Tramvají na Vinice. Plzeň začala řešit první razítko pro novou trať
Vizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.eu

Stavět se má v roce 2027, proměnou projde celá ulice.

Stavět se má v roce 2027, proměnou projde celá ulice.
A říkám vám že v Plzni se začne stavět dřív jak trať v Porubě…. proč? Protože se neustále ptají lidí jak tupouni…Ta tramvaj už tam měla dávno být.. počítá se s ní a je to v zájmu města a jeho obyvatel… takže žádné vyptávábí … jenomže žijeme v Kocourkově a proto je taky Ostrava tak za opicema oproti Praze a Brnu…na jednu stranu se nadává jak se neinvestuje a nic netvoří a pak se proti všemu novému protestuje a sepisují nesmyslné petice 🖕
Ostrava je v tomto neschopná a silně zkorumpovaná. Tam žádný posun vpřed nečekejme
Smutný obrázek ale říkám největší problém je v tom že se věčně na něco vyptávají lidí…pak stačí pár vemen co to bude blokovat a zbytek obyvatelstva má smolik
Nebo je problem, ze ti co jsou pro, jsou malo hlasiti. Co brani lidem udelat sdruzeni PRO trat?
Ono to chce nekdy nejen nadavat, ale taky se hlasit, kdyz clovek neco chce…
Takže se podařilo prosadit smyčku místo úvratě, to je dobře.
V čem to je tak dobře? 40T jsou obousměrné a prostorově to je náročnější, i finančně…
Rychlejší průjezd smyčkou, odpadne výhybka pro úvrať, snížení rizik pri změně směru jízdy vozu (manipulace s ovládáním, sběrač…). Já vidím hodně plusů.
Nebo při změně myšlení – méně zabraného prostoru a méně vrzání/mazání kolejnic. Zvláště při variantách „není prostor na smyčku => nebude tramvaj“. Dlouhé jednosměrné objezdy, jako je ten plánovaný v Praze u Nových Dvorů, jsou orientačně podobně nepraktické, jako bohužel též oblíbené (střídavě) jednosměrné zastávky.
V Plzni je místo problému „není prostor na smyčku => nebude tramvaj“ spíše problém „peněz je méně, než bychom potřebovali.“
Jednosměrné tramvaje mají i výhody. Hlavně více místa.
Úvrať se nelíbila od počátku, nicméně v době zpracované studie v roce 2021 jinou variantu nebylo možné projednat. Původně zvažovaný pozemek, ve kterém se v územní studii s obratištěm počítalo, si v té době zabral developer pro budoucí Lidl.
Vyvlastnit a hotovo
Sice se ta příprava té tratě trošku vleče (pro aktuální městskou radu to není priorita a to jsou přitom její součástí pirátí, v Praze ti největší pokládačí tramvajových kolejí), ale naštěstí postupuje.
Určitě za pozitivum lze označit smyčkovou točku místo úvraťové. Pak by asi nebylo od věci protáhnout novou linku 3 alespoň ve špičkách až na Bory, kde už to 4ka prostě nezvládá.
Jediný otazník visí nad tím, čím na ty Vinoce budou PMDP jezdit..? Aktuálně jezdí skoro všechno, co má kola, ale žádné nové nákupy tramvají avizované nejsou… a to už by vzhledem ke lhůtám chtělo taky začít řešit…
Na čtyřce se už naráží na kapacitu křižovatek, je to snad nejzatíženější trať v ČR. Zde už je řešení jen navýšení kapacity souprav, které je ale limitováno infrastrukturou (délky zastávek).
Vzhledem k tomu, že dle plánku trojka odbočí do Jízdecké-Palackého náměstí, tak zastávku Sady 35 směr Bory mine a v druhém směru je kapacity dost. Možná by stálo za úvahu, že v rámci úspor by od odbočení na Vinice stačila i 1 kolej, stejně asi častěji než po 10 minutách nepojede. A je škoda, že nepojede až do smyčky v Předních Skvrňanech – Vinice tím ztratí nyní přímý bus 41 k autobusovému nádraží. Ale zase chápu, že ty další 3 zastávky by to vozilo vzduch.
Současné autobusové nádraží je mimo zájem většiny cestujících. Lepší by bylo hlavní nádraží, bohužel převážil aktuálně názor, že by ten úsek Sady 35 – Mikulášské náměstí byl kapacitně předimenzovaný. Takže to spíše vypadá na prodloužení do konečné Bory, zároveň s prodloužením intervalu na lince 4. Ovšem za předpokladu, že se podaří nakoupit vozy délky 40 m. Jinak Sady 35…(prozatím)
Bohužel se začíná tímto ukazovat, že tramvaje je potřeba rozvíjet daleko více v Plzni, že v centru chybí další trasa kolejí, která by ulevila stávající trase. S dokončením linky na Vinice, toto bude ještě markantnější a snad se konečně začnou hýbat ledy a nebudou už jen výmluvy, proč to nejde místo hledání řešení. Navíc Severní předměstí bude obslouženo parádně a pak v kontrastu s tím např. Doubravka, kde ta tramvaj ve výsledku je potřebnější než na Vinice (obsluha trolejbusem není tramvaj prostě, tramvaj je prostě o pár úrovní výše). Dále pak vyvstává otázka paralelní trati na Borech, kde momentálně probíhá… Číst vice »
To je humorný pohled na venkovskou trať:-). Silně zatížená trať je mezi Myslíkovou a Lazarskou s intervalem okolo 40 s.
A kolik tam jezdí linek? Ty venkovane 😂😂😂
V porovnání s tím, jak se vlekla stavba tram na Bory k Univerzitě, je to slušné tempo, ale souhlasím s tím, že by to priorita být pro město měla. 4ce říkám Budapešť – rovná linka, na kterou by hodily ty nejdelší soupravy jako v Budapešti od CAFu. A pokud vím, tak Plzeň soutěž zrušila (nebo nevypsala). Ale v zásadě si myslím, že ohledně vozového parku to v Plzni dělají dobře, takový západní styl, nové soupravy a snaha o maximum oběhů.
Vinice jedou naštěstí překvapivě dobře zejména z příčiny, že město je na svých pozemcích a více méně uprostřed stávající komunikace. Borská pole se musela složitě vykupovat a budovat se vším všudy.
Proto by měl konečně existovat zákon, který tohle výrazně zjednodušší
Nebo Krakowiak, taky parádní a dlouhá tramvaj