- Letectví •
- Doprava ve městě •
- Letiště •
- Město •
- Tramvaje
Tramvají až na letiště. Bratislavský magistrát plánuje prodloužit trať z Ružinova
Letiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport Bratislava
Včetně letiště by přibyly čtyři nové zastávky, nový úsek bude dlouhý 3,5 kilometru.
mapa:
https://m.smedata.sk/api-media/media/image/spectator/2/89/8915152/8915152_625x.png
No nevim, rozsireni tramvajove site potrebuje Bratislava jako sul, ale ze by zrovna k IKEA a letisti…proste se zas bude se stavet tam, kde to jde, ne tam, kde je to potreba
Já bych řekl, že kvalitní, velkokapacitní kolejové spojení k letišti je v Evropě celkem standard. Rozhodně lepší než autobusy.
Jaky sen bude drive v Praze vlak nebo v Blave tramvaj?
V Bratislavě tramvaj. Ti to do 2030 postaví a zprovozní. My budeme tak v půlce. Nicméně pro provoz v Bratislavě je tramvaj asi dostatečný prostředek VHD.
Garantujem Vám, že do roku 2030 sa to určite nepostaví. Ďaleko potrebnejšia električka do Petržalky sa realizuje už 22 rokov a stále nie je hotová. Príprava a výstavba dopravných stavieb v Bratislave je strašná tragédia.
…a víš, že v Blavě je letiště na okraji města…jako kdyby v Praze bylo na Proseku a prosek nebyl na kopci…
Zase jeden bratislavský sen.
Koukal jsem, že RYR stále nemá z BTS zveřejněný letový řád na léto… Takže je otázka, jak to dopadne. I když je mi jasné, že zatím jde jen o plány, takže realizace opravdu není za rohem… Ostatně, před 15. lety byly podobné úvahy o vlaku.
Někdo to nedávno psal, že do konce října se má letiště vyjádřit na nabídku od RYR. Sice to nepředpokládám, ale pokud by se náhodou nedohodli a RYR odešel, tak přijdou o drtivou většinu pravidelných linek a mohou ušetřit za tramvaj
Stale se jedna, poptaval jsem CCO FR. Pry se mame ohledne Blavy na co tesit…
Díky.
Bohužel drtivá většina společnosti má stále zažito, že na letiště se zavazadly jedině taxíkem…
Nejen společnosti, ale i letiště – zářným příkladem budiž nové letiště v Istanbulu. Sice tam už jezdí také „metro“ s intervalem 15-30 minut, ale s dost slabou návazností na ostatní MHD (stav v červnu 2023), ale třeba se to časem změní nebo už změnilo.
No, ono se to změnilo .. už před drahnou dobou.
Metro už je napojené na zbytek sítě a přestup ve městě je metro-metro.
Jen teda ten přechod je trošku delší, ale už to není jako do lonskeho podzimu, kdy metro končilo v poli.
Ten přechod je hodně dlouhý, řekl bych i, že delší, než ten předchozí na povrchu, a navíc je i v části patřící k letištní lince špatně značený. Aspoň se už nemusí předtupovat 2x.
a čemu se divíš?
Ono se málokomu chce s kuframa tahat MHDčkem, a to ještě s dvěma, třema přestupama.
Je potřeba si uvědomit, že ne každý jede s pidi-batůžkem do lowcostu.
Opětovně děkujeme za připomenutí a gratulujeme k tomu, že Air Traveller lowcostama nelítá a Air Traveller si dle ceny nevybírá, protože Air Traveller si to může dovolit.
Pro většinovou společnost je rozdíl mezi 30 Kč a 600 Kč dost výrazný.
Zkus si aspon přečíst příspěvěk, na který jsem odpovídal – když si ho přečteš, tak zjistíš, že se podivuje nad tím, že řada cestujících jezdí na letiště / z letiště taxíkem.
To je prostě fakt. S tím neuděláš nic ani Ty, ani já.
Asi budeš překvapen, ale nikdo Ti nebrání jezdit na letiště MHDčkem. Dokonce se Ti ani nebude nikdo kvůli tomu smát.
Asi nebudeš překvapen, ale nemám rád namyšlené arogantní snoby.
Aspon v Praze tvori velkou cast cestujicich chartery, tj. cesty na dovolenou, kde obvykle si kazdy bere velky kufr a prirucni zavazadlo. A takto se tahat MHD fakt moc pohodlne neni.
Všichni jsou to snobi. Dovolili si jet dál, než do Bergáma.
Praha by se měla inspirovat.
Žádný takový, hezky letištní taxík, který je kvůli šikaně na vjezdech dražší než jiné taxíky.
Jedině gigatrolejbus!
Platí do data „již brzy“, potom už bude vlak.
Jako tramvají na letiště? To by byl slušnej nesmysl.
…čím, že by postavila letiště na Smíchově nebo na Vinohradech?…Blava je prdel o velikosti menšího krajského měs
ta…
Nemyslím si, že tramvaj je vhodná forma obsluhy letiště hlavního města …
Jo. Trolejbus je lepší…
Basilej? Ještě teda ty vlaky …
Kišiněv.
Naopak bychom moli říct že Schwechat je letiště velmi zaostalé, protože tam ten trolejbus nemají. 😀
To kdybychom měli splnit politické zadání, které nemá nic společného s tím, zda je místní řešení adekvátní potřebám provozu.
Řekl bych, že rozhoduje přepravní proud, tedy počet osob.
Pro mensi mesto dostatecne, zvlast kdyz maji oddelene rychle tramvaje a ne jak v Praze autobusy na kolejich
Letiště v Bratislavě je prostorově asi jako letiště v Tallinnu, kde tramvaj funguje celkem dobře.
Zurich 2linky,autobus,vlak je samozřejmost….
Na velikost Bratislavy dostačující.
Metro v BVA těžko někdy bude. Vlak by asi byl lepší, ale kam by měl zajíždět? Hlavná stanica nestíhá, kam jinam?
V Beauvais se někdy mluvilo o metru?
Vlak je v pláne postaviť, teda spojiť Schwechat s BTS. Malo by to odbočiť z trate čo vedie z Petržalky do Bratislavy Nové Mesto a pod zemou pokračovať až k terminálom. Rakúšania to majú v pláne, teda aj sa tak stane. Predpokladám že Slovenská strana bude neschopná svoju časť trate postaviť a bude sa to naťahovať do nekonečna…..
Zurich?
Jaký je vůbec na bratislavském letišti provoz? Já myslel že hlavní bratislavské letiště se jmenuje Flughafen Wien. Nebo naopak to bratislavské slouží jako sekundární pro Vídeň?
Platí oboje 🙂 Pre celý región je primárne VIE a sekundárne BTS, je jedno na ktorej strane čiary si.
Flightradar říká, že je za posledních sedm dní z Bratislavy 93 odletů. Nejfrekventovanější linka do Bergama má osm rotací týdně, z Bratislavy se obsluhuje 34 letišť ve 23 zemí. Velmi hrubým odhadem tak jedno letadlo za hodinu.
Mívají kolem 10-12 odletů denně, mnoho linek letá jen několikrát týdně.
Rozumná volba. Vzhledem k jeho vytížení by příměstský vlak byl vyhazování peněz. V současné době zvládají obsluhu bez problémů kloubové autobusy…
Problém je že tá trať by bola užitočná akurát pre ľudí z Ružinova (kam sám patrím, takže za mňa kľudne :)). Pre 90% ľudí čo idú do iných častí mesta alebo niekde ešte ďalej zostane stále lepšou voľbou autobus.
Ako drobný bonus bude možné dostať sa rozumne na letisko od Dunajskej Stredy bez nutnosti zachádzať až do mesta. Ten prestup S70/tram sa priamo ponúka.
Igen, igen mohlo by to zvýšit výkony Wizzairu v Blavě…
Je to aj tak myslené, aby sa odľahčila Hlavná Stanica.
Jen teda po trase autobusu 61 bývají často velké kolony. Jednou jsem jel takto na hl. stanicu z letiště přes hodinu.
Jen aby nepředběhli Prahu.
Fakt? S tramvajemi?
Jo, s tramvajemi. Tu trať k terminálu 3, kterou z terminálu 3 nebude využívat vůbec nikdo kromě fanoušků, kteří přijedou přivítat zlaté kluky z Nagana.
Oni tam už nejezdí zaměstnanci z údržby, GA handlingu, hotelů a studenti SPŠ?
Až na to, že tam bude veliký development.
O tramvaji k T3 se už moc neuvažuje. Prodlouží se na Dlouhou Míli a šlus.
Tu předběhne i Gitega Airport. 😀
Pri rýchlosti projektovania a výstavby nových trolejbusových a elekteričkových tratí v Bratislave bude prvá etapa so šťastím v roku 2050…
Pred 15 lety bylo pozdě…. Ať už staví!
Ja si skôr myslím že aj o 15 rokov bude príliš skoro, to letisko proste negeneruje dopyt na električku. Väčší zmysel má tá potenciálna železničná trať z Pezinka ktorá by odľahčila preťaženú 120, obslúžila Groby a to letisko by tam bolo len takým malým bonusom.
Už len to, že obslúži Ikeu a Avion dáva zmysel, pokračovanie až na letisko je bonus. Minimálne sa tam nebudú vyskytovať bezdomovci, ktorý bývajú v DePaulovi…..