Tramvajová výluka: DPP posune trať mezi Čechovým a Štefánikovým mostem k řece
Nábřeží Edvarda Beneše v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace.
Víte někdo, odkud se vlastně vzala linka 27? To je myšleno jako posila 17? Na webu dpp jsem to vysvětlené nenašel.
Polookružní. Stejně jako samoobsluha. 😉
Když holt řidiči najíždí na koleje, často aniž by se podívali do levého zrcátka, tak jsou tvarovky řešením…
Mimochodem díky nim se hodně snížila nehodovost a zpoždění tramvají ♡
A kolik se zatím ušetřilo otevřenými svršky?
V tomhle už si dělá DPP srandu, ne? Tam už je tolik výluk, že se v tom ani rodilý Pražák nevyzná, a ještě přijde další…
Některé ale skončí, třeba výluka ve Vyšehradském tunelu.
Gramotný jedinec se v tom vyzná …. kdo si neví rady, má vyhledávač spojení ….
Chybou je odmítavý postoj DPP a ROPIDu, že různě odkloněné a ukončené linky tram stále označují původním číslem, které se někde láme do jiné linky. Z hlediska přehlednosti by měla být při výluce / odklonu linka zrušena a místo ní by měly jezdit výlukové linky, podle okolností kopírující číslo na jednotkové pozici po jejíž části trasy jedou ….
Ty tvarovky – to je taková ta vystouplá obvykle bílá věc, která může za to, že když v pruhu, který je takto ohraničen jede nějaký cyklista, nemůže ho auto, které by přeci jen jelo asi o něco rychleji, bezpečně předjet? Jako je to teď třeba na Francouzské (stoupání od náměstí Míru), na Národní třídě (směrem od Vltavy do centra), na Rašínově nábřeží (třeba mezi Výtoní a Palackého náměstím)? Jo jo, tak to Dopravnímu podniku určitě spousta cyklistů a řidičů poděkuje… Třeba na té Francouzské se argumentovalo tím, že to je kvůli autům, co tam jinak (na zákazu) parkovala a ta… Číst vice »
Ale za tuhle pakárna pro všechny řidiče, může pár, asi tak polovina řidičů co by neměli mít řidičské oprávnění buď z důvodu absolutní neznalosti pravidel a nebo jejich naprostého ignorování.
„Pár, asi tak polovina řidičů“ je docela dobrej doublethink, byť jinak souhlasím s tím, co jste chtěl říct.
Já bych to nazval jinak. Spousta řidičů tvrdí, že čára není zeď – v tomhle případě už to není úplně tak jednoznačné.
Přesně tak tyhle „bumlíky“ jsou dobrá zhovadilost. Třeba na Táborské po rekonstrukci je ve stoupání taky přidělali. Řidič auta se pak může do kopce táhnout za cyklistou rychlostí 20 km/h bez možnosti předjetí 🤡🤡
Podélné prahy oddělující tramvaje od sebestředných, bezohledných a arogantních ignorantů eufemisticky nazývaných řidiči IAD jsou geniálním řešením problému, na který nestačil ani rudofašounský SNB.
Uvědomte si, že usednutím do své penilní protézy nezískáváte právo předjíždět. A to ani dědu s dvoukolákem.
Hrubé, ale pravdivé…
Ne, to je ten bazmek, který zabraňuje autíčkářům překážet tramvajovému provozu.
Právě proto mi nejde do hlavy, že v opačném směru se dělá přesný opak – namísto toho, aby měla auta oddělený pruh, budou jezdit po tramvajovém pásu.
Podívejte se na satelitní snímky / fotomapu.cz a bude vám to jasné …. většina silničních vozidel podjíždí jak Štefáníkův, tak Čechův most a nezdržují se na světlech … ta menšina vozidel odbočujících doprava na mosty nevytváří kolonu blokující tramvaj na kolejích …
To byste musel odtahovat desítky / stovky vozidel denně, které stojí na chodníku čelem ke zdi – povoleno dopravní značkou – ale řidič odstavující vozidlo nedodržel vzdálenost 150 cm (volný schůdný prostor) od zdi …. je tam sice bílá čára (nebo její zbytky), ale čumák vozidla / kola tu čáru nerespektují …