Transdev v Česku testuje vodíkový autobus Modulo, jezdit bude zdarma mezi Havířovem a Ostravou

Vodíkový autobusy slovenské firmy mobility & innovation production. Pramen: město Brno/Marie SchmerkováVodíkový autobusy slovenské firmy mobility & innovation production. Pramen: město Brno/Marie Schmerková

Autobus poháněný vodíkem obslouží meziměstské linky 440, 441 a 442.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Novotný

Výrobou vodíku z elektřiny (i zelené) a zpětnou výrobou elektriny přes palivový článek se ztratí cca 90% původní elektřiny. Ani teoreticky to nemůže být míň než 80%. Mezitím u trolejbusů je to prakticky 0 a u lithiovych baterií 15%. „Zelený vodík“ pro dopravu a vytápění je jenom bullshit producentů zemního plynu (ze kterého se momentálně většina vodíku vyrábí), aby mohli vesele těžit dál. Ekonomický ani ekologický smysl vodík v dopravě nikdy dávat nebude. Ani v námořní nebo letecké, na to je příliš neskladný…

poznámka

Za ty peníze mohli postavit tb trať. Vydržela by dekády. Výroba toho vodíku určitě není ani ekonomická, ani ekologická.

Jezdič

10 vozů je na linky 440, 441, 442 málo.

Ic540

Jojo. Málo je 10 kusů… A proto budou některé spoje 442 zrušeny. V jejich čase pojede linka 732 Jablunkov Návsi Třinec Těšín Kostelec Těrlicko Havířov Hranečník. Několik málo spojů tak vystartuje již v neděli s novým JŘ. Respektive v pondělí neboť rychlíková linka 442 jezdí jen v pracovní dny.. Pokud to nemá být jen politické PR . Tak ty plničky musí být v každém městě. Neboť je pak mnoho přejezdových km. Ty se sice zaplat dopravcií v objednávce kraje. Ale trpí tím jízdní řád který je alfou a omegou použití veřejné hromadné dopravy. A to nejen v našem kraji. Tak… Číst vice »

Kubrt

Kde se co píše o 10 vozech?

Jezdič
Kubrt

Díky.
Představy pana Vyviala jsou opravdu bizarní; „vybudování plničky povede ke snížení ceny vodíku“, „zvýšením (poptávky po vodíku) dojde k poklesu ceny“. Další člověk, co nechápe, že vodík je jen (dost problematický) akumulátir energie, nikoliv nějaký zázračný a čistý zdroj energie.

Peeetr

Kvanta výrobců vodíkobusů a žádný pořádný výrobce nefosilního vodíku.

Jiří Kocurek

V tuhle roční dobu? Celé Německo má menší problém: Je tam taky prosinec a větru ještě neporučili. https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/29.11.2022/06.12.2022/today/

Jan Novotný

V jakoukoliv roční dobu. Výrobou vodíku z elektřiny (i zelené) a zpětnou výrobou elektriny přes palivový článek se ztratí cca 90% původní elektřiny. Ani teoreticky to nemůže být míň než 80%. Mezitím u trolejbusů je to prakticky 0 a u lithiovych baterií 15%. „Zelený vodík“ pro dopravu a vytápění je jenom bullshit producentů zemního plynu (ze kterého se momentálně většina vodíku vyrábí), aby mohli vesele těžit dál. Ekonomický ani ekologický smysl vodík v dopravě nikdy dávat nebude. Ani v námořní nebo letecké, na to je příliš neskladný…