Tramvaje, nebo vlaky? Na vídeňskou lokální dráhu Badner Bahn vyjedou nové stroje
Na vídeňskou lokální dráhu Badner Bahn vyjedou v příštím roce nové nízkopodlažní soupravy, které nahradí starší modely. Oznámilo to město
Na vídeňskou lokální dráhu Badner Bahn vyjedou v příštím roce nové nízkopodlažní soupravy, které nahradí starší modely. Oznámilo to město Vídeň. Třicetikilometrová trať spojuje centrum Vídně s městečkem Baden, které leží na jihozápad od metropole. Vlaky zde denně přepraví zhruba 40 tisíc cestujících.
Město Vídeň v uplynulém týdnu představilo design nových vozů TW500 od Bombardieru, které mají od druhého pololetí roku 2021 začít částečně nahrazovat stávající vysokopodlažní soupravy. Dopravce chce s obnovou vozového parku zavést na trati takt 7,5 minuty.
Badner Bahn představuje ojedinělou kombinaci klasické železnice s tramvajovou tratí. Tramvajové koleje využívá v širším centru metropole, konečná zastávka se nachází přímo před Státní operou.
Bezbariérové a klimatizované vozy o délce 28 metrů svezou až 160 cestujících. Ve Vídni se přitom rozhodli pro dřevěná sedadla, od nichž si slibují jednodušší údržbu a čistění. Část sedaček lze sklopit. Na pasažéry čeká Wi-Fi i zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.
Výrobce Bombardier Transportation Austria slibuje ekologičtější provoz díky rekuperaci brzdné energie nebo dvojitým oknům, která mají zlepšit izolaci interiéru v létě i zimě. Nové soupravy podle designérů navazují na vzhled stávajících vozů.
Harmonogram předpokládá testovací provoz dvou vlaků s cestujícími od druhé poloviny roku 2021. Dopravce Wiener Lokalbahnen uzavřel s Bombardierem smlouvu na dodání 18 vozů s opcí až na 16 dalších. Součástí dohody je i smlouva o údržbě, za kterou zodpovídá výrobce, práce však budou vykonávat zaměstnanci dopravce ve vlastních dílnách.