Tramvajový triangl nad Muzeem získal stavební povolení
Stávající trať bude rekonstruována v úseku Římská – Španělská včetně dnešní zastávky Muzeum (nově Škrétova), u které dojde k posunu směrem k Římské.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) udělal důležitý krok k přetnutí magistrály v Legerově ulici nad Muzeem tramvajovými kolejemi.
Aktuálně získal společné povolení (územní rozhodnutí a stavební povolení) pro napojení tratě, jejíž zárodek leží od léta 2018 mezi dvěma budovami Národního muzea, na ulice Vinohradská a Škrétova. Tím vznikne nad Muzeem kolejový triangl. Akce souvisí se stavbou nové tramvajové trati na Václavském náměstí a plány přivést tramvaje před hlavní nádraží. Povolení je zatím nepravomocné.
Stavba trianglu (projekt TT Muzeum) by měla být koordinována především se stavbou tratě na Václavském náměstí (projekt TT Václavské náměstí), kterou ve veřejné soutěži získala v listopadu Eurovia.
Popis stavby TT Muzeum ze společného povolení
V prostoru Muzejní oázy a Legerovy ulice se jedná o novostavbu tramvajové trati včetně zastávek, trolejí, dráhových kabelů apod. Současně bude zrekonstruován nezbytný úsek stávající tramvajové trati Škrétova – Vinohradská, do kterého se nová trať napojuje, včetně stávající zastávky Muzeum. Projekt tramvajové trati Muzeum řeší propojení tramvajové trati od Václavského náměstí (akce TT Václavské náměstí) se stávající tramvajovou tratí Vinohradská – Škrétova a realizaci nového kolejového trojúhelníku v prostoru křižovatky Vinohradská x Škrétova/Legerova. Nová trať bude procházet Muzejní oázou, kde bude mezi historickou a novou budovou Národního muzea umístěna tramvajová zastávka. Dále tramvajová trať překoná magistrálu (Legerova ulice) a napojí se na stávající tramvajovou trať v místě oblouku Vinohradská × Škrétova. Stávající trať bude rekonstruována přibližně v úseku Římská – Španělská včetně dnešní zastávky Muzeum (nově Škrétova), u které dojde k posunu směrem k Římské.
Zastávka ve směru I. P. Pavlova bude na opačné straně přilehlé k magistrále sloužit pro stanicování noční linky autobusů, v případě výluky metra i pro náhradní autobusovou dopravu. Podél koleje směrem k Vinohradské bude nově zřízen chodník v prostoru dnešní rampy z podchodu, který se ruší (akce Most, Vinohradská P 524). Ulice Legerova před křižovatkou s Vinohradskou bude mít šířku 13,5 m (3,0 + 2,7 + 3,0 + cyklo 1,5 + 3,25 m), signalizovaný přechod pro chodce zde bude šířky 8 m (délka 13,5 m, viz výše). Pěší vazby budou dále zajištěny signalizovaným přechodem pro chodce přes Legerovu u Nové budovy Národního muzea a signalizovaným místem pro přecházení přes Vinohradskou od portálu Vinohradských tunelů na ostrůvek v kolejovém trojúhelníku. Přes tramvajovou trať budou dále na obou koncích zastávek Škrétova i na jihovýchodní straně zastávky Muzejní náměstí zřízeny koridory pro přecházení, v části kolejového trojúhelníku ve Škrétově bude v návaznosti na středový ostrůvek rovněž umožněno přecházení kolejí – tramvajové těleso zde bude pochozí.
Podrobný popis stavby se nachází na konci odůvodnění tohoto rozhodnutí.