Noční tramvaje bohužel na Libuš nepojedou, než se prodlouží trať, nejsou oboustranné.
Ale už na to pár lidí upozorňovalo, z obou stran tam nějaké ranní spojení chybí alespoň přes tu mezeru, kde teď jezdí jen 165, Sídliště Modřany-Sídliště Libuš.
165 nyní jezdí z obou stran dříve, 4:17 a 4:28.
Asi že neni vhodné na ní honit těch pár obousměrnách starých tramvají ..
MrMarkus
1 rok
Občas kouknu, jak si vede 165 ze Zbraslavi v ranní špičce. Do Modřan nám přijíždí běžně 10 minut zpožděná, Zbraslav i Komořanská se ucpávají. Jsem zvědavý, jak ROPID zajistí pravidelné prokládání pořadí linky 139, když jedna 139 pojede na čas z Komořan a druhá bude přijíždět silně zpožděná ze Zbraslavi.
A poslední aktualizace v 8:00. Jsme tedy na 165 ze Zbraslavi na zpoždění 52, 46, 37, 28, 18 a 7 minut . všechna vozidla směr do centra mezi Mostem Závodu míru a Nádraží Modřany. DPP už o zpoždění informuje. https://i.imgur.com/yQL7GpT.png
Martin
1 rok
Nevíte, kdy se má stavět ta dočasná točna v Libuši, aby tam mohly jezdit moderní tramvaje a ne ty staré obousměrné kraksny?
Pravda je, ze asi moc vyuzita nyni nebude, krom toho, ze nahradi 165 v danem useku. Ale to se zmeni s otevrenim metra a prodlouzenim trati na ND.
Patrik
1 rok
Ten kdo vymyslel otevřený svršek by si měl nafackovat. Za chvíli bude třeba ve Vodičkově nebo na Náměstí republiky a cyklisté neprojedou nikudy, jakoby nestačilo, že si tramvajáci. vynucují agresivně přednost zvoněním.
Zatravněný svršek stojí peníze a nevím nic o tom, že Praha 4 by něco takového v Podolí chtěla. Pomíjím fakt, že v těchto místech je zatravnění zcela zbytečné.
Hezký město holt stojí prachy. A proč by tam zatravnění bylo zbytečné, když není zbytečné na Petřinách, Hradčanech, v Dejvicích, Vršovicích, Vysočanech, Hloubětíně,…?
No jasně od Přístaviště po Čechovu čtvrť to smysl nedává, ale pak zase na kousek k Poliklinice Modřany ano. Prostě všude kde je tramvaj součástí ulice. Což taky nabízí otázku, jestli by se neměla Modřanská rekonstruovat tak, aby byla tramvaj mezi pruhy pro auta. Současná podoba totiž vytváří bariéru a posiluje charakter místa jako periferie místo městské čtvrti, což je dost v rozporu s developmentem, který v okolí vzniká.
To by znamenalo defacto postavit celou trať i ulici znovu v úseku několika kilometrů, v mezičase obojí zavřít… Tohle nikdo realizovat nebude. Nebudou peníze na mnohem důležitější věci.
Dovolím si odcitovat sám sebe: “Hezký město holt stojí prachy.”
Trať se projektovala ještě za bolševika a tenkrát byl přístup k urbanismu dost tristní. Lepší udělat to teď, než až bude okolí zastavěno, celému území to jenom prospěje. Jasně, přestavět defacto výpadovku na městskou ulici je ambiciózní, ale s dostatečnou koordinací a na etapy by to šlo bez výraznějších výluk pro MHD.
Ale ono nejde jen o to, že po něm nejde jet a tramvaj si tak pouze pro sebe uzurpuje další část veřejného prostoru, který nemůže použít nikdo jiný. Ten svršek pak nejde ani přejet na kole, nebo maminka s kočárkem ho taky nepřejede a i pěšky je to strašné skákání.
Až někdy začnete chodit do nějaké práce, také budete mít problém s neukázněnými jedinci. Ono by šlo ledacos. Třeba i udělat z tramvajového svršku promenádu (pro méně chápavé – samozřejmě poněkud přehráním:-). Jen by se všichni lidé museli chovat slušně, podle předpisů, předvídavě a předvídatelně. To se, bohužel, nechovají a asi nikdy nebudou. Proto je pro nás tramvaje a hlavně (!) pro naše cestující nejbezpečnější otevřený svršek, kde nikdo nelozí a neohrožuje tramvaje ani sebe! Vezměte to, prosím, jednou pro vždy na vědomí. V centru nikdo otevřený svršek nechce a neprosazuje. Jak říká Spejbl Hurvínkovi v příběhu Hurvínek požárníkem: „sám… Číst vice »
Veřejný prostoe není jen tvůj tramvajáku, ale vsech. Jsi předpokládám z těch kteři jezdí po Praze s palcem na zvonku a vynucují si volnou dráhu aspoň 500 m před sebou a že někam spěchají taky cyklisti je nezajímá. Stejně ve finále ta vaše jízda udržitelná není, když se elektřina musí vyrobit z uhlí, dokud nebudou uhelné a jaderné elektrárny zakázány.
Stěžujete si na aroganci řidičů tramvají a zatím jste to vy, kdo se tu vzteká a chová arogantně. Veřejný prostor opravdu není můj. Ani tramvaj není moje. Je to jen výrobní prostředek. To, že na to někteří kolegové zapomínají a nechovají se hezky je mi líto, ale není to můj případ ani problém.
A rozdil v prasnosti a hluku vam nevadi? Me tedy ano, a tramvaj po zatravnenem svrsku je neuveritelne ticha, a na trati se neviri prach… navic v lete neslouzi jako topeni v ulici.
Protože vás vozíme, ty hlavo. Chcete někam dojet? Chcete. A jak si máme pomoci proti hlupákům, co nám tam v jednom kuse lezou? Každého jít poprosit, aby laskavě uhynul a nezacláněl?
Píšu „vás“ jako „cestující“ nikoliv Vás, jakožto Patrika ;-). To je jistě chvályhodné a zdravé, že jezdíte na kole. Ale kombinovat kolo a tramvaj na jedné cestě jest, bohužel, veskrze nevhodné!
Michal82
1 rok
A kdy se to má protáhnout o tech dalších 1,8km? Až bude metro D? Takže okolo2030?
Prodloužení na Nové Dvory se začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.
David
1 rok
Proč zrovna 17? Exkluzivní linka přes centrum, kterou jezdí nejvíc turistů z celého světa a oni na to nasadí skoro 40 let staré kačeny. Chápu, že to je dočasné řešení, ale mnohem logičtější mi přijde prodloužit 21, která není tak „vidět“.
Nejvíce turistů z celého světa přece jezdí 22, je ve všech bedekrech. Dlouhá léta na ní dominovaly skvosty T3R.P, případně ve variantě vlk. Snad se tedy na ty nešturcové spoje sedmnáctky nasadí něco lepšího, ale dojem největší u turistů stejně dělá Staroměstská (úzké ostrůvky, přístupy na ně), plus proudy aut v bezprostředním blízkosti Karlova mostu, strašlivá zákoutí a suvenýrové odpornosti tamtéž (ani nevím, jak to nazvat).
Proti kačenám nic nemám. Ano, jsou možná prostornější, ale už je to historické vozidlo (i T6 skončily dřív). Na výlukových linkách se to dá přežít, ale na běžných linkách to už nemá co dělat. Hledá vůbec DPP za ně náhradu, když se teď staví samé šturcové obratiště?
Pokud potrebujete obslouzit usek bez blokove smycky tak je to idealni vozidlo, a stavet docasnou smycku, resit pozemek, apod. je nesmysl. Taktez pri vylukach kdy je potreba ukoncit linku mimo konecne prenosnym prejezdem je vhodna obousmerna tramvaj. Ty obratiste jsou docasne.
Je jasne, ze KT8 uz take ma vek, ale je modernizvovana. Narozdil od T6, ktere nebyly vhodne ani pri jejich nakupu, kde se modernizace nevyplatila.
Jednou bude muset DPP koupit i obousmerne nove tramvaje, ale nema to smysl, pokud muzou jeste KT8 slouzit.
Jmeno
1 rok
Takze na 17 budou jezdit stary kraksny bez klimatizace, namisto dosavadnich modernich jednostrannych T4, T5. To je mi teda pokrok!! Diky Praho, Ropide, Dopravni podniku a Hřibe 🙁 Vite kam mate jit…
A ona snad ta moderní 14T (už 17 let stará), mezi cestujícími vysoce oblíbená pro svůj hluk, málo místa na stání a nemožnost projít neseným článkem přes nohy sedících, má klimatizaci? (Má, v kabině řidiče.)
14T ta rychlodrážní trať s dlouhými rovnými úseky a velkými poloměry zatáček svědčí. Až se za pár let prodlouží trať na Nové Dvory do blokové smyčky tak tam budou řádit zase.
Ano, hlučná a obstarožní kačena je pro cestující vskutku ideální vozidlo. Pravda je přitom taková, že 14T v původním provedení byla pro cestující komfortní vozidlo, kdežto DP Praha jí výměnou sedaček naprosto zkurwil. Je z toho sockoidní tramvaj, ale v těch si DP Praha libuje, proto deriváty T3 a kačeny forever :-).
Není ideální ale asi stále populárnější než 14T. Tam je to fajn dokud si sednu, ale pro stojící prakticky neexistují místa, aby nepřekáželi. Buď blokuju dveře nebo se na zahnuté tyči nakláním nad sedící a nedá se kolem mě stejně projít. Kačena má sedaček málo ale při naplnění se to dá celkem dobře přežít.
To snat nejake ty 2-3 roky prezijete. Navic kazdych 8 min., budou mimo tento usek jezdit jine typy tramvaji.
Vice me vadi, ze DP tehdy nakoupil prave 14T bez klimatizace a uplne nevhodne usporadanou tramvaj + prvni varku 15T take bez klimatizace…
Jan T.
1 rok
Ještě před pár lety se lidi hromadně vysmívali tomu dlouhému seznamu plánovaných tramvajových tratí a že se toho nikdy nedožijí. No a dnes máme ve výstavbě Libuš, Dědinu, což nejsou žádné malé kousky, k tomu 2. etapa Holyně/Slivenec a ještě se staví Dvorecký most, který bude sloužit zejména pro MHD.
Jo, je to jednoznacne dobre, ze se to aspon takto rozjelo, ale ten dluh na tramvajove infrastrukture zpusobenek hloupym rusenim trati v centru v 70″ a 80″, ignorovanim tangent a jeste nedavnou temer nulovou stavbou novych trati je velkej. Takze jen houst a vetsi kapky, tohle uz je aspon citelnej pokrok, ale mesto by potrebovalo spis jeste vic.
Ovšem, protože pěší se po něm dostanou leda k bazénu, jinak tam nic není; i oni si však užijí zacházku přes Kublov. Pro přístup k autobusu na Zelený pruh už je to celkem daleko, takže spíše jiným spojem MHD. Most přímo do Dvorců je nyní v územním plánu nakreslen jen pro auta, což by tedy byl za těchto okolností krajní výsměch.
Dvorecký most bude dost nanic, když je na nesmyslném místě úplně mimo Dvorce. Stejně může dopadnout Rohanský most. Ona jedna věc je něco stavět a druhá to stavět, aby to bylo opravdu perfektní.
Peeetr
1 rok
Pěkné. Takže podle tohoto zavádění elektrobusů, vyvolá v každém větším městě další dekádu neustálého překopávání linek a jízdních řádů.
Toť beton, on už se objevil i v Holyni (https://mapy.cz/s/marumozuka)
Nejsem si jist, zda se už na tuto stavbu vzathuje požadavek IPRu, aby to bylo všechno natřené na antracit.
Stylem každému kousek na památku, patnáctery nůžky… Už to vůbec nepřipomíná otevření, konané kdysi prostým přestřižením jednou vybranou osobou, každý musí něco trhnout. Neotevíráme, rozstřiháváme. Ani mě to neláká. 🙂
První tramvaj jede až v pět hodin. Nešlo by před zahájením denního provozu prodloužit nočníky z Modřan?
Noční tramvaje bohužel na Libuš nepojedou, než se prodlouží trať, nejsou oboustranné.
Ale už na to pár lidí upozorňovalo, z obou stran tam nějaké ranní spojení chybí alespoň přes tu mezeru, kde teď jezdí jen 165, Sídliště Modřany-Sídliště Libuš.
165 nyní jezdí z obou stran dříve, 4:17 a 4:28.
Šurovského šotoKThračky nesmí do nočního provozu? Narušil by se noční monopol T3 stokrát jinak?
Když už se mluví o spojení s centrem, proč neprodlouží a neupraví raději jízdní řády linky č 3?
Asi že neni vhodné na ní honit těch pár obousměrnách starých tramvají ..
Občas kouknu, jak si vede 165 ze Zbraslavi v ranní špičce. Do Modřan nám přijíždí běžně 10 minut zpožděná, Zbraslav i Komořanská se ucpávají. Jsem zvědavý, jak ROPID zajistí pravidelné prokládání pořadí linky 139, když jedna 139 pojede na čas z Komořan a druhá bude přijíždět silně zpožděná ze Zbraslavi.
Tak třeba dnes, 22.5. 7:20. Zpoždění na lince 165 v Modřanech 20, 21 a 12 minut. Nepřijde mi to hospodárné. https://i.imgur.com/WnGGJ2p.png
A takhle v 7:40. https://i.imgur.com/ugFov2K.png
A poslední aktualizace v 8:00. Jsme tedy na 165 ze Zbraslavi na zpoždění 52, 46, 37, 28, 18 a 7 minut . všechna vozidla směr do centra mezi Mostem Závodu míru a Nádraží Modřany. DPP už o zpoždění informuje. https://i.imgur.com/yQL7GpT.png
Nevíte, kdy se má stavět ta dočasná točna v Libuši, aby tam mohly jezdit moderní tramvaje a ne ty staré obousměrné kraksny?
nebude, rovnou se připravuje trvalá smyčka na Nových Dvorech
Oni to nazývají „bloková smyčka“. V podstatě je to přesnější vzhledem k plánované skutečnosti.
Škoda, že kvůli nějakému mamlasovi z ministerstva musí skončit letitá tangenciální linka 165.
Super. Konečně pojedu vlastní tramvají.
Máte v Libuši na zahradě zaparkovanou vlastní tramvaj? Mohl bych se svézt 🙂
Chtěl jsem tím naznačit, že v ní budu sám:)
Pravda je, ze asi moc vyuzita nyni nebude, krom toho, ze nahradi 165 v danem useku. Ale to se zmeni s otevrenim metra a prodlouzenim trati na ND.
Ten kdo vymyslel otevřený svršek by si měl nafackovat. Za chvíli bude třeba ve Vodičkově nebo na Náměstí republiky a cyklisté neprojedou nikudy, jakoby nestačilo, že si tramvajáci. vynucují agresivně přednost zvoněním.
Tak jasně, otevřenej svršek u trati na samostatným tělese kdesi na periferii samozřejmě nezvratně imlikuje totéž na Václaváku.
Vy ste fakt myslitel.
No, otevřený svršek uprostřed ulice je fakt na palici. To, že do teď nezatravnili Podolské nábřeží je výsměch.
Zatravněný svršek stojí peníze a nevím nic o tom, že Praha 4 by něco takového v Podolí chtěla. Pomíjím fakt, že v těchto místech je zatravnění zcela zbytečné.
Hezký město holt stojí prachy. A proč by tam zatravnění bylo zbytečné, když není zbytečné na Petřinách, Hradčanech, v Dejvicích, Vršovicích, Vysočanech, Hloubětíně,…?
No min. mezi Vodarnou a Dvorci by byt mohl, dal uz je to zbytecne…
No jasně od Přístaviště po Čechovu čtvrť to smysl nedává, ale pak zase na kousek k Poliklinice Modřany ano. Prostě všude kde je tramvaj součástí ulice. Což taky nabízí otázku, jestli by se neměla Modřanská rekonstruovat tak, aby byla tramvaj mezi pruhy pro auta. Současná podoba totiž vytváří bariéru a posiluje charakter místa jako periferie místo městské čtvrti, což je dost v rozporu s developmentem, který v okolí vzniká.
To by znamenalo defacto postavit celou trať i ulici znovu v úseku několika kilometrů, v mezičase obojí zavřít… Tohle nikdo realizovat nebude. Nebudou peníze na mnohem důležitější věci.
Dovolím si odcitovat sám sebe: “Hezký město holt stojí prachy.”
Trať se projektovala ještě za bolševika a tenkrát byl přístup k urbanismu dost tristní. Lepší udělat to teď, než až bude okolí zastavěno, celému území to jenom prospěje. Jasně, přestavět defacto výpadovku na městskou ulici je ambiciózní, ale s dostatečnou koordinací a na etapy by to šlo bez výraznějších výluk pro MHD.
Hlavně vybourat ty betony by byla richta.
Ale ono nejde jen o to, že po něm nejde jet a tramvaj si tak pouze pro sebe uzurpuje další část veřejného prostoru, který nemůže použít nikdo jiný. Ten svršek pak nejde ani přejet na kole, nebo maminka s kočárkem ho taky nepřejede a i pěšky je to strašné skákání.
Co Vltava, ta nevadí? Chce to kánoi, nikoliv bicykl.
To je naprosto správně, že ho nemůže použít například cyklista, či dokonce chodec.
To je právě naprosto špatně, tímto přístup příště rozryjete na otevřený svršek Revoluční nebo Jindřišskou a lidi budou skákat přes pražce.
Až někdy začnete chodit do nějaké práce, také budete mít problém s neukázněnými jedinci. Ono by šlo ledacos. Třeba i udělat z tramvajového svršku promenádu (pro méně chápavé – samozřejmě poněkud přehráním:-). Jen by se všichni lidé museli chovat slušně, podle předpisů, předvídavě a předvídatelně. To se, bohužel, nechovají a asi nikdy nebudou. Proto je pro nás tramvaje a hlavně (!) pro naše cestující nejbezpečnější otevřený svršek, kde nikdo nelozí a neohrožuje tramvaje ani sebe! Vezměte to, prosím, jednou pro vždy na vědomí. V centru nikdo otevřený svršek nechce a neprosazuje. Jak říká Spejbl Hurvínkovi v příběhu Hurvínek požárníkem: „sám… Číst vice »
Veřejný prostoe není jen tvůj tramvajáku, ale vsech. Jsi předpokládám z těch kteři jezdí po Praze s palcem na zvonku a vynucují si volnou dráhu aspoň 500 m před sebou a že někam spěchají taky cyklisti je nezajímá. Stejně ve finále ta vaše jízda udržitelná není, když se elektřina musí vyrobit z uhlí, dokud nebudou uhelné a jaderné elektrárny zakázány.
Stěžujete si na aroganci řidičů tramvají a zatím jste to vy, kdo se tu vzteká a chová arogantně. Veřejný prostor opravdu není můj. Ani tramvaj není moje. Je to jen výrobní prostředek. To, že na to někteří kolegové zapomínají a nechovají se hezky je mi líto, ale není to můj případ ani problém.
A rozdil v prasnosti a hluku vam nevadi? Me tedy ano, a tramvaj po zatravnenem svrsku je neuveritelne ticha, a na trati se neviri prach… navic v lete neslouzi jako topeni v ulici.
Protože vás vozíme, ty hlavo. Chcete někam dojet? Chcete. A jak si máme pomoci proti hlupákům, co nám tam v jednom kuse lezou? Každého jít poprosit, aby laskavě uhynul a nezacláněl?
😁uhnul😀
Nevozíš, jezdím na kole, hlavo!
Píšu „vás“ jako „cestující“ nikoliv Vás, jakožto Patrika ;-). To je jistě chvályhodné a zdravé, že jezdíte na kole. Ale kombinovat kolo a tramvaj na jedné cestě jest, bohužel, veskrze nevhodné!
A kdy se to má protáhnout o tech dalších 1,8km? Až bude metro D? Takže okolo2030?
Prodloužení na Nové Dvory se začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.
Proč zrovna 17? Exkluzivní linka přes centrum, kterou jezdí nejvíc turistů z celého světa a oni na to nasadí skoro 40 let staré kačeny. Chápu, že to je dočasné řešení, ale mnohem logičtější mi přijde prodloužit 21, která není tak „vidět“.
Nejvíce turistů z celého světa přece jezdí 22, je ve všech bedekrech. Dlouhá léta na ní dominovaly skvosty T3R.P, případně ve variantě vlk. Snad se tedy na ty nešturcové spoje sedmnáctky nasadí něco lepšího, ale dojem největší u turistů stejně dělá Staroměstská (úzké ostrůvky, přístupy na ně), plus proudy aut v bezprostředním blízkosti Karlova mostu, strašlivá zákoutí a suvenýrové odpornosti tamtéž (ani nevím, jak to nazvat).
Kaceny jsou pomerne hodne prostorne i oproti novym tramvajim…
Proti kačenám nic nemám. Ano, jsou možná prostornější, ale už je to historické vozidlo (i T6 skončily dřív). Na výlukových linkách se to dá přežít, ale na běžných linkách to už nemá co dělat. Hledá vůbec DPP za ně náhradu, když se teď staví samé šturcové obratiště?
„Proti kacenam nic nemam, ale na beznych linkach to uz nema co delat“ co je toto za logiku?
Pokud potrebujete obslouzit usek bez blokove smycky tak je to idealni vozidlo, a stavet docasnou smycku, resit pozemek, apod. je nesmysl. Taktez pri vylukach kdy je potreba ukoncit linku mimo konecne prenosnym prejezdem je vhodna obousmerna tramvaj. Ty obratiste jsou docasne.
Je jasne, ze KT8 uz take ma vek, ale je modernizvovana. Narozdil od T6, ktere nebyly vhodne ani pri jejich nakupu, kde se modernizace nevyplatila.
Jednou bude muset DPP koupit i obousmerne nove tramvaje, ale nema to smysl, pokud muzou jeste KT8 slouzit.
Takze na 17 budou jezdit stary kraksny bez klimatizace, namisto dosavadnich modernich jednostrannych T4, T5. To je mi teda pokrok!! Diky Praho, Ropide, Dopravni podniku a Hřibe 🙁 Vite kam mate jit…
Tomu se říká „za dobrotu na žebrotu“:)
A ona snad ta moderní 14T (už 17 let stará), mezi cestujícími vysoce oblíbená pro svůj hluk, málo místa na stání a nemožnost projít neseným článkem přes nohy sedících, má klimatizaci? (Má, v kabině řidiče.)
14T ta rychlodrážní trať s dlouhými rovnými úseky a velkými poloměry zatáček svědčí. Až se za pár let prodlouží trať na Nové Dvory do blokové smyčky tak tam budou řádit zase.
To já vůbec nerozporuji, že ta trať svědčí tramvaji. Reagoval jsem na to, jak tuto tramvaj na rozdíl od Kačeny všichni cestující milují.
Ano, hlučná a obstarožní kačena je pro cestující vskutku ideální vozidlo. Pravda je přitom taková, že 14T v původním provedení byla pro cestující komfortní vozidlo, kdežto DP Praha jí výměnou sedaček naprosto zkurwil. Je z toho sockoidní tramvaj, ale v těch si DP Praha libuje, proto deriváty T3 a kačeny forever :-).
Není ideální ale asi stále populárnější než 14T. Tam je to fajn dokud si sednu, ale pro stojící prakticky neexistují místa, aby nepřekáželi. Buď blokuju dveře nebo se na zahnuté tyči nakláním nad sedící a nedá se kolem mě stejně projít. Kačena má sedaček málo ale při naplnění se to dá celkem dobře přežít.
Kacena ma vice sedacek nez 14T…
Doufejme, že v té době už budou 14T za sebou mít facelift v hutích, nebo se budou prohánět po Pchjongjangu.
Nebuďte zlý, Korejci si snad už vytrpěli dost.
T4, T5 v Praze nejezdí, dokonce už ani T6 ne. Ale na krátké 17 si určitě nějaké neklimatizované T3 užijete.
Pořád vám tam na 17 pojede polovina vozů 14T a 15T, sice ne až na Libuš.
Narozdíl od 14T má okno, ne?
To snat nejake ty 2-3 roky prezijete. Navic kazdych 8 min., budou mimo tento usek jezdit jine typy tramvaji.
Vice me vadi, ze DP tehdy nakoupil prave 14T bez klimatizace a uplne nevhodne usporadanou tramvaj + prvni varku 15T take bez klimatizace…
Ještě před pár lety se lidi hromadně vysmívali tomu dlouhému seznamu plánovaných tramvajových tratí a že se toho nikdy nedožijí. No a dnes máme ve výstavbě Libuš, Dědinu, což nejsou žádné malé kousky, k tomu 2. etapa Holyně/Slivenec a ještě se staví Dvorecký most, který bude sloužit zejména pro MHD.
Mimochodem Dvorecký most se staví nebo ta stavba stojí? Podle pracovního nasazení tipuji možnost B.
Tak už prosím netipujte
Jo, je to jednoznacne dobre, ze se to aspon takto rozjelo, ale ten dluh na tramvajove infrastrukture zpusobenek hloupym rusenim trati v centru v 70″ a 80″, ignorovanim tangent a jeste nedavnou temer nulovou stavbou novych trati je velkej. Takze jen houst a vetsi kapky, tohle uz je aspon citelnej pokrok, ale mesto by potrebovalo spis jeste vic.
Ovšem, protože pěší se po něm dostanou leda k bazénu, jinak tam nic není; i oni si však užijí zacházku přes Kublov. Pro přístup k autobusu na Zelený pruh už je to celkem daleko, takže spíše jiným spojem MHD. Most přímo do Dvorců je nyní v územním plánu nakreslen jen pro auta, což by tedy byl za těchto okolností krajní výsměch.
Dvorecký most bude dost nanic, když je na nesmyslném místě úplně mimo Dvorce. Stejně může dopadnout Rohanský most. Ona jedna věc je něco stavět a druhá to stavět, aby to bylo opravdu perfektní.
Pěkné. Takže podle tohoto zavádění elektrobusů, vyvolá v každém větším městě další dekádu neustálého překopávání linek a jízdních řádů.
Počítám, že váš dědek hudral, jak jsou kvůli elektrifikaci zmatky v zásovování petrolejem.
Co to mají za fujfuj stožáry trakce? To je beton a oprší to, nebo pozink? To je jak za soudruhů, kdy se valily tuny a na krásu se nehledělo.
Není to zelený nátěr omotaný folii, aby se při stavbě nepoškodil?
Je,… ocel, barva cerna [antracit], omotane folii…
Toť beton, on už se objevil i v Holyni (https://mapy.cz/s/marumozuka)
Nejsem si jist, zda se už na tuto stavbu vzathuje požadavek IPRu, aby to bylo všechno natřené na antracit.
Bude nějaké slavnostní stříhání pásky?
Nejspíš v pátek, jako obvykle…
Stylem každému kousek na památku, patnáctery nůžky… Už to vůbec nepřipomíná otevření, konané kdysi prostým přestřižením jednou vybranou osobou, každý musí něco trhnout. Neotevíráme, rozstřiháváme. Ani mě to neláká. 🙂