Tramvajová trať z Prahy do Zdib má první stavební povolení, týká se demolice mostu

Vizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský krajVizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský kraj

Stávající most není vhodný pro vedení tramvajové trati kvůli šířce i stavu.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hýkus se fíbe

Je velká škoda že se podobná tramvajová trať do Středočeského kraje nechystá na opačné straně Prahy. Na jihu do Jesenice analogicky jako tady do Zdib a v další fázi analogicky do Nové Hospody zde do Odolené Vody či do Líbeznice.
Ideálně z budoucí blokové točny tramvají Nové Dvory na jih vídeňskou ulici a následně Budějovickou ulici.
Tramvajová linka Odolena Voda -Jesenice by byla neuvěřitelná!

rzc

Tak hosi zlati, dnes jsem na vyzvu zdejsich minusaru proveril pravdivost sveho tvrzeni s pomoci stopek, cesta Zdiby (stred dalnicni krizovatky) – Karlovo namesti (budova CVUT), delka cesty presne 17 minut 30 sekund. Prijezd 6:45. Prosim o informaci jak dlouho tato cesta trva MHD nyni a jak dlouho bude trvat po zprovozneni teto velkolepe stavby.

rzc

*** Jsem ochoten zvazovat cestu MHD, pokud tuto trasu zvladnu do 30 minut s max. 1 prestupem. Ad zpoplatneni vjezdu – pochybuji, ze zpoplatni rezidenty a majitele firem se sidlem ve vnitrni Praze, takze smolik pacholik.

s J.

15,8 Km městem za 17 minut? Tady nám někdo nejezdí podle předpisů a ještě se tím chlubí.

Změřte stejnou cestu v 7:30 😉

Ona ta tramvaj dobře poslouží třeba obyvatelům nové čtvrti „Za Kostelem“.

https://charnwood.cz/cs/projects/zdiby-za-kostelem/

v

V 7.30 je to běžné 1 hod

Jarda

V oblasti bydlím a přijde mi ta tramvaj jako naprostá kravina … Nebylo by lepší protáhnout metro z Čakovic do Březiněvsi a udělat konečnou metra a veliké P+R (tisíce aut) na poli u Billa v Březiněvsi? Velká spádová oblast, dálnice D8 a obchvat Prahy … lidé by to využívali určitě více, než tramvaj … a možná pak tou tramvají propojit Zdiby s tímto novým terminálem …

Václav M.

Metro z Čakovic? Oficiální název konečné linky C jsou Letňany, ale prakticky jde o okraj Proseka.

A Čakovice jsou úplně „mimo“. Resp. do nich byste to metro nejprve musel natáhnout – což by takový problém možná nemusel být, protože (alespoň podle zakreslení na mapách od Seznamu) trasa míří na sever k nádraží v Čakovicích.

Ovšem s tím prodloužením do Březiněvsi si tedy nejsem ani trochu jistý. Třebaže jsou Letňany dost „pro králíky“, tak Březiněves by byla možná ještě horší.

Vnější stanice by měly být spíše u vlakových (nebo alespoň autobusových) nádraží. A ne jen u P+R parkoviště.

Hýkus se fíbe

Určitě super počin.
Ještě by to chtělo naplánovat a posléze postavit tramvajovou trať na druhé straně Prahy tedy na jihu.
Ideálně z blokový smyčky Nové Dvory na jih Vídeňskou ulicí do Jesenice a následně Budějovickou ulicí až na Novou Hospodu.

Toada

Ano souhlasím, v jižní části Prahy/ve středočeském kraji na jih od Prahy chybí jakákoliv kolejová doprava.

Kamui

To P+R v Sedleci bude mít jeden problém, a ten problém se jmenuje pásmo 1. Pokud tam někdo nechá auto a pojede tramvají do města, citelně se mu to prodraží. Navíc odtamtud nepůjde jet ani na celodenní pražskou jízdenku. Leda by se k parkovacímu lístku osádce auta vydala i nějaká speciální jízdenka na jednu cestu po prvním pásmu tam a zpět.

Zdeněk

No hlavní výhoda asi bude že nebude muset trčet dvě hodiny v zácpě V Holešovičkách, případně tři hodiny hodiny pokud bude v Blance svítit červená.

frank

Očekáváte, že tramvají se bude jezdit mimo pásmo jedna za příplatek ?

P_V

Jak to vlastně bude s těmi pásmy? Městské linky jsou v P na celém území Prahy, zatímco příměstské mají cestou na okraj ještě 0 a B.

udavač

Pásma „0“ a „B“ jsou součástí pásma „P“ a pro cesty pouze uvnitř města Prahy nemají smysl, ale pouze umožňují mimopražským cestujícím cestovat až do/z Prahy do/ze zastávek na okraj pásma „P“ bez toho, že by museli platit plnou čtyřpásmovou jízdenku pro celé pásmo „P“. Zdiby jsou zjevně už ve vnějším pásmu, takže tam vnitropražská jízdenka (pro pásmo „P“) už neplatí.

udavač

Podle mě bude jediným přínosem větší spolehlivost VHD, ale jinak v tom žádný podstatný přínos nevidím: těch skoro tisíc parkovacích míst u konečné stanice pohodlí plynoucí teoreticky ze změny autobusů na údajně pohodlnější a špičkový interval tramvaje značně sníží a špičkový interval 4 minuty (v prokladu) bude na většině trasy asi také delší než je ten současný. Takže pro samotné Zdiby to snad přínosem bude, ale pro všechny ostatní už nikoli, snad jen v počtu automobilů.

Hýkus se fíbe

Ale houby.
Tramvaje jsou vždycky lepší než autobusy.

rzc

Celou tuto Hriboakci povazuji za vrchol demence. K cemu je tramvaj, co pojede 20 minut ze Zdib na Kobylisy? Jako ze prijedu do Zdib autem jo, pak budu parkovat a pak cekat na tramvaj! Tak to urcite! Za 20 minut jsem ze Zdib na Karlaku ale AUTEM! Jediny co by tady davalo smysl je odbocka metra C z Ladvi na pole, kde se bude stavet krizovatka s okruhem. To by znamenalo autem 2 minuty ze Zdib, a pak 20 minut na IP Pavlova a to uz by zacalo davat smysl. Ale to se neda ocekavat, vladnou nam hlupaci.

Kubrt

Za 20 minut ze Zdib na Karláku tak v noci. A ve Středočeském kraji to těžko bude Hřiboakce, že.

stanik

Ze Zdib na Kobyliskou vozovnu ,to odpovídá , Zdiby -Dolní Chabry -Kobyliská Vozovna . Zdiby -Karlovo náměstí ani náhodou . jedete zastavěnou Velkou Prahou. vedne ani v noci podle dopravních předpisů o uzavřené osadě.

Honza V.

Dobré retro. Termín „uzavřená osada“ se v dopravních předpisech nevyskytuje už více než 63 let.

rzc

Samozrejme je to akce Zdendy cyklo****** a dalsich jemu podobnych, protoze blokuje stavbu P+R a prestupnich uzlu na uzemi Prahy a vytlacuje je do Stredoceskeho kraje. P+R se maji rozmistit po krizovatkach na hranici prazskeho okruhu a tam stavet prestupni terminaly s minimalizovanou dobou jizdy do centra. Jedine tak dojde k poklesu automobilove dopravy prespolnich uvnitr oblasti mestskeho okruhu.

Ondřej Wagner

Na severu Prahy ještě Pražský okruh není, nicméně tramvajová trať z Kobylis do Zdib by plánovanou trasu Pražského okruhu měla pretinat. Zda bude parkoviště P + R a tramvajová zastávka u tohoto křížení nevím.

Michal Bartoníček

Za 20 minut ze Zdib na Karlově náměstí autem? Ne, nejste. Ale fantazírujete hezky. 😀

Svět

Teď je to přesně 23 min. Pokud pojedeš na konečně terminál tak to je 20 min předně. 2023 sobota

Stačí otevřít Google Maps. Ve špičce to bude víc.

Nerozumím up votes. Podle mě nikdo to nejezdi a nikdo ne otevřel navigací pro ověření.

rzc

Blbe myslis ze jezdim 50?

rzc

Jsem a to naprosto v pohode na sedmou v praci.

Zdeněk

Takhle brzy možná, ale zkus to třeba v 8 ráno.

rzc

Sotousi oci tezko pochopi, ze tam lidi jezdi aby byli co nejdriv v praci a pak zase co nejdriv doma, a ne se tam kochat cestou a 3ma prestupama. 20 minut nemam problem mezi 6-7 ve vsedni den udelat. MHD jsem jezdil cely studijni leta a pak i chvili v praci, ale zkratka nejsem takovy sotous abych za jeden den v office projel o 2 hodiny dele.

Zdeněk

Chachá, za 20 minut autem na karláku. To vám tak věříme.

Svět

Otevři jsi navigaci. Sám jsem myslel že je to trošku o par min nafouklé ale je to 20min. Google Maps. Ve špičce to bude víc tak hádám 30-40 ale špička je jen par hod denně.

john334

Ve špičce to bude minimálně hodinu.

frank

špička je v době kdy jezdí lidé do práce a z práce v Praze v součtu minimálně 4 hodiny , kolega jezdí ze severu a poslední dobou říká, že co autem ještě před pár lety jezdil 40 minut, tak poslední roky dává za 70 , ovšem když to jede. V autě tráví tak 3 hodiny za den , to může bavit jen sebemrskače …

Nemel

Hlupáci spíš komentují zde v diskuzi. Ta tramvaj bude sloužit i lidem, kteří jedou ze Zdib do práce třeba na ty Kobylisy. Nemůžete uvažovat pouze v relaci Zdiby – Karlák, protože jí náhodou sám jezdíte.

Vesper

Jaká bude traťová rychlost? Je šance na 80 km/h (takovou rychlostí jezdí měziměstské tramvaje v Německu v okolí Düsseldorfu)?

Bobik

Ne není. Nejsou na to vozidla. T3 má Vmax 65, KT Vmax 70. 15T by teoreticky mohla, ale nikdo pod to nechce dát razítko, takže Vmax 60.

Vesper

A co ty nové tramvaje od Škodovky?

Bobik

Zatím nikdo neví.

Náhodný Kolemjdoucí

Podle stránek DPP je u 52T „Konstrukční rychlost: 80 km/h“

Bobik

To je u 15T taky a přesto jezdí jen 60.
Ono totiž čím vyšší rychlost, tím přísnější pevnostní normy a tím dražší.

SYN

I tak u nás koleje ve stavu který umožňuje i těch 60kmh nevydrží dlouho… můj odhad tak 2-3 roky… pak by potřebovaly kontrolu/opravu GPK, což se obvykle neudělá, jezdí se dalších 5 let sníženou rychlostí (50-40kmh) až pak se dělá větší oprava… takže místo uzavření na jeden víkend je z toho uzavření na jeden měsíc 🙁

Bobik

Tak 60 se umí dlouhodobě, bez nutnosti geometrie/podbití koleje co pár let, nevidímdůvod, proč by se nemělo umět i víc. Jediný problémový je KOMOKO, ale tam je to zakletý už od vzniku, tam by snad pomohlo jedině vyhrabat to celý včetně (hlavně) spodku a začít znova. I když s tím úsekem, kde je 70 (Belárie-Černý kůň) zrovna problém není.

XXXD

Když má tramvaj konstrukční rychlost 80 km/h, tak tyto normy musí splňovat. To, že je třeba pak schválená jen na 60 km/h, protože by nikde stejně víc nejezdila, je už věc druhá.

Bobik

Konstrukčně může mít schváleno ten který typ cokoli. Otázka je, co se pak u jednotlivých dodávek na přání objednatele (zhusta z důvodu úspor) vynechá, či udělá jinak.

Jan

Pokud jsou zastávky blíž než kilometr, tak se vyšší rychlost ani nevyplatí, protože šetříte maximálně nižší jednotky sekund.

Honza V.

Občas ušetříte i celkem vysokou sekundu.

Marian Kechlibar

Kdyby se ta nová trať dovedla kolem Líbeznice až do Měšic, mohl by se zrušit následující úsek železniční trati a nahradit tramvají Měšice – Neratovice. Vlak by pak jezdil jenom Měšice – Praha. Místa na rozšíření na dvě koleje je tam dost.

Asi by proti tomu protestovaly Všetaty, to je pravda.

MP22

Mariane běž si radši hrát s klukama.

Marian Kechlibar

Bydlel jsem několik let v Řeži. Z pohledu Neratovic a okolí by dvojkolejná tramvajová trať k metru C byla o dost lepší než jednokolejná s motorákem jedoucím závlekem přes Kbely a Satalice.

MP22

Já mám ještě lepší nápad. Mezi Kolínem a Libní je obrovský problém s kapacitou, navrhuji vést budoucí tramvajovou trať do Štěrbohol dál přes Královice do Úval, v Úvalech ukončit železnici z Prahy a do Kolína jezdit po koridoru tramvajema.

Já bydlel v Kolovratech, takže takže sem na celý východ republiky expert já!

udavač

A jste si jist, že by aspoň nějaká výhledová (průběžná celodenní) frekvence takovou TT vůbec „zaplatila“, t.j. její výstavbu ekonomicky zdůvodnila? Já tedy určitě ne, resp. jsem skálopevně přesvědčen, že by možná vyšla nanejvýš jednokolejka s výhybnami, a o to by asi zase nebyl zájem, protože tramvaj by byla stejně logicky pomalejší než dosavadní vlak + auto nebo bicykl na dojezd, resp. asii i dosavadní autobus PID.

Vesper

Na trase s intervalem 20 minut by jednokolejka mohla stačit, pochopitelně s vhodně sestaveným jízdním řádem. A k tomu by příslušná linka měla být ukončena v Kobylysech (nebo max na Palmovce) aby se zabránilo přenášení zpoždění ze města na jednokolejku. Mezi Libercem a Jabloncem se po jednokolejce jezdí v intervalu 15 minut.

Ondřej Wagner

Jednokolejne tramvajové tratě se Praze ekonomický nevyplatí, zejména pokud mají jezdit tramvaje do středu Prahy. Jednokolejna tramvajová trať mezi Vratislavicemi a Jabloncem je myslím provozovana spíše z tradice. Ke všemu není moc zdržována velkým množstvím aut a navazuje ve středu Liberce pouze na tramvajovou trať z Horního Hanychová do Lidových sadů. Takže nikdo z DPP o jednokolejne tratí nebude uvažovat. Myslím, že DPP udělá vše proto, aby myšlenka jednokolejne trati od bývalého nákladového nádraží Žižkov po tělesné bývalé jednokolejne železniční trati zcela zapadla.

P_V

Jednokolejná trať vznikne v příštím roce od výstaviště k hřišti s dětskou tramvají. Jak se toto vyplatí, nevím. Ani není jasné, co tam bude jezdit, když 41 má vlek a tudíž jí ta nově zřízená výhybka bude k ničemu.

udavač

Mícháte dohromady „jabka s hruškama“: pro počet traťových kolejí je podstatná jen potřebná kapacita TT, a ta je v souvislé pražské zástavbě rozhodně řádově větší než v lesních pustinách mezi Vratislavicemi a Jabloncem n/N., takže tamní princip není do města velikosti Prahy přenositelný – jinou záležitostí jsou ovšem střední Čechy.

kuna

Další absolvent Vysoké školy života, fakulty dopravní, katedra kolejové dopravy.
Někdy mám problém rozlišit, zda je to jen trolování, nebo autor tomu fakt sám veří.

Marian Kechlibar

Nějaké konkrétní námitky by nebyly?

Tak např. na Ostravsku dnešní tramvaj číslo 5 a bývalá tramvaj číslo 1 do Hlučína také vznikly přeměnou z železničních tratí.

To, že v Praze se meziměstská tramvaj vnímá jako něco revolučního či nereálného, je spíš otázka nezvyklosti. Pro příměstskou dopravu v relativně hustě osídlených středních Čechách je to docela vhodný prostředek. Rozhodně lepší než jednokolejná trať s trasováním z 19. století.

Konkrétně po této trati jede spěšňák z Mladé Boleslavi do Vysočan hodinu a půl, to je naprosto nesmyslný čas.

udavač

Vy snad chcete řešit spojení Prahy a Mladé Boleslavi tramvají, nebo jak tomu máme rozumět?
Uvědomujete si vůbec, kolik automobilů existovalo v době, kdy vznikaly ty vámi poplivané „jednokolejné trati s trasováním z 19. století“, a jak dlouho trvala tehdy cesta koňským povozem, se kterým byste měl tu tehdejší železnici snad jedině porovnávat?

kuna

Jasně, a nákladní vlaky budou jezdit po tramvajové trati, přesněji v kamionech po dálnici. ŽESNAD bude blahem bez sebe, když zmizí další možná odklonová trasa.
Spěšné vlaky z Prahy do Mladá Boleslavy mají jezdit přes Lysou nad Labem až se někdy postavý vysněná Všejanská spojka, tak čas bude jiný než hodina a půl život.
Navíc je záměr trať do Všetat zdvoukolejnit a elektrifikovat pro příměstskou dopravu a to i do Mělníka. Tak přeměna na pouliční dráhu je nápad hodný akorát tak absolventa Vysoké Školy Života.

Ondřej Wagner

Z Vsetat do Mělníka už řadu desetiletí elektrizovana železnice je. Spíše je otázkou, zda se bude elektrizovat také úsek tratě mezi Vsetaty a Mladou Boleslavi.

kuna

Jasně, za půl hodiny na křižovatce, na férovku.

Jiří Kocurek

A taky nákladní dopravci.

Marian Kechlibar

No, zrovna v okolí Prahy by měla mít prioritu doprava lidí. Je to zdaleka největší aglomerace v republice.

udavač

A o to víc tím ovšem podpoříte i kamionů na silnicích.

kuna

A lidé se budou stravovat, šatit a zásobovat jen pomocí internetu. Pražská aglomerace přece nepotřebuje žádné hmotné zboží, to je přežitek analogového světa.
🙂 🙂

SYN

Tuto prioritu můžete vyjádřit tím že podpoříte (nejlépe finančně, na tom to totiž vázne) výstavbu nákladního obchvatu Prahy… PAK můžete výrazněji prioritizovat osobku.

rzc

Jasny a rovnou smyckou na Letnany at to jede co nejdelsi dobu!

Marian Kechlibar

Tramvají po dvojkolejné trati byste byl z Neratovic na Kobylisích za cca 30 minut, navíc spolehlivě. To je to kouzlo dvou kolejí. Na rozdíl od vnitřku Prahy byste nestál na každém semaforu. Ty příměstské tramvaje mají o hodně vyšší cestovní rychlost než vnitroměstské linky poskakující od křižovatky ke křižovatce někde na Vinohradech.

Kdežto současný spěšňák má pravidelnou jízdní dobu Neratovice – Vysočany 38 minut, ale prakticky chytne ještě 5-10 minut zpoždění.

Pro běžné dojíždění do školy a práce je ta současná trať příšerná.

Kubrt

Trať Praha – Všetaty si rozhodně zaslouží kultivaci – ale jako železniční trať s provozem „S-Bahnu“, nikoliv jako downgrade na tramvaj s vedením oklikou přes Zdiby.

mlokXCM

Správně by mělo být „do Odolena Vody“.

Jirka

To opravdu ne, původ je Odolenova Voda, takže se normálně skloňuje

udavač

Nemáte pravdu: je to odjakživa Odolena Voda, nikoli Odolenova Voda, takže správně bylo vždycky jen „do Odolena Vody“. Ale teď už je to jedno, protože podle ÚJČ může být čeština zjevně przněna bez skrupulí, neboť podle něj „jazyk se vyvíjí a to je třeba respektovat“.

Pat

„Odolena Vody“ je prznění jazyka, to máte pravdu

Honza V.

Naopak, o Odolena Vodě mluví ti, kteří z neznalosti v tom prvním slově vidí pouze genitiv, zatímco jazykovědci jsou názoru, že tento tvar vznikl jiným způsobem, vypuštěním hlásek „ov“. Název Odolenawoda je doložen už ze 14. století, ale stejně tak je doloženo že v 15 a 16 století si s ním pisatelé gramaticky nevěděli moc rady. Nejčastěji byl tvar „Odoleně“ podle vzoru „páně“: v Vodoleně vodě, z Odoleně vody. Mně osobně by taky přišlo přirozenější to chápat jako genitiv, ale kdo jsem já, abych oponoval historikům a lingvistům?

Honza V.

Jazykovědci už více než 100 let zastávají názor, že v tomto případě ten tvar Odolena není genitiv, ale vznikl jako haplologie ze slova Odolenova. Začít ho nově chápat jako genitiv by mi přišlo přirozené, ale ÚJČ takovým novinkám nepřeje.

Nemel

Nehádejte se, oba máte pravdu 😉

Nicméně ÚJČ do toho netahejme. Nevím, proč bychom měli jakkoli respektovat tuto archaickou instituci, která sama nechce respektovat, že zahraniční ženy nemají ve jméně „ová“, a dosud nepřišla s jediným logickým vysvětlením, proč je potřeba přechylovat jejich jména.

MP22

Správně to je a vždycky bude do Odolenky

mlokXCM

No, my jsme ve škole a na intru vždycky říkali do Odolky. 🙂

Honza V.

Do páně Odoleně wody, máme-li zůstat u autentických tvarů ze 16. století, kdy se ovšem vyskytla i Vodolina voda či Odoleni Woda.

Nemel

Vodolenky 😉

JF Kalimero

Podle obrázku se silnice zúží na 2 pruhy bez středního pásu a cyklisti se pošlou na chodník mezi chodce? To se mi nelíbí.

Michal Bartoníček

Mně se nelíbí, když jsou cyklisti mezi auty, kde je jen piktogram nebo jen pruh.

SYN

Ovšem řešení „bojíme se aut, tak raději pojedeme 30 po chodníku“ má vážný problém s tím že pak se vás draků zase bojíme my chodci. A je tam taková drobnost – strach chodců má oporu v zákonu, jízda po chodníku je zakázána! Takže pokud plivete na auta že porušují, a sami děláte to samé… jistě, samozřejmě, prakticky každý má tendenci považovat to co sám vymyslí za to nejlepší možné řešení 🙁

RadAm

Tramvaj do Zdib už konečně získala v srpnu Územní rozhodnutí, bylo vyvěšeno na Úřední desce. Zatím jsem k tomu neviděl publikovane žádné články -btip pro redakci. Odkaz zde: https://edesky.cz/dokument/11019725

RadAm

Je k dispozici ke stažení i na Úřední desce Brandýsa nad Labem, https://deska.brandysko.cz:8449/wab/eud/EudDetail.action?id_vyves=63088

Michal Staša

V popisu v mapě je D1, má být D8

Petr

A přes tu dálnici se počítá už se 6 pruhem? To by mě zajímalo, aby pak zase nemuseli něco bourat. 😂

Michal_80

Jsou ty přiložené návrhy aktuální? Neměla nakonec být i zastávka u Lidlu, na tom přemostění? Určitě by měla smysl.

P_V

Ano, podle mě by měla velký smysl. I do části průmyslové zóny D8 Park by se tak mohli zaměstnanci vozit.

rzc

Jonto by museli bejt padli na hlavu, kdyz si tam muzou v pohode zaparkovat.

Kubrt

A ty, co nemaj auto, jedou zdarma otrokbusem.

Ach jo

Bude zábavné, až Zdiby řeknou, že nebudou dotovat provoz tramvaje, když autobus stojí čtvrtinu, jelikož je konkurence a ceny sraženy na minimu…. a bude tam dál jezdit autobus….

Kubrt

To skoro zní, jak kdyby ten bus Zdiby financovaly komplet a sami o něm rozhodovaly. Ale samozřejmě bus obsluhující území Zdib bude zachován, jen nepojede až k metru.

Petr

… a cestujícím z autobusu (do centra) přibyde přestup navíc😬🙄

Twix

To záleží kam přesně jedou. Pokud třeba na Staroměstskou nebo Palmovku, přestup jim naopak ubyde.

P_V

Zpátky ale radši pojedou metrem do Kobylis, aby jim ve Zdibech neujel přípoj kvůli nepředvídatelným zpožděním tramvaje. Pro cesty po Praze to nevadí díky krátkým intervalům, ale ve Zdibech ten návazný autobus pojede podstatně méně často.

Twix

A je to o tolik spolehlivější, přidat si 2 přestupy a jet z Palmovky nebo Staroměstské metrem na Kobylisy a tam přestoupit na tramvaj stejné linky, kterou by se dalo jet rovnou?

P_V

Kdybyste někdy jel tramvají z Palmovky odpoledne do Kobylis, tak byste toto nemohl napsat. 🙂 Kvůli zpackané rekonstrukci tam tramvaje nahoru stojí v kolonách.

Roman Beneš

Ano, kvůli debilnímu zúžení Zenklovy, kde vznikl předimenzovaný chodník a hlavně nesmyslná cyklostezka, po které nikdo nejezdí – všichni cyklisti jedou po chodníku a ohrožují chodce. Auta mají jen 1 pruh. Auta stojí a s nimi stojí tramvaje v místech souběhu trasy aut a kolejí. Opravdu skvělý projekt – na zabití zadavatelů i tvůrců! Už jsem také jel 2 stanice z Palmovky: přes Libeňský zámek do stanice U kříže i 22 minut (litoval jsem, že jsem nešel pěšky), a to nejhorší situace je až v oblouku za stanicí U kříže do stanice Vosmíkových.

Jiří Kocurek

Ale vždyť v koloně stáli hlavně ti řidiči, tak cil splněn. Že přitom odstrelili MHD, za to může … druhá strana.

A tak to někteří mají: Za ránu vedle může ten, na koho se střílelo, střelec sám přece za nic nezodpovídá. Jenže odpovídá…

Zvol

Žádná cyklostezka tam není. A nejspíš záměrně jste taky vynechal ten parkovací pruh co tam je.

P_V

Nutno říci že rekonstrukce téměř vyřešila dřívější problémy s cestou dc, ale zas posílila problémy zc… Úzkých míst je tam víc. Všude tam, kde z centra není oddělený pruh po auta. Přitom místo na rozšíření tam skoro všude je. 1) Úsek před libeňským zámkem, kde je úžina před gymnáziem. Chodník před zámkem by šlo zúžit z 8 m na 6 m a ulici tímto směrem vyosit. 2) Před bílým domem zrušit parkování zc a vyosit ulici asi o metr k bílému domu. 3) Zastávka U kříže – nevím, místa je tam málo. Možná vrátit dřívější uspořádání s zastávkou dc před… Číst vice »

Kubrt

Ano, vím, bydlím v jedné z obcí, kterých se tato trať týká. A mezi sousedy vnímán kladný postoj.

Martin

To určitě tak 90% cestujícím přibude 1 přestup na víc, tím pádem delší čas na dojíždění.

Kubrt

Doporučuji vyzkoušet cestování některým z busů 370-374 mezi 6:30 až 8:30 do Prahy. Peklo. V Praze sice je částečně bus pruh, ale kolona je už před Zdibama. Plus přinejmenším 371 a 374 nevyhovují kapacitně, takže se stojí v přeplněném busu v poskakující koloně. Teď se mluví mezi lidem o nasazení kloubáků, ale nevím, jestli je to pravda. Takže souhrnem, ano, většině lidí přibude přestup, ale všem se zvýší kvalita cestování.

P_V

Ovšem nasazení kloubáků a kýbl barvy na namalování buspruhu už od Zdib by bylo výrazně levnější a rychlejší, než stavět tramvaj.

Martin

Tram. je mnohem efektivnejsi, pohodlnejsi a kapacitnejsi,…

Jiří Kocurek

Že by tam byl pouze buspruh a krom IZS nikdo jiný nesměl projet? Tak to místním vadit bude.

P_V

Zatímco když místo buspruhu budou koleje, do kterých nevjede ani to IZS, tak jim to vadit nebude. Logika?

Martin

Tak… souhlas, navic zalezi na int., tramvaje maji 8min. ve spicce, a bezne 9, 22 a 17 po 4min., … i tech 8min. je rychlejsi, nez postavani v kolonach…

Antonín

Tento potenciální problém je naprosto v klidu řešitelný prodloužením autobusových pruhů a zkrácením intervalů. Respektive, pokud je kapacitní problém na 371/374, tak tramvaj ho nezlepší, neboť přímo obslouží pouze východní cíp Zdib, ostatní budou muset k tramvaji stejně přijet tou samou 371/374. Pro západní část Zdib, Klecan a přilehlých obcí to považuji za obrovský krok zpět a zhoršení. Sám pracuji v Klecanech. Dnes jezdím s třemi přestupy a budu jezdit se čtyřmi. Přidání přestupu rozhodně kvalitu cestování nepřidá. Pokud tramvaj, tak včetně větve do Klecan.

Martin

Ranní špička začíná až po 7.30 do té doby dojedete v pohodě do Kobylis ,jinak jak jsem psal 90% se zhorší cestování, obyvatel většiny části Zdib, Klecan a pod vyhodí autobus u Celnice a pak šup na tramvaj při štěstím pojede tramvaj,když ne čekání X minut .,dále od vozovny Kobylisy do Kobylis jsou tam navíc tuším 2 nebo 3 zastávky to jsou další minuty navíc..tak jaké zlepšení.

Jan

Ona na druhou stranu řekne Praha, že na jejím území nebudou jezdit autobusy, když tam je tramvaj. Zdiby sice mohou chctít autobusy, ale když nebudou mít v Praze kde stavět, tak mají smůlu

Kamui

Když koukám na tu mapu, tak si říkám že je škoda, že to neprotáhli rovnou až do Líbeznice. Takhle ta trať bude končit dost uprostřed ničeho.

SYN

Tak „rovnou“ to mohli protáhnout třeba do Hradce Králové, to taky bylo fajn? Takovéhle projekty se běžně dělají na etapy.

Bobik

Jo, jenom aby to nedopadlo jak s Libuší, kde se na další etapu čekalo „jenom“ přes 20 let, aby se to „slavně“ protáhlo jen do šturcu.
Ten pokrok, kde se to zastaví…?

SYN

Inu, otázka zní kolik let by se čekalo aby se to dalo udělat najednou? Nebo myslíte že za to můžou nějací sabotéři kteří viděli situaci „peníze na to jsou, povolení taky, ale ne to by bylo moc dobra najednou, pro jistotu to seškrtáme jen na první půlku“??

Bobik

No spíš se tady tluče ideologie s realitou a politickou potřebou prezentovat výsledky. Zkrátka všechno moc dlouho trvá, protože jsme si hlavně z ideologických důvodů nastavili pravidla, podle kterých se moc fungovat nedá. Vlastně skoro vůbec a navíc všechno zdržují a prodražují. Ale protože ideolodie je „správně“, tak se nic měnit nebude, ovšem politici potřebují prezentovat výsledky ještě za svého volebního období (a ne projekty připravovat, aby se jimi chlubila konkurence), tak se jde cestou nejmenšího odporu, za cenu různých kompromisů, které ale celkovému výsledku a prospěchu spíš škodí. Plus obyčejná „úřední neschopnost“. Třeba Barrandov-Holyně-Slivenec byla naprosto zbytečná etapizace (jsou… Číst vice »

Kubrt

Pěkné by byly obě větve, do Odolky i Líbeznic (to by zas byl hate na Kupku). Ale buďme rádi za alespoň tuto první etapu, už to je dost novátorský čin, v podmínkách ČR.
Mám dojem, že ten most přes Spořickou se před pár lety opravoval, ale to jen poznamenávám, netvrdím že to byla chyba, třeba to jinak nešlo, neumím to posoudit.

Pat

Myslím, že tady hrálo roli to, že je to „přeshraniční“ úsek. Praha vyvede tramvaj kousek za město, Středočeský kraj nebere nějaké zkušenosti s projednáváním a tak, a pak bude pokračovat dál už samostatně. Plány jsou, snad se to povede.

rzc

Jj ze by se jelo z Libeznic hodinu do centra, skvely napad!

rzc

Jj minusari, vy byste nejradsi z Libeznic na Zdiby zubacku, je mi to jasne. Kdyz ses v Libeznicich, tak nejlepsi je na Prahu jet pres Brezineves, jen sotous by jel zubackou pres Zdiby.

Nemel

Děsně to hrotíte.