranice polsko-české.
Jsem z Moravy, ale takové ubrečené komentáře „a co Morava“ mi jakoukoliv hrdost na Moravu či její spolu-obyvatele spíš znechucují.
k názvu státu viz
http://publications.europa.eu/code/cs/cs-370100.htm