Tramvajový boom v Praze pokračuje. DPP vypsal soutěž na novou trať do Malešic

Tramvaj v Malešicích. Foto: DPPTramvaj v Malešicích. Foto: DPP

Odhadovaná cena zakázky je 1,75 miliardy korun.

234 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Malina

A Kobylisy Bohnice? Jj na to ani Šurovský s hřibem satanem nemá 🍿

Hýkus se fíbe

Zajímavý
Myslel jsem že nejdřív bude trať z Malovanky na Strahov a pak až teprve tramvajová trať do malešic. Asi se to v těch Malešicích nějak rychlejc hnulo.

Petr Herbrik

Docela by mě zajímalo, co se ve vedení (faktickém né oficiálním) Prahy změnilo, že povolil ten antiželezniční šprajc. Desítky let (od 70. let) se v Praze bojkotovaly veškeré železniční počiny (jakžtakž se dařilo prosadit jen metru) a najednou se protrhla hráz: metro D se konečně rozběhlo, železniční S linky, tramvaje a dokonce i návrat trolejbusů. Já nestačím zírat.

Petr Herbrik

A málem bych zapoměl na trať na letiště/Kladna. Ta se také desítky let bojkotovala.

tarten

Hodně přijde na to, jaké berete období. V minulém století probíhala několik desetiletí reforma železničního uzlu, ze které byla realizovaná část, hlavně depo a Praha ONJ ve Vršovicích, ale spadá sem tuším i ta trať v Holešovicích s bývalým Rámusákem a spartakiádním nádražím na Céčku. Pak došlo k zásadní megastavbě Nové spojení 2004-2009. Celkem velkou reformu si prožil i Hlavák. Část Vršovic pak byla zrušená a osobní strašnická trať také, aby byla přes Vršovice natažená defakto nová trať s novými nádražími Zahraďák a Eden. Takže ono ne že by se v Praze na železnici nic nedělo. Jen to bylo jaksi… Číst vice »

tarten

Tramvaje, metro a železnice se v Praze chápe tradičně velmi odděleně. Bohužel, bral bych větší integraci a vís společných nádraží, i s bližšími vztahy než Hlavák/Céčko. Podle mě by první nástupiště Hlaváku mohlo být klidně tramvajové atd.

Za komančů dostalo metro velmi rozumně zelenou (po moskevském vzoru a byly k tomu i vedlejší důvody), ale bohužel příliš na úkor tramvajové sítě (opět po moskevském vzoru), a trvalo dlouho, než se vedení Prahy v tomto směru vzpamatovalo – i když další likvidaci sítě byla zastavena již dávno.

Rušňovodič Peter

Tak toto je boom bez preháňania a môzme vam ho v BA zavidieť. A to aj po prepočte vzhľadom na počet obyvateľov či rozlohu hl.m.

Clovek

Čtyři souběžné tramvajové tratě na pásu 1.6km širokém mi přijde už jako docela dost. Taky moc nerozumím proč je na konci nějak nespojit, a jak se množství linek co po nich bude jezdit, dostane do centra. Možná by bylo rozumnější třeba místo toho vybudovat důstojnou cestu Malešickým lesem. Protože některá místa obsluhovaná touto tratí jsou už hodně blízko na Spojovací, ale bezdomoveckým ležením se v noci nechodí nejlíp.

Y.K.

To je snad jedno jak jsou daleko od sebe, zásadní je jestli je poptávka. Autobusových linek tam jezdí hodně. Třeba Vinohradská a Korunní jsou od sebe jen nějakých 200 m a tramvaje uživí.

Martin

Ty trate navazuji na jiny smer, jedna na nam. Miru a druha puvodne na Vacl. nam.
V Karline take byvali dve, Sokolovska a Krizikova…

Martin

Jen trat Korunni je mnohem dal dochazkove ze severni casti zastavby Vinohradske, ty trate tam davaji smysl.
V karline je to asi jedno, tam dve nemuseji byt.

tarten

Do centra? Bylo by velmi přirozené prodloužit tam např. Třináctku, která má teď méně cestujících než jiné linky. Ale s novým Václavákem to stejně bude jinak (nově Jednadvacítka přes Vinohrady, zatímco Třináctka od Muzea naopak pryč přes Václavák na Malovanku.).

VJk

Ach jo. Pražákům to přeju, ale je mi smutno z toho, že tady – v Liberci – se o nových tramvajových tratí pořád jen mluví a zadávají se další studie o tom, jestli je lepší postavit tunel a zbourat sto domů nebo postavit trať tam, kde jsou k tomu mnohem lepší podmínky… No comment

magadancz

A co to protáhnout az do ulice „Podle trati“ a konečně otevřít i železniční zastávku Malešice?

Lysimachia

To spíš až bude dokončený MO.

Pako

Spíš až bude přesmyk a plně funkční systém S linek. Takže 2100, že správo?

tarten

Vadná ideologie Ažbudeokruhismu s tím nesouvisí.

Xaver

To nemá smysl, protože zastávka pro osobní vlaky se má naopak přesunout k Černokostelecké a Depu Hostivař, kde už tramvaj jezdí.

Martin

Smysl by to melo, kdyby byla protazena az k technoplynu a dal treba do Bechovic.

Bobik

Tedy, vůbec nic proti trati jako takové, jenom – nebudou zas nějaké volby? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že primárním důvodem vzniku trati je politická potřeba „prezentovat výsledky“ a tady, díky tomu, že „příprava na TT“ je tam vlastně už od vzniku té ulice, to vypadá nejjednodušeji a proto vznikne zrovna tahle trať.
Což mi jako nejlepší důvod vzniku nepřijde a taky to podle toho bude vypadat, bohužel.

HonzaK

Protoze tramvaje se stavi zpusobem “za pul roku budou volby, tak pojdme neco postavit treba do Malesic”, ze?

Bobik

No právěže staví, viz nejdřív velká sláva Holyně šturc, aby se rychle bylo čím chlubit, až později Slivenec smyčka (další sláva se hodí, že?). To samý Libuš šturc „koukejtejaksmedobrý“, smyčka je „složitá“, takže bude až bůhvíkdy.
A mezitím spadnul Libeňák, ale pšššt, o tom se nemluví a stejně za to můžou ti předtím …

Juraj

To se mělo s Libuší čekat dalších pět let, než se podaří popotáhnout to na Nové Dvory v kontextu metra D?

S takovým přístupem se pak nemůžete divit, že mnoho věci dnes vypadá tak jak vypadá, protože se pořád čeká na něco lepšího, co bude „již brzy“.

Bobik

Co je to za přístup „to se mělo čekat…“? Proč? A na co? Na Godota?
Co takhle třeba už konečně začít fungovat efektivně? Kdyby soukromý firmy fungovaly stejně „efektivně“ jako veřejná správa, tak už dávno zkrachovaly.
A nejsmutnější je, pokud veřejnost tu neefektivitu bere jako standard a ještě má tendenci ji omlouvat. Ještěže nám tu zbyla fůra věcí po předcích, kdyby tenkrát fungovali jako my dnes, tak půlku tratí nemáme (resp. nemáme žádné, protože ten zbytek by soudruzi zrušili).

HonzaK

Jenze tahle trat tu nezbyla po predcich, diky predkum tam je jen prostor na koleje. Po desitkach let diskusi se za minuleho vedeni mesta rozhodlo, ze se pripravy rozjedou. Stejne jako Dedina, Libus, Pankrac, Holyne/Slivenec. Ano, jsou to jednodussi veci, proto jsou behem nekolika let hotove. Ale rozhodne netrva priprava pres prazdniny, jak naznacujete. A zaroven se resi velky veci, ktery trvaji extremne dlouho. Ale konecne se resi. Dvorecky most, Jeremenkova, Kobylisy, Suchdol, metro D. Muzem kritizovat predchozi a soucasne vedeni mesta za kdeco, ale tedy rozhodne ne za to, ze by byli nejak extremne neefektivni v planovani novych trat… Číst vice »

Y.K.

Zkuste si někdy zajít na stavební úřad. Můj brácha čekal 10 let na stavební povolení přestavět barák na vesnici. S volbami ani politikou to nemá co dělat, prostě úřední procesy se tu vlečou a že jich pro stavby je potřeba hodně, zejména ty liniové.

Bobik

Ale to je přesně to, o čem mluvím. Všechno příšerně trvá a nikdo to neřeší. Tohle by se mělo řešit ze všeho nejdřív.
A s politikou to souvisí zcela, ti kdo nastavují pravidla jsou právě politici a oni jediní je nastavovat mohou.

Daniel Jablonecký

Ne že byste neměl v dílčích věcech pravdu, ale ptám se: je to nejaký problém, že budou volby? Vadí to něčemu? Šla by výstavba TT rychleji, kdyby žádné volby nebyly?

Bobik

To se trošku nechápeme. Jak už jsem psal, proti trati jako takové nemám nic. A ano, vlastně to vadí, že budou volby, protože díky tomu vzniká to, co je relativně snadné, ne to, co je potřebné. Je snad tahle trať naprosto nezbytnou prioritou? Nemyslím si, jsou mnohem potřebnější věci, jenže ty jsou „složité“ a trvají, na nich se špatně ukazuje, jak politici „makaj“ a tudíž si zaslouží znovuzvolení. Ba co hůř, prostý občan by nedejbože mohl klást nepříjemné otázky, proč to trvá a co politici dělají, aby to netrvalo.

Rušňovodič Peter

Ak by to aj tak bolo (ja to netvrdím), aspoň sa vďaka voľbám vytvorí niečo uzitočné.

PetrH

Nějaké volby jsou pořád. Takže se podle vás vše staví jen kvůli volbám? Mimochodem, v Praze krajské volby nejsou, senátních je pár obvodů a spojovat to s celostátními volbami za víc než rok je podivné, ne? Komunálky budou za více než dva roky.

tarten

Opravdu si myslíte, že ten stařičký primátor za ODS potřebuje někomu preentovat výsledky v tramvajové síti?

Michal J

Kdyby se raději postavily koleje čehokoliv z Veleslavína až na letiště. Jde o pár km. Je to již celoevropská ostuda. Na druhou stranou tam nové a pekelně drahé trolejbusy jezdí téměř prázdné. Hodnotím to z pozice cestovatele, který je na letišti několikrát do měsíce.

MaT

No pokud by ty trolejbusy jak píšete opravdu jezdily prázdné, tak proč tam stavět kolejovou dopravu? Aby se vzduch raději vozil po kolejích? 🙂

Daniel Jablonecký

Celoevropská ostuda? Kde? Jezdím po Evropě hodně a nikdo mě na žádnou ostudu neupozornil.

Y.K.

Proč stavět koleje když jedí trojebusy prázdné?
Já teda ještě prázdný neviděl. Přemýšlím také v čem je jaké kolejové vozidlo levnější než „pekelně drahý trolejbus“. Stojí méně než polovinu ceny nové tramvaje a zlomek ceny elektrické jedntoky. O infrastrukruře nemluvě.

Y.K.

Jinak nic proti kolejové dopravě, ale argumenty jsou úplně mimo.

tarten

Žádná celoevropská ostuda to není, trolejbusy to narozdíl od autobusů zvládají – proto se zdá, že jsou oproti pekelně přecpaným autobusům „téměř prázdné“. Ale vlak bude samozřejmě lepší.

autobusik2

Nevie niekto kedy sa začne súťažiť trať na Strahov?

Richard

Ještě probíhá povolovací proces

Viridis

Trať do Malešic měla být už dávno. A je třeba poděkovat Adamu Scheinherrovi, že se už, díky bohu, hledá zhotovitel.

mic

Vodovod je již přeložen a nebo bude překlad součástí stavby?

Pako

On to není žádný drobeček.

tarten

Jo. Ale ten metr v průměru jako pod Magistrálou to nebude.

Karel

jaké tram linky tam budou jezdit, ví se to?

Pat

15 a 21

Hudeon

Doplním, že z linky 21 by se měla po dokončení trati na Václaváku stát plnohodnotná linka (tedy soupravy celodenně a celotýdenně) a vést v trase Radlická – Anděl – Újezd – Václavské nám.– Muzeum – Olšanské hřbitovy, později by tedy měla jet až do Malešic.

Frantík

Toliko k plánům ropidu nechat 13 na Olšanské hřbitovy (po zavedení 19), že se na ní čeká prodloužení trati na Malešice.

Ale asi se tou dobou nevědělo, že půjde Václavák tak rychle, a to je dobře.

Michal Mann

A co Letňany, 20000 obyvatel, na metro leda budem, stále budovaný nový baráky, časem zastavěná avie,,,

Pat

Připravuje se TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice a elektrifikace linek 201 a 136

Bram

K realizaci TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice nejspíš nedojde, neb už ve vedení Prahy není Adam Scheinherr, který by jí mohl protlačit. Normální developer, který bude v místech bývalé letňanské Avie stavět bytové domy, si zařídí prodloužení metra C z Letňan. Bude to tak pro všechny výrazně lepší řešení, než zcela zbytečná záchrana umírající tratě na Sídliště Ďáblice v podobě jejího prodloužení do Čakovic.

MP22

Akorát že vůbec. C se v Letňanech nikam prodlužovat nebude, naopak se přivede nová linka z Žižkova a Vysočan, ta ale do Avie také nepovede. Více o posledních koncepcích v Letňanech zde: https://youtu.be/jIP4-jOq7_I?si=-APOpLXHbMAunA8E

Bram

Tak to určitě :-). Prodlužovat se bude, ale metro, byť se zatím do toho nikomu moc nechce.

XXXD

Nikomu se do toho nechce. Právě. Metro do Čakovic reálně v nejbližších 20 letech určitě na pořadu dne není. V Čakovicích by možná mohli trochu zabojovat, aby se spíš hnulo s tou tratí, co tam je.

MP22

Metro v Čakovicích nebude nikdy, v Čakovicích bude pořádná železnice. Metro nikdy neopustí Letňany

Bram

V Čakovicích bude pořádná železnice až někdy v roce 2035 dle dnešních předpokladů (tj. modernizace, zdvoukolejnění a elektrizace trati odbočka Skály – Neratovice (- Všetaty, tam už bez druhé koleje), reálně ale tak v roce 2040 nejdříve, protože jsou před tím mnohé akce s mnohem vyšší prioritou.

MP22

Můžete se podívat na tu přednášku vy rozumbrado? Uvidíte tam plány města, ty jsou trochu jiné než plány ve vaší hlavě a řekl bych, že ač jsou daleko realizaci, tak je to furt o světelné roky blíž než ty vaše plány.

Bram

Uklidni se, developeři mají trochu jiné zájmy, než mají tramvajoví šotouši.

Bram

A ještě dodám, že tohle je typická Scheinherrovina. Adama Scheinherra mám jinak v oblibě, pro dopravu v Praze (nejen hromadnou) toho udělal hodně pozitivního, ale také musím nezavírat oči nad tím, kde šlápl totálně mimo. Občas se mu to povedlo, nikdo není neomylný, bohužel.

L.

Ta TT má i smysl v propojení obchodních areálů v Letňanech s Ďáblicemi. Teď je to MHD na dvě přesedání a 40 minut jízdy, takže všichni jezdí auty.

Bram

Do těchto areálů se vždy na velké nákupy bude vždy jezdit autem a ne hromadnou dopravou. Takže nevím, kam na takové hloupé argumenty chodíte. Asi moc na nákupy nechodíte :-).

L.

Na velké ano, ale často tam jedu pro něco menšího a pak bych auto brát nemusel.

Náhodný Kolemjdoucí

Bude to dost z ruky a NC bude muset upravit vstup z té strany, se kterým se očividně nepočítalo.
Ta trať bude proti autobusu docela zajížďka, jak z Čakovic tak z Letňan, ale pokud to tam zastaví, jak plánují, tak by to autobusy těžko pobraly.

L.

AFAIK by ta trať měla vést podél Veselská a otamtuc se do centra normálně dá dostat, je tam spodní vstup.

Náhodný Kolemjdoucí

Co si pamatuji (a koukám na mapu), tak se dá dostat do parkoviště XXXLutzu, ale z jedné strany je to jen pro auta a z druhé strany dost úzký chodník, který člověka dovede k asi nejhnusnější části toho nákupního centra, kde snad ani vevnitř nejsou chodníky skrz parkoviště.
Nebo přes asi šest přechodů po úzkém chodníku kolem těch malých obchodů s pořádnou zacházkou.
Nebo to teda celé obejít ze směru od Fryčovické.

L.

Kolem těch obchodů je to celkem v pohodě. Tři přechody jsou jedny semafory, dva jsou jen nějaké zásobovací vjezdy, jen dva jsou přes příjezd k OC bez semaforů. A ta „pořádná zacházka“ je asi 60 metrů. Ideální to není, ale stále mnohem lepší než co je teď. A když byste chtěl do Decathlonu nebo Baumaxu, tak je to úplně ložené.

Frantík

Ony si to ty obchodňáky nějak vylepší i za vlastní, pokud tam lidi začnou jezdit MHD.

Pat

Bude, už jen protože Praha plánuje v dlouhodobém horizontu tramvaj i podél Tupolevovy a do nové zástavby na letišti, nebo až na Kolbenovu. Plus je to řešení obsluhy Sídliště Roudnická a v neposlední řadě tam po zrušení kina Ládví bude nejbližší kino pro Ďáblice (mimo jiné)

Bram

Tak to jsou dlouhodobé plány, které jsou ale spíš velkými bludy. Jako pro zasmání dobré, ale to je asi tak vše :-).

Pat

Me teda spíš přijde k smíchu představa, že protahnou céčko, ale co už.

Bram

To není k smíchu, to už se plánovalo, ale zase to usnulo, viz zde: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cakovice-metro-c-praha-studie-miliardy.A180702_412367_praha-zpravy_nuc

Pat

Na tramvaj si dělal studií sám podnik a je v plánech města.
Na metro si udělala roky zpátky MČ studii naprosto nevyžádanou, kterou Praha sice zaregistrovala, ale okamžitě ji hodila do koše do takové míry, že na prodloužení metra C není ani územní rezerva v metropolitnim plánu. Jak říkám. K smíchu.

Bram

Tak se směj a vezmi si k tomu i Kolegu Mata, ať jste kompletní dvojka. Jenže jako poslední se bude smát developer a já s ním. Nebude to hned, ale časem to tak bude.

Milan

Za mě velká škoda, že se vyprojektovala výstavba nové smyčky Malešice místo dopravně výhodnějšího napojení té nové TT Malešicemi dále podél ulice Dřevčické na stávajcí TT v Černokostelecké ul., a to ve směru do upraveného obratiště Nové Strašnice i k terminálu depo Hostivař – https://mapy.cz/s/jesekufoda, protože tím by ta nová TT Malešicemi byla možností objízdné trasy v případě plánovaných i mimořádných uzavírek stávající TT po Černokostelecké a Vinohradské mezi ul. Dřevčickou – Starostrašnickou – Počernickou

Michal Bartoníček

To není marný nápad. 🙂

Pražec

To propojení by se hodilo, ale smyčku potřebujete tak jako tak kvůli odstavům.
Obracení až na Černokostelecké by zbytečně prodloužilo interval nebo zvýšilo počet souprav v oběhu.

MP22

Je třeba také myslet na to, že se celá oblast mezi Dřevčickou a Podle trati bude radikálně rozkopávat při výstavbě MO v tomto úseku. Asi by bylo zbytečné tam provádět jakékoliv investice, když to tam bude vypadat za 10 let úplně jinak.

Kozor24

Nedávno Hřib mektal o tom že na dokončení městského okruhu a pod nemá město peníze takže za 10 let to tam bude vypadat stejně

PetrH

Přesně tak. Ale pro ODS bude nesmyslný MO slib pro voliče na dalších 50 let.

Petr Drozda

Leda by DPP bylo odvážné a nasekalo tam „provizorní“ trať z nějakých zbytných BKV panelů. :o)

MP22

Až to bude mít stavebko, Hřib bude zase někde zpátky ve špitále nebo dostane trafiku na ministerstvu a o dopravě v Praze rozhodně nebude rozhodovat. SP bude v přespříštím volebním období.

MaT

Zpátky ve špitále? Je sice vystudovaný doktor, ale jako lékař víceméně nikdy nepracoval, po studiích pokud vím působil v nějaké IT firmě. Akorát za COVIDu šel do nemocnice krátce pomáhat. Hádám úroveň zbytku Vašeho příspěvku bude stejná jako tahle blbost…

David

6 zastávek na 2.2km? Nebudou nějak moc blízko u sebe?

Richard

taky moc nechápu, aktuálně jsou 4 autobusové a neřekl bych že by někde nějaká vyloženě chyběla

Frantík

Pět… Sídliště Malešice je 2x.

Pražec

Oproti současným čtyřem zastávkám bych tipoval navíc nástupiště přímo u smyčky. A taky novou zastávku u Hagiboru, kde aktuálně vzniká nová zástavba.

Grossák

Z pohledu cestujícího, který bude přestupovat na Želivského na metro, to bude opravdu zpomalení. Navíc ještě jedna zastávka Vinohradské hřbitovy, kterou autobus dnes nemá, takže některým cestujícím přibudou zastávky dokonce 3. Podle mne neměla přibýt Tuchorazská. A ani Hagibor, protože většina lidí stejně půjde „za roh“ na Vinohrahradské hřbitovy, kde toho pojede výrazně více.

Frantík

Takhle to vypadá, že připomínky místních nebyly moc dobře zohleděny. Taky se asi uberou parkovací místa, namísto jízdního pruhu?

Pat

No, ale zase třeba bude vstup do metra hned na zastávce tramvaje. To mi ušetří času taky dost. Něco za něco.

Panoramix

Copak u konečné autobusů na Želivského není přímý vstup do vestibulu metra? Je to úplně stejná situace jako u tramvajové zastávky.

Pat

No, buď musíte počkat v autobuse až za roh na druhou zastavku Želivského, nebo musíte přejít přes ulici na zastávku tramvaje, nebo musíte vylézt nahoru po schodech k nejbližšímu vstupu.
Jako, takový problém to samozřejmě není, ale je to podobný problém, jako zastávka či dvě navíc na Počernické.

Daniel Jablonecký

Tramvaje se primárně nebudují kvůli rychlosti, ale kvůli kapacitě a ekologii.

Vladimír

O tramvaji na Počernické se mluvilo už když jsem tam chodil v 80. letech na základku.

Xaver

Tak hlavně to sídliště bylo celé stavěné už s předpokladem, že tam pojede tramvaj. Proto je Počernická už od začátku s širokým travnatým pruhem uprostřed.

stanik

Nějak utichlo schvalená trasa tramvají Kobyliské vozovna – Líbeznice !!! Projekt byl už před lety schválen a respektován .

P_V

Podle mě je to kravina, která všem jen cestu zkomplikuje a prodlouží. V docházkové vzdálenosti kromě Chaber nic dalšího tak velkého není, co by tramvaj vyžadovalo, a i ty Chabry jsou poněkud stranou. Jediný přínos, tlačený na sílu, bude podíl elektrické trakce v příměstě.

Jihočeský velkoměšťan

A kapacita současných autobusů tam snad stačí? Zeptejte se místních, jak jejich děti zvládají/zvládaly dojíždění na gympl do Prahy (nebo něco jiného). Nebývalo výjimkou, že řidič odmítal další cestující. Řidiči nejsou a nějak kapacitu zvednout musíte.

Roman

Což jde řešit zvýšením kapacity autobusů… 18m zvýší kapacitu výrazně.

P_V

A když bude autobus na baterky nebo s drátama, tak se i ta uhlíková stopa sníží.

Martin

Přínos je akorát kapacitní, jinak o jeden přestup na víc a tím pádem delší čas na dopravu.

P_V

Jenže ty současné autobusy tam budou jezdit nadále a nacpané budou furt. Jen to obecenstvo nedovezou k metru, ale vyklopí je v pustině u dálniční křižovatky, kde přestoupí na tramvaj.

john334

A není to náhodou tak, že místo 30 minut busem se pojede 10 minut busem a pak 10 minut tramvají? Sice s přestupem, ale rychleji, protože tramvaj se nezasekne v zácpě?

P_V

A těch 10 minut do počtu si počkáte na tramvaj, pokud pojede. Žádná spešl linka z Kobylis tam nebude, pojede tam 27 z Modřan a 10 z Řep. Tam je cestou mnoho příležitostí k zaseknutí. V návaznosti na příměstský bus, který už nejede tak často, z toho bude spousta mrzutostí.

Frantík

Vím, že tramvaj je o trochu užší než autobus, ale kdyby tam tyto problémy byly, udělal by se vyhrazený pruh hned a nemlžilo se tramvají.

Leinad

Řidiči autobusů nejsou, řešení postavit tramvaj.

jkjk

Zatím nemá ani územní rozhodnutí, územní řízení stále běží.

Daniel Jablonecký

Neutichlo, jenom to možná nesledujete. Příprava běží na plné obrátky a už je zažádáno o ÚR.

panda

Celkem by mě zajímala mapa/seznam takových nevyužitých „sídlištních koridorů“ pro tramvaje. Při letmém pohledu na letecké snímky jich není zrovna málo…

Toada

Třeba v severní části Novodvorské mi připadá, že si to o to přímo říká.

Pražec

Tahle část Prahy je dobře čtyřicet let dopravně zabitá. Všechno se tahá busem, protože „až bude metro“…

Bram

Mám za to, že při návrhu sídliště se s tramvají počítalo. Dodnes jsou uprostřed zeleného pásu této části Novodvorské instalovány sloupy veřejného osvětlení, které umožňovaly instalaci trakčního vedení.

MrMarkus

Plně souhlasím, že tam by si to tam tramvaj zasloužilo v celé délce tj. až po Jílovskou. Nicméně jako místní zatím ostražitě sleduji přípravy na stavbu úseku TT Libuš – Nové Dvory, slibováno bylo zahájení stavby v roce 2025 (délka trvání stavby 20 měsíců) a nemohu říci, že bych jakékoliv videtelné přípravy zaznamenal.

MCZ

Z šotoagenturní sítě se mi doneslo, že výstavba TT Libuš – Nové Dvory vyžaduje přeložku kanalizace (vodovodu?) v ceně vyšších stovek mil. Kč. Takže není divu, že se do přípravy nikdo moc nehrne…

ene bene

To se mi moc nezdá. ono se asi bude muset sahat do přivaděčů od Želivky až se bude stavět stanice metra Libuš, ale v trase tramvaje nic podstatného myslím není. Tedy až na ten podchod přímo na Libuši, co nad ním dnes tramvaje obracejí, ten se bude v souvislosti s metrem bourat a nahrazovat novým, lepším.

MCZ

No, nedalo mi to a podíval jsem se do mapy technické infrastruktury či jak se to jmenuje. A pod Novodvorskou skutečně nějaký vodovod vede. Jestli se jedná o přivaděč ze Želivky, to ale netuším.

:-)

Já jsem se dočetl, že trať na Nové Dvory by měla být zprovozněna v podobné době jako metro D. A tak vzhledem k tomu, že se bohužel výstavba metra zadrhla, nemůžeme výstavbu tramvajové trati očekávat v nejbližší době

MCZ

Vyplatí se stavět novou trať když v souběhu povede metro? Lokalitu neznám, jen se ptám.

Ondřej Wagner

V souběhu s Počernickou žádné metro nevede a nepovede. Nejblíže je úsek metra A mezi Želivského a Strašnickou a dále u konečné metra v UD Hostivař. Jak ke stanici metra Strašnická, tak ke stanici UD Hostivař je to pro obyvatele Malešic většinou dál než jeden kilometr.

MCZ

Pochopitelně metro D podél Novodvorské….

Daniel Jablonecký

Ano.

:-)

Oblast budoucí stanice metra Nové dvory se bude významně rozvíjet a vznikne zde nové „lokální centrum,“ kde bude velká koncentrace veřejné vybavenosti a služeb, zároveň zde bude významný přestupní uzel. V současné době by zde tato trať moc smysl nedávala. Vzhledem k tomu, že zde má jednou vzniknout cca 2000 nových bytů a 5000 pracovních míst, má se sem tramvaj protáhnout, aby sem existovalo přímé spojení. V současnosti by to skutečně bylo zbytečné, ale až v této oblasti vznikne nová čtvrť, trať bude mít smysl

Milan

To je totální nesmysl, protože další prodloužení TT z konečné Libuš k Novým dvorů, (resp, stávající BUS zastvce Tempo, prootže v daném prostoru bude TT ukončena jednokojeným jednosměrně pojížděným tzv. blokovým obratištěm je plánováno až s po dokončení výstavby =M=D tamtéž, protože při ní by ten úsek TT musel být rozkopán právě kvůli stanicím =M=D Nové dvory a Libuš!

Lukáš Kníže

Přesně tak… těch koridorů a logických propojek je v Praze veliké množství.
Nedávno jsem např. hloubal, že by bylo výhodné spojit TT z Ládví přes Vysočanskou ulici až do TT u zastávky Vysočanská.

MP22

Tam by bylo zajímavé jít ještě dál a z Vysočanské to táhnout Freyovou, Spojovací, a pak přes Malešice na Černokosteleckou, nebo něco takového.

Pražec

Dobrý by byl zejména ten konec mezi Spojovací a Černokosteleckou.
Zároveň by totiž připojil i smyčku právě na Počernické + konečnou plánované trati z nákl. nádr. Což by přineslo spoustu možností v případě výluk.

Ondřej Wagner

Linka číslo 1 by pak mohla končit až na konečné Áčka.

Jan Novák

Ono se blbě rozlišuje, kde jsou přesně ty koridory a kde ne, protože většinu z nich (ne)pojltila silniční síť.

Mapa šití horkou jehnou zde:
https://www.scribblemaps.com/maps/view/Uli%C4%8Dn%C3%AD-koridory-pro-TT/UISoiwDcFg

panda

díky!

Tomáš

Chlebovická. Nyní minimálně ze severu zabedněná hnusnými dvojčaty, takže tramvaj nikdy nebude.

Grossák

Ocelkova na Černém Mostě. Původně připraveno pro tramvaje, ale nakonec se prodloužilo metro. Nicméně není vůbec vyloučeno, že se nakonec Čerňák tramvají dočká. Impulsem je vybudování vlakové zastávky Rajská zahrada a další rozvojové plány v oblasti.

Richard

V posledním plánu se upustilo od travnatého pásu aby se ušetřilo, takže to tak „krásně“ fakt vypadat nebude.. Navíc DP stále mlčí o tom, které autobusové linky tedy zruší? Hádám že 199, takže ubyde JEDNA linka, to je fakt super.. 188 asi těžko zruší a zkrátit to uplně nepůjde – to by se muselo vybudovat větší parkoviště v Malešicích, stejně tak 133 taky nemohou zrušit, navíc u té konečné ještě jezdí linky 155, 177 a 195. K tomu všemu přibude několik let práce pod okny a nakonec tramvaje, které díky absenci trávy v kolejišti budou ještě hlučnější.. Přitom o ulici… Číst vice »

Pat

Tak jestli stačí tramvaje „o ulici vedle“, tak můžeme 199 rovnou zrušit bez náhrady ne? Sice jezdí plné, ale o ulici vedle jsou tramvaje, takže k čemu tam vlastně ty autobusy jsou?

Richard

ano, 199 neměla vůbec vzniknout protože tou samou trasou jezdí 188 a tím pádem 199 není zapotřebí 🙂 Navíc se se 188 stále potkávají, takže 199 často jezdí téměř prázdná jelikož všechny lidi stejně pobere 188

Pat

No, ne, ta 188 tam taky nemusí být. Vždyť je hned o ulici vedle tramvaj.
Na Počernické bude bohatě stačit 133.

Richard

takže by se 188 ukončila kde, v Limuzské? Úvalské? Kde by se otáčela a kde by parkovala před další jízdou?
Jinak souhlasím, pokud tam má být tramvaj tak ať tam ty autobusy fakt nejezdí, ale zatím to vypadá že se tak nestane..

Pat

Já nevím, vy tu vymýšlíte něco o tramvaji o ulici vedle. Pokud není 188 potřeba pro Pocernickou tak může končit v klidu na Skalce. Ten zbytek se odveze tramvají v Cernokostelecke (ve vašem prikladu)

Richard

jenže v mém případě je autobus spojující Počernickou a Černokosteleckou (aktuálně rovnou 3 linky) a ve vašem případě by byla zřejmě jen jedna a to 177, jelikož 195 se má rušit. A nevím proč stále všichni utíkají od tématu – já nemám problém s tramvají POKUD se opravdu zruší autobusové linky které po Počernické jezdí a o tom se dost mlží

Pat

Linka 188 bude z Limuzské pokračovat po trase 195 na Sídliště Letňany.
Linka 133 bude že Sídliště Malešice pokračovat po trase 195 do zastavky Jesenická.
Linka 195 a 199 bude zrušena.
Podélně po Počernické bude jezdit pouze 15, 21 a 133 (která zajišťuje jiné spojení, než travmaje).
Na Sídlišti Malešice nebude končit žádná autobusová linka.
Je to tak pochopitelné už?

Richard

KONEČNĚ! Děkuji za zcela normální vysvětlení 🙂 nechápu že to nešlo napsat hned

Pat

Pardon, já měl za to, že to bylo srozumitelné už dříve. A váš konfrontační tón ve mně vyvolal také konfrontaci.

Bram

Ale prdlajs. Linka 199 funguje jako posila linky 188 v úseku, kde by linka 188 byla zbytečně přetěžována. I proto je linka 188 nyní ve standardních autobusech a linka 199 v kloubech. A neuč orla létat, protože linky 133, 188 a 199 využívám přímo na Počernické k cestě do práce.

Richard

právě proto by jste mohl vědět jak je 199 málo vytěžována..

Bram

Co je tohle zase za nesmysl?!?

Karel

No stačí trošku hledat. Linka 195 zrušena. Jižní větev převedena na prodlouženou linku 133 a severní větev odklonem linky 188 (místo Želivského).

Richard

díky, to jsem nevěděl 🙂

Michal Bartoníček

O čem to proboha plácáte? Malešice jsou velké sídliště, jedna tramvajová trať na Černokostelecké to nepokryje.
Názory lidí? V Poděbradech se SŽ chystá udělat tříkolejnou železniční trať a lidi mají takový názor, že ji kvůli zrušeným přejezdům nechtějí. Názory obyčejných lidí vedou akorát k zamrznutí.

Richard

Kdyby doopravdy nahradila tramvaj autobusovou dopravu tak je to ok, ale 133 a 188 bude v celé délce Počernické jezdit stále, maximálně se zruší 199 ale jednu autobusovou linku nahradit dvěma tramvajovýma není zase taková výhra

Pat

188 bude na Počernické mít jen zastávku S. Malešice.
Lidi vám to tu už řekli několikrát, tak se trochu zamyslete.

Richard

jste první kdo to říká tak že je to hotová věc 🙂 a nikdo nedokáže říct, kde teda ta 188 bude stát před další jízdou, na to každý mlčí nebo uhejbá k jiným tématům

Pat

188 bude končit na Sídliště Letňany.

Frantík

Jako normálně 133 a 199 končí na jedné ze zastávek Sídliště Malešice. Čili i pokud by se nějak nepředělávalo linkové vedení, 188 by tam mohla končit taky a otočit se.

Michal Bartoníček

Tak jste se měl na linkové vedení autobusů informovat u ROPIDu, pokud zde teda není někdo přítomen. Myslíte si, že zdejší diskutéři vědí o všech plánech organizátora nebo DPP?

Frantík

Mně spíš přijde, že autor asi nikdy neviděl autobusy se otáčet na Sídlišti Malešice.

Daniel Jablonecký

Stačí trochu zabrouzdat na pid.cz, tam je spousta informací. Jen si dát tu práci.

Jaaa

Ne že by ta trojkolejka byla nějaké terno, to je potřeba si ale říct…

Bobek

Ze zadávací dokumentace: „3.4 Povrchy Na Vinohradské, v kolejovém trojúhelníku jsou žlábkové kolejnice NT1, v navazujících úsecích Vinohradské a v Počernické až před křižovatku s Limuzskou pak širokopatní kolejnice 49E1, ve zbývající části Počernické a ve smyčce žlábkové kolejnice NT1. V rozsahu širokopatních kolejnic je povrch tramvajové trati vegetační (se „solným proužkem“ z velké žulové dlažby) vyjma přejezdů a prostoru sdružených tram+bus zastávek (včetně nájezdů), kde je povrch asfaltový. … V kolejovém trojúhelníku v rozsahu žlábkových kolejnic je povrch dlážděný, vyjma úseků pojížděných nekolejovou dopravou, kde je asfaltový. Zbylé úseky na Vinohradské jsou s otevřeným svrškem.“ Pojížděný svršek v okolí… Číst vice »

Richard

Tak jestli to opět změnili zpátky na zeleň tak jedině dobře.. Ale v jednu chvíli to doopravdy zrušili s tím, že tam bude jen štěrk 🙂

Frantík

Ta „optimalizace“ 188, 199 a 195 se mohla udělat už dávno. Plán byl takový, že 188 se spojí se 195 a o to častěji bude na Počernické jezdit 199. K tomu se ale ještě nido neodvážil, takže to nastane až s tramvají.

Mimochodem jako bonus, tam kde jezdí 155, budou nově moct jezdit i noční linky, pokud se do Malešic dostane noční tramvaj (problém by mohl být zase hlučný limit).

Hudeon

Dle dokumentu Rozvoj linek PID 2022-2032 se v Malešicích s noční linkou počítá.

V. F.

Nějaký čas práce pod okny.. tak ano, bohužel, ještě nikdo nevymyslel, jak něco postavit bez práce 😀 ale můžeš být první

Jakub

V projektove dokumentaci je zatravneny tramvajovy pas. Je az fascinujici, ze melete takove lzi.

Richard

ano, ale byl čas kdy se rozhodlo že se tramvajový pás vynechá kvůli zlevnění celého projektu (bez zavlažovacího systému to nemá smysl a to není levná záležitost), načež se zvedla velká vlna protestu. Zřejmě na ten popud se projekt opět předělal

Daniel Jablonecký

DPP mlčí správně, protože DPP o linkovém vedení nerozhoduje.

Frantík

Pouze pokud je bezvýlukový stav.

Zdrasa

Ale vždyť včera se tu v komentářích psalo, jak Hřib vše ruší, nic nedělá a jenom zavádí cyklopruhy (nesoulad těhle dvou tvrzení tam nevadil)…

Ne, že bych byl nějaký jeho fanatický zastánce, jen mě tohle jeho ostřelování ve své nekonzistenci celkem baví. 🙂

Pražec

Já zase nepovažuju za konzistentní připisovat zásluhu teprve politikovi, za jehož éry se už soutěží zhotovitel.

Možná se pletu, ale řekl bych, že zrovna tuhle akci nakopl spíš Scheinherr, přestože Hřib byl tehdá primátor.

Zdrasa

S tím v zásadě souhlasím. Problém je, že málokdy veřejnost tuší, kdo s tím začal a připravil to.

Michal M

Souhlas a díky za připomenutí.
Jeden kreativní a pracovitý člověk a uměl udělat zásobníku užitečných věcí na dlouho dopředu.
Tím neříkám, že všechno vymyslel, ale posunout věci od úvah a žvanění do přípravného stádia je poměrně nesnadné.

ene bene

Scheinherr na tom pracoval na Hřibovo zadání. Ze svého vlastního rozumu vymýšlel jen nesmysly ohledně hroutících se mostů a taky lanovku.

LiborV

A to víte podle čeho?

Yoss

Prosím, nemohla by být tramvaj do Malešic označena jako „Pražskej démon“?

Dík.

Frantík

Takže vodovod vyřešený? To myslím nejvíc brzdilo samotnou přípravu.

Dejf

jo no, ten přivaděč z kárasu do vodojemů na orionce (floře) bych pod tou tratí nenechával, to by mohlo způsobit celkem probém. nehledě na to, že ten přivaděč je původní…

Bobek

Vodovody součástí akce.

Frantík

Jakože jestli to bude celé platit Praha nebo i ten majitel.

Honza R.

Majitel čeho, vodovodů? Není jím náhodou Praha?

Frantík

Pak potom moc nevím v čem byl problém no 😀

Lysimachia

Supr zpráva!

MP22

Přijde mi zvláštní to uchycení trolejí na lampy podél ulice, nebude to kolidovat s velkým množstvím stromů které kvůli tomu půjdou k zemi? Když už jsem u těch stromů, je velká škoda, že se nenašlo řešení při kterém by vznikla další alej podél trati, ulice by se pěkně zazelenila.

Pražec

Nejlepší by samozřejmě byly stožáry s výložníky uprostřed mezi kolejemi.
Jenže projektant obvykle přijde k lizu až jako poslední, když už se na návrhu vyřádili politici, architekti, projektanti pozemní komunikace a sítí.

Ideál je soutěž urbanistických / architektonických řešení, kdy politici jen vyberou jedno a víc do toho nekecají. Takže se s trolejí počítá od samotného začátku. Až potom k tomu pouštět další architekty a projektanty.
Tenhle postup je fajn, teda až na to, že trvá dlouho a je drahý. Takže se používá spíš v centru (viz Sherwood) a na sídlištích se na to zvysoka…

Jiří Kocurek

Jestli mají pravdu předřečnici nahoře a přímo pod tratí je vodovod, tak sloupy mezi koleje znamenají položit nový vodovod a starý vykopat ven. Jinak ani za zlaté prase.

Geralt

Nenazval bych to boomem, spíš doháněním toho co se dlouhá léta zanedbávalo.

P_V

Jj, z toho co se v tomto století postavilo, jsou nově navržené trati Podbaba a kousek z Holyně do Slivence. Vše ostatní už mělo být v provozu dávno, spolu se stavbou sídlišť.

Y.K.

Konkrétně tenhle projekt byl ovšem dlouhá léta blokovaný, nikoliv zanedbávaný. Nevím jak ten vodovodní přivaděč nakonec vyřešili.

Dejf

tak pár lidí z malešic znám a většině je to naprosto jedno, jenom jeden si myslí, že mu tramvaj asi odveze tu jeho bídnou duši. za mě kdyby tam zajíždela i nějaká nočka, tak bych se nezlobil, usnadnilo by to evakuaci z mejdanů…

Y.K.

Taky píšu že vodovod, ne že to blokoval nějaký spolek. 🙂

Dejf

vodovod je drobná technikálie, přeloží se pod silnici a čau. trubka nemluví, nestěžuje si, že ji přesunou o 4 metry vedle. a nová trubka znamená při troše štěstí 100 let klid.

Y.K.

On to ale není uliční vodovod, ale vodovodní přivaděč (průměr si nepamatuji), který je přímo pod tím travnatým pásem a opravdu to byla příčina blokování výstavby.

Přeložit se zamozřejmé dá, ale majitel musí souhlasit a chtít.

ene bene

Stavět ve městě velikosti Prahy plus mínus 2 km tramvaje za rok ,je takové nějaké normální tempo, jak by mělo být. Boom by byl, kdyby se nějak dost PODSTATNĚ zrychlilo. Třeba aby se dohnalo to zpoždění za roky zanedbávání rozvoje. Ale já jsem vděčný i za současné tempo. Jen to slovo boom mi taky zní hloupě.

Orada

Zcela zbytecná trat, autobusy to bohate obslouzi.

Erik

Dekujeme za vas nazor a posilame imaginarni klicenku.

Orada

az tam budes bydlet tak dlouiho jako, tak si muzes dovolit napsat svuj nazor. Klicenku si nech, urcite se ti hodi 🙂

Michal Bartoníček

Fakt, že někde bydlíte mnoho let, neznamená, že máte v malíku všechny přepravní proudy, které navíc souvisí s okolím.

Frantík

Pokud nechtějí tramvaje, budou se autobusy ořezávat, aby bylo na rozšíření MHD jinde.

Pat

Trať na Barrandov taky zbytečná, autobusy to zvládly. Stejně tak Trať do Modřan. Co na tom, že tramvaj je rychlejší, pohodlnější, zajišťuje více spojení a je jednodušší je provozovat. Ne, my nechceme nic nového, nikdy.

Kubrt

Obecně souhlas, ale nemyslím si, že provozovat tramvaje je jednodušší, než provozovat autobus. K tramvaji potřebuju vlastní dopravní cestu (a podle zákona o drahách), energetiku, složitější vozidla, řidiče – drážního vozidla.

Tom Matto

Ja bych zustal u toho, ze tramvaj je kapacitnejsi, muze byt i rychlejsi, vyrazne drazsi investicne a levnejsi provozne. Proste tam kde musi jezdit kloubaky a v kratkem intervalu by se hodila tramvaj. Kde to nejde (treba stoupani, sirka ulice…) trolejbus.

Pat

Je to jednodušší z hlediska toho, že místo 9 autobusů na 199 bude o 6 víc tramvají na 15 a 21. Tedy snížení personální zátěže, navíc řidiči tramvají pořád jsou. Řidiči autobusů ne.
Přidejte k tomu snížení zátěže na Želivského díky novým přímým spojením a je to docela jednoznačné.

Richard

hlavně reálně krom 199 stejně nemohou žádnou linku zrušit.. 133, 155, 188, 177 a 195 tam prostě stejně budou muset furt projíždět, těžko ty linky povedou jinudy..

Pat

195 bude zrušena a nahrazena 133 a 188.

Richard

ok, tak o jednu linku méně.. Ale zase o dvě tramvajové více, takže ve finále se to moc nezklidní

Pat

Ale vždyť nikdo se nesnaží zklidňovat. Naopak se posílí spojení že sidliste do centra. A znova. 15 a 21 nahradí v úseku Zelivskeho-S. Malešice linky 199 a 188.
Tedy 2 linky a 2 linky.

Richard

to je právě ten problém, už tak dost hlučná Počernická by zklidnit potřebovala. A prosím, kde bude teda 188 končit? Respektive kde budou autobusy této linky odstaveny před další jízdou?

Pat

Na Sídliště Letňany.
A je mi líto, ale Počernická je hlavní tepna Sídliště uprostřed Prahy. Ta prostě klidná být nemůže.

Richard

Díky, po několika oklikách a jiných odpovědích jsem se konečně dobrali k výsledku 🙂 Máte pravdu že je to hlavní tepna Malešic, i tak ale není třeba ji co nejvíce zahušťovat. Samozřejmě díky tomu že jsme se dobrali k tomu, že na ní nakonec bude jezdit jen jedna autobusová linka a dvě tramvajové už to dává smysl 🙂

Michal Bartoníček

Nepokoušejte se určovat, co kterou lokalitu bohatě obslouží.

Orada

Hudry hudry hudry… Ještě jste zapomněl vykřičník na konec věty, aby to mělo tu správnou váhu 🙂

Michal Bartoníček

Vy si určitě poradíte i bez vykřičníku. 🙂

Luky

Lepší trojlebus než kolej tramvaj

Pat

199 jede po naprosté rovině, k čemu by tam byl trolejbus?

Twix

Tady to není o emisích, ale o kapacitě a hlavně možnosti přímého spojení dál do města. Jako u Barrandova, kde světe div se nevystoupí celá tramvaj na Smíchově do metra (jako když tam jezdily busy), naopak většina jede dál.

DavidS

Ještě by k tomu mohli rovnou přidat i V Olšinách

Lysimachia

Kde by to končilo? Ta přepravní poptávka tam také není příliš velká, na to stačí (elektro/trolej)bus, případně je docela blízko Černokostelecká.

DavidS

Kolem Tesca by se to napojilo Na padesátém a na Průběžnou.

Lysimachia

Jak se vytočíte v křižovatce V olšinách x Úvalská?

DavidS

Nijak, bude pokračovat dál. otáčet se bude mezi Michelangelovu a Tesco

Lysimachia

To je bohužel neprůchodné viz níže. Kolize s nájezdem na MO, developerský záměr a neprocpatelnost skrz křižovatku i v přímém směru.

Lysimachia

V olšinách je až po křižovatku s Dobročovickou v pohodě, ale poslední část je výrazně zúžená. Bez demolice RD by tam TT neprošla. Na Úvalskou se TT horkotěžko vejde (za předpokladu redukce na 1+1, což je nicméně diskutabilní). A poloměr do Úvalské by sotva u vnitřní koleje splnil požadavek na 20 m. Zbývala by možnost vést TT směrem k Pelyňkové a stočit ji podél Michelangelovy, nicméně by 1) muselo dojít k demolici garáží 2) TT by byla v kolizi s plánovanou MÚK MO 3) podél Michelangelovy a Tesca to vlastní developer a ochota tam postavit TT bude nulová. Jako fantaskní… Číst vice »

Lysimachia
Jan Kavan

Nevíte, jak jsou napočítané přepravní proudy? Vždy mi přišlo, že na tramvaj je to odtamtud fakt kousek

DavidS

Z Malešické kolem parku mi to nepřijde jako „fakt kousek“.

Saljack

Jenže tam by byla mnohem lepší tramvaj místo železnice na Nákladové nádraží Žižkov.

DavidS

Pro Malešický park určitě ano, pro ostatní těžko říci. Kdo by na tu trať chodil? To vede v podstatě prázdným územím (s výjimkou samotného bývalého nádraží).

Skrz nákladové nádraží ano, ale jestli i pokračovat po bývalých kolejích…

Juraj

Když se podíváme na linky 188 + 199, tak poptávka jednoznačně je.

Druhá věc je interval – po Černokostelecké jezdí na Želivského jen 16. Pak se ještě dá dostat 19 (7) na Strašnickou, ale to je už celkem zajížďka.

Přidaná hodnota pak je v tom, že dneska z Malešic nejezdí nic přímo dál do centra (jen 133 na Florenc). Oproti tomu navrhované linky (15 a 21) umožní dojet bez přestupu na spoustu míst ve středu města.

Pavel

Vítejte u zastaralého konceptu organizace dopravy, kdy si kdekdo myslí, že po Praze se jezdí od okraje k centru 😀 To je už dávno překonaný model. Pro turisty dobrý, ale jinak nepoužitelný.

dizgrafy

Od toho jsou autobusy. Jasně, bylo by fajn mít všechno obsloužené tramvajemi, jenže na to prostě nejsou peníze, vybudovat dalších 150km kolejových tratí.

Michal M

To je strašně zajímavá myšlenka. A kam se jezdí? Od okraje do polí?

Twix

A co jste tím chtěl říct? Že se má ta tramvaj vést přes Malešice kolmo, a autobusový bagr na Želvu má zůstat?

Lysimachia

Ještě je tam potenciál jednou dotáhnout tram Tiskařskou: klidně do Jahodnice nebo Štěrbohol.

Petr Drozda

Myslím že ve výhledových plánech to je.

Richard

199 beru, ale kde teda chcete 188 ukončit? S tím souvisí že by se muselo vybudovat parkoviště kde by autobusy čekaly než vyjedou. Navíc třeba přes Sídliště Malešice jezdí ještě 155, 177 a 195, když připočtu 133 a nejspíš 188 (ta se uplně zrušit nemůže, maximálně se tam ukončí) tak to je 5 autobusových linek + 2 navrhované tramvajové linky, ruku na srdce – tohle všechno by jste chtěl mít pod okny?

Pat

188 bude končit na Sídliště Letňany.

Richard

děkuji, konečně někdo kdo mi dokázal normálně odpovědět 🙂

Clovek

Je to kousek, pět minut pěšky. Bydlel jsem na souběžné tramvaji na Černokostelecké a často jsme chodili na autobus k Lidlu na Počernickou. Bohužel pěší chůze je v Praze opovrhovaná. Kdyby lidi uměli chodit, hrstku co objektivně chodit nemůže v pohodě odveze autobus.