Tramvajová trať Modřany – Libuš má stavební povolení, stavět se má od října
Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
Trať povede po Novodvorské ulici k budoucí stanici metra D Libuš, zakončena bude zpočátku úvratí
Proč úvrať? Vratný trojúhelník zabírá více místa, ale rozhodně méně než smyčka a nejsou potřeba obousměrné tramvaje.
Na tom trojúhelníku máte ty úvratě dokonce dvě. A to jsou doopravdy úvratě, ne jen změna směru jízdy na stejné koleji.
Tak snad se to po pouhych 30ti letech planovani podari postavit. V Modranech se do 5ti let postavi snad 5000 bytu a vsichni se budou chtit nejak dostat na metro. Samozrejme dokud nebude metro D, tak tahle trat nepomuze, ale v dlouhodobym horizontu to bez ni nepujde.
Docela by se hodilo, kdyby byla i z Kacerova, ty autobusy jsou hrozne…
Už v tom roce 1995 se tvrdilo, že rovnou po otevření trati do Modřan bude okamžitě pokračovat výstavba dál. Ale pak to nějak vyhnilo. Každopádně takových slibů vždycky padne asi desetkrát víc, než kolik se toho skutečně udělá.
I to už tady dávno mělo být, takže jsem rád, že se s tím konečně pohnulo. Zase tam ale není napsáno, kdo to projektoval.
A ještě jedna věc. Čtyři páry zastávek? Snad nástupišť, případně stanovišť, ne? Zastávka je kontaktní bod cestujících s veřejnou dopravou, který se skládá z jednoho nebo více nástupišť (stanovišť). Vyznačuje se tím, že má jeden název. Čechova čtvrť – jeden název, dvě nástupiště, jedna zastávka. Stačí se podívat na označníky.
Máte pravdu, hlavně než se to té doby zprovozni nové metro tak to bude jako alternativa aby lidi z Písnice nemusely busem na Kačerov a tam metrem do muzea
V autobusové, tramvajové a trolejbusové dopravě je „zastávka“ minimálně od poloviny sedmdesátých let jednoznačně definovaná jako místo, které má na začátku označník zastávky, a délka zastávky je buď definovaná délkou, nebo vyznačená. Může být buď s nástupištěm, nebo bez nástupiště. S takovou definicí jasně počítají provozní i dopravní předpisy. Pochopitelně bývá praktické, aby zastávky v obou směrech nebo v celém uzlu nebo terminálu měly stejný název. Pokud se otec a syn jmenují stejně, tak to taky neznamená, že jsou oba tentýž člověk Teprve v posledních desetiletích v tom nějací úředníci z ministerstva dopravy začali dělat bordel, když rejstříku názvů zastávek… Číst vice »
Ne.
„jsou schopni tvrdit že pro oba směry stačí dohromady jeden označník“
Určitě, na zastávce jako třeba Hradčanská (na dejvické straně) jsou jako u blbých dvě nástupiště za sebou pro jednu noční linku. Jedno nástupiště s jedním označníkem pro oba směry by stačilo 😀
Teď tedy nevím, kterou zastávku máte na mysli. Tramvajová zastávka je ve směru na Prašný most už pouze, linka 909 staví v tomto směru taky jen jednou. Pokud jde o linku 907 v ulici Pod Kaštany, tak tam mi přijde celkem praktické, že směr do centra staví ve výstupní zastávce linky 131. To je obvyklé řešení tam, kde je třeba snížit riziko, že někdo nastoupí do nesprávného směru.
Co je to v posledním roce za módu, že se kolejovému přejezdu začalo říkat úvrať?
Úvrať se říkalo místu, kde se otáčelo spřežení při orbě. Tedy dávno před tím než pan Threwithick sestrojil první parní lokomotivu.
https://mapy.cz/s/gomusagece
To byla souvrať.
„Sel jsem proso na souvrati…“
Kolejový přejezd je dočasná spojka na dvoukolejné tramvajové trati v případě výluky. Trvalá pouze kolejová spojka. Úvrať je dojezd do bodu odkud jede vlak, tramvaj zpět na jinou trať nebo kolej nebo zpět jako nový vlak. No slovíčkaření že?
Já už jsem starej, takže moji češtinu už vývoj moh’ převálcovat. Za mejch mladejch let to bylo, že se vobracelo úvratí na přejezdu. A dyž byly přejezdy ve svahu, tak se průvodčí s vlečňákem na motorák spouštěl.
Kolejové přejezdy se v tramvajové dopravě používaly dávno předtím, než někdo vynalezl ty přenosné kolejové přejezdy. Kolejová spojka se tomu říkalo pouze na železnici, asi aby se jim to nepletlo s křížením se silniční komunikací.
Úvrať bývala v drážní dopravě definovaná jako místo, v němž musí vlak změnit směr jízdy, aby mohl pokračovat po trati dále. Nikoliv aby se mohl vracet zpátky po téže trati.
Tak snad to stihnou postavit, než se do vedení města dostane nejmenovaná strana, co jakýkoliv rozvoj tramvají blokuje.
Kdyžtak se z toho zase udělá parkoviště… :-/
Doufám že to zase někdo nenapadne. Tramvaj je docela ekologická.
Taky doufám 🙂
Doufám že to zas nenapadne nějaký ekospolek. Tramvaj je docela dost ekologická (podle mne).
Je to pravomocné stavební povolení, tam už není co napadat (a proč by to někdo dělal, natož ekospolek?)
Ekologický spolek napadl železniční Nové spojení v oblasti Husitské ulice. Samozřejmě to byl ve skutečnosti spolek majitelů domů v okolí.
A co je na tom nepochopitelného? Ne každý chce mít čtyřkolejnou trať pod oknem.
Z hlediska emisí CO2 docela ekokologická je.
Z hlediska emisí hluku a vibrací (což je fyzikálně to stejné – mechanické vlnění, jen v běžné mluvě se myslí v jiném prostředí) moc ne.
Proto se na ni ten posudek dělá.
Všechny tři věci myslím samozřejmě _lokálně_.
_Lokální_ emise CO2, _lokální_ emise hluku a vibrací.
Abyste z ekospolků neonemocněl. Tady jde o platné rozhodnutí. Nazdar.
Jen si říkám, že v Praze bude hodně brzy nedostatek obousměrných tramvají. Jsem zvědav jestli koupí nějaké nové.
Ony průběžně po jednotkách kusů přibývají (rekonstrukce v Ústředních dílnách DB z vozů odkoupených ze zahraničí), třeba letos myslím 3 ks. A ty úvratě by všechny měly být dočasné, takže to snad nebude takový problém.
Dočasně min. na 10 let
Základní jednotkou dočasnosti je 1 furt, přibližně 23 let.
Koupí, ojetá KT z Plzně 👎
Další potencionální zdroj do budoucna by mohl být z Brna
A KLDR.
Kim dohlédne na naložení, osobně včetně ansámlbu s notýsky. A na složení ve vozovně DPP zase dohlédne Babiš. Rovněž osobně. Rovněž s ansámblem surikat.
No v tomto případě Hřib, nicméně mezi těmi pány zase tak velký rozdíl není.
Hřib určitě nepodporuje totalitní režimy, takže se nic kupovat nebude. Ono stačilo že před nějakým časem DPP odprodal do KLDR tramvaje, to by se v demokratickém státě nemělo dít, ale tehdy zřejmě lidská práva šla stranou.
Tady ale bude smyčka. Stačí číst.
Jen nikdo neví kdy.
Současně se stavbou.
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/stavba-tramvajove-trati-z-modran-do-libuse-zacne-v-rijnu/r~5314ba6a75ca11eba22aac1f6b220ee8/
Mírně upravená (zkompilovaná) citace části textu:
„U (budoucí) stanice metra D Libuš (na úrovni současné autobusové zastávky Pavlíkova) proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně po dohodě s majiteli pozemků dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.“
Jak dlouho bude fungovat zakončení bez (dlouhodobě provizorní) smyčky, to je otázka: kdyby se podařilo dohodnout se s majiteli pozemků brzy, třeba by ten „bezsmyčkový“ stav nemusel trvat dlouho, případně by dokonce nemusel ani nastat vůbec.
Aha, koukám, že tady zase píšou nesmysly, někde zkopírovali starý text. U Libuše bude smyčka, po prodloužení na Nové Dvory se zruší a na konečné bude blokový objezd.
Haha, smyčka až druhá etapa? Takže po nějakou dobu budou na dotčených linkách jezdit jen KT8D5? Super! 😀
Stará mapka. Smyčka bude hned – nejdřív v Libuši, po prodloužení na Nové Dvory se zruší.
Jména pražských radní pro dopravu a stavební povolení pro výstavbu tramvajových tratí:
Nosek – 0
Pařízek – 0
Dolínek – 0
Scheinherr – 3 (prozatím)
U Dolínka nezapomínejte na ty koleje u Muzea, to se taky počítá. Nicméně statistika je pořád jasná.
Je pravda že tramvají tam jezdí stejně jako u toho cancouru na Pankráci a ten je evidentně započítán.
Na ten cancour na Pankráci aspoň zajel měřící vůz, to u muzea je víceméně jenom dekorace.
Vzhledem ke složitosti a byrokratické náročnosti projektů a samozřejmě s tím souvisejících stavebních povolení, bych panu radními Scheinherovi zásluhy nepřipisoval. Když už, tak rovnoměrně rozdělené mezi všechny radní až na počátek projektu. Tedy 5 až 10 radních zpět.
Protože, kdyby pan radní Scheinherr dokázal stavební povolení vyřídit od počátku až do konce, musel by být, v naší zemi, nejméně Pán Bůh. Za dobu jeho působnosti na magistrátu stáčíte vyřídit v Praze povolení tak na rodinný domek někde na okraji.
Kdyby ovšem fungoval Scheinherr stejně (špatně) jako všichni ti předchozí LAUZŘI NON PLUS ULTRA, tak by ten povolovací proces pokračoval stejně jako za nich (tedy v podstatě nijak) a nebylo by nic pořád.
I Scheinherr má samozřejmě také dost různých nedostatků a občas dost nepochopitelně pokračuje v těch pitominách prosazovaných třeba Dolínkem (lanovka do Bohnic, apod.), ale je za ním aspoň občas vidět něco pozitivního (chodník od Muzea k hlavnímu nádraží, aj.), a to se o těch předchozích jen pro sebe hrabajících kašparech rozhodně říci nedá ani náhodou!
No tak že by pan radní nehrabal pro sebe? Neležel mu ze všeho nejvíc na srdci Libeňskej most a jeho zachování? A neukázaly posudky jím odjednané, že se dá zachránit a tím padla varianta bourání?
Takže si šel na magistrát splnit svůj sen. To že ty prachy spolkne jeho oblíbenej most a ne golfovej klub je sekundární.
A já si v první chvíli myslel, že to jsou názvy budoucích stanic…
Ale posun u silnic pro IAD úplná nula. U těch tramvají jsou to malé kousky. Metro se měla začít stavět jedna stanice, ale zatím také nic.
To není vůbec pravda. Oprava Barrandovského mostu, výrazný posun v přípravě Blanky II. (neboli Vlasty, prostě zbytek MO), rozšíření Strakonické, studie rozšíření jížní spojky, součinnost v budování pražského okruhu (který nemá na starosti město, ale stát). Pak i sice maličkosti, které ale léta nikdo neřešil a jsou dost nápomocné – dvoupruhový nájezd na most Barikádníků, podchod místo přechodu na Strakonické, či upravený sjezd z D8 na Kbelskou. Pak se taky někdo konečně zajímá o výstavbu P+R. Zkrátka toho není vůbec málo a rozhodně se nedá říct, že by Scheinherr dělal vše proti autům.
Barrandovský most je jen oprava, to neberu jako vylepšení. Blanka II – projekt současné vedení Prahy přepracovalo tak, že bude 2x tolik tunelů, silnice bude stát 2x tolik, bude se muset udělat znovu EIA, takže posun v přípravě zpět. Prezentováno je to ale jako posun dopředu, fakta říkají něco jiného. Rozšíření Strakonické je pro autobusy. Ne pro IAD. Součinnost v budování pražského okruhu – před 2 lety Praha slíbila, že bude vykupovat zelené pásy okolo dálnice. Zůstalo jen u řečí a ještě nevykoupila ani jeden pozemek. P+R na Čerňáku má nevyužitý potencionál. Místo tří pater jich mohlo být více. Místo… Číst vice »
Rozšíření Strakonické pomůže i IAD. Nové pojetí Blanky II je posun vpřed vzhledem k dopadům na město jako celek a tím i k „projednatelnosti“.
Rozšíření Strakonické autům moc nepomůže. Prostor budou mít stejný, jen pokud bude kolona, tak je bude moci předjet autobus.
Blanka II nově nepovede Povltavskou, ale tunelem, protože by mohla rušit cyklisty, kteří jedou okolo. Auta v Povltavské takový problém nebyl.
Tunel pod Balabenkou také nemusel být. Stávající Čuprova je dostatečně kapacitní.
Blanka II. (Vlasta) je obrovský posun dopředu a ne zpět, protože každému je jasné, že ten původní návrh prostě dnes už není v Praze proveditelný a obsahoval naprosté nesmysly. Např. na té Povltavské by stejně tunel byl akorát by jím vedl jenom jeden směr a druhý by vedl po Povltavské. Nevím jestli tohle bude stát za 10 let ale rozhodně bych se vsadil, že původní návrh by za 10 let určitě nestál.
Co je špatného na vedení dopravy v Povltavské v jednom směru?
Všechno.
Takže bez argumentu = nic.
A to se můžeme vsadit, protože původní návrh vadil různým spolkům a na nový nebudou peníze.
Vzpomeňte kolik bylo řevu kvůli Blance jak je předražená a je to největší tunel. Novej magistrát udělá Vlastu 2x tak drahou a ještě se mu tleská.
– Blanka II bude buď drahá a podzemní, nebo žádná. Původní varianta je dálniční zvěrstvo vzoru 70. let, co do města nepatří a nemá šanci být postavená. – Rozšíření Strakonické je pro autobusy, ale KVŮLI autům, která ty autobusy blokují. Dřívější varianta byla 1 pruh auta + 1 vyhrazený pruh autobusy, to byste asi řval, co? – Vykupovat pozemky pro pásy kolem stavby, u které není jisté, kudy povede, protože nemá pravomocné územní rozhodnutí? – P+R se staví s velkou kapacitou. Ale je třeba chápat, že to vždycky bude doplněk pro tu část lidí, kteří nemůžou k metru dojet MHD.… Číst vice »
Ohledně Barrandovského mostu a celkově oprav, proč by to nemělo být vylepšení (No, dobře, není to takové vylepšení jako nový tunel, ale vylepšení to stále je). Celkově si myslím, že by to chtělo více a lépe udržovat, jinak to dopadá jako Libeňský most nebo D1.
Oproti tomu, že by ho nechali spadnout, nebo ho pro havarijní stav kompletně uzavřeli, je to docela podstatné vylepšení.
„Potencionál“? Že lidi píšou blbě „potencionální“ (místo správného potenciální), to bohužel vídám často. Ale že je někdo schopný napsat „potencionál“ místo potenciál, to už je vyšší level…
Tři věty, tři lži.
Záměr, nebo neznalost?
Tak napiště nějakou novou silnici, která se staví.
Nějakou trasu metra, která se aktuálně staví. (D se ještě nestaví, tam probíhá jen geologický průzkum)
Nějakou tramvajovou trať, která se staví a není jen kousek.
– Odkud a kam by se uvnitř města měly stavět další silnice? Potřebujeme počet aut v centru spíš rozumně redukovat, ne navyšovat. Chybí okruh, ale ten „staví“ stát. A rekonstrukce se dělají včetně těch velkých a zásadních jako Barrandovský most atd. – Průzkum je zásadní součást stavby, že se začíná stavět po 40 letech nová trase je velký pokrok a zásadní úspěch současné koalice. – Do pár týdnů se začíná stavět trať Barrandov-Holyně, po 18 letech planých řečí. Ještě letos taky Modřany-Libuš, po 30 letech řečí. Připravuje se důležité propojení kolem Hlavního nádraží, postavila se trať na Pankrác (ok, to… Číst vice »
Silnice pro IAD se tu stavěly posledních 50 let. Na úkor všeho ostatního. teď už se ale ví, že to není řešení. Tak doufám, že teď nebudeme dohánět budování dálnic ve městě, aby se za dvacet let řešilo, co s nimi, když nejsou potřeba.
Jsem rád, že má trať pravomocné stavební povolení, jistě má na tom svůj díl současný radní Scheinherr. Avšak role předhozích radních je u všech těch tratí nezanedbatelná.
Slivenec: DÚR: 2012, DSP: 2014, 2016, SP 2020
Libuš DÚR: 2017, DSP: 2018? SP: 2020
Pankrác bych počítal asi stejně jako Muzeum.
Díky že jste to sepsal. Snad to různé „pamětníky“ umravní.
Tak ono to hlavně není ani moc o osobě radního, ty procesy a razítka prostě trvají dlouho a za jedno období se to stihnout nedá. Scheinherr do toho ale přece jen šlape trochu víc než předchůdci 🙂
Už aby to bylo – a ideálně s napojením na metro D. Modřany a Libuš jsou příliš závislé na autbusové dopravě směr centrum.
Až na to, že místo 15T tam teď budou jezdit KT
Nebudou. Na Libuši bude smyčka.
Nebude, je tam stará mapka, bude tam jen úvrať.
Lze předpokládat, že to přechodné ukončení pouhou úvratí bez smyčky asi poněkud změní i linkové vedení a na ten nový konec trati bude jezdit jen nějaká kratší linka končící na opačné straně někde na okraji centra a přes centrum na jinou stranu Prahy nepovede: jednak těch obousměrných vozidel není tolik, aby bylo dobré jimi zbytečně plýtvat (bývají potřebná i na výluky) a jednak ani není důvod, aby tudy jezdilo mnoho lidí přímo až do centra a za ně tramvají, když autobusem a metrem to bude stále rychlejší i před dostavbou trasy „D“ metra.
Pokud by byla uvrat, nabizi se 21 Libus-Holyne. Ale verim tomu, ze bude smycka. 14T/15T jsou na tuhle dalkovou trat podstatne vhodnejsi a pro cestujici pohodlnejsi nez KT8.
Stejně tak jsou na autobusech závislé Bohnice. Taky by to chtělo s tou tramvají pohnout.