dpp

Tramvajový restart. Po dvou letech se vrací provoz do údolí Svratky a mezi Most a Litvínov

Žabovřeský tramvajový tunel. Foto: DPMBŽabovřeský tramvajový tunel. Foto: DPMB

Obě výluky skončily později, než byl původní plán.

Na dvě tramvajové tratě na opačných koncích republiky se dnes po více než dvouleté pauze vrátil  provoz. Od dnešního dne začaly opět jezdit tramvaje z Mostu do Litvínova a v Brně z Pisárek do Vozovny Komín.

Zatímco na severu Čech byla důvodem výluky rozsáhlá modernizace úseku Záluží – Litvínov, v Brně tramvaje nejezdily kvůli výstavbě nového tramvajového tunelu v údolí Svratky. Nahradil tramvajovou trať, na jejímž místě nyní vzniká nová část silničního Velkého městského okruhu (VMO).

V Brně tramvaje v úseku Pisárky – Vozovna Komín nejezdily od začátku ledna 2021, otevření tunelu zpozdil požadavek dopravního podniku na jiné zabezpečovací zařízení.

Zprovoznění půl kilometru dlouhého tunelu je pro podnik i cestující provozní úlevou. Dosud byla velká část zátěže směřována přes Žabovřesky a přes Českou a podnik musel různě kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.

Tramvajová linka 1 pojede opět v celé trase Řečkovice – Hlavní nádraží – Mendlovo náměstí – Vozovna Komín – Ečerova. Tramvajová linka 3 pojede v základní trase Stará osada – Česká – Vozovna Komín – Rakovecká. Vybrané spoje v okrajových částech dne (v pracovních dnech večer, v nepracovních dnech ráno a večer) budou ukončeny v zastávce Vozovna Komín.

Tramvajová linka 10 bude v provozu v základní trase Stránská skála – smyčka – Hlavní nádraží – Česká – Vozovna Komín. Ve špičkách pracovních dnů budou vybrané spoje od zastávky Krásného vedeny do smyčky Novolíšeňská. V ranní špičce pracovních dnů budou vybrané spoje od zastávky Vozovna Komín prodlouženy do smyčky Rakovecká. Tramvajová linka 11 již nebude v provozu. Od pondělí 1. května 2023 dále dojde ke změně jízdních řádů všech tramvajových linek a k úpravám jízdních řádů souvisejících trolejbusových a autobusových linek.

Tramvaj Most – Litvínov čekají další výluky, termín nejasný

Také v Mostě a Litvínově si na otevření trati počkali výrazně déle, než byl původní plán. Rekonstrukce tramvajové trati mezi Zálužím a Litvínovem se nejprve zadrhla na změně projektu kvůli špatnému stavu, těsně před plánovaným zahájením provozu v únoru na vodě v kabelové trase. Dnešním dnem také končí veškerá náhradní autobusová doprava. Současně se zahájením tramvajového provozu bude obnoven i provoz v zastávkách Litvínov, u dílen (v obou směrech) a Litvínov, Báňské stavby (směr Most). Zpátky se stěhují také zastávky autobusových linek číslo 13 a 60.

Cestující si mohou užít nekomplikovaný provoz jen na chvíli. Hotová je zatím jen polovina modernizace. Úsek Záluží – Most zatím rekonstrukcí neprošel. Kdy se tak stane, není zatím jasné.

Výluky v Brně a Mostě měly nakonec i nečekanou spojitost. Dopravní podniky v obou městech se dohodly na zapůjčení řidičů a řidiček tramvají z Mostu do Brna.

Tagy Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova Dopravní podnik města Brna DPMB tramvajová trať Most - Litvínov tramvajový tunel Žabovřeská
33 komentářů