Tramvajový ostrůvek na Staroměstské je širší. Ubyl pruh pro auta, vešel se i cyklopruh

Současné úpravy jsou dočasné, kompletní rekonstrukce čeká až na celkové úpravy prostoru Palachova náměstí.
Nástupní ostrůvek jedné z nejvytíženějších pražských tramvajových zastávek se dočkal rozšíření. Umožnilo to ubrání jednoho jízdního pruhu pro auta. Na silnici se navíc vešel i ochranný cyklopruh.
„V této souvislosti proto došlo k odpovídající úpravě světelné signalizace na přilehlé křižovatce tak, aby se kapacita průjezdu pro auta co nejvíce blížila dosavadnímu stavu a nedocházelo k nárůstu kolony směrem na tramvajové koleje,“ uvedla na Facebooku Pražská integrovaná doprava.
Prostor mezi silnicí a stávajícím ostrůvkem byl ohraničen plastovými „lego“ bloky, vydlážděn a výškově srovnán. Podobné řešení mohou cestující znát například z dříve rozšířených zastávek Malostranská.
Nebezpečný a dlouhodobě kritizovaný ostrůvek je nyní širší o 1,85 metru. Denně zastávku využije asi 13 tisíc lidí.
Úpravy se týkaly pouze směru k Palachovu náměstí. Směr ke Karlovým lázním by se měl upravovat později, problémem jsou prostorem omezené možnosti rozšíření. K dispozici je asi jen 20-25 cm.
Nově vyznačený cyklopruh v Křižovnické ulici má podle webu Městem na kole zhruba 80 metrů. „Zlepšuje průjezd po frekventované pravobřežní cyklotrase A2. Za rohem v Kaprově má nový cyklopruh zhruba 30 metrů a zlepšuje průjezd po cyklotrase A25,“ uvedl šéfredaktor webu Martin Šnobr.
Jak již deník Zdopravy.cz informoval, dokončené rozšíření jednoho z ostrůvků na Staroměstské je jen dočasné. Kompletní rekonstrukce čeká až na celkové úpravy prostoru Palachova náměstí.
Rozšíření proběhlo se zpožděním. Projekt byl již připraven, k úpravám mělo dojít předloni v březnu. Změnila se však koalice a ta, jak tvrdí tehdejší náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr, záměr zrušila.