Transavia mění flotilu, postupně přejde z Boeingu na Airbus. První A321neo převzala tento týden

První A321neo pro Transavii. Foto: AirbusPrvní A321neo pro Transavii. Foto: Airbus

První let s novým letadlem proběhne v lednu.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Moc ale celkove nechápu přechod k Airbusu, přitom MAX se mi zda ma nepatrne menší spotřebu než NEO

Honza

“Plně” naložený Airbus při 81 tunách to je asi 230 cestujících + 4 tuny zavazadel má spotřebu 2,3 tuny na hodinu. Ono to je spíš o více faktorech, jako je o spotřebě na osobu, hlučnosti a ceně údržby.

SYN

Hm, máte to trochu podložené čísly? Oni výrobci pochopitelně dávají „vynikající“ srovnání jakože „737-8MAX je o 25% úspornější než A320“ no fajn, ale 320ka je o kousek větší, a navíc to není ta generace co nás zajímá že… Druhý výrobce podobně srovnává svoji nevou generaci s „nepřítelovou“ starou.

A pak taky nezanedbatelně záleží na porovnávané vzdálenosti, to když zvolíte „vhodně“ tak jeden z porovnávaných typů tam nedoletí vůbec a rázem je to úplně o jiném (mezipřistání).

Ale řečeno orientačně – pokud srovnáváme jabka s jabkama, nemají ve stejné generaci oba typy rozdíl větší než dvě-tři procentíčka (per seatmile).

libcha

Zajímavé je, jestli a jaké má takový tah ekonomické racio. Patnáctileté Boeingy určitě někdo rád odkoupí, ale že by se kvůli tomu a kvůli relativně malému zlepšení parametrů vyplatilo kupovat funglovky, to je zajímavé.

Dino

Ma, vetsina jejich flotily je pomerne stara s vyjimkou nekolika novejsich kusu, interiery velmi zastarale a obmenovat musi tak jako tak … takze vetsi typ se stejnou spotrebou je vlastne vyhoda …

Lukas

Nevíte někdo prosím jaký je rozdíl mezi airbusem a320 – 251N a a320 – 271N?

Tango73

5 je s motorem CFM Leap, 7 s PW1100

Pájin

Dobrý vědět. Zatím jsem USB kabel C/C nechával doma. Házím si ho do cestovních elektro krámů

SYN

No uvidíme jak se jim to Cčko osvědčí mechanicky…
Ač rozhodně technicky lepší, mechanicky je USB-C opravdu malinké a dost citlivé nejen na „uražení“ ale i na pouhopouhé „ušoupání“ pravidelným používáním. Na novějších NB střední třídy (které opustili speciální konektory pro „nacvakávání“ dokovacích stanic ve prospěch USB-C doků) jsem zažil jak to vydrželo asi půldruhého roku pravidelného používání a kaputt…

Viki

Tolik energie vynaložit kvůli kabelu 🙄

Mad_Majk

To je ale chyba konstrukce toho portu na tom laptopu (konkretne treba u Thinkpadu od Lenova na rade T14 je to az do Gen3 naprosta tragedie.. Gen3 ho ma jiz prepracovany a zesileny..prisli na to, ze vyjde levneji ten konektro udelat poradne nez polovinu vyrobenych laptopu kvuli tomu opravovat v zaruce vymenou zakladovky..)

Yetty

No, ale on ten USB-A v tom není zas o tolik lepší. „Vyžvejkané“ USB-A jsem zažil prakticky v každém druhém letadle, kde to bylo. V některých kabel prakticky ani nedržel…

Průvodce původní Aleš

Syn už podruhé úplně stejně zkurvil C na tabletu, poprvé na privátní značce elektrořetězce za pár šupů, v prodloužené záruce vyplaceno na ruku, poté na Lenovu, které s bočním tlakem (podepřená šňůra apod.) zatím už půl roku tak nějak funguje. Dcera dostala stejné tablety ve stejnou dobu a nezničila to.

SYN

Já to nebyl 🙂

Průvodce původní Aleš

:-))) :-)))

Jan

Otázka je, jaké usb-c to je. V některých letadlech to umí PD až na 60W, což už utáhne notebook a v některých sotva nabije telefon.

Průvodce původní Aleš

Já si tuhle na ulici půjčil škodovku (tzv.carsharing), chtěl jsem si dát na okno kameru a ony tam nebyly USB-A zásuvky, jen USB-C. Od té doby s sebou vozím vše.

Ivo

Dobrá volba, jak vidno dražší, ale mnohem lepší letadla se vyplatí i nízkonákladovým aerolinkám.