Tramvajový boom se valí na Strahov. DPP hledá stavitele nové trati z Malovanky

Vizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPP

Na Strahov povede Vaníčkovou ulicí, kde dosáhne sklonu 55 promile.

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirďa

Vzpomínám, co jsem se tam tenkrát najezdil 143kou do školy do Dejvic. A ten bus do kopce pěkně funěl.
S tramvají to bude super. Myslím si, že by byl dobrý nápad na 28čku posílat jen tramvaje T3, protože studenti mají mladé nohy a těm nevadí bariérová tram. Aspoň by se jinde nasadili bezbariérové.

Pat

I studenti můžou být fyzicky indisponováni.

Náhodný Kolemjdoucí

To jistě ano, ale pak otázka, jestli jsou pro takové studenty i vybavené koleje a případně kolik takových studentů na Strahově je a jestli by tedy nestačilo část spojů s PLF zatímco moderní tramvaje se zatím mohou soustředit na jiné části města, kde je ta potřeba nízkopodlažnosti třeba vyšší.

Pat

No, na 28 budou stejně nasazovány stroje z nočních spojů, takže to dopadne, jak říkáte, ale ten „studenti jsou mladí a schopní“ pohled se mi prostě nelíbí.

Náhodný Kolemjdoucí

Statisticky je tam takových asi víc než je průměr populace, ale samozřejmě nelze spoléhat, že jsou takoví všichni.

Petr

Taky jsem s ní občas jezdil, ale spíš jsem šetřil a chodil pěšky. Stejně jako na druhou stranu na Karlák. Bývalo to jednou za týden na tělocvik, pak byla nějaká delší pauza, takže ráno rozcvička, po tělocviku pěkná procházka. Stalo se jednou, že spolužák, co jel dolu busem přes Hřebenka na mě cestou mával (autobus jsem dohnal a předehnal), a pak říkal, že to trvalo dvě hodiny. Toho dne nějak nefungovaly semafory a když v Praze nefungujou semafory, je celá doprava v řiti široko daleko. To byly taky doby, ale asi bych znova studium na FEL absolvovat nechtěl, jednou to… Číst vice »

Daniel Pinc

Zajímalo by mne, jak čerstvé má redakce informace ohledně termínu zahájení výstavby. Pokud je mi známo, tak je obava o statiku barokních hradeb ve Vaníčkověn ulici a výstavba tramvajové tratě se má minimálně o rok odsunout (nejdříne 2027) z důvodu zkoumání stavu hradeb.

Zahn

Šotouši slavte!!!
V dokumentaci k této tramvajové trati je i jedna trolejbusová rozjezdová výhybka.

Mirďa

Velice slavím a jsem šťasten, ale na to nemusím být šotouš.

Pat

Ta je i na Bořislavce 😀

ondral9

heh, tocna ze zubačkou, v te belohorske! 😅

Točvolant1234

Jak je v Praze již standardem, rekonstrukce veřejných prostranství vždy dopadnou špatně pro cyklisty, pokud za tím stojí DPP. Přitom zrovna tady by opravdu nebyl problém vybudovat plnohodnotnou oddělenou cyklostezku. Místa je tu dost a poptávka by taky byla. Skoro jako by to na tom DPP dělali schválně…

ondral9

takových míst jsou desítky v Praze a investice je podélne značení a zúžení stávajícího profilu! stezujte si na Magoši nebo u IPR, ne v dpp.

Točvolant1234

Budu si stěžovat na DPP. Vím z pár dalších rekonstrukcí pod vedením DPP, že je to právě dopravní podnik, který všechny požadavky na kvalitní cyklo a obecně i kvalitní veřejný prostor odmítne a udělá to podle sebe. Vždy s nějakým úplně hloupým argumentem.

Momentálně chystá DPP likvidaci veřejného prostoru ve Svatovítské. To vše opět s irelevantním argumentem.

Honza

Konečně. Jestli opravdu pak bude jezdit linka 13 tak jak je plánovaná, zkrátí se mi cesta do práce o cca čtvrt hodiny + kolony na Plzeňský (nebo přestup na Klamovce na tram navíc).

Petr

Je to sice zde nepopulární názor, ale Praze “jdou” v poslední době pouze tramvaje. V koncepci z 80. let byla navržena okružní linka E, která by dopravě pomohla mnohem více, než tyto alternativní povrchové tramvajové projekty z posledních let. Nicméně rozumím tomu, že v současných podmínkách, kdy není možné pomalu ani vysoutěžit linku D, je toto nereálné.

Y.K.

Tehdy to byly jen takové malůvky Metrostavu, do územního plánu a vyššího rozhodvání se tehdy okružní linka nedstala. Až poslední dobou se pomalu začíná probouzet. Hodně pomalu. V Praze pořád dominuje představa, že každé metro musí do centra, I D tak dopadne.

MP22

D je prostě do centra potřeba, hlavně úsek z Pankráce na Nám. Míru a dál na Hlavák/Republiku. Céčko to samo už dál nepobere. Pak je rozhodně na řadě okružní nebo alespoň polookružní linka (alespoň Anděl-Pankrác-Žižkov). Ale zaměnit tohle pořadí by nedávalo smysl.

Adam Ř

Pankrác – Žižkov možná pojme D (ještě uvidíme kam pojede…), spíš bych řek že ta zásadní část je Dejvice – Anděl – Pankrác. Naopak Dejvice – Holešovice/Kobylisy je poměrně zbytný, tam bude vlaková trať

Jakub P

A neni jeden z duvodu, proc to ty radialni linky nepobiraj (zejmena C) prave to, ze chybi kapacitni a spolehlive tangenty, takze i ti, kdo do centra ve skutecnosti vubec nechtej, jsou donuceni jet pres centrem ?

Fanda

Ono je otázka nákladů a přínosů. V dnešních cenách by okružní metro stálo pravděpodobně stovky miliard, když cena nového spojení 2 se vyčíslila na 200.

Y.K.

Však je také okružní linka projekt na celé století, takže ty náklady se rozptýlí. Každopádně některé fragmenty by se hodily už teď, zejména jižní mezi C a B, navíc je to kousek, kolem dvou kilometrů, takže nic super náročného pro začátek. Pak jih – východ někam k A. Naopak sever (pokud) bude až my tu dávno nebudeme, což vůbec nevadí.

Náhodný Kolemjdoucí

Skutečně by tak pomohla? Protože si to někdo myslel v 80. letech, kdy se nesmyslně rušily tramvajové tratě kvůli souběhu s metrem a kdy byly dost jiné potřeby přepravy lidí?
Co třeba nejprve dobudovat „tramvajový okruh“ a pak případně začít řešit nějaké okružní pre-metro nebo lehké metro.

Jakub P

Jo, pomohla by hodne. Okruzni a polookruzni linky jsou casto podcenovane, protoze mivaji mensi vyuziti pro prime cesty. Jejich sila je v tom, jak skvele doplnujou ty radialni. Nektere site se bez nich dokazou pravda slusne obejit (treba Parizska) ale ta Prazska, kde se vsechno krizi temer v jednom bode ji potrebuje. Nejaka docasna nahrada tramvajovym okruhem je mozna, ale jen nekde. Minimalne na celym levym brehu je funkcni tramvajovej okruh nemoznej kvuli terenu (nebo by stal srovnatelne s tim metrem).

Náhodný Kolemjdoucí

Ten „tramvajový okruh“ není nějaká náhrada za metro, ten je potřeba sám o sobě.
Spíš je otázka, jestli je v Praze potřeba okružní metro, protože jako doplněk k radiálním linkám mohou sloužit právě tramvaje nebo dál od centra autobusy.

Rozhodně by bylo levnější postavit kombinaci povrchových tramvajových tratí a kratších tunelů napojených na existující tramvajovou síť než celou novou linku metra.

L.P.

Okružní linka metra je potřeba, ale je také potřeba říci, že je neskutečně drahá a její realizace je běh tak na třicet let minimálně…

Y.K.

Potřeba jsou. Dnes jsou v tom směru proudy slabší (jezí se přes centrum nebo jinak), protože není rychlá nabídka. Tramvaje jsou super pro lokální obsluhu, ale ne jako jako rychlá tangenta, propojka radiálních tras metra. Dnes je tangenta odevzdaná autům, která ta spojení mají dobrá, na rozdíl od MHD (do centra je to naopak).

Náhodný Kolemjdoucí

V tom případě je možné začít s BRT přes ty automobilové tangenty.

Osobně mi přijde, že pokud bude okružní linka moc blízko centra, tak ztrácí smysl jako propojka radiálních linek, protože kvůli času na dodatečný přestup dají cestující přednost spíš přímému přestupu. Pokud bude dál od centra, tak bude znamenat dlouhé a tedy drahé tunely, což zas ty řidší tangenciální toky neobhájí.

Jakub P

BRT Strahovským tunelem?

Jakub P

To ale neměl být plnohodnotnej BRT s vyhrazeným pruhem, ne?

Náhodný Kolemjdoucí

V samotných tunelech to není potřeba, pokud je už na vjezdech regulována ostatní doprava?

Jakub P

No bylo by to urychleni, ale k opravdovymu BRT daleko.

Jakub P

Zatim ty alibisti za „levobrezni cast tramvajoveho okruhu“ prohlasujou tu stavajici trat pres Malou Stranu, coz je fakt vysmech…

jkjk

Cena je diametrálně odlišná – 1 km metra za 10 mld., 1 km tramvaje za 400 mil. Kč, tj. 20x méně.

Mirďa

Chtěl jste říci 25x méně né?

Zahn

Jak vidíme na Sokolovské, Vinohradské, Korunní, Evropské a i Trojské, tramvajové tratě vytvářejí v souběhu s metrem synergické efekty, které zvyšují využití veřejné dopravy až o vysoké desítky procent. Takže budou přínosné i po hypotetickém vybudování okružní linky metra. Cestovní rychlost tramvají je sice o něco nižší, ale četnost a dostupnost zastávek tento handicap na většinu cest vedených tangenciálními směry vyrovnává a za prostředky, které by bylo nutno vynaložit na stavbu okružního metra, by bylo možno dostavět současně plánovaný tramvajový okruh, dále nejméně jeden další dále od centra a s tím i několik tratí v radiálních směrech. A vnější tramvajový… Číst vice »

David

Škoda zase toho že nová cykloinfrastruktura je akorát k naštvání jak cyklistů tak motoristů.

Fanda

Přitom z řad studentů na Strahově je dost takových, co by jezdili denně na kole.

Marťas

A ony tam nevedou cesty? Když už nechtějí provoz, tak krásná cesta bez aut (byť poněkud delší) je dozadu k rozhledně a dolů parkem na Smichov anebo po bezprovozní ulici na Pohořelec… Všichni cyklofilové se snaží navozovat dojem, že bez cyklostezky neujedou ani metr… Přitom my (byť kdysi dávno a s menším provozem) jsme vůbec netušili, že něco jako cyklostezky existuje a jezdili jsme všude a pořád… Ovšem pohodlíčko je pohodlíčko… Devadesát procent lidí má kola jak na přejetí Pamíru, výbavu jak na Vueltu, ale běda, jak je na cestě svízel…

Jakub P

Na Smichov je to tam bohuzel dost naprd, jedinej legalni prujezd Petrinem vede na Ujezd a cesty mimo park narazej na hustej provoz. Na Pohorelec to pravda kolem hvezdarny jde, jen je to z nemale casti arealu koleji dost zajizdka.

Jinak ten mensi provoz byl fakt vyraznej rozdil, ulicema, kudy jsem bezne jezdil na kole na gympl si dneska netroufnu a svoje dite bych tudy videl jezdit nerad.

Jakub P

Pardon, ani to neni uplne na Ujezd, vyusti to v hellichovce.

Petr

Jo tam ještě nadšenci budou. Někteří to chodili i pěšky, aby ušetřili tehdy 8 korun za školní autobus (143 bylo tuším to číslo, co začínalo i končilo přímo vedle budovy FEL).

Radek

proč vlastně tramvaj na Strahov? to kvůli novému stadionu Sparty? nebo se bude Spartakiádní bourat a dostanou pozemky developeři?

Horlik

Pokud vím, tak se staví hlavně kvůli VŠ kolejím, má tam jezdit i linka ze suchdola.

V. F.

Důvody máš uvedené v článku. Doporučuji přečíst, když ho komentuješ.

Radek

takže aby se utratily dotace. chápu… z jedné strany trolejbus a z druhé strany kapacitní tramvaj, za miliardy, jen aby se zrušily 2 linky autobusu… my jsme tak bohatí!

Radek

podobný eko-nesmysl je plánované zavádění trolejbusové linky do ulice V Holešovičkách – nahradí tím jednu nepříliš obsazenou linku busu za enormní náklady.

Zahn

Víte o tom, že diselové busy v těch kopcích pálí většinou více než půl litru nafty na km?

Pat

Nepříliš obsazenou? Vy jste tam už dlouho nebyl co?

Adam Ř

Ještě by to chtělo nějaké obratiště na Kulaťáku. Nabízelo by se třeba (klidně jednokolejné) propojení Evropské a Partyzánů, ať už Šolínovou nebo Studentskou

David

Cílem je spojit jednou linkou Suchdol a Strahov a zbavit se tak linek 143 a 107. Obratiště na Kulaťáku není potřeba.

Adam Ř

Jo, až bude nějaký významný cíl pro tramvaje směrem na Podbabu tak dobré, do té doby se tam holtnbudou vozit jalové kilometry, ale to se asi na ~10 let dá vydržet

Marťas

Tak je tam vlaková zastávka, kde staví i rychlíky… Je tam velmi hustá zástavba…

Petr

O kousek dál je Podbaba, takže asi zbytečné.
Ledaže by se tím obratištěm vedly polookružní linky co by studentům zastavovaly přímo před fakultama. Třeba Veflíkova-Studentská-Technická-Thákurova nebo Šolínova-Technická-Studentská-Zikova-Thákurova a jistě by se dalo fantazírovat dál, stačí si vzít k ruce mapu.
Připravíte tak studenty o poznávání okolí. Co já jsem se těmito ulicemi nachodil, právě protože metro i tramvaje jsou docela daleko, o vlaku (Praha-Dejvice a tehdy Praha-Bubeneč) ani nemluvím (měl jsem režíku, tak přece nebudu platit za tramvaj, když můžu ject „zadarmo“).

Lukáš Kníže

Z toho mám opravdu radost! Hurá! 😊

Karel

Co tam bude končit za linky, Opravdu ty 13 a 28 nebo nějaké jiné?

Hudeon

Ano, zatím se stále počítá s linkami 13 a 28. Linka 13 bude zajišťovat spojení do centra a posilu linky 22, měla by jezdit v trase Strahov – Pražský hrad – Náměstí Republiky – Václavské náměstí – IPP – Čechovo náměstí a nově by měla celotýdenně jezdit v dlouhých soupravách. Do této trasy se nejspíš ale dostane hned po zprovoznění trati na Václaváku, jen bude nejprve končit na Královce. 28 nahradí autobusy do Dejvic (143 zrušena, 149 zkrácena), jejichž trasu by měla kopírovat, tzn. Strahov – Malovanka – Vozovna Střešovice – Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba, později by měla jet… Číst vice »

Marťas

55 promile… To bude i Miloš závidět…

MrMarkus

Co se pamatuju, ve Vaníčkově dokáže v zimě překvapit silná námraza, opravdu to soupravy bezpečně ubrzdí? Bude se jezdit krokem a pískovat?

Pat

Na Stírce je max. Sklon 80 promile…

Pat

Pardon, na Trojské

Petr

Prostě od Kobylis do Troji. Ze zastávky Ke stírce se tam momentálně jet nedá, jezdí sem akorát jedna linka (možná 10, teda bývala to 10, ale to se každou chvíli mění) a ta jede na Palmovku, jezdívala sem ještě 17, ale ta momentálně jezdí do vozovny Kobylisy.
Každopádně má Praha s takovými sklony už jisté zkušenosti.

Marťas

To je možná dole na tom mostě… Tam je zespoda trvalý chlad, to může být veselý…

Jakub P

Vaníčkova po žádným mostě nevede, je tam jedna lávka pro pěší přes Diskařskou a samotná Diskařská vede kousek po mostě na druhý straně od Vaníčkovy. Není pod ní ani podchod, ten je tam pod Bělohorskou.

Twix

Dlouho jsem tam nebyl, nejsou tam pořád kočičí hlavy? Pak ta námraza překvapí 🙂 Každopádně tramvajových úseků s 55 a více promile máme celkem dost a krokem se tam nejezdí.

Petr

No ale tramvaj přece nejezdí po kočičích hlavách.

Twix

Však právě proto se ptám jestli ta námraza nevadila jen na nich 🙂

Jakub P

Nejsou, celá Vaníčkova je asfalt. Kostky, ale menší, ne kočičí hlavy, jsou v Diskařský směrem k Pohořelci.

Y.K.

Nikdy jsem neslyšel, že by vadila námraza na kolejích (na rozdíl od trolejí). Když jsem to zažil, tak to kolejové vozidlo v pohodě louská z hlavy svou hmotou, problémy s adhezí žádné. Vadí hlavně listí a jiné slizkosti, někdy lehce napršeno a to se neliší od jiných tratí, které jsou mnohde daleko nad 55 ‰.

Zahn

Na jízdní vlastnosti kolejových vozidle má námraza naprosto zanedbatelný vliv. Problémem je spadané listí, chemické protimrazové posypy a pár počátečních minut slabého deště či mrholení, než se z hlav spláchne prach. Všechny tramvaje jsou vybaveny pískovači a žádné vážné problémy kopce pražským tramvajím nezpůsobují. V Praze je několik míst se sklonem o dost vyšším než 55 ‰. Nejsou to žádné několikametrové kousky. V Jičínské ulici jezdí tramvaje v úrovni vozovky na sklonu okolo 70 ‰, na Barrandovské estakádě je sklon téměř 65 ‰. Notoricky známá je i Trojská ulice, kde je sklon 80 ‰.

trafopajka

já chci tramvajový boom (jo, klidně i šalinový, haha) v Brně! proč se nestaví ze Stránské skály do Líšně? proč ještě někdo nekopl Malečka do prd*l* a konečně se nepostaví trať na Lesnou? etc etc …

David

Protože na to Brno nemá a tramvaj je drahý špás. Brno dává ročně na dopravu 3.8mld …ale jeden kilometr tramvaji stojí i tu miloardu. A pak tam jezdí vozy, který jsou 8-10x dražší na sedačku něž EV autobusy (i kloubový). Zavedení toho autobusu taková lace na desetiletí není a těch směrů, kde by třeba 18m bus nestačil taky moc není.

peter

Nestavíte si tam ted náhodou Halu pro hokejky za 7 mld Kč? 🙂

vlachjan

Haštag priority…

N.N.

Nepostavením hokejové haly se situace v Líšni u muzea nevyřeší.

Ondra K.

Z hlediska obsluhy území není v okolí líšeňského depozitáře TMB aktuálně co řešit. Pro aktuální stav je obsluha autobusy dostatečná, a ani nový územní plán s novou zástavbou v daném území nepočítá.

david

Lidi si zaslouzi to co si zvolili …

trafopajka

brno by na to mělo, kdyby chtělo. obě zmíněné tratě se nestaví kvůli nimbystům, na lesnou kvůli tomu @#$%^&*() malečkovi a do líšně kvůli domkářům, co mají na bývalých kolejích na černo garáže. jenže pokud máte někde vosí hnízdo, tak jediným řešením není opatrně našlapovat kolem, aby vás vosa náhodou nepíchla, ale vykouřit ho, i za cenu pár žihadel od otravného hmyzu.

Caprad

Tak pokud jsou tam garáže načerno a tudíž oficiálně neexistují, tak tam má přijet buldozer a zbořit je bez náhrady a předchozího upozornění.

HK~

Aha, a proto se v Brně staví předražená hala, která si na sebe nikdy nevidělá.

bkp

V Brně je poslední dobou podmínkou tunel, výjimku mají jen tratě k plánovanému nádraží.

Ivan_pha

Protože stále sní o metru… 😉

N.N.

Aktuálně tramvaj na Kamechy, nedávno k Bohunické nemocnici.

Ondra K.

Zrovna TT Kamechy je stavba skoro za 2,5 mld, což z hlediska nákladů vydá cca jako Malovanka a Libuš dohromady.

Pak je taky zapotřebí zohlednit fakt, že finanční možnosti Prahy jsou někde úplně jinde. Například letos má Praha jenom na investice cca 22 mld, což je přibližně celý rozpočet Brna.

Ojin

Už se třeba víc rozpracovává podoba tratě Tkalcovská – Masná – Zvonařka https://kambrno.cz/radlas/, ale k uskutečnění to má ještě hodně daleko.

DM

To aby tam postavili zubačku, aby ten kopec zdolala.

Adam Ř

Taková tramvaj 15T má na každém z šestnácti kol jeden motor, ta by s nadsázkou vyjela i po svislé trati

petr

V rámci výstavby metra C měla být zastávka Bohnice, ale z finančních důvodů zrušena s tím že napojení Bohnic bude řečeno tramvajovou dopravou následně slibovali trolejbusy a jak je zvykem skutek utekl. Obrovská aglomerace bude stále na autobusech.

Jakub P

Tramvaje tam mohly dávno být, kdyby se jim místní „úspěšně“ neubránili…

Marťas

Ony se tam snad nakonec někdy dostanou, ovšem až se schválí odbočka z tratě zatím ve výhledu z Podbaby do Suchdola… Tam by někde za Podbabou měla přejít po mostě Vltavu a jít nahoru do Bohnic a pokračovat do Kobylis… Otázka je, jestli v Bohnicích budou dvě větve (stejně jako dnes autobusy) anebo jen jedna (čímž by tam autobusy stejně musely zůstat)… A ještě neznám přesný návrh trasy, ale kdyby se někde zezadu kolem Podhoří zadarřio postavit zastávku ZOO, bylo by to úžasné. Ale to jsou plány neskutečně dalekosáhlé…

puclik1

Je tu už trochu fousatý, ale tady je studie té tramvajové trati https://www.vhe.cz/node/208

Marťas

2016… No tomu už i ty fousy vypadaly 🤣. Ale díky moc

Frantisek X

Autobusů by tam nemuselo zůstat tolik, kdyby ta průběžná trať vedla blíže středu sídliště namísto po jeho úplném okraji, ale to teď není v módě, protože „tramvaj vraždí“, na rozdíl od autobusu. 🙂

Pat

Naopak. Když tramvaj pojede středem, tak nebude dobře obsluhovat jih Sídliště a vynutí si to vedení bus linky ve směru současné 144.
https://www.praha8.cz/file/ojY/Tramvajova-trat-Kobylisy-Bohnice.pdf

Ta jedna Jižní větev byla vždy zamýšlena pouze jako 1. Etapa, aby bylo spojení k lanovce a možnost připravovat TT podbaba-Bohnice. Vždy k tomu měl přibýt zbytek trati podle územního plánu, ale Bohničtí se tomu tak brání ze se to rozdělilo.

Luky

Lepší trolejbus než tramvaj

Pat

Trolejbus by v Bohnicích neřešil vůbec nic.

Twix

To myslím není pravda, z finančních důvodů se rušila stanice metra Troja dole u řeky. Přes Bohnice jako takové to vést nemělo.

Marťas

Jako úplně první nástřel se o tom přemýšlelo, ovšem pak zjistili, že by to tam muselo dělat půlkruh a časově pro cestující z Kobylis a Ďáblic by se cesta prodloužila a navíc by dost extrémně stouply náklady na provoz… Takže slíbili tramvaje, no a ty zase nechtěli místní… Takže jsou tam pořád autobusy

vlachjan

nevíte, zda-li je to postaveno tak, aby se tam ta stanice dala jednou vložit?

Twix

Jako stanice Troja? To nevím, myslím že se s tím už nepočítá. Nevím co je přesně v těch místech teď na povrchu. Všechno nějak jde, otázka je jak je to složité.

bkp

Jistě šlo by to. Stanicí v maximálním sklonu (předpisy neumožňují), nebo přeložkou podstatné části mezistanicniho úseku.

Caprad

Předpisy jdou změnit nebo jde udělit vyjímka. Není to nic, co by bylo stanoveno od pánaboha jako nezměnitelné

Twix

Ale pokud je tam opravdu maximální sklon 40 promile, držel bych se předpisů. Úplně netoužím po tom, aby lidem ve stanici metra ujízděly kočárky, a na vozíku bych se tam taky pohybovat nechtěl.

bkp

Není, je tam příliš velký sklon.

vlachjan

Díky

Zahn

Tratě metra v Troji leží pod dvěma přírodními památkami a zahrádkářskou kolonií. Sídliště je od něj vzdálené více než kilometr a leží o několik desítek metrů výše. Zastávka v tom místě je nesmysl.

Kafro

Nezná někdo aktuální stav / novinky ohledně trati do Suchdola?

Pan průvodčí

Teprve se připravuje změna územního plánu, bez které nelze začít s projektovou dokumentací. Dřív jak za 3 roky se stavět nezačne. A to je ještě velmi optimistický výhled, osobně typuju tak 5 let do zahájení stavby.

Kafro

Tzn. Pokud to chápu správně, tak s rekonstrukcí Vítězného náměstí nepůjde začít za dříve než tak 8-10 let, kvůli autobusům, které se nejdřív musí přesunout na nový terminál v Suchdole :/

Adam Ř

Tak ona komunikace Evropská Svatovítská taky není ještě úplně „na spadnutí“

Pavel S.

Autobusy na Suchdol lze dočasně vyřešit v ulici Šolínova (ze které zmizí právě ty strahovské linky). Jako podmiňující stavby jsou TT Strahov a KES. Ale asi zásadnější je to, že aktuálně příprava rekonstrukce Vítězného náměstí je úplně zastavena. Proběhla změna ÚP a tím to skončilo.

Jan Novák

Tak to by mohlo být smeteno novým územním plánem. Uvidíme na jaře příštího roku, jak to dopadne.

Tomáš

A kdy univerzita v Suchdole? Kdy Letňany?

Náhodný Kolemjdoucí

Dokud se nějak nepohne bytová výstavba na severu Letňan, tak ani nemá smysl řešit tramvaje tím směrem.

Alibaba

Naopak je lepší stavět tramvaje dřív, protože pak je lidi už vidí a musí je vzít na vědomí, než je stavět do zástavny, kdy spousta lidí naopak proti tramvajím držkuje.

Náhodný Kolemjdoucí

To sice ano, ale musí být nějaký předpoklad, že se vůbec budou nějaké byty stavět.
A ani ty byty se nepostaví přes noc, takže zatím je lepší se soustředit na oblasti, kde je to víc aktuální než stavět tramvaj letňanským nimby. Dost na tom, že se pro ně plánují trolejbusy.

HK~

Udržba tratě nic nestojí a v nejhorším tam lze poslat sóla v dlouhém intervalu nebo pásmovém režimu. Tak jako tak pouhá existence tratě zatraktivní MHD už jen kvůli tomu, že nebude tvrdnou v kolonách jako busy a pravděpodobně to bude od OC Letňany rychlejší na metro Ládví přímo než zajíšťaka metrem přes Prosek.

Náhodný Kolemjdoucí

Ta zastávka bude spíš pro baumax než pro oc.
Pokud se to postaví, tak to sice nebude žádná tragédie a může to pomoci části Střížkova, ale bez bytové výstavby v Letňanech to nebude moc atraktivní a letňanské nimby budou skoro jistě proti, protože by to omezilo bezplatné parkování na Veselské.
Pokud dnes chybí mnohem důležitější tratě v (širším) centru, tak mi přijde, že Letňany nejsou tak docela na pořadu dne.

Jan Novák

Tak Scheinherr bude mít splněno. Co na to Hřib? Bude se v další 4letce pokračovat, ideálně tratí na Suchdol nebo jen sledujeme setrvačnost a za dva roky nebude do čeho kopnout?

Radek

Tak v poslední době se rozjela příprava tratí Dvorce – Budějovická – Michle, Komořany a Kukulova třeba.

Adam Ř

Nevíte kde bych našel nějaké info k te Budějovická – Dvorce?

Radek

Buď v usnesení zastupitelstva/rady nebo v zadání projektu DPP.

Lukáš Kníže

Strašně moc bych tomu chtěl věřit. Bohužel zatím zaznamenávám mnoho slov a málo výsledků… byť malých dílčích kroků. Možná mám však málo informací. Budu rád za jakékoliv ujištění, že se tangenta Dvorce – Michle čile připravuje.

L.P.

Výsledků v podobě několika v nedávné době zprovozněných tramvajových tratí jste si nevšiml?!? Dále jste si zjevně nevšiml, že několik tramvajových tratí je ve výstavbě (jedna prakticky před zprovozněním – TT na Dvoreckém mostě), tři jsou těsně před zahájením výstavby a dalších několik se projektuje. Takový rozsah nových, stavěných a skutečně projektovaných a projednávaných (nikoliv jen uvažovaných v podobě nějaké čáry v plánku) tramvajových tratí jsme tu hooooodně dlouho neměli. Během let 1990 až 2020 tu moc nových tramvajových tratí nevzniklo. Trať Palmovka – Ohrada je projekt, jehož termín otevření byl sice v roce 1990, ale příprava a většina doby… Číst vice »

looking4bucho

Z Hriba je poslanec, takze pokud dodrzi slib tak na magistratu konci.

Jan Tichavský

Do půl roku má předat agendu, zůstane pouze řadovým zastupitelem.

L.P.

Vždyť budou příští rok volby do zastupitelstva Prahy, tak už je to jedno. Těch pár měsíců, kdy Hřib bude jen řadovým zastupitelem, už na věci nic nezmění. Pak mám ale obavy, co se bude dít dál, protože naprosto odporné ANO má velkou šanci spolu s SPD, Motoristy a za podpory části ODS ovládnout i Prahu.

tomash

Spolu a ANO má v Praze vetšinu už i nyní. Že by na vetšinu v Praze dosáhli ano, spd, moto (s podporou pár přebehlíků) se zdá být dle souč. výsledků voleb v Praze zcela absurdní.

L.P.

Bez ODS to nepůjde, protože zdaleka ne každý ze Spolu by koalici s ANO podpořil. Takže nejprve je nutný rozpad Spolu, k čemuž vše směřuje. Pak se dá očekávat, že pražské ODS už nebude nic stát v cestě ke spolupráci s ANO. Ještě to bude chtít podporu od Motoristů a SPD a bude příští vedení Prahy vyřešeno. Ovšem ve prospěch zájmových skupin typu Penta, nikoliv v zájmu zdravého rozvoje Prahy. Z této představy je mi absolutně zle. Fujtajbl.

Frantisek X

Jenže kam se případně odstěhovat, když se postupně ze všeho okolo stává jen čím dále tím větší družice Prahy, s ubýváním vlastního zázemí…

Bobek

A výsledky voleb v Praze jste viděl?

L.P.

Právě, že viděl. Zkuste se nad těmi výsledky trochu zamyslet.

Jakub P

V komunalkach s tim IMO jeste vyrazne zamicha Praha sobe, ktera v celostatnich neni.

L.P.

To by bylo dobře, ale spoléhat na to opravdu nelze, viz současné vedení Prahy, kde Praha sobě bohužel není. Uteklo to jen o kousíček, jenže i ten se počítá…

Mirďa

J,j.
Z toho by se mohla ta vaše poděla.. Praha propadnout do země.

MiNo

Kdo bude místo něj?

L.P.

To už je úplně jedno, příští rok budou v Praze volby do zastupitelstva. Ale bylo by lepší, kdyby se Hřib zůstal i na těch několik měsíců ve vedení Prahy. Vždyť by se jednalo odhadem o šest až sedm měsíců.

MiNo

Zase tak jedno to podle mě není. Pokud tam bude někdo, kdo zarazí rozvoj MHD, bude to zatraceně špatně.

Zahn

Scheinherr má splněno hlavně dvěma totálně zmršenými zakázkami v režimu design and build, které město jen a pouze díky Scheinherrovu chorobně šílenému tlaku na rychlost zadalo tak špatně, že se v nich úplně vzdalo možnosti ovlivnit, co zhotovitel postaví. Optimalizace zhotovitelů následně vedly ke stavbě typizované ohyzdnosti na Zbraslavi a zastavení prací na Libeňském mostě.

L.P.

Typizovaná ohyzdnost na Zbraslavi ničemu nevadí. Naopak je ta typizovaná ohyzdnost funkčně nakonec lepší. A těm pár lidem, kteří přes ní projdou, je to šumák. Důležité je, že naprostá ohyzdnost, kterou byl pěší přechod přes Strakonickou, byl odstraněn. Kdyby nebylo Scheinherra, přechod je tam dnes a strašil by tam ještě minimálně deset let do doby, než dojde k přebudování Strakonické na plnohodnotnou dálnici. Zastavení prací na Libeňském mostě je nemilé, lpění na rekonstrukci byl zbytečný krok, ale to se vyřeší pomocí nového výběrového řízení a pojede se dál, bohužel se zdržením. Ale pojede se, protože pokud by Scheinherr nebyl ve… Číst vice »

Zahn

Ano. Ale kdyby město tu ohyzdnost na Zbraslavi stavělo standardními postupy, tak řekněme třetinu ceny ušetří. Po Scheinherrovsku se ta třetina ceny stala příjemným bonusem pro zhotovitele. Byl to Scheinherr, kdo na poslední chvíli prosadil zachování Libeňského mostu a potažmo zabránil výstavbě dálničního monstra, které už snad mělo i stavební povolení. Za to zaslouží pomník. Tím chorobným tlakem na rychlost ale realizaci rekonstrukce těžce zkomplikoval, až skončila zablokována a velmi pravděpodobně bude muset být soutěžena znovu. V ČR máme legislativu takovou, jakou máme a snaha ji obejít vždy skončila fiaskem. A za Praha sobě jde i zpackaný výběr metra D,… Číst vice »