Tramvajová trať z Prahy do Zdib má první stavební povolení, týká se demolice mostu

Vizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský krajVizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský kraj

Stávající most není vhodný pro vedení tramvajové trati kvůli šířce i stavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rzc

Celou tuto Hriboakci povazuji za vrchol demence. K cemu je tramvaj, co pojede 20 minut ze Zdib na Kobylisy? Jako ze prijedu do Zdib autem jo, pak budu parkovat a pak cekat na tramvaj! Tak to urcite! Za 20 minut jsem ze Zdib na Karlaku ale AUTEM! Jediny co by tady davalo smysl je odbocka metra C z Ladvi na pole, kde se bude stavet krizovatka s okruhem. To by znamenalo autem 2 minuty ze Zdib, a pak 20 minut na IP Pavlova a to uz by zacalo davat smysl. Ale to se neda ocekavat, vladnou nam hlupaci.

Kubrt

Za 20 minut ze Zdib na Karláku tak v noci. A ve Středočeském kraji to těžko bude Hřiboakce, že.

stanik

Ze Zdib na Kobyliskou vozovnu ,to odpovídá , Zdiby -Dolní Chabry -Kobyliská Vozovna . Zdiby -Karlovo náměstí ani náhodou . jedete zastavěnou Velkou Prahou. vedne ani v noci podle dopravních předpisů o uzavřené osadě.

Michal Bartoníček

Za 20 minut ze Zdib na Karlově náměstí autem? Ne, nejste. Ale fantazírujete hezky. 😀

Vesper

Jaká bude traťová rychlost? Je šance na 80 km/h (takovou rychlostí jezdí měziměstské tramvaje v Německu v okolí Düsseldorfu)?

Bobik

Ne není. Nejsou na to vozidla. T3 má Vmax 65, KT Vmax 70. 15T by teoreticky mohla, ale nikdo pod to nechce dát razítko, takže Vmax 60.

Vesper

A co ty nové tramvaje od Škodovky?

Bobik

Zatím nikdo neví.

Marian Kechlibar

Kdyby se ta nová trať dovedla kolem Líbeznice až do Měšic, mohl by se zrušit následující úsek železniční trati a nahradit tramvají Měšice – Neratovice. Vlak by pak jezdil jenom Měšice – Praha. Místa na rozšíření na dvě koleje je tam dost.

Asi by proti tomu protestovaly Všetaty, to je pravda.

MP22

Mariane běž si radši hrát s klukama.

Marian Kechlibar

Bydlel jsem několik let v Řeži. Z pohledu Neratovic a okolí by dvojkolejná tramvajová trať k metru C byla o dost lepší než jednokolejná s motorákem jedoucím závlekem přes Kbely a Satalice.

MP22

Já mám ještě lepší nápad. Mezi Kolínem a Libní je obrovský problém s kapacitou, navrhuji vést budoucí tramvajovou trať do Štěrbohol dál přes Královice do Úval, v Úvalech ukončit železnici z Prahy a do Kolína jezdit po koridoru tramvajema.

Já bydlel v Kolovratech, takže takže sem na celý východ republiky expert já!

udavač

A jste si jist, že by aspoň nějaká výhledová (průběžná celodenní) frekvence takovou TT vůbec „zaplatila“, t.j. její výstavbu ekonomicky zdůvodnila? Já tedy určitě ne, resp. jsem skálopevně přesvědčen, že by možná vyšla nanejvýš jednokolejka s výhybnami, a o to by asi zase nebyl zájem, protože tramvaj by byla stejně logicky pomalejší než dosavadní vlak + auto nebo bicykl na dojezd, resp. asii i dosavadní autobus PID.

kuna

Další absolvent Vysoké školy života, fakulty dopravní, katedra kolejové dopravy.
Někdy mám problém rozlišit, zda je to jen trolování, nebo autor tomu fakt sám veří.

Marian Kechlibar

Nějaké konkrétní námitky by nebyly?

Tak např. na Ostravsku dnešní tramvaj číslo 5 a bývalá tramvaj číslo 1 do Hlučína také vznikly přeměnou z železničních tratí.

To, že v Praze se meziměstská tramvaj vnímá jako něco revolučního či nereálného, je spíš otázka nezvyklosti. Pro příměstskou dopravu v relativně hustě osídlených středních Čechách je to docela vhodný prostředek. Rozhodně lepší než jednokolejná trať s trasováním z 19. století.

Konkrétně po této trati jede spěšňák z Mladé Boleslavi do Vysočan hodinu a půl, to je naprosto nesmyslný čas.

udavač

Vy snad chcete řešit spojení Prahy a Mladé Boleslavi tramvají, nebo jak tomu máme rozumět?
Uvědomujete si vůbec, kolik automobilů existovalo v době, kdy vznikaly ty vámi poplivané „jednokolejné trati s trasováním z 19. století“, a jak dlouho trvala tehdy cesta koňským povozem, se kterým byste měl tu tehdejší železnici snad jedině porovnávat?

kuna

Jasně, a nákladní vlaky budou jezdit po tramvajové trati, přesněji v kamionech po dálnici. ŽESNAD bude blahem bez sebe, když zmizí další možná odklonová trasa.
Spěšné vlaky z Prahy do Mladá Boleslavy mají jezdit přes Lysou nad Labem až se někdy postavý vysněná Všejanská spojka, tak čas bude jiný než hodina a půl život.
Navíc je záměr trať do Všetat zdvoukolejnit a elektrifikovat pro příměstskou dopravu a to i do Mělníka. Tak přeměna na pouliční dráhu je nápad hodný akorát tak absolventa Vysoké Školy Života.

Jiří Kocurek

A taky nákladní dopravci.

Marian Kechlibar

No, zrovna v okolí Prahy by měla mít prioritu doprava lidí. Je to zdaleka největší aglomerace v republice.

udavač

A o to víc tím ovšem podpoříte i kamionů na silnicích.

kuna

A lidé se budou stravovat, šatit a zásobovat jen pomocí internetu. Pražská aglomerace přece nepotřebuje žádné hmotné zboží, to je přežitek analogového světa.
🙂 🙂

rzc

Jasny a rovnou smyckou na Letnany at to jede co nejdelsi dobu!

Marian Kechlibar

Tramvají po dvojkolejné trati byste byl z Neratovic na Kobylisích za cca 30 minut, navíc spolehlivě. To je to kouzlo dvou kolejí. Na rozdíl od vnitřku Prahy byste nestál na každém semaforu. Ty příměstské tramvaje mají o hodně vyšší cestovní rychlost než vnitroměstské linky poskakující od křižovatky ke křižovatce někde na Vinohradech.

Kdežto současný spěšňák má pravidelnou jízdní dobu Neratovice – Vysočany 38 minut, ale prakticky chytne ještě 5-10 minut zpoždění.

Pro běžné dojíždění do školy a práce je ta současná trať příšerná.

Kubrt

Trať Praha – Všetaty si rozhodně zaslouží kultivaci – ale jako železniční trať s provozem „S-Bahnu“, nikoliv jako downgrade na tramvaj s vedením oklikou přes Zdiby.

mlokXCM

Správně by mělo být „do Odolena Vody“.

Jirka

To opravdu ne, původ je Odolenova Voda, takže se normálně skloňuje

udavač

Nemáte pravdu: je to odjakživa Odolena Voda, nikoli Odolenova Voda, takže správně bylo vždycky jen „do Odolena Vody“. Ale teď už je to jedno, protože podle ÚJČ může být čeština zjevně przněna bez skrupulí, neboť podle něj „jazyk se vyvíjí a to je třeba respektovat“.

MP22

Správně to je a vždycky bude do Odolenky

JF Kalimero

Podle obrázku se silnice zúží na 2 pruhy bez středního pásu a cyklisti se pošlou na chodník mezi chodce? To se mi nelíbí.

Michal Bartoníček

Mně se nelíbí, když jsou cyklisti mezi auty, kde je jen piktogram nebo jen pruh.

RadAm

Tramvaj do Zdib už konečně získala v srpnu Územní rozhodnutí, bylo vyvěšeno na Úřední desce. Zatím jsem k tomu neviděl publikovane žádné články -btip pro redakci. Odkaz zde: https://edesky.cz/dokument/11019725

RadAm

Je k dispozici ke stažení i na Úřední desce Brandýsa nad Labem, https://deska.brandysko.cz:8449/wab/eud/EudDetail.action?id_vyves=63088

Michal Staša

V popisu v mapě je D1, má být D8

Petr

A přes tu dálnici se počítá už se 6 pruhem? To by mě zajímalo, aby pak zase nemuseli něco bourat. 😂

Michal_80

Jsou ty přiložené návrhy aktuální? Neměla nakonec být i zastávka u Lidlu, na tom přemostění? Určitě by měla smysl.

P_V

Ano, podle mě by měla velký smysl. I do části průmyslové zóny D8 Park by se tak mohli zaměstnanci vozit.

rzc

Jonto by museli bejt padli na hlavu, kdyz si tam muzou v pohode zaparkovat.

Kubrt

A ty, co nemaj auto, jedou zdarma otrokbusem.

Ach jo

Bude zábavné, až Zdiby řeknou, že nebudou dotovat provoz tramvaje, když autobus stojí čtvrtinu, jelikož je konkurence a ceny sraženy na minimu…. a bude tam dál jezdit autobus….

Kubrt

To skoro zní, jak kdyby ten bus Zdiby financovaly komplet a sami o něm rozhodovaly. Ale samozřejmě bus obsluhující území Zdib bude zachován, jen nepojede až k metru.

Petr

… a cestujícím z autobusu (do centra) přibyde přestup navíc😬🙄

Twix

To záleží kam přesně jedou. Pokud třeba na Staroměstskou nebo Palmovku, přestup jim naopak ubyde.

P_V

Zpátky ale radši pojedou metrem do Kobylis, aby jim ve Zdibech neujel přípoj kvůli nepředvídatelným zpožděním tramvaje. Pro cesty po Praze to nevadí díky krátkým intervalům, ale ve Zdibech ten návazný autobus pojede podstatně méně často.

Twix

A je to o tolik spolehlivější, přidat si 2 přestupy a jet z Palmovky nebo Staroměstské metrem na Kobylisy a tam přestoupit na tramvaj stejné linky, kterou by se dalo jet rovnou?

P_V

Kdybyste někdy jel tramvají z Palmovky odpoledne do Kobylis, tak byste toto nemohl napsat. 🙂 Kvůli zpackané rekonstrukci tam tramvaje nahoru stojí v kolonách.

Roman Beneš

Ano, kvůli debilnímu zúžení Zenklovy, kde vznikl předimenzovaný chodník a hlavně nesmyslná cyklostezka, po které nikdo nejezdí – všichni cyklisti jedou po chodníku a ohrožují chodce. Auta mají jen 1 pruh. Auta stojí a s nimi stojí tramvaje v místech souběhu trasy aut a kolejí. Opravdu skvělý projekt – na zabití zadavatelů i tvůrců! Už jsem také jel 2 stanice z Palmovky: přes Libeňský zámek do stanice U kříže i 22 minut (litoval jsem, že jsem nešel pěšky), a to nejhorší situace je až v oblouku za stanicí U kříže do stanice Vosmíkových.

Jiří Kocurek

Ale vždyť v koloně stáli hlavně ti řidiči, tak cil splněn. Že přitom odstrelili MHD, za to může … druhá strana.

A tak to někteří mají: Za ránu vedle může ten, na koho se střílelo, střelec sám přece za nic nezodpovídá. Jenže odpovídá…

Zvol

Žádná cyklostezka tam není. A nejspíš záměrně jste taky vynechal ten parkovací pruh co tam je.

Kubrt

Ano, vím, bydlím v jedné z obcí, kterých se tato trať týká. A mezi sousedy vnímán kladný postoj.

Martin

To určitě tak 90% cestujícím přibude 1 přestup na víc, tím pádem delší čas na dojíždění.

Kubrt

Doporučuji vyzkoušet cestování některým z busů 370-374 mezi 6:30 až 8:30 do Prahy. Peklo. V Praze sice je částečně bus pruh, ale kolona je už před Zdibama. Plus přinejmenším 371 a 374 nevyhovují kapacitně, takže se stojí v přeplněném busu v poskakující koloně. Teď se mluví mezi lidem o nasazení kloubáků, ale nevím, jestli je to pravda. Takže souhrnem, ano, většině lidí přibude přestup, ale všem se zvýší kvalita cestování.

P_V

Ovšem nasazení kloubáků a kýbl barvy na namalování buspruhu už od Zdib by bylo výrazně levnější a rychlejší, než stavět tramvaj.

Martin

Tram. je mnohem efektivnejsi, pohodlnejsi a kapacitnejsi,…

Jiří Kocurek

Že by tam byl pouze buspruh a krom IZS nikdo jiný nesměl projet? Tak to místním vadit bude.

Martin

Tak… souhlas, navic zalezi na int., tramvaje maji 8min. ve spicce, a bezne 9, 22 a 17 po 4min., … i tech 8min. je rychlejsi, nez postavani v kolonach…

Antonín

Tento potenciální problém je naprosto v klidu řešitelný prodloužením autobusových pruhů a zkrácením intervalů. Respektive, pokud je kapacitní problém na 371/374, tak tramvaj ho nezlepší, neboť přímo obslouží pouze východní cíp Zdib, ostatní budou muset k tramvaji stejně přijet tou samou 371/374. Pro západní část Zdib, Klecan a přilehlých obcí to považuji za obrovský krok zpět a zhoršení. Sám pracuji v Klecanech. Dnes jezdím s třemi přestupy a budu jezdit se čtyřmi. Přidání přestupu rozhodně kvalitu cestování nepřidá. Pokud tramvaj, tak včetně větve do Klecan.

Martin

Ranní špička začíná až po 7.30 do té doby dojedete v pohodě do Kobylis ,jinak jak jsem psal 90% se zhorší cestování, obyvatel většiny části Zdib, Klecan a pod vyhodí autobus u Celnice a pak šup na tramvaj při štěstím pojede tramvaj,když ne čekání X minut .,dále od vozovny Kobylisy do Kobylis jsou tam navíc tuším 2 nebo 3 zastávky to jsou další minuty navíc..tak jaké zlepšení.

Kamui

Když koukám na tu mapu, tak si říkám že je škoda, že to neprotáhli rovnou až do Líbeznice. Takhle ta trať bude končit dost uprostřed ničeho.

SYN

Tak „rovnou“ to mohli protáhnout třeba do Hradce Králové, to taky bylo fajn? Takovéhle projekty se běžně dělají na etapy.

Bobik

Jo, jenom aby to nedopadlo jak s Libuší, kde se na další etapu čekalo „jenom“ přes 20 let, aby se to „slavně“ protáhlo jen do šturcu.
Ten pokrok, kde se to zastaví…?

Kubrt

Pěkné by byly obě větve, do Odolky i Líbeznic (to by zas byl hate na Kupku). Ale buďme rádi za alespoň tuto první etapu, už to je dost novátorský čin, v podmínkách ČR.
Mám dojem, že ten most přes Spořickou se před pár lety opravoval, ale to jen poznamenávám, netvrdím že to byla chyba, třeba to jinak nešlo, neumím to posoudit.

Pat

Myslím, že tady hrálo roli to, že je to „přeshraniční“ úsek. Praha vyvede tramvaj kousek za město, Středočeský kraj nebere nějaké zkušenosti s projednáváním a tak, a pak bude pokračovat dál už samostatně. Plány jsou, snad se to povede.

rzc

Jj ze by se jelo z Libeznic hodinu do centra, skvely napad!