dkv_obrazok

Tramvajový boom se valí na Strahov. DPP hledá stavitele nové trati z Malovanky

Vizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPP

Na Strahov povede Vaníčkovou ulicí, kde dosáhne sklonu 55 promile.

Pražský dopravní podnik vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele tramvajové tratě Malovanka – Strahov.

Po projektech Olšanská – Habrová a Libuš – Nové Dvory se jedná už o třetí tramvajovou trať, pro kterou letos DPP hledá stavebníka. Zároveň je poslední z balíčku připravovaných nových tratí, které už mají příslušná povolení a tvoří současný boom nových pražských tramvajových spojení.

Předpokládaná hodnota 1,3 kilometru dlouhé trati na Strahov činí 1,02 miliardy korun bez DPH. Výstavba by měla trvat 18 měsíců od předání staveniště. DPP předpokládá zahájení stavebních prací na jaře 2026 a zprovoznění nové tratě na podzim 2027.

Plánovaná tramvajová trať Malovanka - Strahov. Zdroj: ROPIDVizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPPVizualizace tramvajové smyčky na Strahově. Foto: DPPBudoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPPZahájení stavby trolejbusových linek na Strahov a přes Hanspaulku. Foto: Zdopravy.cz

Trať bude vedena z Bělohorské ulice v celé délce Vaníčkovy ulice (kde dosáhne sklonu 55 promile) na Strahov k vysokoškolským kolejím a ke stávající autobusové točně u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice, kde bude ukončena smyčkou Stadion Strahov.

Součástí stavby bude kompletní přestavba Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou ulicí, a také přestavba a rozšíření Vaníčkovy ulice.

DPP na trati vybuduje tři páry zastávek: Malovanka, která bude společná se stávající tratí na Bílou Horu, dále Koleje Strahov a Stadion Strahov. Zastávky Koleje Strahov budou situovány ve Vaníčkově ulici mezi areálem vysokoškolských kolejí a Strahovským stadionem, zhruba v místě stávajících stejnojmenných autobusových zastávek.

Terminál Strahov

Zastávky Stadion Strahov vzniknou ve stejnojmenné nové smyčce a budou společné pro odbavování tramvajových a trolejbusových linek. Samotnou smyčku Stadion Strahov s průběžnou a předjízdnou kolejí DPP vybuduje v místě stávající autobusové točny u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice.

Autobusy tam pálí litry nafty, kopec by nezvládaly ani baterie. V Praze začaly stavby dvou trolejbusových tratí

Výstavba tratě bude podle DPP probíhat v koordinaci s elektrifikací autobusových linek 176 a 191. „Zprovozněním této tratě bude možné nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a lokálně bezemisní tramvajovou dopravou s vyšším stupněm oddělení od individuální automobilové dopravy,“ uvedl technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský.

Dodal, že tím dojde k redukci autobusové dopravy a ke zrychlení a zvýšení spolehlivosti veřejné dopravy ve srovnání s autobusovou zejména v přepravních špičkách. Současně dojde ke snížení počtu autobusů v přetíženém prostoru Vítězného náměstí.

Na výstavbu této tratě DPP získal dotace z prostředků Evropské unie, z Programu Doprava 2021–2027, které pokryjí až 85 % způsobilých výdajů.

Tagy dpp Tramvajová trať Malovanka - Strahov výběrové řízení
15 komentářů