Tramvajový ostrůvek na Staroměstské je širší. Ubyl pruh pro auta, vešel se i cyklopruh
Rozšířený tramvajový ostrůvek na zastávce Staroměstská. Foto: PID

Současné úpravy jsou dočasné, kompletní rekonstrukce čeká až na celkové úpravy prostoru Palachova náměstí.
Místo toho polocyklopruhu bych tam raději viděl stromy.
Ostrůvek super. Jen ještě šíře toho jízdního pruhu pro auta. Z fotografie 3/3 je jasně vidět, že někteří řidiči mají problém se do toho jízdního pruhu vejít (neřeším kolik mají ještě místa vlevo) když musejí pravou částí vozidla využívat i jízdní pruh pro cyklisty.
Ten ostrůvek byl na ten provoz absurdně úzký. Podobně dříve na Malostranské. Skoro k neuvěření, že to tak vůbec mohlo být.
K neuvěření je hlavně to, že někteří jedinci lobují za zachovávání dvou pruhů v centru.
Jaká frekventovaná cyklotrasa? Tady by jel na kole jen sebevrah! Jezdím tu trasu tam i zpět dvakrát denně a cyklisty téměř nevidět….. Navíc jste teď opět ucpali další křižovatku jediným zbylým pruhem pro auta, který teď bude společný pro jízdu rovné i vlevo …. Fakt IQ Tykve nebo Hřibu…
Já jsem tam jel dneska to vyzkoušet a necítím se být sebevrahem. Podmínky tam nejsou ideální a město se to snaží řešit. Čím více se zhorší podmínky pro auta, tím méně jich tam pojede.
Jako že všichni mají jezdit na kole? A jste normální? Co maminky s detmi, tehotné ženy, starší spoluobčané s omezeným pohybem… ti všichni budou jezdit kvůli vám na kole… Ne každý má zaměstnání, kam se může přiřítit zpocený a uřícený v sportovním. Spousta lidí musí mít oblek nebo kostýmek, tašku s PC nebo jiné zavazadlo, hudebníci třeba nástroje…. A kvůli pár praštěným kolečkářům, kteří se rozhodli dobrovolně inhalovat pražský smog ve špičce a jenom zdržují, se tady bude podřizovat většina menšině….. ?????
Ten cyklopruh je tam jen proto, že se tam náhodou vešel. Byť to má být podle plánu opravdu jedna z nejdůležitějších městských cyklotras, ale na to Praha dlouhodobě kašle. Ten odbočovací pruh ubyl kvůli něčeu úplně jinému a to kvůli rozšíření tramvajového ostrůvku, které bylo dávno nutné, protože ten dosavadní naprosto nestačil množství lid, kteří tu zastávku používají. Tím spíš teď, když je stanice metra po požáru eskalátorů otevřená jen pro výstup. A těch lidí, co tam čekají na tramvaj je o několik řádů víc než těch, kdo tam projíždí auty… Auta tam ostatně dávno neměla být, uzavření nábřeží pro… Číst vice »
Kdo kde píše, že by všichni měli jezdit na kole?
Romana pravděpodobně není hejtr. Romanu asi jen zvedlo ze židle „Čím více se zhorší podmínky pro auta, tím méně jich tam pojede.“
Ano, čím méně aut tam pojede tím více lidí bude muset jet MHD, jít po chodníku nebo jet právě na tom kole. Zcela správně zmínila i ty kteří jít pěšky nebo na kole jet nemohou takže jim zbývá jen MHD nebo auto a pokud je auto doveze od domu až na místo kam chtějí bez překážek zvolí tuto možnost než cestu MHD.
Argumentace nemohoucími už začíná být opravdu únavná. Vypadá to jako by Praha byla přecpaná převažeči nepohyblivých důchodců. Pomíjím, to že maminy s děcky jezdí tramvají úplně normálně a není na tom nic zvláštního, důchodci taky. Takže výmluvy, výmluvy, výmluvy, srdceryvné argumenty mimo realitu.
zkus MHD milá Lízo, milá Lízo…
Zkus tohle milý krtku, milý krtku….!
https://www.youtube.com/watch?v=Y6Cy5meyWkM
Kdyby ve městě bylo míň aut, mohlo by být daleko přívětivější právě pro lidi s omezenou hybností… A buďme k sobě zcela upřímní: kolik lidí z výše jmenovaných skupin v těch autech opravdu sedí?
To nepopírám. Samozřejmě, že lidí bez omezení kteří jezdí autem je většina a konají tak často jen z důvodu pohodlnosti. Já chtěl jen říci, že existuje i určitá skupina lidí na kterou se rádo zapomíná. Toť vše.
Ale nezapomíná. Naopak s ní často a rádi argumentují ti, kterým ve skutečnosti jde o vlastní pohodlí a o to, dovézt si svůj zdravej zadek a pár papírů autem až do kanclu. Reálně opravdu spousta lidí z těch zmíněných skupin používá jiné způsoby dopravy po městě než auto (mnoho jich ani nemá řidičák) a těch zbylých je tak málo, že by se do města v autech v pohodě vešli (a ještě by se jim jezdilo líp), kdyby drtivou většinu prostoru ve městě nezabíraly auta těch, kdo jimi jezdí z pohodlnosti.
Ale ono to reálně pro ně zpomalení pohybu je. Jenom je správné se uskrovnit kvůli ostatním. Pokud je to věc, která rozhoduje mezi bydlením a nebydlením v Praze, není špatné si říct, že na to nemám, a odject na Moravu.
Vidíte, je to začarovaný kruh. Zde došlo k omezení IAD ve prospěch MHD a vyskytly se námitky, že tím utrpí lidé s omezenou hybností kteří vzhledem k nepřívětivosti města musí jezdit autem. Na to říkám, že můj názor je IAD naopak ve městě omezit co nejvíce, aby právě ti jichž se to týká mohli získat lepší infrastrukturu a měli možnost tím autem nejet. Bohužel, tohle je boj s větrnými mlýny, a tak holt budem muset dále kličkovat mezi přerostlými SUV, protože to je přece nejlepší auto do města… Hele berte to co říkám s rezervou, píšu co si myslím, byl… Číst vice »
Ti všichni, co jmenujete, jezdí MHD. A uvítají, že se nebudou muset strkat na mrňavém ostrůvku.
Ostatne ted jsme stravili tyden na dovolene v mestecku s pouzitelnou cykloinfrastrukturou. Dite jsme vozili na kole, kocarek vytahli presne jednou. Bylo to skvely a navrat do Prazske reality neni jednoduchej…
🙂 Promiňte abych se zasmál. Ti všichni řáíkáte? To těžko. Je spousta lidí kteří pokud mohou zvolit mezi pohybem po města MHD nebo vlastním vozidlem zvolí druhou možnost. Proč? Sedněte si na invalidní vozík a zkuste si jaké je cestovat po městě jako je Praha MHD a kolik překážek budete muset na každém kroku muset překonávat než se někam dostanete. Víte čemu se říká snížený obrubník? To je obrubník který umožňuje snadné sjetí něbo najetí. Ale řekněte mi. K čemu je člověku přechod pro chodce na nástupní ostrůvek na jehož jedné straně je snížený obrubník díky němuž se z chodníku… Číst vice »
vyžeňme z centra automobily, a můžeme zrušit obrubníky…ale na to nikdo kdo je zrovna u vesla nemá koule
Ale no tak. Pokud by to mělo být přesně takhle jak jste napsal musel byste vyhnat i automobily policejní, záchranné, zásobovací, poštovní, Taxi..Kdo Vám pak přiveze nákup až ke dveřím? Přinese ho poslíček v nůši na zádech? Nebo ho přiveze v nůši na nějakém prskoletu? Já se vlastně vůbec nedivím, že na to nikdo nemá koule, protože to prostě není vůbec jednoduché.
Zase jen výmluvy se zásobováním, IZS, kurýry a podobně. Reálně toto nikdo zakazovat nechce, jen to slouží jako slaměný panák pro odpůrce omezení IAD.
Jj, je potreba aktualni prazskej pristup „auta prvni“ preklopit na „auta posledni“. Proste proto, ze jinak nam auta zaberou cely mesto a nedojede nikdo nikam. Ale neni potreba (a ve skutecnosti nikdo ani nenavrhuje) aby to bylo „auta vubec“.
Ne, opravdu to není jednoduché, to nepopírám. Nicméně: argumentovat sanitkami, policejními auty, pošťáky a poslíčky je trochu zavádějící. Jejich počet je podle mého ve značném nepoměru k autům, která by zkrátka po městě jezdit nemusela a jedou tam jen z pohodlnosti jejich posádek. Ale představa města, kde je plošně 30km/h a je uzpůsobené primárně pohybu lidí, a ne aut…to je celkem hezká utopie, ne?
Tohle ale některým lidem nevysvětlíte.
Jezdil jsem tamtudy 14 let až do loňského důchodu, ráno do práce, odpoledne z práce. Kolegů cyklistů a cyklistek jsem tam potkával mrak .
Vede tam cyklotrasa podél Vltavy, pokud cyklisty nevidíte tak navštivte oční …
Romana je evidentně hejtr, co to místo nezná, ale potřebuje si rýpnout do Hřiba, který s tím má společného jen to, že si tam po dokončení jel hned udělat fotku.
Bezpečnost cestujících je přednější.
A cyklisti tam nebyli, protože neměli svůj prostor.
Jakto, že neměli? Jejich prostorem na silnici je pravý okraj vozovky. Nebo snad chcete, aby na všech silnicích měli cyklisté namalovaný svůj vlastní prostor?
Tudy by jezdil autem jen blázen.
„Navíc jste teď opět ucpali další křižovatku“. Milá Romano, obávám se, že nikdo z redakce zdopravy.cz nic neucpal ani neucpává. Mimochodem – to mi připomíná některé zmatené komentáře na Facebooku, kde dotyčný ani neví, na koho reaguje. No nic – příště to bude lepší. Cyklistice zdar!
Co kdybych řekl, že necelé 2 kilometry odtamtud vede velice drahý tunel a zároveň i dálnice centrem, takže není moc potřeba jezdit přes městskou památkovou rezervaci autem?
Dokud budou cyklopruhy vytvaret v silnicich a ne v urovni chodniku (myslim vedle nich), tak budou na kole v cyklopruzich ve meste jezdit jen sebevrazi. To nikdo z tech hlavounu nebyl ve Vidni nebo v Berline. Proc to cpou do silnice?
Protože je to právně jednodušší a ty lidi, co o tom rozhodují nejezdí na kole. Ale zase bych úplně nezatracoval cyklopruhy na úrovni silnice, pro rychlé přesuny po městě mohou být dobré.
Protože silnice byly dělané velkoryse a je tam místo. Kdybyste na současných chodnících udělal cyklostezku tak, aby v ní nebyly sloupy značek a lampy, tak už vám tam nezbyde žádné místo pro chodce. Aby to mohlo být, jak píšete, musí se chodník rozšířit, musí se posunout značky a lampy – a bude to stavba, takže potřebujete stavební povolení, souhlas památkářů atd. Takže je to na léta.
Tohle je v tuto chvíli v Praze neřešitelné, musíme být rádi alespoň za těch pár bílých pruhů. Jedinou další možností v Praze je nic.
A zase jsme u korene vetsiny nasich problemu. Efektivnimu rozvoji Česka brani stavebni zakon a tezkopadna byrokracie. O kolik procent rustu HDP nas uz stavebni zakon pripravil? Nechapu, ze tohle nikdo neresi.
Pokud dlouhodobe stavime mene, nez bychom mohli kvuli prilis rigidnim predpisu, projevuje se to v dlouhodobe nizsim ekonomickem rustu. Coz by mozna vysvetlovalo, proc rosteme relativne pomaleji ve srovnani s jinymi vychodoevropskymi ekonomikami.
No, pokud někdo udělá nový chodník 4 metry široký a lampy osadí na okraj tohoto chodníku k silnici aby osvětlovaly vozovku pak máte pravdu. Tam i kdyby někdo chtěl na takto dostatečně široký chodník umístit podél silnice cyklostezku tak nemůže protože právě ty lampy 🙂
Ty rádoby cyklopruhy v úrovni chodníků využívají jen děti a důchodci, každý jen trochu zkušený cyklista v takovém případě pojede raději po silnici, než se motat s neukázněnými chodci a lampami, přejíždět výjezdy z vrat a obrubníky…
Pokud je to nejaky cyklista „zavodnik“, tak je skoro lepsi, kdyz pojede po silnici. Ale treba ve Vidni je to upravene tak, ze vedle sebe v podstate zvladnou fungovat tri zpusoby premistovani s co nejmensi vzajemnou interakci. Vsichni se vzajemne respektuji, a pokud mozno si neprekazi.
Právě že ne, i v naší klidnější části města jezdí plno cyklistů radši po chodníku než aby jel cyklopruhem nebo vedlejší ulicí (bez značení).
Aha, tak jsem asi sebevrah. Na kole mezi auty se musíte naučit jezdit, respektovat, že jste pomalejší ale zároveň se chovat suverénně -psychologie tady funguje. Nejistý městský jezdec na kole co uhýbá do kraje v křižovatce nebo do autobusových zálivů a vlní se bude zákonitě „broušen“ auty. Nebát se, jet rovně ale u kraje, v momentě kdy není místo na bezpečné předjetí se posunout ke středu vozovky aby se auto vedle vás nemohlo nacpat.
Podivejte, proc ne. Kazdopadne statisticky vzato kolize cyklisty a automobilu je pravdepodobnejsi v pripade techto cyklopruhu. Kdyz jezdim na kole, tak se maximalne vyhybam interakci s auty. Zkratka jezdim tam, kde mam co nejmensi sanci, ze se potkam s autem, abych co nejvice eliminoval riziko stretu. Treba cyklopruhy na Novych Butovicich bych nikdy nevyuzil.
V tomto useku bohuzel moc jinych pouzitelnych variant nenajdete.
Jezdim Prokopakem, kolem Nepomuckeho rybniku a na Stodulky. Cyklostezka vede i pres Bucharovu (JZM). Ale chapu, ze pro „silnicky“ to neni uplne vhodne.
Mluvime o Staromestske. Cloveku, ktery se potrebuje dostat na kole skrz centrum fakt Prokopak nijak nepomuze. I kdyz se jim jezdi prijemne.
Tak to máme další skvělý dlouhý cyklophuh odnikud nikam. Až bude mistrovství světa ve zbytečných cyklopruzích, Praha určitě vyhraje.
Levnější namalovat cyklopruh než rozšířit chodník.
levnější to jistě je, ale to tak správně ? To už je na jinou debatu…. Tohle co dělá Praha jsou takové cyklopruhy z TEMU
Proč tak úzkej pruh, je to vůbec legální?
Pokud se nepletu, zákaz kamionů tam není (jsou po Praze podmínky, ale výjimka se dá zařídit a někdy by i 30t mohlo být obyčejný zásobování) a jestli to bude přesahovat do cyklopruhu, je ten cyklopruh úplně k ničemu.
Cyklopruhy se v těchto případech dělají spíše pro auta, protože pak nemusí řidiči dodržet 1.5 metru odstup od cyklisty a navíc do tohoto cyklopruhu mohou vozidla legálně zasahovat. Takže ten neustálý kvikot vás řidičů je vážně úplně mimo.
Je to ochrannej cyklopruh (jo, je to pitomej název, protože barva fakt nijak nechrání). Což znamená, že širší vozidlo do něj smí ze svýho pruhu přesáhnout, pokud neohrozí člověka na kole. Někde, třeba na Chotkových sadech, je to i znázorněno piktogramy.
Není to nic moc, ale dává to smysl pro plynulý předjetí kolony osobáků před křižovatkou.
To dělení vyhrazených jízdních pruhů na ochranné a útočné je taky dost bizarní novodobý výklad.
Ono je to myšleno tak, že řidič – pokud může – již automaticky dodržuje odstup daný tou čarou, čili by se měl s cyklistou bezpečné vyhnout.
Jak, kdyz ten cyklopruh ma metr a pul, riditka rady kol dneska 70 cm a vic a v prave casti pruhu jsou nebezpecne kanaly s podelnou mrizkou (tady) nebo dverni zona parkujicich aut (jinde)? Neni vubec vyjimecny, ze na kole je jakz takz prujezdnej jen levej okraj toho pruhu.
Pokud ten řidič už je vlevo najetý, tak je situace bezpečnější, než aby vybočoval těsně před předjížděním. Aspoň tak mi přijde, že v tom je ta logika.
A tak moc naježděno nemám, ale když jedu podél zaparkovaných aut v úzké uličce, určitě mám odstup menší než kdybych objížděl jedno na blikačkách.
A kudy tam ten kamion projede? Nebo kudy se vrátí? Po nábřeží bych to moc nezkoušel, abys nezboural ten barák u Karlova mostu skrze který jezdí tramvaje
Naprostá paráda!
Jinak když se mluví o zpoždění projektů v této lokalitě – souvisí s tím i rekonstrukce Mariánského náměstí a Kaprovy ulice. Stále marně doufám v realizaci návrhu od studia Xtopix.
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fforbes.cz%2Fprazska-namesti-prokouknou-mesto-do-nich-letos-nasype-miliony%2F&psig=AOvVaw1W_CyTxW4713Hm-ZksGUYZ&ust=1754660098238000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBUQjRxqFwoTCLjMxrfo-I4DFQAAAAAdAAAAABAE
Fotografie zkresluje šíře jednotlivých pruhů. Osobní automobil se vejde vlevo od ochranného cyklopruhu. A ten zase nemá víc než metr a půl. Stojící auta tak půjde na kole komfortně objet. Na nestavební úpravu je to velmi povedené.
Dřív byl ostrůvek extrémně úzký, dnes je široký natolik, že ve vozovce nezůstalo dost prostoru pro jeden standardní automobilový pruh. Auta tak jezdí v nově vzniklém cyklopruhu jedním kolem.
Mínusáři by měli jít k očnímu. Je to vidět na fotkách i vyjeté stopy na asfaltu. Pruh pro auta je v nejužším místě tak úzký, že jej téměř celý zaberou směrové šipky a není o moc širší než cyklopruh. Tady se asi nepracovalo moc s ČSN, TP a další platnou technickou legislativou.
Aha, evidentně odborník přes ČSN a TP.. Podle čeho se konkrétně nepracovalo a co není dodrženo? Protože podle toho co vidím na fotografii, tak se jedná o ochranný jízdní pruh pro cyklisty, do kterého mohou rozměrnějšího vozidla běžně zasahovat, pokud se nevejdou do jádrového jízdního pruhu, který by měl mít minimální rozměr 2,5 m.
Běžte se podívat na místo a přesvědčte se sám. Pro cyklisty se zase neudělalo nic. V levé části cyklopruhu jim jezdí auta, v pravé jsou kanály. O bezpečném odbočení doleva na náměstí Jana Palacha nemůže být řeč.
Já jsem spokojený. Navíc… když chci odbočovat vlevo, přejedu si do Kaprovy ulice a pak, když je zastavená doprava ve směru Křižovnická-17.listopadu, jedu rovně.
A k čemu je takový pruh dobrý? Na vyjádření „tady jezdí cyklouni“ je cyklopiktokoridor.
V podstatě jen k možnosti souběžné jízdy užších osobáků a lidí na kolech v tom místě. Pro široká vozidla se to chová, jak kdyby tam ta čára nebyla.
Nevadí vám, že ty vyjeté pruhy na asfaltu jsou tam z dřívějška? Nebo jste si myslel, že s položením lega a nastříkáním pruhu a šipek se zázračně obnovil i asfalt a ty vyjeté stopy na asfaltu vznikly za jeden den?
Na třetí fotce je opravdu vidět, že dodávka jede pravými koly po čáře vymezující cyklopruh. Taky je tam ale vidět, že kdyby oba řidiči chtěli, vešli by se do svého pruhu bez problému, místa tam mají dost 🙂
Po čáře? Ta dodávka je uvnitř cyklopruhu!
Nebo-li by v Praze výrazně vzrostla hodnota cyklopruhů, kdyby tam byl v celé ploše podbarvený asfalt. Aspoň někteří řidiči, kteří dnes nevědí, že vy cyklopruhu nemají co dělat, by se snad dovtípili.
Což svědčí o tom, že přístup k cyklistům v Praze je jedna velká tragédie.
„ochranné“ cyklopruh se nepodbarvují. Ony se tedy v Praze nepodbarvují ani ty vyhrazené, prý po vzoru Kodaně, kde také podbarvují jen kolizní místa. Jenže se trochu pozapomnělo na to, že pro Dána by kolizních bylo 99,9% pražských cyklopruhů…
Vím, ale v Praze by bylo potřeba nějak výrazněji označit i ty ochranné cyklopruhy. Protože v Praze je vnímání řidiči: ochranný cyklopruh – „neexistuje“ů cyklopruh – „rezerva, kterou můžu kdykoli bez použití zrcátek a blinkrů využít pro zastavení, parkování, odbočování, objždění nebo prostě když se zamyslím a nevejdu se do jsvého pruhu“.
Přitom kdybyste se řidičů zeptal, tak vůbec nebudou tušit, že nějaký ochranný cyklopruh existuje a jak si liší (značením i pravidly) od klasického cyklopruhu.
Na první dobrou mi tam chybí zábradlí a lavičky…
Obojí najdete na nábřeží u řeky.
Hezké že si to může Praha dovolit u řeky, ale nepraktické. Zábradlí pro bezpečnost chodců, aby nevpadli do cesty a lavička je úplně normální mobiliář. V Ostravě to umí, tak se třeba Praha taky naučí.
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=103128982&newest=1&yaw=4.133&fov=0.549&pitch=0.015&x=18.2334714&y=49.8241903&z=19&ovl=8
Jo doby kdy byla Praha plná zábradlí jsou již naštěstí fuč, navic zábradlí se vždy přelézala nebo prolézala, nemluvě o tom že je auta sprolovala jako nic…
A tam zastavuje která tramvajová linka?
Troufám si odhadovat, že to u provizrního nastavení původního ostrůvku, kam se před tím nic takového nevešlo, nebylo možné bez toho, aby to prošlo úplnou stavební byrokracií.
Takze ted budou kolony až ke karlovi mostu, kvůli horším podmínkám odbočení a snížení kapacity křižovatky? Jo, ale hlavně, že je tam ten cyklopruh.
Už se těším až bude cyklopruh z Průhonic na Chodov a zmizí jeden pruh.
Tak řešení je mnoho. Třeba zákaz vjezdu na Mánesův most. Nebo jenom zákaz odbočení vlevo. Stejně ten pruh sloužil pro prvních 5 aut, zbytek v koloně už to ucapl a špunt existoval tak jako tak.
Jo, kdyby to byl pruh na odbočení v pravo, který by měl svou vlastní „šipku“ tak bych i souhlasil. Ale ona ta Kaprova je stejně jednosměrka. Tu kdyby zaslepili, tak vlastně nemusí ani žádná světelná křižovatka existovat a průjezd by byl plynuješí.
Takže řeší je mnoho.
75 % řidičů OA, kteří jedou po D1 od Průhonic na Chodov, stejně pravý pruh ignoruje. Po zprovoznění Pražského okruhu od Říčan do Dubče a přesunu tranzitní/nákladní dopravy na něj by se do zmíněného úseku cyklopruh vešel a dopad na kapacitu by byl zanedbatelný.
A teď se vrátíme nohama na zem a budeme se vyjadřovat ke snahám zcivilizovat prostor pro VHD v nejužším historickém jádru města, kde tranzitní doprava nemá co dělat. Nebude to přínosnější debata?
Bohužel vzhledem k tomu, že se objevují cyklopruhy na komunikacích, kde nemají vůbec co dělat cyklisté (Chlumecká), protože jsou pro ně zcela nevhodné vzhledem k povaze a hustotě provozu, tak doba, kdy bude překreslena D1 není zas tak daleko. A dopravních odborníků študovaných v oboru se v Praze nikdo na nic neptá. Architekti a politici drží směr.
To je čirý blud, že by problémem byla hustota a povaha provozu. Problémem je spíš souvislé napojení těch cyklopruhů, aby šly rozumně využívat ke skutečným cestám.
Druhá věc je, že samozřejmě dobrý bezpečný cyklopruh by byl stavebně oddělený, což se Praha zatím nenaučila.
Přesně Praha se naučila malovat cyklopiktopruhy všude, kam ji zrovna napadne. Bez fyzické úpravy příčného uspořádání komunikace.
Pokud to ty řidiče bude bavit, tak bude kolona až k Žofínu. 😄
Tak ještě zneprůjezdnit pro tranzit a dopravní situace pomalu začne odpovídat kulturnímu významu oblasti.
Zneprůjezdnění bude max od Novotného Lávky po Plátneřskou, zbytek zůstane zachován pro místní obsluhu, na obě strany, ale mohlo by to být v jednosměrkách..
V okolí jsou drahé doby. Bez obsluhy auty budou prázdné. Nikdo nebude platit za drahý dům a jezdit na kole nebo sockou. Tak to prostě je. Udělejme vjezdy pro rezidenty, návštěvy a obsluhu. Ale úplně bez přístupu aut to prostě nepůjde.
Tak s úplným omezením aut jste tu přišel jenom vy 🙂
V okolí hlavně bydlí naprosté minimum lidí, protože Praha 1 se už 40 let vyprazdňuje a pokud zrovna není dům opuštěný, v mnoha případech jsou to krátkodobé pronájmy.
Jo a běžte říct obyvatelům drahých domů v Kodani, Barceloně nebo Amsterdamu, že odteď musí jezdit jedině autem, jinak je budete mít za chudáky. Třeba se chytnou za nos.
Akorát že třeba v tom Amsterdamu se kapacity na povrchu nahrazují podzemními garážemi a komunál zde při zajištění míst pro rezidenty spolupracuje se soukromými vlastníky. Aneb není to řešení „po Česku“ jen něco zatrhnout… vy jako spousta čecháčků chcete vidět jen ten výsledek, ale nezajímá vás cesta k němu.
Nikoliv, v centrch měs je ideální lidi od auta odradit, ono dost vysoké procento lidí tam auto opravdu nemá. Ani tady u nás v domě na Vinohradech 2/3 nájemníků auto nemají. Co tu taky s ním. Garáže pro auto na obyvatele jen vše stavebně komplikují, nafukují, zabírá se cenný prostor, to opravdu není případ Amsterodamu.
To ani nikdo nechce. Jen aby to auta nemohla používat jako zkratku. Tedy bude tam možné autem zajet k bytu. Ale bude třeba přijet i odjet z té jedné dané strany.
Druhá věc, ve které se pletete je, že v zemích a městech s kvalitní cykloinfrastrukturou běžně jezdí na kolech i členové vlády nebo královské rodiny.
Myšlenka super, provedení horší. Ten starý obrubník vprostřed, jiná barva kostek. Je to takové provizorně vypadající.
Protože to je provizorní, nestavební úprava.
Protože by to žádný úřad neschválil.
A proto se u podobných řešení s oblibou obchází zákon 😀 Ale pak se všichni diví, jaká neúcta k zákonu u nás obecně je… když i veřejný sektor a politici si paragrafy ohýbají, jak se jim zrovna hodí.
Zrovna tohle je schváleno a má to AFAIK stavební povolení i pro trvalé, stavební řešení. Jen současná magistrátní koalice zařízla realizaci z ideologických důvodů…
Však to taky je provizorní řešení. Respektive provizorně trvalé. Tak jako všechno v Praze.
Díky bohu alespoň za tyto funkční provizorní úpravy. Hezké to může být později, ideálně v rámci řešení celého ulice.
Takže nikdy 😀
Jak kde, je pravdě, že někde se plánovaná rekonstrukci odloží a pak to „provizorní řešení“ zůstane hoodně dlouho, ale v poslední době mi přijde, že se celkem snaží a že do pár let to většinou předělají na trvalé řešení..
Je to skvely, konecne lidi “nepadaji” pod auta. Pocitove se ani netvori kolony, ktere by branily prujezdu tramvaji, ale uvidime, to je jen nereprezentativni vzorek meho pozorovani. Mozna nekdo z ridicu tramvaje by mohl rict vic
No ale na druhé straně nic, chtělo by to zjednosměrnit.
Nebo vystrčit zastávku zpět do náměstí, alespoň dokud to bude stejně rozděleno na 2+18 od Klárova ke Karlovu náměstí a 17 od Čechova mostu k Jiráskovu náměstí, pročež odpadá potřeba mít pro všechny tři linky společné nástupiště (když se dá mnohem pohodlněji přestoupit dále u Karlových lázní, ještě s výhledem přes řeku. Moc si totiž nedovedu představit, kudy všudy by to alespoň ti potřební auty objížděli – Letenskou?
Tak součástí toho asi bude proměna těch jednosměrek u Kaprovky tak, aby to dávalo smysl. A těch potřených zase až tak moc nebude, když to nepůjde projet Křížovnickým náměstím. Takže pro těch pár aut do hotelu a zásobování nebude problém se tam dostat přes dvě tři jednosměrky. Asi by stačilo otočit směr v jižních částech Valentýnské a Žatecké… A otočit jednosměrky je fakt ten nejmenší problém.