Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje

Tramvaje se znovu rozjedou ze Smíchova na Barrandov, přístřešek u lihovaru je provizorní

Zastávka Lihovar. Pramen: DPP
Na mobiliář od studia Olgoj Chorchoj si cestující počkají do jara.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes v noci po téměř osmi měsících obnoví tramvajový provoz ze Smíchova na Barrandov. Podnik dokončil rekonstrukci 1,44 kilometru dlouhé tratě v Nádražní ulici, tramvaje s cestujícími (4, 5, 12, 20 a 94) sem budou vpuštěny ve 23:30.

Trať prošla kompletní opravou a v úseku dlouhém 900 metrů byla přesunuta ze středu ulice na okraj směrem k železnici Praha – Plzeň. Díky tomu se oddělí tramvajový provoz od automobilového.

Hotovo ale ještě není. Rozruch mezi cestujícími budí především vzhled zastávky Lihovar, kde byl instalován pouze provizorní přístřešek. Podle vedení města přitom má jít o druhou zastávku v Praze, kde bude osazen nový přístřešek a mobiliář od studia Olgoj Chorchoj. První zastávka nového vzhledu stojí jako pilotní projekt na Palackého náměstí. Další takový přístřešek ale město zatím nemá. „Nový přístřešek od studia Olgoj Chorchoj bude na zastávku nainstalován v březnu či dubnu příštího roku,“ sdělil mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje Marek Vácha.

Ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) proběhla zároveň i rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň. Součástí stavby byla rovněž příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval část kolejového trojúhelníku, který umožní budoucí napojení nového mostu.

Dopravní podnik chce příští rok začít pracovat na prodloužení tratě z Barrandova do Holyně.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

a ono jezdi jen Trams. silnice neni hotova. Stavba zacla 06.2019…

Jirka

V ulici vede páteřní cyklostezka a na cyklisty se všichni vykašlali. Jinde se nesmyslné cyklopruhy dávají aniž by to bylo potřeba. Ale na páteřní cyklostezkce ne. Ten úsek s panely je přitom v pohodě, autobus si vyjede to tramvajového pásu a cyklistu přejdede.

franzJosej

cyklist. stezka vede kolem Moldau. Tak kdyz tak radi sport tak tech 200m ti neublizi c0echu

looking4bucho

Je fajn ze se pocitalo s tim co se tam bude (doufejme) dit do budoucna. Oddeleni tramvaje od aut taky super, ale je skoda ze se zapomelo na tu cyklostezku ktera tam vede… Neverim ze to neslo resit, takhle se nebezpecnost mista pro autobusy i cyklisty zvysila.

franzJosej

je kolem moldau

robert

Krásná práce. Oddělení tramvají od ostatního provozu chválím. 🙂

Bob

Je to neefektivní, kvůli tramvaji, která projede jednou za pár minut, blokovat celý pás.

franzJosej

to tu nepochopi. negativni cesi furt v pohode.. blby kecy chlast drogy a tuolhloupost

Jiří Kocurek

Proč mám pocit, že ty výhybky budou jenom pro zlost a budou zralé na výměnu než se napojí Dvorecký most? Především teda jazyky a srdcovky.

SaulGoodman
Martin V.

To je vtipné řešení, kdy je vyfrézovaná jenom jedna drážka v srdcovce. Ale co jsou zač ty dřevěné pražce zalité v betonu? Vzpomínka na první úseky pražského metra?

bkv

ne, tramvajový výhybky se většinou dávají na dřevo.

Y.K.

Tram výhybky jsou co kus to originál vyměřený pro dané místo. Tak než vyrábět jeden kus každého specifického pražce s hmoždinkami, tak se do dřeva narve vrtule podle na místě osazených podkladnic. Někde jsou zase drážkové systémy v betonové desce.

Martin V.

Ale proč ten beton mezi dřevem? Jen jako podklad pro asfaltový kryt mezi kolejnicemi?

Y.K.

Jako podklad pod asfalt tam bude ještě další méně pevnostní beton až pod hlavy kolejnic. Podle mě to je stabilizace lože. Aby se to nemuselo v průběhu životnosti podbíjet, což je pod asfaltem trochu problém. 🙂

Alibaba

Ono je to trochu jinak. Tramvajová výhybka je vlastně jen jazyková část (2-3m) ta je typizovaná a co se děje dál je už „lidová tvořivost“ (včetně křížení kolejnic).

Martin

Ano dela se to na miru, ale otazkou je, jak to budou na miste profrezovavat… chtel bych videt tu presnou frezku…

Radek

Takhle se dělají všechny tramvajové křižovatky a docela to drží…

Novotny

Ten pristresek je totalni blbost, kdo to vynyslel. Je to spis architektonickej paskvil nez prakticky pristresek pro cestujici, kam neprsi a nefouka a nema to strechu proti svitu slunce v lete, kde se neni kam schovat. Hlavne pro starsi lidi.

franzJosej

hlavne ty refyze. 2 metry siroke a nikde nikdo

Oran Gutan

Ve svý podstatě je nejdůležitější že se ubere prostor autům.

Y.K.

Překvapí že, když jsou zastávky na fotce stále mimo provoz. 😀

Občan

Nejsem si jistý, tak se chci zeptat – to jsou tam pořád od Smíchovského nádraží po část trasy staré panely? Alespoň to tak vypadá podle videa DPP.

gitare3

Jsou nové, při rekonstrukci Smíchovského nádraží se počítá se změnou polohy kolejí.

XXXD

Celý prostor Smíchovského nádraží se bude ještě kompletně předělávat, takže nemělo příliš smysl dělat tam něco lepšího. Navíc, jak už tu psal někdo jiný, v budoucnu budou někde ty koleje posunuty.

Aleš

Co tam proboha dělali 8 měsíců? To se tam škrabali v ř**i při té práci?

franzJosej

kourili a koukali na porno. apropo akce zacla jiz v 2019..no k smichu jak to neumi.

XXXD

Jenže to byla jen přeložka inženýrských sítí.

Jiří Kocurek

A přišli s inovativní řešenímjak zkrátit stavbu o 3 týdny. Mělo to jednu nevýhodu. Při přeložce kanalizace bude obyvatelům přílehlých domů zakázáno splachovat záchod. Na dobu pěti dnů. To z nějakého důvodu něprošlo…