Transdev Slezsko testuje budoucí možnosti pro MHD v Hranicích, zkouší nové autobusy
Autobusové nádraží Hranice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cílem je zajistit provozně efektivní kombinaci různých typů vozidel s maximálním komfortem pro cestující.
Spíš by to chtělo navázání spojů MHD k přípojům k/od vlaků, stále tristní stav. K čemu je MHD, když sejdu od ŽST na AN a zjistím že MHD jede v daném směru až za hodinu. 15 min takt by byl celkem v pohodě vůči vazbě na vlaky, protože tam vlaky jezdí skoro pořád. Těch +-10 min. se počkat na MHD dá.
To je ale ekonomicky absolutně nereálné, tak malé město, jako Hranice, nezaplatí linky MHD v taktu 15 minut – nikde to tak nefunguje.
MHD v tak malým městě je, jakýmsi, doplňkem PAD – jezdí tam, kam autobusové linky běžně nejezdí, plus je doplňuje v časech, kdy je větší poptávka a / nebo PAD linky nejedou. Nemá tu funkci, co třeba v Praze.
Vemte si taxíka, jako všichni ostatní… V Hranicích jezděj za rozum…
Měl jsem za to, že po 10 letech bude vypsána nová transparentní soutěž. Zřejmě k tomu město nesměřuje.