Tramvaje nebudou jezdit deset dnů po Smetanově nábřeží, vrací se naopak do smyčky Divoká Šárka

Tramvaje u Divoké Šárky. Foto: Daniel Šabík / DPPTramvaje u Divoké Šárky. Foto: Daniel Šabík / DPP

Kvůli snesení historického mostu nepojedou tramvaje přes víkend také u Výstaviště.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Proc uz pri natazeni tram. troleji uz dopredu nedali krizeni s trolejbusouvou trati???

Arlex

Je dobře, že se podařilo na Divokou Šárku dostat obě linky, i když to ve špičkách bude asi pro řidiče docela masakr. Jinak doufám, že ten nový trávník v místě bývalé vnější koleje do října vydrží. Nejvíc absurdní mi přijde naprosto zbytečný kus zábradlí u sloupku nástupní zastávky, viz https://pbs.twimg.com/media/FtqlSP4XgAAhwLw?format=jpg&name=large

Ladislav

No to řešení 24 mi teda přijde pěkně debilní. Chápu, že je potřeba vozit 17 v polovičním intervalu a na Národní není kde ji ukončit, tak to musí dojet až na synkáč, ale odstřelit kvůli tomu 24 v tom nejzatíženějším úseku přes centrum, to se fakt nepovedlo. Zvlášť když pojedu 24 od Palmovky, chtěl bych na albertov a 24 mě na Florenci vyhodí u metra a já se musím hezky projít přes křižovatku na Těšnov nebo B. Labuť na 14.

Dachs

24 odstřelil Ropid jejím ukončením na kraji Jamrtálu, aby mohl přivést devatenáctku k šturcu na Pankráci. Od té doby má kvalifikaci linky doplňkové, která se dá dočasně „vypnout“ s každou podobnou příležitostí (a cíleně tak ušetřit, je to prostě záměr zohledněný ve výpočtu celého roku).
Kapacitně je klíčový Albertov na svém, ve Vodičkově si nejedoucí 24 ani nevšimnete, zbývá jen vysvětlování lidem, proč jsou z půlky osmnáctek vyhazováni na Zámecké, nebo proč se jako dál nejede na Florenci.

Martin

Spise mi chybi moznost ji ukoncit u Masarycky, drive existovala trat v ul. Na Florenci, ale ta uz je odepsana na vzdy…
Nebo ji ukoncit U Bulhara, tam sice trate uz take nejsou, krom podjezdu na Zizkov, ale je tam kolejovy prejezd smerem k Wilsonaku…

medical examiner

Měl by jste nějaký lepší nápad?

Frantík

Normalně ji vést ve své trase?

medical_examiner

To je fakt…nejlepší je neměnit víc než je nezbytně nutné…

Frantík

Jak není kde ukončit, prostě se pojede přes Palackého náměstí a zpět…

A. Mikulka

A proč nemůžete jet dírou na Karlák a odtud tramvají nebo pěšky?

Arlex

Opravím větu v prvním odstavci: Tramvaje na Divokou Šárku nejezdily nejen kvůli trolejbusu, ale i kvůli rekonstrukci tratě a především napojení tratě na Dědinu.

Pavel

Místo šesti stožárů bude postaveno deset nových. Napadá mě: Pokrok nezastavíš! A doufám, že pro to jsou aspoň nějaké pádné důvody.

Původní Aleš

Hlavně budou likvidovat ten nádherný most, to je naprostý zločin. Stačí že zlikvidovali sochu Fučíka, spolu s mostem to bylo nádherné panorama. Zničí celou Prahu! Kde je nějaká petice?

Jelen

Nenápadný železniční most na Výstavišti, narozdíl od velmi výrazného a odevšad viditelného mostu na Výtoni, celou Prahu vážně nezničí.

medical examiner

To ano…toho si všimnou jen ti, co okolo jezdí nebo chodí…(a to ještě jen někteří)

Márty

Nebude se likvidovat, bude přesunut do NTM.

Jan

Podle minusovani soudim, ze mistni nepochopili sarkasmus.

digi

Sarkasmus má bejt ftipnej, tohle holt 23. lidem prislo jenom blbý…

Pezos

Sarkasmus nemá být vtipný, to si pletete s ironií.

Frantík

Já to rozlišuji tím, že sarkasmus je pravdivý (i když ne úplně)

Martin Prager

Já spíš nechápu proč trolejové vedení není zavěšeno na sloupech veřejného osvětlení 🤔. Takhle je v relativně subtilním prostoru les stožárů… Nehledě na estetiku stávajícího řešení.

Luboš Beneš

Chápu, že sloupy musí být podle Vltavy, ale na druhé straně lze kotvit vedení do budov. Ve Vídni sloupy v zastavěné oblasti skoro nevidíte. Osvětlení je na lanech mezi domy.

Lang

Problém je, že ne každý majitel budovy zavěšení troleje povolí.

Martin Prager

Nejsme v rozporu.😉 Jednoduše řečeno: je tam a bude tam zbytečný les sloupů. Určitě to má elegantnější a důstojnější řešení. 😉

PetrH

Co funguje jinde, v našem Kocourkově samozřejmě nejde. Vlastníci domů se vedení do budov brání.

Jiří Kocurek

Tu povinost mít ve zdi kotvu budete muset uložit zákonem, na tohle nebude městská vyhláška stačit.
Ale ani ten zákon nezmění pevnost zdiva a přenášení zvuku napnutým lanem jde výborně, takže v domě uslyšíte každé cuknutí tramvajového sběrače.
Řešením by bylo jezdit na baterie, ale to je neslučitelné s provozem zrychlovačových T3.

Martin

Zalezi do ceho kotvite a v jakem miste domu…

Platamon

Myslíte těch cca 10 ks na linku 23, nic jiného zrychlovač nemá…

Lang

Protože sloupy veřejného osvětlení trolej neunesou.

Martin Prager

A jinde, v jiných městech, ano? 😲 Koneckonců i v Praze bychom našli několik takových případů…😉

Roman Soudný

A unese trolejový stožár lampu?

Jiří Kocurek

Neporuší se tím §1, jen tak náhodou? Přecijen zvyk je železná košile a jít na někoho s autogenem, to by snad byla vražda.
Panický strach ze změny. Dneska lampy na trolejové sloupy a zítra na ně budou věšet sochy z Karlova mostu!

Karel

Protože požadavky na podpěry trakčního vedení jsou jiné (mnohem přísnější) než požadavky na slipy veřejného osvětlení

Martin

Proto se pri rekonstrukcich pouzivaji sloupy pro trolejove vedeni na ktere se umistuji svetla verejneho osvetleni.

Karel

Zřejmě je důvodem možnost zvýšení rychlosti nebo použití silnějších (a tím i těžších) trolejových drátů.