Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory hladce prošla posouzením vlivů na okolí
Z předložené dokumentace vyplývá, že se dvoukilometrová trať začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.
Pražský dopravní podnik (DPP) posunul přípravu nové tramvajové tratě, která spojí Libuš a Nové Dvory. Plán hladce prošel posouzením vlivu na okolí (EIA), stačilo přitom pouze takzvané zjišťovací řízení. Odbor ochrany prostředí Magistrátu hlavního města Prahy rozhodl, že záměr nemůže mít významný vliv na životní prostředí.
Z předložené dokumentace vyplývá, že se dvoukilometrová trať začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.
Trať nebude mít úplně tradiční vedení. Z celkových dvou kilometrů připadá na klasický dvoukolejný úsek (Libuš – Novodvorská) 775 metrů. Zbytek bude tvořit takzvaná bloková smyčka, která bude v jednom (popř. dvou) místě zdvoukolejněna kvůli odstavům a zastávce.
Nová tramvajová trať naváže na úsek Modřany – Libuš, který je ve výstavbě od loňského dubna a hotov má být letos v červnu. Tím mělo budování trati původně skončit, rada hlavního města ale v roce 2020 rozhodla o prodloužení tratě až k budoucí stanici metra D Nové Dvory.
Zde v Durychově ulici vznikne přímý přestup tramvaj/metro skrze jižní vestibul stanice. Právě v této koncové zastávce nové tramvajové trati se jednokolejná smyčka rozšíří na dvě koleje (v jednom směru), které budou sloužit pro výstup, odstav a nástup.
Dále se počítá se zastávkou v Chýnovské ulici před křižovatkou s ulicí Novodvorskou, která bude sloužit pro směr do Libuše, klasickou zastávkou pro oba směry bude zastávka Přírodní. Vedení nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory je přesněji načrtnuto v souboru pdf zde.