Tramvajový triangl nad Muzeem získal stavební povolení

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Stávající trať bude rekonstruována v úseku Římská – Španělská včetně dnešní zastávky Muzeum (nově Škrétova), u které dojde k posunu směrem k Římské.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bram

Tak by mne zajímalo, zda už je toto společné povolení pravomocné, tedy zda se nikdo neodvolal.

Vojta Svobodný

Sakra, ta magistrala uz davno mela byt v tunelu…takhle si akorat skodi obe strany navzajem. A at mi nikdo nerika, ze neni mozne ji zahloubit…jde to naprosto v kazdem meste, takze by to slo i v Praze

Mad_Majk

Uz se o tom psalo mnohokrat, problemem je existujici metro.

Vojta Svobodný

Vim. Ovsem kdo rikal, ze musi vest tunel presne pod nynejsi silnici? Klidne to muze byt posunute

Filip Jirsák

Ale k čemu by ten tunel byl? Magistrála je teď tak hojně využívaná proto, že má spoustu vjezdů a výjezdů, takže se po ní snadno dostanete do spousty míst v širším centru Prahy. Tunel by těžko mohl mít vjezd a výjezd v každé ulici.
Navíc automobilová doprava v Praze se bude omezovat, je to jen otázka času. Tunel se nestaví na pár let. Takže proč by se teď měl budovat tunel, který bude za pár let k ničemu?

MHD

A bude se přitom omezování automobilové dopravy taky posilovat MHD + bude zajištěno, že v ní nepotkám bezďáky a sociály? Metro totiž nejezdí všude a třeba autobusová linka 181 je vrchol výsměchu Magistrátu a Ropidu cestujícím, kdo nemá auto, ať si pěkně počká půl hodiny…

ZHalkova

Až se zdraží cestovné MHD, budou peníze na víc linek a kratší intervaly. A bezďáky vyhazovat z tramvaje řidičem. A vystěhovat na okraj měst do uzavřených komunit, dokud nebudou připraveni pracovat, platit nájem a mít občanku. Ve městě ohrožují bezpečnost, smrdí, jsou agresivní.

ZHalkova

Ano, souhlas. Doprava ať je všude, ale pro Pražany. Když to zjednoduším, z Brna a středních Čech ať si dojedou do cíle MHD a auto nechat na okraji v P+R. A pokud nemusím vozit zadek v autě, tak MHD.

Tomáš Marný

A ty Pražany naopak zase nepouštět autem z města ven, ne? Když válka s venkovem, tak pořádně! :DDD

Tomáš Marný

A jak to víte, že se bude automobilová doprava v Praze omezovat? Já doufal, že o tom rozhodnou voliči ve volbách a ne nějací rozumbradové v diskusi na zájmovém webu. Že by vám demokracie nevoněla?

Filip Jirsák

Proč zase děláte dalekosáhlé závěry z toho, že něco nevíte? Voliči ve volbách rozhodují tak, že se situace postupně zlepšuje. Není to nijak rychlé, není to zlepšení každé volební období, ale trend je jasný. Takže ano, voliči ve volbách dříve či později budou rozhodovat tak, že se individuální automobilová doprava bude omezovat. I v Praze. To není moje rozhodnutí, to je pouze konstatování zjevného faktu. A zrovna celospolečenský vývoj v ČR není tak těžké předvídat, stačí se podívat na západní Evropu a USA a odečíst dvacet let.

Tomáš Marný

No aspoň že vy tu budoucnost znáte naprosto přesně – extrapolovat současné trendy přece ještě nikdy neselhalo. Já si naopak myslím, že se voliči ještě k dopravě v zásadě nikdy nevyjádřili. Zatím to jednoduše nebylo téma, které by rozhodovalo volby, a politici si v dopravě dělali v zásadě co je napadlo. Ale likvidace dopravy v širším centru spolu s nevyhnutelným přetížením zbytku města by nejspíš přiměla dost voličů přehodnotit priority než řeknete „třicetikorunový poplatek za doktora“. A co se té západní Evropy a světlých zítřků týče, necouvá náhodou Británie zrovna z plánů na konec spalovacích aut, zatímco naštvaní občané Londýna… Číst vice »

Filip Jirsák

Pokrok se nedá zastavit. Můžete ho zdržovat, ke své škodě, ale nikdy ho nezastavíte.

Tomáš Marný

To už tu taky bylo: kolo dějin se bude točit jen kupředu, zpátky ni krok! 😀 Kdyby to byla pravda, máme dnes těžký průmysl v každé vsi. A tyhle bludy taky přejdou – ideál bývá někde uprostřed, jen lidi pořád blbnou od zdi ke zdi…

Filip Jirsák

Zamoření země těžkým průmyslem ani zamoření země auty ovšem není pokrok.
Ideál je někde uprostřed mezi jeskyní a domem, takže asi zemljanka. Ideál je někde uprostřed mezi párou a elektřinou, takže asi elektřina na svícení a pára na pohon strojů. Ideál je mezi analogovým a digitálním, takže asi analogový počítač. Vychází mi z toho, že ideál je v Rusku.

Tomáš Marný

Aha, pán je technofob či dokonce neoluddita. Průmyslová revoluce byla ve své době jednoznačně pokrok, zlepšila kvalitu života lidí nejvíc od objevu zemědělství. Automobil byl rovněž pokrok, mimo jiné vyřešil značně palčivý problém se znečištěním z dopravy koňmo. Že vidíte jen negativa hraničí s psychickou poruchou, doporučuji návštěvu odborného lékaře.

A ty pindy o Rusku si nechte od cesty. Klidně se tam třeba odstěhujte, ale neotravujte s tím slušné lidi na serveru o dopravě.

Jan Sůra

Tím slušným člověkem myslíte sebe?
2) Příspěvek nesmí být v rozporu se zákony ČR. Vyloučeny jsou zejména výzvy k násilí, vulgarity, rasismus, šovinismus, sexismus a urážky všeho druhu.

Tomáš Marný

Nevidím tam

Tomáš Marný

Nevidím tam žádnou výzvu k násilí, vulgaritu, rasismus, šovinismus, sexismus, ani urážku, jen dobře míněnou radu motivovanou starostí o bližního. A o mě nejde, já to vydržím, ale co chudáci ostatní návštěvníci serveru?

Jan Sůra

Zkuste se nejprve starat o sebe.

Tomáš Marný

Já se mám dobře, děkuji za optání. 🙂

Intrus

Jasně. A Nusle podejde, zejo.

MartinS.

Kam to může být posunuté? Na Pavláku máte metro pod Legerovou a kolem domy, zahloubit to můžete v oblasti Čelakovského sadů, ale dál je na jedné straně federální shromáždění a opera a na druhé kolejiště hlavního nádraží… a u hlavního nádraží musíte stejně na povrch, protože tam máte podchody na nástupiště…

Robert Pražák

A kampak byste ho chtěl posunout? Z jedné strany železniční tunely, dále dvě trasy metra, podsklepené Muzeum, bambilion inženýrských sítí, omezené napojení na povrchovou dopravu…Fakt si to zahloubení nějak nedovedu představit.

Václav

Zahloubení sice by asi šlo, ale co výjezdy a vjezdy do/z ulic? To by snad vytvořilo ještě horší bariéry než je dnes ta silnice.

Ondra

Když pominu že je tam metro, tak si vemte, co by se dělo při zahloubení. Vždy jedna polovina magistrály by byla na roky zavřená. Ano doprava by se přizpůsobila ale neznamenalo by to pak spíš, že by stačilo mít jen polovinu magistrály? Navíc to nedává smysl, z roštového systému jsme přešli na okruhy, při pozdějším zavedení mýta pak provoz klesne. Magistrálu je tudíž vhodné “rozpustit”, přetvořit na normální ulice než ji vylepšovat tunely

Osamělý Vlk

Magistrálu je nyní možno uzavřít. Je možno kudy centrum objet. Bohužel, autíčka to nechtějí. Obecně, tahle kapacitní silnice sem vůbec nepatří. Zahloubit ji ani není kam právě kvůli metru. Metro C je zrovna tady budováno opravdu mělce.

Hýkus se fíbe

Magistrálu je třeba postupně zmenšovat, až bude nakonec zbořena a doprava se přesune na městský okruh.
Řešení v tunelu je konzervací nepřijatelného stavu na věčné časy.
Šestiproudá dálnice okolo muzea je nejpříšernější zničení území dopravou v ČR.

ZHalkova

Jedinou strategicky správnou cestou je snížení počtu pruhů a vytvoření pěších tras podél magistrály. Rozšíření chodníků oboustranně, případně parkování. Město má být přístupné dopravě, ale nemá přes něj vést dálnice. Humanizace magistrály. Snížení rychlosti. A P+R u stanic metra na okraji Prahy, nevozit si managerske zadky po městě, když to jde i MHD. Většina dopravy je tady osobní.

Osamělý Vlk

Snad se taky nastaví pořádně signalizace, aby to nedopadlo jako na Pavláku, kde projede 1-2 tramvaje a pak dlouho jedou auta.

Pežot

Signalizace se nemá vůbec jakkoliv nastavovat, má ji komplexně a v reálném čase po Praze řídit AI.

Leinad

AI považuji za buzzword.
Dynamické řízení semaforů bylo vynalezeno dávno, synchronizace s okolními křižovatkami taky.
Jeden z důvodů, proč to reálně v Praze nefunguje, je šetření na detektorech (semafor ví o autě až když zastaví na stopčáře, žádný že by se rozeznávalo blížící se auto a jejich počet nebo dokonce motorka). Další je lenost zapojovat synchronizaci. Další fůvod je politické zadání „umožnit průjezd i neřidičům“ (takže žádné zelené šipky a přednost autům zleva, vypínání mimo špičky).

mikemp

Čekal jsem nějaký nakres, ale nic. Ani v tom dokumentů, asi si budu muset počkat.

Jan T.

Dobrá zpráva k Vánocům. Kdy můžeme čekat ještě tu spojovací trať kolem hlavního nádraží? Musí to čekat na tu dřevěnou střechu?

V. P.

Předpokládal jsem, že odbočka k hlavnímu nádraží bude součástí jedné nebo druhé zmíněné akce a ne že se bude potom všechno znovu předělávat.

Ondra K.

Odbočení směr hlavní nádraží plus prvních několik desítek metrů trati je součástí projektu TT Václavské náměstí.

Adam Ř

hmm, takže tam bude kousek od Václaváku, kousek od Masarycky, ale spojené to nebude. (Pochopil jsem to správně)

Jan T.

Mě právě šlo o celou tu trať, nejen kus připravený k napojení. Podobný už byl hotový třeba pár let před začátkem stavby Dvoreckého mostu.

JF Kalimero

Zrušit podchod je blbost. Měli ho zrekonstruovat, oživit. Dokud je tam magistrála, má podchod smysl, třeba pro pomalé staré lidi i děti.

Vasek

přesně pro staré lidi je úrovňový přechod.

P_V

no ale na něm si minutu počkáte, podchod nezdržuje ale má zas ztracený spád – každý si může vybrat co mu vyhovuje

Jan T.

Pokud chcete běhat po schodech, tak je to blízko, ale bezbariová přístupnost je dost mizerná a s velkou obcházkou, to už spíš dojdete na přechod. Když přijedete od Vinohrad, tak se obvykle trefíte do začínajícího cyklu volna přechodu, takže stačí vystoupit z tramvaje a za pár kroků už přecházím ulici bez čekání, ideální stav.

MaT

Asi si pod pojmem „ztracený spád“ představujeme každý něco jiného, ale zrovna v tomhle případě tam podle mě žádný není, protože je to celé v kopci. Myslel jsem, že ztracený spád je, když je třeba vozovka v rovině a do podchodu musíte klesat a pak z něj zase vystoupat. Typické příklady z Prahy třeba Jiřák a Karlovo náměstí. Ale tady ne, tady si žádné výškové metry neušetříte, ať půjdete podchodem, nebo po přechodu. Jinak za přechod jsem i tak rád a využívám od jeho zprovoznění většinou ten, i když se musí chvilku na tu zelenou počkat. Ale jestli rovnou rušit… Číst vice »

Filip Jirsák

Nevím, co si vy představujete pod pojmem „ztracený spád“, nicméně ta fráze znamená, že musíte jít nahoru nebo dolů, i když váš cíl je opačným směrem. Takže pak v opačném směru musíte ujít o to více. V tomto případě například když jdete od Václavského náměstí do Vinohradské, je to celé nahoru, ale vy nejprve musíte jít dolů do podchodu, abyste pak musel stoupat o to víc nahoru. Takže na přechodu pro chodce výškové metry ušetříte, protože nemusíte dolů pod silnici. Možná vás mate to, že ve směru od Václaváku tam nejsou schody, ale jen rampa. Ale ta rampa není vodorovná,… Číst vice »

Adam Ř

Podchod samozřejmě zdržuje, cesta je delší

Vladimír

Proti podchodu nic nemám, je mi jedno, jestli zůstane, nebi se zruší, ale raději si počkám třeba dvě minuty na zelenou, než použít podchod.
Cesta podchodem je sice delší, ale zato méně pohodlná.

čecháček

Město má primárně sloužit lidem a ne automobilům. Kultivovat, rekonstruovat a oživit se má magistrála, nikoliv podchod.

Rabín

Trochu si protiřečíte. Pokud chcete kultivovat a oživit magistrálu, pak chcete město pro auta a ne pro lidi.

Filip Jirsák

Oživením magistrály se asi myslí omezení množství aut na ní, zúžení, zklidnění. Auta nejsou živá, takže víc aut neznamená „oživení“.

Tomáš Marný

Město slouží lidem, i ty automobily slouží lidem. Zkuste se někdy podívat dovnitř, fakt je tam živý člověk… 😀

Filip Jirsák

Vtipné je, že jiným doporučujete něco, co jste sám neudělal. Vy jste nikdy neviděl zaparkované auto, že?

Tomáš Marný

Bavili jsme se o provozu na magistrále, asi už neudržíte myšlenku. 😀 Ale když už jsme u toho, dům ze kterého odejdou lidé do práce a zůstane prázdný také jen zabírá místo a zaslouží do odpoledne strhnout?

Filip Jirsák

On v tom domě často někdo zůstává i přes den. A zůstávají tam věci. Každopádně porovnejte si dobu, po kterou je lidmi nepoužívaný dům, a po kterou je lidmi nepoužívané auto.
Každopádně když se vrátíme k autům na magistrále, ta slouží pár lidem, ale daleko většímu množství lidí škodí.

Tomáš Marný

Ale nepovídejte – kolik lidí denně projede kolem toho muzea auty a kolik jich tam asi tak bydlí? 😀

Ondra

“ nově zřízen chodník v prostoru dnešní rampy z podchodu, který se ruší” chápu to správně, že se ten podchod pod magistrálou zruší?

liborvavrik82

Také jsem si všiml. Je nějaký důvod? Ví o tom někdo víc?

Milioi

Po otevření přechodu mi přijde, že už ho používá minimum lidí, takže ztratil na významu.
Otázka taky, jestli už nepotřebuje i nějakou opravu, která by nebyla levná.

Tomáš Marný

Taky to moc nechápu. Ještě jsem neslyšel, že by v podchodu někdy chodce srazilo auto, zatímco na přechodech se to bohužel občas děje. Přesto jsou podchody na různých místech po městě rušeny, zhusta těmi, kteří mají sami plná ústa ochrany slabších účastníků provozu. Zrušili by stejně snadno podchod pod tramvajovou nebo vlakovou tratí a nahradili ho přechodem?

Filip Jirsák

Tak se teď zkuste zamyslet nad tím, co jste napsal. Řidiči aut ohrožují chodce – a vy byste na základě toho hnal chodce do podchodů? Neměl by být spíš omezen ten, kdo způsobuje tu škodlivou věc?

Nebo se tím vaším způsobem máme řídit i v jiných oblastech? Lupič přepadne banku, sedět půjdou zaměstnanci banky. Řidič na vedlejší nedá přednost řidiči na hlavní, pokutu dostane ten na hlavní. Audit odhalí chyby v účetnictví, tak pokutu zaplatí auditor. Připadá vám to logické? Pokud ne, proč chcete takovou logiku aplikovat na řidiče a na chodce?

Honza

Jo? A jak je to dle vás u vlaků?

Tomáš Marný

Plácáte nesmysly, ten druhý odstavec už je naprostý úlet. Vaší logikou by bylo třeba zrušit i chodníky.

Mimoúrovňové křížení je bezpečnější a též kapacitnější. Proto se dálnice kříží mimoúrovňově, proto nejezdí metro po ulici jako tramvaje, proto se bude v Chuchli stavět nadjezd a proto se budovaly podchody a nadchody.

Aby podchod nebyl znečišťován je starostí městské policie, že na to kašle není chyba té stavby. Teď tam místo pochodu budou smrdět auta stojící na červenou…

Filip Jirsák

Nenapsal jste nic, co by bylo v rozporu s mým komentářem. Mimoúrovňové křížení je bezpečnější, což ale neznamená, že ta nebezpečnost je u obou křížících se druhů dopravy stejná. Když máte v zoo oddělené šelmy a návštěvníky mříží, také to neznamená, že na obou stranách mříže jsou stejně nebezpeční tvorové.

Ryuzaki

Já jsem pro změnu ještě neslyšel o tom, že by přechod v centru města páchl po různých tělesných tekutinách nebo že by se u něj scházela podivná individua.

čecháček

Podchod má být zrušen a vznikne v něm zázemí pro správu zeleně v okolí.

Martin

Ovsem na vizualizacich je to namesti jedna velka betonova ci kamenna plocha, stejne tak vaclavske nam. sice bude zastromene, ale opet vetsinou jen kamenna plocha…
Pravda, ze Celakovskeho sady udrzbu take potrebuji, ale vlivem magistraly trpi tak, ze je tam vetsinou zelen nesmirne spinava s vrstvou prachu…

Filip Jirsák

Václavské náměstí je tradičně místem setkávání velkého množství lidí (demonstrací). Pokud budeme mít v Praze jednu nebo dvě takové plochy a všude jinde budou stromy a funkční zeleň, myslím, že je ten vydlážděný Václavák v pohodě.

Martin

To je v poradku, me se reko vaclavaku libi… ale mezi muzeem a muzeem by to chtelo take trochu stromu… v lete takove plochy jsou pasti na lidi, neni se kam schovat a zbytecne se vytvari tepelnty ostrov..
Me spise zarazilo to zazemi pro spravu zelene…

P_V

Prý jsou vedle podchodu staré nedostavěné podzemní garáže. To by pak dávalo smysl.

Sch

Podchod, který nikdy nemusel vzniknout. Výjimečně nic nepřináší autům, ale naopak chodcům možnost nečekat na zelenou. Po zřízení přechodu, ale lidé zjevně hlasují nohama pro přechod a pochod tak ztrácí smysl. Zázemí pro sekačky je to ideální, že strany muzea je chodník jen mírný spád a snadno se k němu zajede.