jezdil jsem na Ostravsko těmi „šroty“, není to nejlepší dopravce, ale místní to přežijou
mufiklo
1 měsíc
Já jen nerozumím proč CNG. V současné době je to mrtvá technologie. Dražší na provoz. Ekologie je stejná asi tak jako u dieselu, možná horší. A jízdní komfort též zaostává. Vše tedy mluví proti.
Letošním rokem končí možnost započítávat CNG vozidla do nízkoemisních, od roku 2026 to smějí být už jen vozidla s nulovými emisemi CO2, tedy ještě o dost dražší. Takže tipuji, že se kraj touto zakázkou snaží na maximum vytěžit nějaký dotační program zaměřený na nízkoemisní vozidla. Viz § 3 odst. b) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=NIM:202207419
Nemá tolik škodlivin ve zplodinách jako diesel a nemá takovej problém je udržet na podobné hodnotě celou dobu. Nepotřebuje adblue a dp mají dohodnutou většinou dost atraktivní cenu na nějakou dobu předem. Tudíž je to stále nejlevnější „eko“ řešení, kde se jedná o jakousi tu dekarbonizaci vhd.
Maces
1 měsíc
Uvítal bych i více návazností, na některých přestupních uzlech se spoje míjí i jen o minutu (např. Ondráš nebo Rychvaltice) což je fakt škoda.
jezdil jsem na Ostravsko těmi „šroty“, není to nejlepší dopravce, ale místní to přežijou
Já jen nerozumím proč CNG. V současné době je to mrtvá technologie. Dražší na provoz. Ekologie je stejná asi tak jako u dieselu, možná horší. A jízdní komfort též zaostává. Vše tedy mluví proti.
Letošním rokem končí možnost započítávat CNG vozidla do nízkoemisních, od roku 2026 to smějí být už jen vozidla s nulovými emisemi CO2, tedy ještě o dost dražší. Takže tipuji, že se kraj touto zakázkou snaží na maximum vytěžit nějaký dotační program zaměřený na nízkoemisní vozidla. Viz § 3 odst. b) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=NIM:202207419
Nemá tolik škodlivin ve zplodinách jako diesel a nemá takovej problém je udržet na podobné hodnotě celou dobu. Nepotřebuje adblue a dp mají dohodnutou většinou dost atraktivní cenu na nějakou dobu předem. Tudíž je to stále nejlevnější „eko“ řešení, kde se jedná o jakousi tu dekarbonizaci vhd.
Uvítal bych i více návazností, na některých přestupních uzlech se spoje míjí i jen o minutu (např. Ondráš nebo Rychvaltice) což je fakt škoda.
Rychvaltice se nenáchazí na Třinecku
Značka ČSAD Vsetín už dávno není. Je pouze Z-Group
Jen na okraj, v článku zmíněný neúspěšný účastník soutěže SDS Opava má k Z-Group docela blízko. https://shorturl.at/ShQzu
To ano je to firma že skupiny Z-Group to se všeobecně ví.
Z-Group bus a.s. je jen přejmenované ČSAD Vsetín a.s., stejné IČO a SDS Opava je jen jeho odnož, která provozuje dopravu v JMK na Vyškovsku.
Ano Z-Group je nástupce čsad Vsetín