Tramvají až na letiště. Bratislavský magistrát plánuje prodloužit trať z Ružinova

Letiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport BratislavaLetiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport Bratislava

Včetně letiště by přibyly čtyři nové zastávky, nový úsek bude dlouhý 3,5 kilometru.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaK

No nevim, rozsireni tramvajove site potrebuje Bratislava jako sul, ale ze by zrovna k IKEA a letisti…proste se zas bude se stavet tam, kde to jde, ne tam, kde je to potreba

Jakub

Já bych řekl, že kvalitní, velkokapacitní kolejové spojení k letišti je v Evropě celkem standard. Rozhodně lepší než autobusy.

Vladimír

Jaky sen bude drive v Praze vlak nebo v Blave tramvaj?

Gajda

V Bratislavě tramvaj. Ti to do 2030 postaví a zprovozní. My budeme tak v půlce. Nicméně pro provoz v Bratislavě je tramvaj asi dostatečný prostředek VHD.

autobusik2

Garantujem Vám, že do roku 2030 sa to určite nepostaví. Ďaleko potrebnejšia električka do Petržalky sa realizuje už 22 rokov a stále nie je hotová. Príprava a výstavba dopravných stavieb v Bratislave je strašná tragédia.

Augusto Pinochet

…a víš, že v Blavě je letiště na okraji města…jako kdyby v Praze bylo na Proseku a prosek nebyl na kopci…

Lukáš

Zase jeden bratislavský sen.

Apex

Koukal jsem, že RYR stále nemá z BTS zveřejněný letový řád na léto… Takže je otázka, jak to dopadne. I když je mi jasné, že zatím jde jen o plány, takže realizace opravdu není za rohem… Ostatně, před 15. lety byly podobné úvahy o vlaku.

Pavel

Někdo to nedávno psal, že do konce října se má letiště vyjádřit na nabídku od RYR. Sice to nepředpokládám, ale pokud by se náhodou nedohodli a RYR odešel, tak přijdou o drtivou většinu pravidelných linek a mohou ušetřit za tramvaj

Apex

Díky.

Martin

Bohužel drtivá většina společnosti má stále zažito, že na letiště se zavazadly jedině taxíkem…

Rabín

Nejen společnosti, ale i letiště – zářným příkladem budiž nové letiště v Istanbulu. Sice tam už jezdí také „metro“ s intervalem 15-30 minut, ale s dost slabou návazností na ostatní MHD (stav v červnu 2023), ale třeba se to časem změní nebo už změnilo.

Air Traveller

No, ono se to změnilo .. už před drahnou dobou.

Metro už je napojené na zbytek sítě a přestup ve městě je metro-metro.

Jen teda ten přechod je trošku delší, ale už to není jako do lonskeho podzimu, kdy metro končilo v poli.

Ten Ten Ten

Ten přechod je hodně dlouhý, řekl bych i, že delší, než ten předchozí na povrchu, a navíc je i v části patřící k letištní lince špatně značený. Aspoň se už nemusí předtupovat 2x.

Air Traveller

a čemu se divíš?

Ono se málokomu chce s kuframa tahat MHDčkem, a to ještě s dvěma, třema přestupama.

Je potřeba si uvědomit, že ne každý jede s pidi-batůžkem do lowcostu.

Jakub

Opětovně děkujeme za připomenutí a gratulujeme k tomu, že Air Traveller lowcostama nelítá a Air Traveller si dle ceny nevybírá, protože Air Traveller si to může dovolit.
Pro většinovou společnost je rozdíl mezi 30 Kč a 600 Kč dost výrazný.

Air Traveller

Zkus si aspon přečíst příspěvěk, na který jsem odpovídal – když si ho přečteš, tak zjistíš, že se podivuje nad tím, že řada cestujících jezdí na letiště / z letiště taxíkem.

To je prostě fakt. S tím neuděláš nic ani Ty, ani já.

Asi budeš překvapen, ale nikdo Ti nebrání jezdit na letiště MHDčkem. Dokonce se Ti ani nebude nikdo kvůli tomu smát.

Jakub

Asi nebudeš překvapen, ale nemám rád namyšlené arogantní snoby.

Tom Matto

Aspon v Praze tvori velkou cast cestujicich chartery, tj. cesty na dovolenou, kde obvykle si kazdy bere velky kufr a prirucni zavazadlo. A takto se tahat MHD fakt moc pohodlne neni.

Air Traveller

Všichni jsou to snobi. Dovolili si jet dál, než do Bergáma.

Ústečan

Praha by se měla inspirovat.

František

Žádný takový, hezky letištní taxík, který je kvůli šikaně na vjezdech dražší než jiné taxíky.

Vavrroch

Jedině gigatrolejbus!
Platí do data „již brzy“, potom už bude vlak.

mlokXCM

Jako tramvají na letiště? To by byl slušnej nesmysl.

Augusto Pinochet

…čím, že by postavila letiště na Smíchově nebo na Vinohradech?…Blava je prdel o velikosti menšího krajského měs
ta…

Jarda

Nemyslím si, že tramvaj je vhodná forma obsluhy letiště hlavního města …

Nose Peak

Jo. Trolejbus je lepší…

Jiří Kocurek

Basilej? Ještě teda ty vlaky …

Nose Peak

Kišiněv.

Jiří Kocurek

Naopak bychom moli říct že Schwechat je letiště velmi zaostalé, protože tam ten trolejbus nemají. 😀

To kdybychom měli splnit politické zadání, které nemá nic společného s tím, zda je místní řešení adekvátní potřebám provozu.

Jiří Kocurek

Řekl bych, že rozhoduje přepravní proud, tedy počet osob.

Clovek

Pro mensi mesto dostatecne, zvlast kdyz maji oddelene rychle tramvaje a ne jak v Praze autobusy na kolejich

Juraj

Letiště v Bratislavě je prostorově asi jako letiště v Tallinnu, kde tramvaj funguje celkem dobře.

Honza

Zurich 2linky,autobus,vlak je samozřejmost….

mgr.pavel

Na velikost Bratislavy dostačující.

Metro v BVA těžko někdy bude. Vlak by asi byl lepší, ale kam by měl zajíždět? Hlavná stanica nestíhá, kam jinam?

Gunduľ neubiješ

V Beauvais se někdy mluvilo o metru?

ICE_Laco

Vlak je v pláne postaviť, teda spojiť Schwechat s BTS. Malo by to odbočiť z trate čo vedie z Petržalky do Bratislavy Nové Mesto a pod zemou pokračovať až k terminálom. Rakúšania to majú v pláne, teda aj sa tak stane. Predpokladám že Slovenská strana bude neschopná svoju časť trate postaviť a bude sa to naťahovať do nekonečna…..

František

Zurich?

Vesper

Jaký je vůbec na bratislavském letišti provoz? Já myslel že hlavní bratislavské letiště se jmenuje Flughafen Wien. Nebo naopak to bratislavské slouží jako sekundární pro Vídeň?

Samo

Platí oboje 🙂 Pre celý región je primárne VIE a sekundárne BTS, je jedno na ktorej strane čiary si.

Pan průvodčí

Flightradar říká, že je za posledních sedm dní z Bratislavy 93 odletů. Nejfrekventovanější linka do Bergama má osm rotací týdně, z Bratislavy se obsluhuje 34 letišť ve 23 zemí. Velmi hrubým odhadem tak jedno letadlo za hodinu.

Apex

Mívají kolem 10-12 odletů denně, mnoho linek letá jen několikrát týdně.

Jan

Rozumná volba. Vzhledem k jeho vytížení by příměstský vlak byl vyhazování peněz. V současné době zvládají obsluhu bez problémů kloubové autobusy…

Samo

Problém je že tá trať by bola užitočná akurát pre ľudí z Ružinova (kam sám patrím, takže za mňa kľudne :)). Pre 90% ľudí čo idú do iných častí mesta alebo niekde ešte ďalej zostane stále lepšou voľbou autobus.

Juraj

Ako drobný bonus bude možné dostať sa rozumne na letisko od Dunajskej Stredy bez nutnosti zachádzať až do mesta. Ten prestup S70/tram sa priamo ponúka.

Jan

Igen, igen mohlo by to zvýšit výkony Wizzairu v Blavě…

ICE_Laco

Je to aj tak myslené, aby sa odľahčila Hlavná Stanica.

M M

Jen teda po trase autobusu 61 bývají často velké kolony. Jednou jsem jel takto na hl. stanicu z letiště přes hodinu.

liborzima

Jen aby nepředběhli Prahu.

p.n.

Fakt? S tramvajemi?

Jan Novák

Jo, s tramvajemi. Tu trať k terminálu 3, kterou z terminálu 3 nebude využívat vůbec nikdo kromě fanoušků, kteří přijedou přivítat zlaté kluky z Nagana.

Juraj

Oni tam už nejezdí zaměstnanci z údržby, GA handlingu, hotelů a studenti SPŠ?

looki

Až na to, že tam bude veliký development.

Pavel Q

O tramvaji k T3 se už moc neuvažuje. Prodlouží se na Dlouhou Míli a šlus.

Petr

Tu předběhne i Gitega Airport. 😀

autobusik2

Pri rýchlosti projektovania a výstavby nových trolejbusových a elekteričkových tratí v Bratislave bude prvá etapa so šťastím v roku 2050…

Gunduľ neubiješ

Pred 15 lety bylo pozdě…. Ať už staví!

Samo

Ja si skôr myslím že aj o 15 rokov bude príliš skoro, to letisko proste negeneruje dopyt na električku. Väčší zmysel má tá potenciálna železničná trať z Pezinka ktorá by odľahčila preťaženú 120, obslúžila Groby a to letisko by tam bolo len takým malým bonusom.

ICE_Laco

Už len to, že obslúži Ikeu a Avion dáva zmysel, pokračovanie až na letisko je bonus. Minimálne sa tam nebudú vyskytovať bezdomovci, ktorý bývajú v DePaulovi…..