A Kobylisy Bohnice? Jj na to ani Šurovský s hřibem satanem nemá 🍿
Hýkus se fíbe
2 měsíců
Zajímavý
Myslel jsem že nejdřív bude trať z Malovanky na Strahov a pak až teprve tramvajová trať do malešic. Asi se to v těch Malešicích nějak rychlejc hnulo.
Petr Herbrik
2 měsíců
Docela by mě zajímalo, co se ve vedení (faktickém né oficiálním) Prahy změnilo, že povolil ten antiželezniční šprajc. Desítky let (od 70. let) se v Praze bojkotovaly veškeré železniční počiny (jakžtakž se dařilo prosadit jen metru) a najednou se protrhla hráz: metro D se konečně rozběhlo, železniční S linky, tramvaje a dokonce i návrat trolejbusů. Já nestačím zírat.
Hodně přijde na to, jaké berete období. V minulém století probíhala několik desetiletí reforma železničního uzlu, ze které byla realizovaná část, hlavně depo a Praha ONJ ve Vršovicích, ale spadá sem tuším i ta trať v Holešovicích s bývalým Rámusákem a spartakiádním nádražím na Céčku. Pak došlo k zásadní megastavbě Nové spojení 2004-2009. Celkem velkou reformu si prožil i Hlavák. Část Vršovic pak byla zrušená a osobní strašnická trať také, aby byla přes Vršovice natažená defakto nová trať s novými nádražími Zahraďák a Eden. Takže ono ne že by se v Praze na železnici nic nedělo. Jen to bylo jaksi… Číst vice »
Tramvaje, metro a železnice se v Praze chápe tradičně velmi odděleně. Bohužel, bral bych větší integraci a vís společných nádraží, i s bližšími vztahy než Hlavák/Céčko. Podle mě by první nástupiště Hlaváku mohlo být klidně tramvajové atd.
Za komančů dostalo metro velmi rozumně zelenou (po moskevském vzoru a byly k tomu i vedlejší důvody), ale bohužel příliš na úkor tramvajové sítě (opět po moskevském vzoru), a trvalo dlouho, než se vedení Prahy v tomto směru vzpamatovalo – i když další likvidaci sítě byla zastavena již dávno.
Rušňovodič Peter
2 měsíců
Tak toto je boom bez preháňania a môzme vam ho v BA zavidieť. A to aj po prepočte vzhľadom na počet obyvateľov či rozlohu hl.m.
Clovek
2 měsíců
Čtyři souběžné tramvajové tratě na pásu 1.6km širokém mi přijde už jako docela dost. Taky moc nerozumím proč je na konci nějak nespojit, a jak se množství linek co po nich bude jezdit, dostane do centra. Možná by bylo rozumnější třeba místo toho vybudovat důstojnou cestu Malešickým lesem. Protože některá místa obsluhovaná touto tratí jsou už hodně blízko na Spojovací, ale bezdomoveckým ležením se v noci nechodí nejlíp.
To je snad jedno jak jsou daleko od sebe, zásadní je jestli je poptávka. Autobusových linek tam jezdí hodně. Třeba Vinohradská a Korunní jsou od sebe jen nějakých 200 m a tramvaje uživí.
Jen trat Korunni je mnohem dal dochazkove ze severni casti zastavby Vinohradske, ty trate tam davaji smysl.
V karline je to asi jedno, tam dve nemuseji byt.
Do centra? Bylo by velmi přirozené prodloužit tam např. Třináctku, která má teď méně cestujících než jiné linky. Ale s novým Václavákem to stejně bude jinak (nově Jednadvacítka přes Vinohrady, zatímco Třináctka od Muzea naopak pryč přes Václavák na Malovanku.).
VJk
3 měsíců
Ach jo. Pražákům to přeju, ale je mi smutno z toho, že tady – v Liberci – se o nových tramvajových tratí pořád jen mluví a zadávají se další studie o tom, jestli je lepší postavit tunel a zbourat sto domů nebo postavit trať tam, kde jsou k tomu mnohem lepší podmínky… No comment
magadancz
3 měsíců
A co to protáhnout az do ulice „Podle trati“ a konečně otevřít i železniční zastávku Malešice?
Smysl by to melo, kdyby byla protazena az k technoplynu a dal treba do Bechovic.
Bobik
3 měsíců
Tedy, vůbec nic proti trati jako takové, jenom – nebudou zas nějaké volby? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že primárním důvodem vzniku trati je politická potřeba „prezentovat výsledky“ a tady, díky tomu, že „příprava na TT“ je tam vlastně už od vzniku té ulice, to vypadá nejjednodušeji a proto vznikne zrovna tahle trať.
Což mi jako nejlepší důvod vzniku nepřijde a taky to podle toho bude vypadat, bohužel.
No právěže staví, viz nejdřív velká sláva Holyně šturc, aby se rychle bylo čím chlubit, až později Slivenec smyčka (další sláva se hodí, že?). To samý Libuš šturc „koukejtejaksmedobrý“, smyčka je „složitá“, takže bude až bůhvíkdy.
A mezitím spadnul Libeňák, ale pšššt, o tom se nemluví a stejně za to můžou ti předtím …
Co je to za přístup „to se mělo čekat…“? Proč? A na co? Na Godota?
Co takhle třeba už konečně začít fungovat efektivně? Kdyby soukromý firmy fungovaly stejně „efektivně“ jako veřejná správa, tak už dávno zkrachovaly.
A nejsmutnější je, pokud veřejnost tu neefektivitu bere jako standard a ještě má tendenci ji omlouvat. Ještěže nám tu zbyla fůra věcí po předcích, kdyby tenkrát fungovali jako my dnes, tak půlku tratí nemáme (resp. nemáme žádné, protože ten zbytek by soudruzi zrušili).
Jenze tahle trat tu nezbyla po predcich, diky predkum tam je jen prostor na koleje. Po desitkach let diskusi se za minuleho vedeni mesta rozhodlo, ze se pripravy rozjedou. Stejne jako Dedina, Libus, Pankrac, Holyne/Slivenec. Ano, jsou to jednodussi veci, proto jsou behem nekolika let hotove. Ale rozhodne netrva priprava pres prazdniny, jak naznacujete. A zaroven se resi velky veci, ktery trvaji extremne dlouho. Ale konecne se resi. Dvorecky most, Jeremenkova, Kobylisy, Suchdol, metro D. Muzem kritizovat predchozi a soucasne vedeni mesta za kdeco, ale tedy rozhodne ne za to, ze by byli nejak extremne neefektivni v planovani novych trat… Číst vice »
Zkuste si někdy zajít na stavební úřad. Můj brácha čekal 10 let na stavební povolení přestavět barák na vesnici. S volbami ani politikou to nemá co dělat, prostě úřední procesy se tu vlečou a že jich pro stavby je potřeba hodně, zejména ty liniové.
Ale to je přesně to, o čem mluvím. Všechno příšerně trvá a nikdo to neřeší. Tohle by se mělo řešit ze všeho nejdřív.
A s politikou to souvisí zcela, ti kdo nastavují pravidla jsou právě politici a oni jediní je nastavovat mohou.
Ne že byste neměl v dílčích věcech pravdu, ale ptám se: je to nejaký problém, že budou volby? Vadí to něčemu? Šla by výstavba TT rychleji, kdyby žádné volby nebyly?
To se trošku nechápeme. Jak už jsem psal, proti trati jako takové nemám nic. A ano, vlastně to vadí, že budou volby, protože díky tomu vzniká to, co je relativně snadné, ne to, co je potřebné. Je snad tahle trať naprosto nezbytnou prioritou? Nemyslím si, jsou mnohem potřebnější věci, jenže ty jsou „složité“ a trvají, na nich se špatně ukazuje, jak politici „makaj“ a tudíž si zaslouží znovuzvolení. Ba co hůř, prostý občan by nedejbože mohl klást nepříjemné otázky, proč to trvá a co politici dělají, aby to netrvalo.
Nějaké volby jsou pořád. Takže se podle vás vše staví jen kvůli volbám? Mimochodem, v Praze krajské volby nejsou, senátních je pár obvodů a spojovat to s celostátními volbami za víc než rok je podivné, ne? Komunálky budou za více než dva roky.
Opravdu si myslíte, že ten stařičký primátor za ODS potřebuje někomu preentovat výsledky v tramvajové síti?
Michal J
3 měsíců
Kdyby se raději postavily koleje čehokoliv z Veleslavína až na letiště. Jde o pár km. Je to již celoevropská ostuda. Na druhou stranou tam nové a pekelně drahé trolejbusy jezdí téměř prázdné. Hodnotím to z pozice cestovatele, který je na letišti několikrát do měsíce.
Proč stavět koleje když jedí trojebusy prázdné?
Já teda ještě prázdný neviděl. Přemýšlím také v čem je jaké kolejové vozidlo levnější než „pekelně drahý trolejbus“. Stojí méně než polovinu ceny nové tramvaje a zlomek ceny elektrické jedntoky. O infrastrukruře nemluvě.
Žádná celoevropská ostuda to není, trolejbusy to narozdíl od autobusů zvládají – proto se zdá, že jsou oproti pekelně přecpaným autobusům „téměř prázdné“. Ale vlak bude samozřejmě lepší.
autobusik2
3 měsíců
Nevie niekto kedy sa začne súťažiť trať na Strahov?
Doplním, že z linky 21 by se měla po dokončení trati na Václaváku stát plnohodnotná linka (tedy soupravy celodenně a celotýdenně) a vést v trase Radlická – Anděl – Újezd – Václavské nám.– Muzeum – Olšanské hřbitovy, později by tedy měla jet až do Malešic.
K realizaci TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice nejspíš nedojde, neb už ve vedení Prahy není Adam Scheinherr, který by jí mohl protlačit. Normální developer, který bude v místech bývalé letňanské Avie stavět bytové domy, si zařídí prodloužení metra C z Letňan. Bude to tak pro všechny výrazně lepší řešení, než zcela zbytečná záchrana umírající tratě na Sídliště Ďáblice v podobě jejího prodloužení do Čakovic.
Akorát že vůbec. C se v Letňanech nikam prodlužovat nebude, naopak se přivede nová linka z Žižkova a Vysočan, ta ale do Avie také nepovede. Více o posledních koncepcích v Letňanech zde: https://youtu.be/jIP4-jOq7_I?si=-APOpLXHbMAunA8E
Nikomu se do toho nechce. Právě. Metro do Čakovic reálně v nejbližších 20 letech určitě na pořadu dne není. V Čakovicích by možná mohli trochu zabojovat, aby se spíš hnulo s tou tratí, co tam je.
V Čakovicích bude pořádná železnice až někdy v roce 2035 dle dnešních předpokladů (tj. modernizace, zdvoukolejnění a elektrizace trati odbočka Skály – Neratovice (- Všetaty, tam už bez druhé koleje), reálně ale tak v roce 2040 nejdříve, protože jsou před tím mnohé akce s mnohem vyšší prioritou.
Můžete se podívat na tu přednášku vy rozumbrado? Uvidíte tam plány města, ty jsou trochu jiné než plány ve vaší hlavě a řekl bych, že ač jsou daleko realizaci, tak je to furt o světelné roky blíž než ty vaše plány.
A ještě dodám, že tohle je typická Scheinherrovina. Adama Scheinherra mám jinak v oblibě, pro dopravu v Praze (nejen hromadnou) toho udělal hodně pozitivního, ale také musím nezavírat oči nad tím, kde šlápl totálně mimo. Občas se mu to povedlo, nikdo není neomylný, bohužel.
Do těchto areálů se vždy na velké nákupy bude vždy jezdit autem a ne hromadnou dopravou. Takže nevím, kam na takové hloupé argumenty chodíte. Asi moc na nákupy nechodíte :-).
Bude to dost z ruky a NC bude muset upravit vstup z té strany, se kterým se očividně nepočítalo.
Ta trať bude proti autobusu docela zajížďka, jak z Čakovic tak z Letňan, ale pokud to tam zastaví, jak plánují, tak by to autobusy těžko pobraly.
Co si pamatuji (a koukám na mapu), tak se dá dostat do parkoviště XXXLutzu, ale z jedné strany je to jen pro auta a z druhé strany dost úzký chodník, který člověka dovede k asi nejhnusnější části toho nákupního centra, kde snad ani vevnitř nejsou chodníky skrz parkoviště.
Nebo přes asi šest přechodů po úzkém chodníku kolem těch malých obchodů s pořádnou zacházkou.
Nebo to teda celé obejít ze směru od Fryčovické.
Kolem těch obchodů je to celkem v pohodě. Tři přechody jsou jedny semafory, dva jsou jen nějaké zásobovací vjezdy, jen dva jsou přes příjezd k OC bez semaforů. A ta „pořádná zacházka“ je asi 60 metrů. Ideální to není, ale stále mnohem lepší než co je teď. A když byste chtěl do Decathlonu nebo Baumaxu, tak je to úplně ložené.
Bude, už jen protože Praha plánuje v dlouhodobém horizontu tramvaj i podél Tupolevovy a do nové zástavby na letišti, nebo až na Kolbenovu. Plus je to řešení obsluhy Sídliště Roudnická a v neposlední řadě tam po zrušení kina Ládví bude nejbližší kino pro Ďáblice (mimo jiné)
Na tramvaj si dělal studií sám podnik a je v plánech města.
Na metro si udělala roky zpátky MČ studii naprosto nevyžádanou, kterou Praha sice zaregistrovala, ale okamžitě ji hodila do koše do takové míry, že na prodloužení metra C není ani územní rezerva v metropolitnim plánu. Jak říkám. K smíchu.
Tak se směj a vezmi si k tomu i Kolegu Mata, ať jste kompletní dvojka. Jenže jako poslední se bude smát developer a já s ním. Nebude to hned, ale časem to tak bude.
Milan
3 měsíců
Za mě velká škoda, že se vyprojektovala výstavba nové smyčky Malešice místo dopravně výhodnějšího napojení té nové TT Malešicemi dále podél ulice Dřevčické na stávajcí TT v Černokostelecké ul., a to ve směru do upraveného obratiště Nové Strašnice i k terminálu depo Hostivař – https://mapy.cz/s/jesekufoda, protože tím by ta nová TT Malešicemi byla možností objízdné trasy v případě plánovaných i mimořádných uzavírek stávající TT po Černokostelecké a Vinohradské mezi ul. Dřevčickou – Starostrašnickou – Počernickou
To propojení by se hodilo, ale smyčku potřebujete tak jako tak kvůli odstavům.
Obracení až na Černokostelecké by zbytečně prodloužilo interval nebo zvýšilo počet souprav v oběhu.
Je třeba také myslet na to, že se celá oblast mezi Dřevčickou a Podle trati bude radikálně rozkopávat při výstavbě MO v tomto úseku. Asi by bylo zbytečné tam provádět jakékoliv investice, když to tam bude vypadat za 10 let úplně jinak.
Až to bude mít stavebko, Hřib bude zase někde zpátky ve špitále nebo dostane trafiku na ministerstvu a o dopravě v Praze rozhodně nebude rozhodovat. SP bude v přespříštím volebním období.
Zpátky ve špitále? Je sice vystudovaný doktor, ale jako lékař víceméně nikdy nepracoval, po studiích pokud vím působil v nějaké IT firmě. Akorát za COVIDu šel do nemocnice krátce pomáhat. Hádám úroveň zbytku Vašeho příspěvku bude stejná jako tahle blbost…
David
3 měsíců
6 zastávek na 2.2km? Nebudou nějak moc blízko u sebe?
Z pohledu cestujícího, který bude přestupovat na Želivského na metro, to bude opravdu zpomalení. Navíc ještě jedna zastávka Vinohradské hřbitovy, kterou autobus dnes nemá, takže některým cestujícím přibudou zastávky dokonce 3. Podle mne neměla přibýt Tuchorazská. A ani Hagibor, protože většina lidí stejně půjde „za roh“ na Vinohrahradské hřbitovy, kde toho pojede výrazně více.
No, buď musíte počkat v autobuse až za roh na druhou zastavku Želivského, nebo musíte přejít přes ulici na zastávku tramvaje, nebo musíte vylézt nahoru po schodech k nejbližšímu vstupu.
Jako, takový problém to samozřejmě není, ale je to podobný problém, jako zastávka či dvě navíc na Počernické.
Tak hlavně to sídliště bylo celé stavěné už s předpokladem, že tam pojede tramvaj. Proto je Počernická už od začátku s širokým travnatým pruhem uprostřed.
stanik
3 měsíců
Nějak utichlo schvalená trasa tramvají Kobyliské vozovna – Líbeznice !!! Projekt byl už před lety schválen a respektován .
Podle mě je to kravina, která všem jen cestu zkomplikuje a prodlouží. V docházkové vzdálenosti kromě Chaber nic dalšího tak velkého není, co by tramvaj vyžadovalo, a i ty Chabry jsou poněkud stranou. Jediný přínos, tlačený na sílu, bude podíl elektrické trakce v příměstě.
A kapacita současných autobusů tam snad stačí? Zeptejte se místních, jak jejich děti zvládají/zvládaly dojíždění na gympl do Prahy (nebo něco jiného). Nebývalo výjimkou, že řidič odmítal další cestující. Řidiči nejsou a nějak kapacitu zvednout musíte.
Jenže ty současné autobusy tam budou jezdit nadále a nacpané budou furt. Jen to obecenstvo nedovezou k metru, ale vyklopí je v pustině u dálniční křižovatky, kde přestoupí na tramvaj.
A není to náhodou tak, že místo 30 minut busem se pojede 10 minut busem a pak 10 minut tramvají? Sice s přestupem, ale rychleji, protože tramvaj se nezasekne v zácpě?
A těch 10 minut do počtu si počkáte na tramvaj, pokud pojede. Žádná spešl linka z Kobylis tam nebude, pojede tam 27 z Modřan a 10 z Řep. Tam je cestou mnoho příležitostí k zaseknutí. V návaznosti na příměstský bus, který už nejede tak často, z toho bude spousta mrzutostí.
Neutichlo, jenom to možná nesledujete. Příprava běží na plné obrátky a už je zažádáno o ÚR.
panda
3 měsíců
Celkem by mě zajímala mapa/seznam takových nevyužitých „sídlištních koridorů“ pro tramvaje. Při letmém pohledu na letecké snímky jich není zrovna málo…
Mám za to, že při návrhu sídliště se s tramvají počítalo. Dodnes jsou uprostřed zeleného pásu této části Novodvorské instalovány sloupy veřejného osvětlení, které umožňovaly instalaci trakčního vedení.
Plně souhlasím, že tam by si to tam tramvaj zasloužilo v celé délce tj. až po Jílovskou. Nicméně jako místní zatím ostražitě sleduji přípravy na stavbu úseku TT Libuš – Nové Dvory, slibováno bylo zahájení stavby v roce 2025 (délka trvání stavby 20 měsíců) a nemohu říci, že bych jakékoliv videtelné přípravy zaznamenal.
Z šotoagenturní sítě se mi doneslo, že výstavba TT Libuš – Nové Dvory vyžaduje přeložku kanalizace (vodovodu?) v ceně vyšších stovek mil. Kč. Takže není divu, že se do přípravy nikdo moc nehrne…
To se mi moc nezdá. ono se asi bude muset sahat do přivaděčů od Želivky až se bude stavět stanice metra Libuš, ale v trase tramvaje nic podstatného myslím není. Tedy až na ten podchod přímo na Libuši, co nad ním dnes tramvaje obracejí, ten se bude v souvislosti s metrem bourat a nahrazovat novým, lepším.
No, nedalo mi to a podíval jsem se do mapy technické infrastruktury či jak se to jmenuje. A pod Novodvorskou skutečně nějaký vodovod vede. Jestli se jedná o přivaděč ze Želivky, to ale netuším.
Já jsem se dočetl, že trať na Nové Dvory by měla být zprovozněna v podobné době jako metro D. A tak vzhledem k tomu, že se bohužel výstavba metra zadrhla, nemůžeme výstavbu tramvajové trati očekávat v nejbližší době
V souběhu s Počernickou žádné metro nevede a nepovede. Nejblíže je úsek metra A mezi Želivského a Strašnickou a dále u konečné metra v UD Hostivař. Jak ke stanici metra Strašnická, tak ke stanici UD Hostivař je to pro obyvatele Malešic většinou dál než jeden kilometr.
Oblast budoucí stanice metra Nové dvory se bude významně rozvíjet a vznikne zde nové „lokální centrum,“ kde bude velká koncentrace veřejné vybavenosti a služeb, zároveň zde bude významný přestupní uzel. V současné době by zde tato trať moc smysl nedávala. Vzhledem k tomu, že zde má jednou vzniknout cca 2000 nových bytů a 5000 pracovních míst, má se sem tramvaj protáhnout, aby sem existovalo přímé spojení. V současnosti by to skutečně bylo zbytečné, ale až v této oblasti vznikne nová čtvrť, trať bude mít smysl
To je totální nesmysl, protože další prodloužení TT z konečné Libuš k Novým dvorů, (resp, stávající BUS zastvce Tempo, prootže v daném prostoru bude TT ukončena jednokojeným jednosměrně pojížděným tzv. blokovým obratištěm je plánováno až s po dokončení výstavby =M=D tamtéž, protože při ní by ten úsek TT musel být rozkopán právě kvůli stanicím =M=D Nové dvory a Libuš!
Přesně tak… těch koridorů a logických propojek je v Praze veliké množství.
Nedávno jsem např. hloubal, že by bylo výhodné spojit TT z Ládví přes Vysočanskou ulici až do TT u zastávky Vysočanská.
Dobrý by byl zejména ten konec mezi Spojovací a Černokosteleckou.
Zároveň by totiž připojil i smyčku právě na Počernické + konečnou plánované trati z nákl. nádr. Což by přineslo spoustu možností v případě výluk.
Ocelkova na Černém Mostě. Původně připraveno pro tramvaje, ale nakonec se prodloužilo metro. Nicméně není vůbec vyloučeno, že se nakonec Čerňák tramvají dočká. Impulsem je vybudování vlakové zastávky Rajská zahrada a další rozvojové plány v oblasti.
Richard
3 měsíců
V posledním plánu se upustilo od travnatého pásu aby se ušetřilo, takže to tak „krásně“ fakt vypadat nebude.. Navíc DP stále mlčí o tom, které autobusové linky tedy zruší? Hádám že 199, takže ubyde JEDNA linka, to je fakt super.. 188 asi těžko zruší a zkrátit to uplně nepůjde – to by se muselo vybudovat větší parkoviště v Malešicích, stejně tak 133 taky nemohou zrušit, navíc u té konečné ještě jezdí linky 155, 177 a 195. K tomu všemu přibude několik let práce pod okny a nakonec tramvaje, které díky absenci trávy v kolejišti budou ještě hlučnější.. Přitom o ulici… Číst vice »
Tak jestli stačí tramvaje „o ulici vedle“, tak můžeme 199 rovnou zrušit bez náhrady ne? Sice jezdí plné, ale o ulici vedle jsou tramvaje, takže k čemu tam vlastně ty autobusy jsou?
ano, 199 neměla vůbec vzniknout protože tou samou trasou jezdí 188 a tím pádem 199 není zapotřebí 🙂 Navíc se se 188 stále potkávají, takže 199 často jezdí téměř prázdná jelikož všechny lidi stejně pobere 188
takže by se 188 ukončila kde, v Limuzské? Úvalské? Kde by se otáčela a kde by parkovala před další jízdou?
Jinak souhlasím, pokud tam má být tramvaj tak ať tam ty autobusy fakt nejezdí, ale zatím to vypadá že se tak nestane..
Já nevím, vy tu vymýšlíte něco o tramvaji o ulici vedle. Pokud není 188 potřeba pro Pocernickou tak může končit v klidu na Skalce. Ten zbytek se odveze tramvají v Cernokostelecke (ve vašem prikladu)
jenže v mém případě je autobus spojující Počernickou a Černokosteleckou (aktuálně rovnou 3 linky) a ve vašem případě by byla zřejmě jen jedna a to 177, jelikož 195 se má rušit. A nevím proč stále všichni utíkají od tématu – já nemám problém s tramvají POKUD se opravdu zruší autobusové linky které po Počernické jezdí a o tom se dost mlží
Linka 188 bude z Limuzské pokračovat po trase 195 na Sídliště Letňany.
Linka 133 bude že Sídliště Malešice pokračovat po trase 195 do zastavky Jesenická.
Linka 195 a 199 bude zrušena.
Podélně po Počernické bude jezdit pouze 15, 21 a 133 (která zajišťuje jiné spojení, než travmaje).
Na Sídlišti Malešice nebude končit žádná autobusová linka.
Je to tak pochopitelné už?
Ale prdlajs. Linka 199 funguje jako posila linky 188 v úseku, kde by linka 188 byla zbytečně přetěžována. I proto je linka 188 nyní ve standardních autobusech a linka 199 v kloubech. A neuč orla létat, protože linky 133, 188 a 199 využívám přímo na Počernické k cestě do práce.
O čem to proboha plácáte? Malešice jsou velké sídliště, jedna tramvajová trať na Černokostelecké to nepokryje.
Názory lidí? V Poděbradech se SŽ chystá udělat tříkolejnou železniční trať a lidi mají takový názor, že ji kvůli zrušeným přejezdům nechtějí. Názory obyčejných lidí vedou akorát k zamrznutí.
Kdyby doopravdy nahradila tramvaj autobusovou dopravu tak je to ok, ale 133 a 188 bude v celé délce Počernické jezdit stále, maximálně se zruší 199 ale jednu autobusovou linku nahradit dvěma tramvajovýma není zase taková výhra
jste první kdo to říká tak že je to hotová věc 🙂 a nikdo nedokáže říct, kde teda ta 188 bude stát před další jízdou, na to každý mlčí nebo uhejbá k jiným tématům
Jako normálně 133 a 199 končí na jedné ze zastávek Sídliště Malešice. Čili i pokud by se nějak nepředělávalo linkové vedení, 188 by tam mohla končit taky a otočit se.
Tak jste se měl na linkové vedení autobusů informovat u ROPIDu, pokud zde teda není někdo přítomen. Myslíte si, že zdejší diskutéři vědí o všech plánech organizátora nebo DPP?
Ze zadávací dokumentace: „3.4 Povrchy Na Vinohradské, v kolejovém trojúhelníku jsou žlábkové kolejnice NT1, v navazujících úsecích Vinohradské a v Počernické až před křižovatku s Limuzskou pak širokopatní kolejnice 49E1, ve zbývající části Počernické a ve smyčce žlábkové kolejnice NT1. V rozsahu širokopatních kolejnic je povrch tramvajové trati vegetační (se „solným proužkem“ z velké žulové dlažby) vyjma přejezdů a prostoru sdružených tram+bus zastávek (včetně nájezdů), kde je povrch asfaltový. … V kolejovém trojúhelníku v rozsahu žlábkových kolejnic je povrch dlážděný, vyjma úseků pojížděných nekolejovou dopravou, kde je asfaltový. Zbylé úseky na Vinohradské jsou s otevřeným svrškem.“ Pojížděný svršek v okolí… Číst vice »
Ta „optimalizace“ 188, 199 a 195 se mohla udělat už dávno. Plán byl takový, že 188 se spojí se 195 a o to častěji bude na Počernické jezdit 199. K tomu se ale ještě nido neodvážil, takže to nastane až s tramvají.
Mimochodem jako bonus, tam kde jezdí 155, budou nově moct jezdit i noční linky, pokud se do Malešic dostane noční tramvaj (problém by mohl být zase hlučný limit).
ano, ale byl čas kdy se rozhodlo že se tramvajový pás vynechá kvůli zlevnění celého projektu (bez zavlažovacího systému to nemá smysl a to není levná záležitost), načež se zvedla velká vlna protestu. Zřejmě na ten popud se projekt opět předělal
Souhlas a díky za připomenutí.
Jeden kreativní a pracovitý člověk a uměl udělat zásobníku užitečných věcí na dlouho dopředu.
Tím neříkám, že všechno vymyslel, ale posunout věci od úvah a žvanění do přípravného stádia je poměrně nesnadné.
jo no, ten přivaděč z kárasu do vodojemů na orionce (floře) bych pod tou tratí nenechával, to by mohlo způsobit celkem probém. nehledě na to, že ten přivaděč je původní…
Přijde mi zvláštní to uchycení trolejí na lampy podél ulice, nebude to kolidovat s velkým množstvím stromů které kvůli tomu půjdou k zemi? Když už jsem u těch stromů, je velká škoda, že se nenašlo řešení při kterém by vznikla další alej podél trati, ulice by se pěkně zazelenila.
Nejlepší by samozřejmě byly stožáry s výložníky uprostřed mezi kolejemi.
Jenže projektant obvykle přijde k lizu až jako poslední, když už se na návrhu vyřádili politici, architekti, projektanti pozemní komunikace a sítí.
Ideál je soutěž urbanistických / architektonických řešení, kdy politici jen vyberou jedno a víc do toho nekecají. Takže se s trolejí počítá od samotného začátku. Až potom k tomu pouštět další architekty a projektanty.
Tenhle postup je fajn, teda až na to, že trvá dlouho a je drahý. Takže se používá spíš v centru (viz Sherwood) a na sídlištích se na to zvysoka…
Jestli mají pravdu předřečnici nahoře a přímo pod tratí je vodovod, tak sloupy mezi koleje znamenají položit nový vodovod a starý vykopat ven. Jinak ani za zlaté prase.
Geralt
3 měsíců
Nenazval bych to boomem, spíš doháněním toho co se dlouhá léta zanedbávalo.
Jj, z toho co se v tomto století postavilo, jsou nově navržené trati Podbaba a kousek z Holyně do Slivence. Vše ostatní už mělo být v provozu dávno, spolu se stavbou sídlišť.
tak pár lidí z malešic znám a většině je to naprosto jedno, jenom jeden si myslí, že mu tramvaj asi odveze tu jeho bídnou duši. za mě kdyby tam zajíždela i nějaká nočka, tak bych se nezlobil, usnadnilo by to evakuaci z mejdanů…
vodovod je drobná technikálie, přeloží se pod silnici a čau. trubka nemluví, nestěžuje si, že ji přesunou o 4 metry vedle. a nová trubka znamená při troše štěstí 100 let klid.
On to ale není uliční vodovod, ale vodovodní přivaděč (průměr si nepamatuji), který je přímo pod tím travnatým pásem a opravdu to byla příčina blokování výstavby.
Přeložit se zamozřejmé dá, ale majitel musí souhlasit a chtít.
Stavět ve městě velikosti Prahy plus mínus 2 km tramvaje za rok ,je takové nějaké normální tempo, jak by mělo být. Boom by byl, kdyby se nějak dost PODSTATNĚ zrychlilo. Třeba aby se dohnalo to zpoždění za roky zanedbávání rozvoje. Ale já jsem vděčný i za současné tempo. Jen to slovo boom mi taky zní hloupě.
Trať na Barrandov taky zbytečná, autobusy to zvládly. Stejně tak Trať do Modřan. Co na tom, že tramvaj je rychlejší, pohodlnější, zajišťuje více spojení a je jednodušší je provozovat. Ne, my nechceme nic nového, nikdy.
Obecně souhlas, ale nemyslím si, že provozovat tramvaje je jednodušší, než provozovat autobus. K tramvaji potřebuju vlastní dopravní cestu (a podle zákona o drahách), energetiku, složitější vozidla, řidiče – drážního vozidla.
Ja bych zustal u toho, ze tramvaj je kapacitnejsi, muze byt i rychlejsi, vyrazne drazsi investicne a levnejsi provozne. Proste tam kde musi jezdit kloubaky a v kratkem intervalu by se hodila tramvaj. Kde to nejde (treba stoupani, sirka ulice…) trolejbus.
Je to jednodušší z hlediska toho, že místo 9 autobusů na 199 bude o 6 víc tramvají na 15 a 21. Tedy snížení personální zátěže, navíc řidiči tramvají pořád jsou. Řidiči autobusů ne.
Přidejte k tomu snížení zátěže na Želivského díky novým přímým spojením a je to docela jednoznačné.
hlavně reálně krom 199 stejně nemohou žádnou linku zrušit.. 133, 155, 188, 177 a 195 tam prostě stejně budou muset furt projíždět, těžko ty linky povedou jinudy..
Ale vždyť nikdo se nesnaží zklidňovat. Naopak se posílí spojení že sidliste do centra. A znova. 15 a 21 nahradí v úseku Zelivskeho-S. Malešice linky 199 a 188.
Tedy 2 linky a 2 linky.
to je právě ten problém, už tak dost hlučná Počernická by zklidnit potřebovala. A prosím, kde bude teda 188 končit? Respektive kde budou autobusy této linky odstaveny před další jízdou?
Díky, po několika oklikách a jiných odpovědích jsem se konečně dobrali k výsledku 🙂 Máte pravdu že je to hlavní tepna Malešic, i tak ale není třeba ji co nejvíce zahušťovat. Samozřejmě díky tomu že jsme se dobrali k tomu, že na ní nakonec bude jezdit jen jedna autobusová linka a dvě tramvajové už to dává smysl 🙂
Tady to není o emisích, ale o kapacitě a hlavně možnosti přímého spojení dál do města. Jako u Barrandova, kde světe div se nevystoupí celá tramvaj na Smíchově do metra (jako když tam jezdily busy), naopak většina jede dál.
V olšinách je až po křižovatku s Dobročovickou v pohodě, ale poslední část je výrazně zúžená. Bez demolice RD by tam TT neprošla. Na Úvalskou se TT horkotěžko vejde (za předpokladu redukce na 1+1, což je nicméně diskutabilní). A poloměr do Úvalské by sotva u vnitřní koleje splnil požadavek na 20 m. Zbývala by možnost vést TT směrem k Pelyňkové a stočit ji podél Michelangelovy, nicméně by 1) muselo dojít k demolici garáží 2) TT by byla v kolizi s plánovanou MÚK MO 3) podél Michelangelovy a Tesca to vlastní developer a ochota tam postavit TT bude nulová. Jako fantaskní… Číst vice »
Pro Malešický park určitě ano, pro ostatní těžko říci. Kdo by na tu trať chodil? To vede v podstatě prázdným územím (s výjimkou samotného bývalého nádraží).
Skrz nákladové nádraží ano, ale jestli i pokračovat po bývalých kolejích…
Když se podíváme na linky 188 + 199, tak poptávka jednoznačně je.
Druhá věc je interval – po Černokostelecké jezdí na Želivského jen 16. Pak se ještě dá dostat 19 (7) na Strašnickou, ale to je už celkem zajížďka.
Přidaná hodnota pak je v tom, že dneska z Malešic nejezdí nic přímo dál do centra (jen 133 na Florenc). Oproti tomu navrhované linky (15 a 21) umožní dojet bez přestupu na spoustu míst ve středu města.
Vítejte u zastaralého konceptu organizace dopravy, kdy si kdekdo myslí, že po Praze se jezdí od okraje k centru 😀 To je už dávno překonaný model. Pro turisty dobrý, ale jinak nepoužitelný.
Od toho jsou autobusy. Jasně, bylo by fajn mít všechno obsloužené tramvajemi, jenže na to prostě nejsou peníze, vybudovat dalších 150km kolejových tratí.
199 beru, ale kde teda chcete 188 ukončit? S tím souvisí že by se muselo vybudovat parkoviště kde by autobusy čekaly než vyjedou. Navíc třeba přes Sídliště Malešice jezdí ještě 155, 177 a 195, když připočtu 133 a nejspíš 188 (ta se uplně zrušit nemůže, maximálně se tam ukončí) tak to je 5 autobusových linek + 2 navrhované tramvajové linky, ruku na srdce – tohle všechno by jste chtěl mít pod okny?
Je to kousek, pět minut pěšky. Bydlel jsem na souběžné tramvaji na Černokostelecké a často jsme chodili na autobus k Lidlu na Počernickou. Bohužel pěší chůze je v Praze opovrhovaná. Kdyby lidi uměli chodit, hrstku co objektivně chodit nemůže v pohodě odveze autobus.
A Kobylisy Bohnice? Jj na to ani Šurovský s hřibem satanem nemá 🍿
Zajímavý
Myslel jsem že nejdřív bude trať z Malovanky na Strahov a pak až teprve tramvajová trať do malešic. Asi se to v těch Malešicích nějak rychlejc hnulo.
Docela by mě zajímalo, co se ve vedení (faktickém né oficiálním) Prahy změnilo, že povolil ten antiželezniční šprajc. Desítky let (od 70. let) se v Praze bojkotovaly veškeré železniční počiny (jakžtakž se dařilo prosadit jen metru) a najednou se protrhla hráz: metro D se konečně rozběhlo, železniční S linky, tramvaje a dokonce i návrat trolejbusů. Já nestačím zírat.
A málem bych zapoměl na trať na letiště/Kladna. Ta se také desítky let bojkotovala.
Hodně přijde na to, jaké berete období. V minulém století probíhala několik desetiletí reforma železničního uzlu, ze které byla realizovaná část, hlavně depo a Praha ONJ ve Vršovicích, ale spadá sem tuším i ta trať v Holešovicích s bývalým Rámusákem a spartakiádním nádražím na Céčku. Pak došlo k zásadní megastavbě Nové spojení 2004-2009. Celkem velkou reformu si prožil i Hlavák. Část Vršovic pak byla zrušená a osobní strašnická trať také, aby byla přes Vršovice natažená defakto nová trať s novými nádražími Zahraďák a Eden. Takže ono ne že by se v Praze na železnici nic nedělo. Jen to bylo jaksi… Číst vice »
Tramvaje, metro a železnice se v Praze chápe tradičně velmi odděleně. Bohužel, bral bych větší integraci a vís společných nádraží, i s bližšími vztahy než Hlavák/Céčko. Podle mě by první nástupiště Hlaváku mohlo být klidně tramvajové atd.
Za komančů dostalo metro velmi rozumně zelenou (po moskevském vzoru a byly k tomu i vedlejší důvody), ale bohužel příliš na úkor tramvajové sítě (opět po moskevském vzoru), a trvalo dlouho, než se vedení Prahy v tomto směru vzpamatovalo – i když další likvidaci sítě byla zastavena již dávno.
Tak toto je boom bez preháňania a môzme vam ho v BA zavidieť. A to aj po prepočte vzhľadom na počet obyvateľov či rozlohu hl.m.
Čtyři souběžné tramvajové tratě na pásu 1.6km širokém mi přijde už jako docela dost. Taky moc nerozumím proč je na konci nějak nespojit, a jak se množství linek co po nich bude jezdit, dostane do centra. Možná by bylo rozumnější třeba místo toho vybudovat důstojnou cestu Malešickým lesem. Protože některá místa obsluhovaná touto tratí jsou už hodně blízko na Spojovací, ale bezdomoveckým ležením se v noci nechodí nejlíp.
To je snad jedno jak jsou daleko od sebe, zásadní je jestli je poptávka. Autobusových linek tam jezdí hodně. Třeba Vinohradská a Korunní jsou od sebe jen nějakých 200 m a tramvaje uživí.
Ty trate navazuji na jiny smer, jedna na nam. Miru a druha puvodne na Vacl. nam.
V Karline take byvali dve, Sokolovska a Krizikova…
Jen trat Korunni je mnohem dal dochazkove ze severni casti zastavby Vinohradske, ty trate tam davaji smysl.
V karline je to asi jedno, tam dve nemuseji byt.
Do centra? Bylo by velmi přirozené prodloužit tam např. Třináctku, která má teď méně cestujících než jiné linky. Ale s novým Václavákem to stejně bude jinak (nově Jednadvacítka přes Vinohrady, zatímco Třináctka od Muzea naopak pryč přes Václavák na Malovanku.).
Ach jo. Pražákům to přeju, ale je mi smutno z toho, že tady – v Liberci – se o nových tramvajových tratí pořád jen mluví a zadávají se další studie o tom, jestli je lepší postavit tunel a zbourat sto domů nebo postavit trať tam, kde jsou k tomu mnohem lepší podmínky… No comment
A co to protáhnout az do ulice „Podle trati“ a konečně otevřít i železniční zastávku Malešice?
To spíš až bude dokončený MO.
Spíš až bude přesmyk a plně funkční systém S linek. Takže 2100, že správo?
Vadná ideologie Ažbudeokruhismu s tím nesouvisí.
To nemá smysl, protože zastávka pro osobní vlaky se má naopak přesunout k Černokostelecké a Depu Hostivař, kde už tramvaj jezdí.
Smysl by to melo, kdyby byla protazena az k technoplynu a dal treba do Bechovic.
Tedy, vůbec nic proti trati jako takové, jenom – nebudou zas nějaké volby? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že primárním důvodem vzniku trati je politická potřeba „prezentovat výsledky“ a tady, díky tomu, že „příprava na TT“ je tam vlastně už od vzniku té ulice, to vypadá nejjednodušeji a proto vznikne zrovna tahle trať.
Což mi jako nejlepší důvod vzniku nepřijde a taky to podle toho bude vypadat, bohužel.
Protoze tramvaje se stavi zpusobem “za pul roku budou volby, tak pojdme neco postavit treba do Malesic”, ze?
No právěže staví, viz nejdřív velká sláva Holyně šturc, aby se rychle bylo čím chlubit, až později Slivenec smyčka (další sláva se hodí, že?). To samý Libuš šturc „koukejtejaksmedobrý“, smyčka je „složitá“, takže bude až bůhvíkdy.
A mezitím spadnul Libeňák, ale pšššt, o tom se nemluví a stejně za to můžou ti předtím …
To se mělo s Libuší čekat dalších pět let, než se podaří popotáhnout to na Nové Dvory v kontextu metra D?
S takovým přístupem se pak nemůžete divit, že mnoho věci dnes vypadá tak jak vypadá, protože se pořád čeká na něco lepšího, co bude „již brzy“.
Co je to za přístup „to se mělo čekat…“? Proč? A na co? Na Godota?
Co takhle třeba už konečně začít fungovat efektivně? Kdyby soukromý firmy fungovaly stejně „efektivně“ jako veřejná správa, tak už dávno zkrachovaly.
A nejsmutnější je, pokud veřejnost tu neefektivitu bere jako standard a ještě má tendenci ji omlouvat. Ještěže nám tu zbyla fůra věcí po předcích, kdyby tenkrát fungovali jako my dnes, tak půlku tratí nemáme (resp. nemáme žádné, protože ten zbytek by soudruzi zrušili).
Jenze tahle trat tu nezbyla po predcich, diky predkum tam je jen prostor na koleje. Po desitkach let diskusi se za minuleho vedeni mesta rozhodlo, ze se pripravy rozjedou. Stejne jako Dedina, Libus, Pankrac, Holyne/Slivenec. Ano, jsou to jednodussi veci, proto jsou behem nekolika let hotove. Ale rozhodne netrva priprava pres prazdniny, jak naznacujete. A zaroven se resi velky veci, ktery trvaji extremne dlouho. Ale konecne se resi. Dvorecky most, Jeremenkova, Kobylisy, Suchdol, metro D. Muzem kritizovat predchozi a soucasne vedeni mesta za kdeco, ale tedy rozhodne ne za to, ze by byli nejak extremne neefektivni v planovani novych trat… Číst vice »
Zkuste si někdy zajít na stavební úřad. Můj brácha čekal 10 let na stavební povolení přestavět barák na vesnici. S volbami ani politikou to nemá co dělat, prostě úřední procesy se tu vlečou a že jich pro stavby je potřeba hodně, zejména ty liniové.
Ale to je přesně to, o čem mluvím. Všechno příšerně trvá a nikdo to neřeší. Tohle by se mělo řešit ze všeho nejdřív.
A s politikou to souvisí zcela, ti kdo nastavují pravidla jsou právě politici a oni jediní je nastavovat mohou.
Ne že byste neměl v dílčích věcech pravdu, ale ptám se: je to nejaký problém, že budou volby? Vadí to něčemu? Šla by výstavba TT rychleji, kdyby žádné volby nebyly?
To se trošku nechápeme. Jak už jsem psal, proti trati jako takové nemám nic. A ano, vlastně to vadí, že budou volby, protože díky tomu vzniká to, co je relativně snadné, ne to, co je potřebné. Je snad tahle trať naprosto nezbytnou prioritou? Nemyslím si, jsou mnohem potřebnější věci, jenže ty jsou „složité“ a trvají, na nich se špatně ukazuje, jak politici „makaj“ a tudíž si zaslouží znovuzvolení. Ba co hůř, prostý občan by nedejbože mohl klást nepříjemné otázky, proč to trvá a co politici dělají, aby to netrvalo.
Ak by to aj tak bolo (ja to netvrdím), aspoň sa vďaka voľbám vytvorí niečo uzitočné.
Nějaké volby jsou pořád. Takže se podle vás vše staví jen kvůli volbám? Mimochodem, v Praze krajské volby nejsou, senátních je pár obvodů a spojovat to s celostátními volbami za víc než rok je podivné, ne? Komunálky budou za více než dva roky.
Opravdu si myslíte, že ten stařičký primátor za ODS potřebuje někomu preentovat výsledky v tramvajové síti?
Kdyby se raději postavily koleje čehokoliv z Veleslavína až na letiště. Jde o pár km. Je to již celoevropská ostuda. Na druhou stranou tam nové a pekelně drahé trolejbusy jezdí téměř prázdné. Hodnotím to z pozice cestovatele, který je na letišti několikrát do měsíce.
No pokud by ty trolejbusy jak píšete opravdu jezdily prázdné, tak proč tam stavět kolejovou dopravu? Aby se vzduch raději vozil po kolejích? 🙂
Celoevropská ostuda? Kde? Jezdím po Evropě hodně a nikdo mě na žádnou ostudu neupozornil.
Proč stavět koleje když jedí trojebusy prázdné?
Já teda ještě prázdný neviděl. Přemýšlím také v čem je jaké kolejové vozidlo levnější než „pekelně drahý trolejbus“. Stojí méně než polovinu ceny nové tramvaje a zlomek ceny elektrické jedntoky. O infrastrukruře nemluvě.
Jinak nic proti kolejové dopravě, ale argumenty jsou úplně mimo.
Žádná celoevropská ostuda to není, trolejbusy to narozdíl od autobusů zvládají – proto se zdá, že jsou oproti pekelně přecpaným autobusům „téměř prázdné“. Ale vlak bude samozřejmě lepší.
Nevie niekto kedy sa začne súťažiť trať na Strahov?
Ještě probíhá povolovací proces
Trať do Malešic měla být už dávno. A je třeba poděkovat Adamu Scheinherrovi, že se už, díky bohu, hledá zhotovitel.
Vodovod je již přeložen a nebo bude překlad součástí stavby?
On to není žádný drobeček.
Jo. Ale ten metr v průměru jako pod Magistrálou to nebude.
jaké tram linky tam budou jezdit, ví se to?
15 a 21
Doplním, že z linky 21 by se měla po dokončení trati na Václaváku stát plnohodnotná linka (tedy soupravy celodenně a celotýdenně) a vést v trase Radlická – Anděl – Újezd – Václavské nám.– Muzeum – Olšanské hřbitovy, později by tedy měla jet až do Malešic.
Toliko k plánům ropidu nechat 13 na Olšanské hřbitovy (po zavedení 19), že se na ní čeká prodloužení trati na Malešice.
Ale asi se tou dobou nevědělo, že půjde Václavák tak rychle, a to je dobře.
A co Letňany, 20000 obyvatel, na metro leda budem, stále budovaný nový baráky, časem zastavěná avie,,,
Připravuje se TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice a elektrifikace linek 201 a 136
K realizaci TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice nejspíš nedojde, neb už ve vedení Prahy není Adam Scheinherr, který by jí mohl protlačit. Normální developer, který bude v místech bývalé letňanské Avie stavět bytové domy, si zařídí prodloužení metra C z Letňan. Bude to tak pro všechny výrazně lepší řešení, než zcela zbytečná záchrana umírající tratě na Sídliště Ďáblice v podobě jejího prodloužení do Čakovic.
Akorát že vůbec. C se v Letňanech nikam prodlužovat nebude, naopak se přivede nová linka z Žižkova a Vysočan, ta ale do Avie také nepovede. Více o posledních koncepcích v Letňanech zde: https://youtu.be/jIP4-jOq7_I?si=-APOpLXHbMAunA8E
Tak to určitě :-). Prodlužovat se bude, ale metro, byť se zatím do toho nikomu moc nechce.
Nikomu se do toho nechce. Právě. Metro do Čakovic reálně v nejbližších 20 letech určitě na pořadu dne není. V Čakovicích by možná mohli trochu zabojovat, aby se spíš hnulo s tou tratí, co tam je.
Metro v Čakovicích nebude nikdy, v Čakovicích bude pořádná železnice. Metro nikdy neopustí Letňany
V Čakovicích bude pořádná železnice až někdy v roce 2035 dle dnešních předpokladů (tj. modernizace, zdvoukolejnění a elektrizace trati odbočka Skály – Neratovice (- Všetaty, tam už bez druhé koleje), reálně ale tak v roce 2040 nejdříve, protože jsou před tím mnohé akce s mnohem vyšší prioritou.
Můžete se podívat na tu přednášku vy rozumbrado? Uvidíte tam plány města, ty jsou trochu jiné než plány ve vaší hlavě a řekl bych, že ač jsou daleko realizaci, tak je to furt o světelné roky blíž než ty vaše plány.
Uklidni se, developeři mají trochu jiné zájmy, než mají tramvajoví šotouši.
A ještě dodám, že tohle je typická Scheinherrovina. Adama Scheinherra mám jinak v oblibě, pro dopravu v Praze (nejen hromadnou) toho udělal hodně pozitivního, ale také musím nezavírat oči nad tím, kde šlápl totálně mimo. Občas se mu to povedlo, nikdo není neomylný, bohužel.
Ta TT má i smysl v propojení obchodních areálů v Letňanech s Ďáblicemi. Teď je to MHD na dvě přesedání a 40 minut jízdy, takže všichni jezdí auty.
Do těchto areálů se vždy na velké nákupy bude vždy jezdit autem a ne hromadnou dopravou. Takže nevím, kam na takové hloupé argumenty chodíte. Asi moc na nákupy nechodíte :-).
Na velké ano, ale často tam jedu pro něco menšího a pak bych auto brát nemusel.
Bude to dost z ruky a NC bude muset upravit vstup z té strany, se kterým se očividně nepočítalo.
Ta trať bude proti autobusu docela zajížďka, jak z Čakovic tak z Letňan, ale pokud to tam zastaví, jak plánují, tak by to autobusy těžko pobraly.
AFAIK by ta trať měla vést podél Veselská a otamtuc se do centra normálně dá dostat, je tam spodní vstup.
Co si pamatuji (a koukám na mapu), tak se dá dostat do parkoviště XXXLutzu, ale z jedné strany je to jen pro auta a z druhé strany dost úzký chodník, který člověka dovede k asi nejhnusnější části toho nákupního centra, kde snad ani vevnitř nejsou chodníky skrz parkoviště.
Nebo přes asi šest přechodů po úzkém chodníku kolem těch malých obchodů s pořádnou zacházkou.
Nebo to teda celé obejít ze směru od Fryčovické.
Kolem těch obchodů je to celkem v pohodě. Tři přechody jsou jedny semafory, dva jsou jen nějaké zásobovací vjezdy, jen dva jsou přes příjezd k OC bez semaforů. A ta „pořádná zacházka“ je asi 60 metrů. Ideální to není, ale stále mnohem lepší než co je teď. A když byste chtěl do Decathlonu nebo Baumaxu, tak je to úplně ložené.
Ony si to ty obchodňáky nějak vylepší i za vlastní, pokud tam lidi začnou jezdit MHD.
Bude, už jen protože Praha plánuje v dlouhodobém horizontu tramvaj i podél Tupolevovy a do nové zástavby na letišti, nebo až na Kolbenovu. Plus je to řešení obsluhy Sídliště Roudnická a v neposlední řadě tam po zrušení kina Ládví bude nejbližší kino pro Ďáblice (mimo jiné)
Tak to jsou dlouhodobé plány, které jsou ale spíš velkými bludy. Jako pro zasmání dobré, ale to je asi tak vše :-).
Me teda spíš přijde k smíchu představa, že protahnou céčko, ale co už.
To není k smíchu, to už se plánovalo, ale zase to usnulo, viz zde: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cakovice-metro-c-praha-studie-miliardy.A180702_412367_praha-zpravy_nuc
Na tramvaj si dělal studií sám podnik a je v plánech města.
Na metro si udělala roky zpátky MČ studii naprosto nevyžádanou, kterou Praha sice zaregistrovala, ale okamžitě ji hodila do koše do takové míry, že na prodloužení metra C není ani územní rezerva v metropolitnim plánu. Jak říkám. K smíchu.
Tak se směj a vezmi si k tomu i Kolegu Mata, ať jste kompletní dvojka. Jenže jako poslední se bude smát developer a já s ním. Nebude to hned, ale časem to tak bude.
Za mě velká škoda, že se vyprojektovala výstavba nové smyčky Malešice místo dopravně výhodnějšího napojení té nové TT Malešicemi dále podél ulice Dřevčické na stávajcí TT v Černokostelecké ul., a to ve směru do upraveného obratiště Nové Strašnice i k terminálu depo Hostivař – https://mapy.cz/s/jesekufoda, protože tím by ta nová TT Malešicemi byla možností objízdné trasy v případě plánovaných i mimořádných uzavírek stávající TT po Černokostelecké a Vinohradské mezi ul. Dřevčickou – Starostrašnickou – Počernickou
To není marný nápad. 🙂
To propojení by se hodilo, ale smyčku potřebujete tak jako tak kvůli odstavům.
Obracení až na Černokostelecké by zbytečně prodloužilo interval nebo zvýšilo počet souprav v oběhu.
Je třeba také myslet na to, že se celá oblast mezi Dřevčickou a Podle trati bude radikálně rozkopávat při výstavbě MO v tomto úseku. Asi by bylo zbytečné tam provádět jakékoliv investice, když to tam bude vypadat za 10 let úplně jinak.
Nedávno Hřib mektal o tom že na dokončení městského okruhu a pod nemá město peníze takže za 10 let to tam bude vypadat stejně
Přesně tak. Ale pro ODS bude nesmyslný MO slib pro voliče na dalších 50 let.
Leda by DPP bylo odvážné a nasekalo tam „provizorní“ trať z nějakých zbytných BKV panelů. :o)
Až to bude mít stavebko, Hřib bude zase někde zpátky ve špitále nebo dostane trafiku na ministerstvu a o dopravě v Praze rozhodně nebude rozhodovat. SP bude v přespříštím volebním období.
Zpátky ve špitále? Je sice vystudovaný doktor, ale jako lékař víceméně nikdy nepracoval, po studiích pokud vím působil v nějaké IT firmě. Akorát za COVIDu šel do nemocnice krátce pomáhat. Hádám úroveň zbytku Vašeho příspěvku bude stejná jako tahle blbost…
6 zastávek na 2.2km? Nebudou nějak moc blízko u sebe?
taky moc nechápu, aktuálně jsou 4 autobusové a neřekl bych že by někde nějaká vyloženě chyběla
Pět… Sídliště Malešice je 2x.
Oproti současným čtyřem zastávkám bych tipoval navíc nástupiště přímo u smyčky. A taky novou zastávku u Hagiboru, kde aktuálně vzniká nová zástavba.
Z pohledu cestujícího, který bude přestupovat na Želivského na metro, to bude opravdu zpomalení. Navíc ještě jedna zastávka Vinohradské hřbitovy, kterou autobus dnes nemá, takže některým cestujícím přibudou zastávky dokonce 3. Podle mne neměla přibýt Tuchorazská. A ani Hagibor, protože většina lidí stejně půjde „za roh“ na Vinohrahradské hřbitovy, kde toho pojede výrazně více.
Takhle to vypadá, že připomínky místních nebyly moc dobře zohleděny. Taky se asi uberou parkovací místa, namísto jízdního pruhu?
No, ale zase třeba bude vstup do metra hned na zastávce tramvaje. To mi ušetří času taky dost. Něco za něco.
Copak u konečné autobusů na Želivského není přímý vstup do vestibulu metra? Je to úplně stejná situace jako u tramvajové zastávky.
No, buď musíte počkat v autobuse až za roh na druhou zastavku Želivského, nebo musíte přejít přes ulici na zastávku tramvaje, nebo musíte vylézt nahoru po schodech k nejbližšímu vstupu.
Jako, takový problém to samozřejmě není, ale je to podobný problém, jako zastávka či dvě navíc na Počernické.
Tramvaje se primárně nebudují kvůli rychlosti, ale kvůli kapacitě a ekologii.
O tramvaji na Počernické se mluvilo už když jsem tam chodil v 80. letech na základku.
Tak hlavně to sídliště bylo celé stavěné už s předpokladem, že tam pojede tramvaj. Proto je Počernická už od začátku s širokým travnatým pruhem uprostřed.
Nějak utichlo schvalená trasa tramvají Kobyliské vozovna – Líbeznice !!! Projekt byl už před lety schválen a respektován .
Podle mě je to kravina, která všem jen cestu zkomplikuje a prodlouží. V docházkové vzdálenosti kromě Chaber nic dalšího tak velkého není, co by tramvaj vyžadovalo, a i ty Chabry jsou poněkud stranou. Jediný přínos, tlačený na sílu, bude podíl elektrické trakce v příměstě.
A kapacita současných autobusů tam snad stačí? Zeptejte se místních, jak jejich děti zvládají/zvládaly dojíždění na gympl do Prahy (nebo něco jiného). Nebývalo výjimkou, že řidič odmítal další cestující. Řidiči nejsou a nějak kapacitu zvednout musíte.
Což jde řešit zvýšením kapacity autobusů… 18m zvýší kapacitu výrazně.
A když bude autobus na baterky nebo s drátama, tak se i ta uhlíková stopa sníží.
Přínos je akorát kapacitní, jinak o jeden přestup na víc a tím pádem delší čas na dopravu.
Jenže ty současné autobusy tam budou jezdit nadále a nacpané budou furt. Jen to obecenstvo nedovezou k metru, ale vyklopí je v pustině u dálniční křižovatky, kde přestoupí na tramvaj.
A není to náhodou tak, že místo 30 minut busem se pojede 10 minut busem a pak 10 minut tramvají? Sice s přestupem, ale rychleji, protože tramvaj se nezasekne v zácpě?
A těch 10 minut do počtu si počkáte na tramvaj, pokud pojede. Žádná spešl linka z Kobylis tam nebude, pojede tam 27 z Modřan a 10 z Řep. Tam je cestou mnoho příležitostí k zaseknutí. V návaznosti na příměstský bus, který už nejede tak často, z toho bude spousta mrzutostí.
Vím, že tramvaj je o trochu užší než autobus, ale kdyby tam tyto problémy byly, udělal by se vyhrazený pruh hned a nemlžilo se tramvají.
Řidiči autobusů nejsou, řešení postavit tramvaj.
Zatím nemá ani územní rozhodnutí, územní řízení stále běží.
Neutichlo, jenom to možná nesledujete. Příprava běží na plné obrátky a už je zažádáno o ÚR.
Celkem by mě zajímala mapa/seznam takových nevyužitých „sídlištních koridorů“ pro tramvaje. Při letmém pohledu na letecké snímky jich není zrovna málo…
Třeba v severní části Novodvorské mi připadá, že si to o to přímo říká.
Tahle část Prahy je dobře čtyřicet let dopravně zabitá. Všechno se tahá busem, protože „až bude metro“…
Mám za to, že při návrhu sídliště se s tramvají počítalo. Dodnes jsou uprostřed zeleného pásu této části Novodvorské instalovány sloupy veřejného osvětlení, které umožňovaly instalaci trakčního vedení.
Plně souhlasím, že tam by si to tam tramvaj zasloužilo v celé délce tj. až po Jílovskou. Nicméně jako místní zatím ostražitě sleduji přípravy na stavbu úseku TT Libuš – Nové Dvory, slibováno bylo zahájení stavby v roce 2025 (délka trvání stavby 20 měsíců) a nemohu říci, že bych jakékoliv videtelné přípravy zaznamenal.
Z šotoagenturní sítě se mi doneslo, že výstavba TT Libuš – Nové Dvory vyžaduje přeložku kanalizace (vodovodu?) v ceně vyšších stovek mil. Kč. Takže není divu, že se do přípravy nikdo moc nehrne…
To se mi moc nezdá. ono se asi bude muset sahat do přivaděčů od Želivky až se bude stavět stanice metra Libuš, ale v trase tramvaje nic podstatného myslím není. Tedy až na ten podchod přímo na Libuši, co nad ním dnes tramvaje obracejí, ten se bude v souvislosti s metrem bourat a nahrazovat novým, lepším.
No, nedalo mi to a podíval jsem se do mapy technické infrastruktury či jak se to jmenuje. A pod Novodvorskou skutečně nějaký vodovod vede. Jestli se jedná o přivaděč ze Želivky, to ale netuším.
Já jsem se dočetl, že trať na Nové Dvory by měla být zprovozněna v podobné době jako metro D. A tak vzhledem k tomu, že se bohužel výstavba metra zadrhla, nemůžeme výstavbu tramvajové trati očekávat v nejbližší době
Vyplatí se stavět novou trať když v souběhu povede metro? Lokalitu neznám, jen se ptám.
V souběhu s Počernickou žádné metro nevede a nepovede. Nejblíže je úsek metra A mezi Želivského a Strašnickou a dále u konečné metra v UD Hostivař. Jak ke stanici metra Strašnická, tak ke stanici UD Hostivař je to pro obyvatele Malešic většinou dál než jeden kilometr.
Pochopitelně metro D podél Novodvorské….
Ano.
Oblast budoucí stanice metra Nové dvory se bude významně rozvíjet a vznikne zde nové „lokální centrum,“ kde bude velká koncentrace veřejné vybavenosti a služeb, zároveň zde bude významný přestupní uzel. V současné době by zde tato trať moc smysl nedávala. Vzhledem k tomu, že zde má jednou vzniknout cca 2000 nových bytů a 5000 pracovních míst, má se sem tramvaj protáhnout, aby sem existovalo přímé spojení. V současnosti by to skutečně bylo zbytečné, ale až v této oblasti vznikne nová čtvrť, trať bude mít smysl
To je totální nesmysl, protože další prodloužení TT z konečné Libuš k Novým dvorů, (resp, stávající BUS zastvce Tempo, prootže v daném prostoru bude TT ukončena jednokojeným jednosměrně pojížděným tzv. blokovým obratištěm je plánováno až s po dokončení výstavby =M=D tamtéž, protože při ní by ten úsek TT musel být rozkopán právě kvůli stanicím =M=D Nové dvory a Libuš!
Přesně tak… těch koridorů a logických propojek je v Praze veliké množství.
Nedávno jsem např. hloubal, že by bylo výhodné spojit TT z Ládví přes Vysočanskou ulici až do TT u zastávky Vysočanská.
Tam by bylo zajímavé jít ještě dál a z Vysočanské to táhnout Freyovou, Spojovací, a pak přes Malešice na Černokosteleckou, nebo něco takového.
Dobrý by byl zejména ten konec mezi Spojovací a Černokosteleckou.
Zároveň by totiž připojil i smyčku právě na Počernické + konečnou plánované trati z nákl. nádr. Což by přineslo spoustu možností v případě výluk.
Linka číslo 1 by pak mohla končit až na konečné Áčka.
Ono se blbě rozlišuje, kde jsou přesně ty koridory a kde ne, protože většinu z nich (ne)pojltila silniční síť.
Mapa šití horkou jehnou zde:
https://www.scribblemaps.com/maps/view/Uli%C4%8Dn%C3%AD-koridory-pro-TT/UISoiwDcFg
díky!
Chlebovická. Nyní minimálně ze severu zabedněná hnusnými dvojčaty, takže tramvaj nikdy nebude.
Ocelkova na Černém Mostě. Původně připraveno pro tramvaje, ale nakonec se prodloužilo metro. Nicméně není vůbec vyloučeno, že se nakonec Čerňák tramvají dočká. Impulsem je vybudování vlakové zastávky Rajská zahrada a další rozvojové plány v oblasti.
V posledním plánu se upustilo od travnatého pásu aby se ušetřilo, takže to tak „krásně“ fakt vypadat nebude.. Navíc DP stále mlčí o tom, které autobusové linky tedy zruší? Hádám že 199, takže ubyde JEDNA linka, to je fakt super.. 188 asi těžko zruší a zkrátit to uplně nepůjde – to by se muselo vybudovat větší parkoviště v Malešicích, stejně tak 133 taky nemohou zrušit, navíc u té konečné ještě jezdí linky 155, 177 a 195. K tomu všemu přibude několik let práce pod okny a nakonec tramvaje, které díky absenci trávy v kolejišti budou ještě hlučnější.. Přitom o ulici… Číst vice »
Tak jestli stačí tramvaje „o ulici vedle“, tak můžeme 199 rovnou zrušit bez náhrady ne? Sice jezdí plné, ale o ulici vedle jsou tramvaje, takže k čemu tam vlastně ty autobusy jsou?
ano, 199 neměla vůbec vzniknout protože tou samou trasou jezdí 188 a tím pádem 199 není zapotřebí 🙂 Navíc se se 188 stále potkávají, takže 199 často jezdí téměř prázdná jelikož všechny lidi stejně pobere 188
No, ne, ta 188 tam taky nemusí být. Vždyť je hned o ulici vedle tramvaj.
Na Počernické bude bohatě stačit 133.
takže by se 188 ukončila kde, v Limuzské? Úvalské? Kde by se otáčela a kde by parkovala před další jízdou?
Jinak souhlasím, pokud tam má být tramvaj tak ať tam ty autobusy fakt nejezdí, ale zatím to vypadá že se tak nestane..
Já nevím, vy tu vymýšlíte něco o tramvaji o ulici vedle. Pokud není 188 potřeba pro Pocernickou tak může končit v klidu na Skalce. Ten zbytek se odveze tramvají v Cernokostelecke (ve vašem prikladu)
jenže v mém případě je autobus spojující Počernickou a Černokosteleckou (aktuálně rovnou 3 linky) a ve vašem případě by byla zřejmě jen jedna a to 177, jelikož 195 se má rušit. A nevím proč stále všichni utíkají od tématu – já nemám problém s tramvají POKUD se opravdu zruší autobusové linky které po Počernické jezdí a o tom se dost mlží
Linka 188 bude z Limuzské pokračovat po trase 195 na Sídliště Letňany.
Linka 133 bude že Sídliště Malešice pokračovat po trase 195 do zastavky Jesenická.
Linka 195 a 199 bude zrušena.
Podélně po Počernické bude jezdit pouze 15, 21 a 133 (která zajišťuje jiné spojení, než travmaje).
Na Sídlišti Malešice nebude končit žádná autobusová linka.
Je to tak pochopitelné už?
KONEČNĚ! Děkuji za zcela normální vysvětlení 🙂 nechápu že to nešlo napsat hned
Pardon, já měl za to, že to bylo srozumitelné už dříve. A váš konfrontační tón ve mně vyvolal také konfrontaci.
Ale prdlajs. Linka 199 funguje jako posila linky 188 v úseku, kde by linka 188 byla zbytečně přetěžována. I proto je linka 188 nyní ve standardních autobusech a linka 199 v kloubech. A neuč orla létat, protože linky 133, 188 a 199 využívám přímo na Počernické k cestě do práce.
právě proto by jste mohl vědět jak je 199 málo vytěžována..
Co je tohle zase za nesmysl?!?
No stačí trošku hledat. Linka 195 zrušena. Jižní větev převedena na prodlouženou linku 133 a severní větev odklonem linky 188 (místo Želivského).
díky, to jsem nevěděl 🙂
O čem to proboha plácáte? Malešice jsou velké sídliště, jedna tramvajová trať na Černokostelecké to nepokryje.
Názory lidí? V Poděbradech se SŽ chystá udělat tříkolejnou železniční trať a lidi mají takový názor, že ji kvůli zrušeným přejezdům nechtějí. Názory obyčejných lidí vedou akorát k zamrznutí.
Kdyby doopravdy nahradila tramvaj autobusovou dopravu tak je to ok, ale 133 a 188 bude v celé délce Počernické jezdit stále, maximálně se zruší 199 ale jednu autobusovou linku nahradit dvěma tramvajovýma není zase taková výhra
188 bude na Počernické mít jen zastávku S. Malešice.
Lidi vám to tu už řekli několikrát, tak se trochu zamyslete.
jste první kdo to říká tak že je to hotová věc 🙂 a nikdo nedokáže říct, kde teda ta 188 bude stát před další jízdou, na to každý mlčí nebo uhejbá k jiným tématům
188 bude končit na Sídliště Letňany.
Jako normálně 133 a 199 končí na jedné ze zastávek Sídliště Malešice. Čili i pokud by se nějak nepředělávalo linkové vedení, 188 by tam mohla končit taky a otočit se.
Tak jste se měl na linkové vedení autobusů informovat u ROPIDu, pokud zde teda není někdo přítomen. Myslíte si, že zdejší diskutéři vědí o všech plánech organizátora nebo DPP?
Mně spíš přijde, že autor asi nikdy neviděl autobusy se otáčet na Sídlišti Malešice.
Stačí trochu zabrouzdat na pid.cz, tam je spousta informací. Jen si dát tu práci.
Ne že by ta trojkolejka byla nějaké terno, to je potřeba si ale říct…
Ze zadávací dokumentace: „3.4 Povrchy Na Vinohradské, v kolejovém trojúhelníku jsou žlábkové kolejnice NT1, v navazujících úsecích Vinohradské a v Počernické až před křižovatku s Limuzskou pak širokopatní kolejnice 49E1, ve zbývající části Počernické a ve smyčce žlábkové kolejnice NT1. V rozsahu širokopatních kolejnic je povrch tramvajové trati vegetační (se „solným proužkem“ z velké žulové dlažby) vyjma přejezdů a prostoru sdružených tram+bus zastávek (včetně nájezdů), kde je povrch asfaltový. … V kolejovém trojúhelníku v rozsahu žlábkových kolejnic je povrch dlážděný, vyjma úseků pojížděných nekolejovou dopravou, kde je asfaltový. Zbylé úseky na Vinohradské jsou s otevřeným svrškem.“ Pojížděný svršek v okolí… Číst vice »
Tak jestli to opět změnili zpátky na zeleň tak jedině dobře.. Ale v jednu chvíli to doopravdy zrušili s tím, že tam bude jen štěrk 🙂
Ta „optimalizace“ 188, 199 a 195 se mohla udělat už dávno. Plán byl takový, že 188 se spojí se 195 a o to častěji bude na Počernické jezdit 199. K tomu se ale ještě nido neodvážil, takže to nastane až s tramvají.
Mimochodem jako bonus, tam kde jezdí 155, budou nově moct jezdit i noční linky, pokud se do Malešic dostane noční tramvaj (problém by mohl být zase hlučný limit).
Dle dokumentu Rozvoj linek PID 2022-2032 se v Malešicích s noční linkou počítá.
Nějaký čas práce pod okny.. tak ano, bohužel, ještě nikdo nevymyslel, jak něco postavit bez práce 😀 ale můžeš být první
V projektove dokumentaci je zatravneny tramvajovy pas. Je az fascinujici, ze melete takove lzi.
ano, ale byl čas kdy se rozhodlo že se tramvajový pás vynechá kvůli zlevnění celého projektu (bez zavlažovacího systému to nemá smysl a to není levná záležitost), načež se zvedla velká vlna protestu. Zřejmě na ten popud se projekt opět předělal
DPP mlčí správně, protože DPP o linkovém vedení nerozhoduje.
Pouze pokud je bezvýlukový stav.
Ale vždyť včera se tu v komentářích psalo, jak Hřib vše ruší, nic nedělá a jenom zavádí cyklopruhy (nesoulad těhle dvou tvrzení tam nevadil)…
Ne, že bych byl nějaký jeho fanatický zastánce, jen mě tohle jeho ostřelování ve své nekonzistenci celkem baví. 🙂
Já zase nepovažuju za konzistentní připisovat zásluhu teprve politikovi, za jehož éry se už soutěží zhotovitel.
Možná se pletu, ale řekl bych, že zrovna tuhle akci nakopl spíš Scheinherr, přestože Hřib byl tehdá primátor.
S tím v zásadě souhlasím. Problém je, že málokdy veřejnost tuší, kdo s tím začal a připravil to.
Souhlas a díky za připomenutí.
Jeden kreativní a pracovitý člověk a uměl udělat zásobníku užitečných věcí na dlouho dopředu.
Tím neříkám, že všechno vymyslel, ale posunout věci od úvah a žvanění do přípravného stádia je poměrně nesnadné.
Scheinherr na tom pracoval na Hřibovo zadání. Ze svého vlastního rozumu vymýšlel jen nesmysly ohledně hroutících se mostů a taky lanovku.
A to víte podle čeho?
Prosím, nemohla by být tramvaj do Malešic označena jako „Pražskej démon“?
Dík.
Takže vodovod vyřešený? To myslím nejvíc brzdilo samotnou přípravu.
jo no, ten přivaděč z kárasu do vodojemů na orionce (floře) bych pod tou tratí nenechával, to by mohlo způsobit celkem probém. nehledě na to, že ten přivaděč je původní…
Vodovody součástí akce.
Jakože jestli to bude celé platit Praha nebo i ten majitel.
Majitel čeho, vodovodů? Není jím náhodou Praha?
Pak potom moc nevím v čem byl problém no 😀
Supr zpráva!
Přijde mi zvláštní to uchycení trolejí na lampy podél ulice, nebude to kolidovat s velkým množstvím stromů které kvůli tomu půjdou k zemi? Když už jsem u těch stromů, je velká škoda, že se nenašlo řešení při kterém by vznikla další alej podél trati, ulice by se pěkně zazelenila.
Nejlepší by samozřejmě byly stožáry s výložníky uprostřed mezi kolejemi.
Jenže projektant obvykle přijde k lizu až jako poslední, když už se na návrhu vyřádili politici, architekti, projektanti pozemní komunikace a sítí.
Ideál je soutěž urbanistických / architektonických řešení, kdy politici jen vyberou jedno a víc do toho nekecají. Takže se s trolejí počítá od samotného začátku. Až potom k tomu pouštět další architekty a projektanty.
Tenhle postup je fajn, teda až na to, že trvá dlouho a je drahý. Takže se používá spíš v centru (viz Sherwood) a na sídlištích se na to zvysoka…
Jestli mají pravdu předřečnici nahoře a přímo pod tratí je vodovod, tak sloupy mezi koleje znamenají položit nový vodovod a starý vykopat ven. Jinak ani za zlaté prase.
Nenazval bych to boomem, spíš doháněním toho co se dlouhá léta zanedbávalo.
Jj, z toho co se v tomto století postavilo, jsou nově navržené trati Podbaba a kousek z Holyně do Slivence. Vše ostatní už mělo být v provozu dávno, spolu se stavbou sídlišť.
Konkrétně tenhle projekt byl ovšem dlouhá léta blokovaný, nikoliv zanedbávaný. Nevím jak ten vodovodní přivaděč nakonec vyřešili.
tak pár lidí z malešic znám a většině je to naprosto jedno, jenom jeden si myslí, že mu tramvaj asi odveze tu jeho bídnou duši. za mě kdyby tam zajíždela i nějaká nočka, tak bych se nezlobil, usnadnilo by to evakuaci z mejdanů…
Taky píšu že vodovod, ne že to blokoval nějaký spolek. 🙂
vodovod je drobná technikálie, přeloží se pod silnici a čau. trubka nemluví, nestěžuje si, že ji přesunou o 4 metry vedle. a nová trubka znamená při troše štěstí 100 let klid.
On to ale není uliční vodovod, ale vodovodní přivaděč (průměr si nepamatuji), který je přímo pod tím travnatým pásem a opravdu to byla příčina blokování výstavby.
Přeložit se zamozřejmé dá, ale majitel musí souhlasit a chtít.
Stavět ve městě velikosti Prahy plus mínus 2 km tramvaje za rok ,je takové nějaké normální tempo, jak by mělo být. Boom by byl, kdyby se nějak dost PODSTATNĚ zrychlilo. Třeba aby se dohnalo to zpoždění za roky zanedbávání rozvoje. Ale já jsem vděčný i za současné tempo. Jen to slovo boom mi taky zní hloupě.
Zcela zbytecná trat, autobusy to bohate obslouzi.
Dekujeme za vas nazor a posilame imaginarni klicenku.
az tam budes bydlet tak dlouiho jako, tak si muzes dovolit napsat svuj nazor. Klicenku si nech, urcite se ti hodi 🙂
Fakt, že někde bydlíte mnoho let, neznamená, že máte v malíku všechny přepravní proudy, které navíc souvisí s okolím.
Pokud nechtějí tramvaje, budou se autobusy ořezávat, aby bylo na rozšíření MHD jinde.
Trať na Barrandov taky zbytečná, autobusy to zvládly. Stejně tak Trať do Modřan. Co na tom, že tramvaj je rychlejší, pohodlnější, zajišťuje více spojení a je jednodušší je provozovat. Ne, my nechceme nic nového, nikdy.
Obecně souhlas, ale nemyslím si, že provozovat tramvaje je jednodušší, než provozovat autobus. K tramvaji potřebuju vlastní dopravní cestu (a podle zákona o drahách), energetiku, složitější vozidla, řidiče – drážního vozidla.
Ja bych zustal u toho, ze tramvaj je kapacitnejsi, muze byt i rychlejsi, vyrazne drazsi investicne a levnejsi provozne. Proste tam kde musi jezdit kloubaky a v kratkem intervalu by se hodila tramvaj. Kde to nejde (treba stoupani, sirka ulice…) trolejbus.
Je to jednodušší z hlediska toho, že místo 9 autobusů na 199 bude o 6 víc tramvají na 15 a 21. Tedy snížení personální zátěže, navíc řidiči tramvají pořád jsou. Řidiči autobusů ne.
Přidejte k tomu snížení zátěže na Želivského díky novým přímým spojením a je to docela jednoznačné.
hlavně reálně krom 199 stejně nemohou žádnou linku zrušit.. 133, 155, 188, 177 a 195 tam prostě stejně budou muset furt projíždět, těžko ty linky povedou jinudy..
195 bude zrušena a nahrazena 133 a 188.
ok, tak o jednu linku méně.. Ale zase o dvě tramvajové více, takže ve finále se to moc nezklidní
Ale vždyť nikdo se nesnaží zklidňovat. Naopak se posílí spojení že sidliste do centra. A znova. 15 a 21 nahradí v úseku Zelivskeho-S. Malešice linky 199 a 188.
Tedy 2 linky a 2 linky.
to je právě ten problém, už tak dost hlučná Počernická by zklidnit potřebovala. A prosím, kde bude teda 188 končit? Respektive kde budou autobusy této linky odstaveny před další jízdou?
Na Sídliště Letňany.
A je mi líto, ale Počernická je hlavní tepna Sídliště uprostřed Prahy. Ta prostě klidná být nemůže.
Díky, po několika oklikách a jiných odpovědích jsem se konečně dobrali k výsledku 🙂 Máte pravdu že je to hlavní tepna Malešic, i tak ale není třeba ji co nejvíce zahušťovat. Samozřejmě díky tomu že jsme se dobrali k tomu, že na ní nakonec bude jezdit jen jedna autobusová linka a dvě tramvajové už to dává smysl 🙂
Nepokoušejte se určovat, co kterou lokalitu bohatě obslouží.
Hudry hudry hudry… Ještě jste zapomněl vykřičník na konec věty, aby to mělo tu správnou váhu 🙂
Vy si určitě poradíte i bez vykřičníku. 🙂
Lepší trojlebus než kolej tramvaj
199 jede po naprosté rovině, k čemu by tam byl trolejbus?
Tady to není o emisích, ale o kapacitě a hlavně možnosti přímého spojení dál do města. Jako u Barrandova, kde světe div se nevystoupí celá tramvaj na Smíchově do metra (jako když tam jezdily busy), naopak většina jede dál.
Ještě by k tomu mohli rovnou přidat i V Olšinách
Kde by to končilo? Ta přepravní poptávka tam také není příliš velká, na to stačí (elektro/trolej)bus, případně je docela blízko Černokostelecká.
Kolem Tesca by se to napojilo Na padesátém a na Průběžnou.
Jak se vytočíte v křižovatce V olšinách x Úvalská?
Nijak, bude pokračovat dál. otáčet se bude mezi Michelangelovu a Tesco
To je bohužel neprůchodné viz níže. Kolize s nájezdem na MO, developerský záměr a neprocpatelnost skrz křižovatku i v přímém směru.
V olšinách je až po křižovatku s Dobročovickou v pohodě, ale poslední část je výrazně zúžená. Bez demolice RD by tam TT neprošla. Na Úvalskou se TT horkotěžko vejde (za předpokladu redukce na 1+1, což je nicméně diskutabilní). A poloměr do Úvalské by sotva u vnitřní koleje splnil požadavek na 20 m. Zbývala by možnost vést TT směrem k Pelyňkové a stočit ji podél Michelangelovy, nicméně by 1) muselo dojít k demolici garáží 2) TT by byla v kolizi s plánovanou MÚK MO 3) podél Michelangelovy a Tesca to vlastní developer a ochota tam postavit TT bude nulová. Jako fantaskní… Číst vice »
https://mapy.cz/s/hasavonufu
Nevíte, jak jsou napočítané přepravní proudy? Vždy mi přišlo, že na tramvaj je to odtamtud fakt kousek
Z Malešické kolem parku mi to nepřijde jako „fakt kousek“.
Jenže tam by byla mnohem lepší tramvaj místo železnice na Nákladové nádraží Žižkov.
Pro Malešický park určitě ano, pro ostatní těžko říci. Kdo by na tu trať chodil? To vede v podstatě prázdným územím (s výjimkou samotného bývalého nádraží).
Skrz nákladové nádraží ano, ale jestli i pokračovat po bývalých kolejích…
Když se podíváme na linky 188 + 199, tak poptávka jednoznačně je.
Druhá věc je interval – po Černokostelecké jezdí na Želivského jen 16. Pak se ještě dá dostat 19 (7) na Strašnickou, ale to je už celkem zajížďka.
Přidaná hodnota pak je v tom, že dneska z Malešic nejezdí nic přímo dál do centra (jen 133 na Florenc). Oproti tomu navrhované linky (15 a 21) umožní dojet bez přestupu na spoustu míst ve středu města.
Vítejte u zastaralého konceptu organizace dopravy, kdy si kdekdo myslí, že po Praze se jezdí od okraje k centru 😀 To je už dávno překonaný model. Pro turisty dobrý, ale jinak nepoužitelný.
Od toho jsou autobusy. Jasně, bylo by fajn mít všechno obsloužené tramvajemi, jenže na to prostě nejsou peníze, vybudovat dalších 150km kolejových tratí.
To je strašně zajímavá myšlenka. A kam se jezdí? Od okraje do polí?
A co jste tím chtěl říct? Že se má ta tramvaj vést přes Malešice kolmo, a autobusový bagr na Želvu má zůstat?
Ještě je tam potenciál jednou dotáhnout tram Tiskařskou: klidně do Jahodnice nebo Štěrbohol.
Myslím že ve výhledových plánech to je.
199 beru, ale kde teda chcete 188 ukončit? S tím souvisí že by se muselo vybudovat parkoviště kde by autobusy čekaly než vyjedou. Navíc třeba přes Sídliště Malešice jezdí ještě 155, 177 a 195, když připočtu 133 a nejspíš 188 (ta se uplně zrušit nemůže, maximálně se tam ukončí) tak to je 5 autobusových linek + 2 navrhované tramvajové linky, ruku na srdce – tohle všechno by jste chtěl mít pod okny?
188 bude končit na Sídliště Letňany.
děkuji, konečně někdo kdo mi dokázal normálně odpovědět 🙂
Je to kousek, pět minut pěšky. Bydlel jsem na souběžné tramvaji na Černokostelecké a často jsme chodili na autobus k Lidlu na Počernickou. Bohužel pěší chůze je v Praze opovrhovaná. Kdyby lidi uměli chodit, hrstku co objektivně chodit nemůže v pohodě odveze autobus.