Tramvajová sláva v Bratislavě. Po nové trati v Petržalce projela první tramvaj
Tramvaj na nové trati v Petržalce. Zdroj: Facebook.com / Matúš Vallo má rád Bratislavu
Uvedení nové radiály v úseku Jungmannova - Janíkov dvor do provozu je plánované na jaro příštího roku.
Súdruh Fico raději odjechal do svojej pravej metropole. Majú tam aj metro…
Palec nahoru za zprovoznění, ale přesto se při sledování nemůžu ubránit, že spíše než středoevropskou metropoli v téměř docházkové vzdálenosti od Vídně, připomíná střed Petržalky spíše chudší předměstí Novosibirska nebo Alma Aty…
Petržalka je více, než stotisícové sídliště, které vznikalo v 70. letech, jako největší panelové sídliště v celém Československu.
Je znevýhodněné tím, že je pevně ohraničené:
– z jihozápadu státní hranicí a dálnicí D2,
– z jihovýchodu dálnicí D4,
– ze severu dálnicí D1 a Dunajem,
– z východu silnicí I/2 a Dunajem.
Plocha: ca. 30 km2
Zalidnění: ca. 4 tis. obyv./km2
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=17.1552459&y=48.1136591&z=13
Pro srovnání:
Olomouc má nepatrně méně obyvatel, ale na asi 3x větší ploše.
Právě ta vysoká hustota osídlení činí sídliště vhodné pro kolejovou MHD. Leč, jak už píšu níže, v době koncipování toho sídliště zvítezila představa jednoho páteřního koridoru pro metro, doplněné autobusovými linkami. Tedy stejně, jako v Praze na Jižním a Jihozápadním městě. Ovšem s tím, že metro se nikdy nerealizovalo a až dnes tedy vzniká tramvajová linka a dosavadní busové linky zůstanou v provozu. Z dnešního pohledu by se pro Petržalku zdál vhodněj model Ostrava jih (do značné míry analogie Petržalky), kde vznikla síť tramvajových tratí. Ovšem v době zakládání Petržalky byla budoucnost tramvají v Bratislavě nejistá a předpokládalo se zavedení… Číst vice »
Upřímné blahopřání.
Jasně že je tam spousta dokončovacích prací, ale je to, řečeno slovy politika, „významný milník“ 🙂
Zeleň je přesně to, co v Praze (nejen) u novostaveb TT moc neumíme. Dobrá práce!
Hlásím, že druhý pokus o Pankrác výrazně lepší – jsou tam stromy a snad koleje i zatravní.
Kolem TT má být hlavně hustá zástavba, kterou ta TT obsluhuje. Veverky tím jezdit nebudou…
No zatiaľ to okolo trate vyzerá ako po výbuchu bomby. Vybudovanie cyklochodníkov, parku, lavičiek, mostov cez Chorvátske rameno, prístupových chodníkov bude trvať ďalšie desaťročie….
Skôr to vidím tak, že sa to urovná buldozérom, odvezie sa stavebný materiál, pričom zvyšky budú viditeľné aj pár rokov a nechá zarásť trávou – čo sa bude raz za štvrťrok kosiť…..
Dobré zprávy pro obyvatele Bratislavy.
Sláva? Nevím, jestli bych to nazval slávou. 😀 Tahle jízda byla spíchnutá horkou jehlou, spousta tam toho chybí. Proč se tolik spěchalo? Že by politické zadání?
Ale jinak gratuluju, Petržalka tohle spojení potřebovala jako sůl. Doufám, že nezůstane jen u toho, protože jedna trasa nespasí sídliště velké jako Olomouc.
To by mě taky zajímalo, jestli tam počítají s nějakými odbočkami …
S odbočkami se nepočítá, maxiálně s prodloužením jižním směrem. Celé to má původ v době zakládání sídliště, kdy v koridoru dnešní tramvaje mělo vést metro (aniž by bylo příliš jasné, jakého druhu) a zbytek (jak v rámci sídliště, tak různé směry po městě) měly zajistit autobusy.
Jak to bylo s bratislavským metrem
https://mhd86.cz/2020/06/26/jak-to-bylo-s-bratislavskym-metrem/
O anabázi bratislavského metra vyšel rozsáhlý seriál v tehdy ještě papírovem časopise Československý dopravák.
To je špatný. 🙁
Počítá se minimálně s odbočkou na Lido:
https://ibb.co/7VxT0W1
Dôvodom tejto jazdy je, že na projekt boli vyuťité EU fondy a tam bol termín dokončenia december 2024. T.j. musela sa uskutočniť jazda ako dôkaz, že je to dokončené. Inak by Bratislava prišla o možnosť čerpania kvôi nesplneniu termínu.
Všetci vedia, že je to celé „Potemkiáda“, ale svoj účel splnila. Teraz sa akože budú odstraňovať nedostatky, ktoré boli akože zistené. Oveľa horšie je na tom Karloveská radiála, ktorá funguje už 4 roky bez toho, aby bola skolaudovaná. Proste byrokracia…
Děkuju za upřesnění.
Hurá sláva! A teď budovat odbočky a druhé spojení do centra, protože přesně – pro víc jak sto tisíc lidí je tohle žalostně málo.
Jedna z ďalších tratí by mohla ísť cez ulicu Námestie Hraničiarov a pokračovať dole po Starohájskej….
Ale nemyslím si že ďalších 50 rokov sa niečo bude realizovať v Petržalke…..