Tramvaj z Prahy do Zdib prošla úspěšně posouzením vlivu na okolní prostředí
Tramvaj. Ilustrační foto. Autor: DPP
Součástí stavby budou terminály a parkoviště P+R ve Zdibech a Sedleci a tramvajová smyčka v Sedleci
Součástí stavby budou terminály a parkoviště P+R ve Zdibech a Sedleci a tramvajová smyčka v Sedleci
hotovo v roce 2023 hahaha, ten byl dobrej 🙂
Bez znalosti změn v organizaci linkové a jiné dopravy nemá cenu vynášet rozsudky. Jen se obávám, aby to nedopadlo jako u stanice metra A Primátora Béma (rozuměj Depo Hostivař), kde pro některé cestující vznikla, přesněji řečeno, musela vziknout, přestupní vazba. Logicky zní prodloužení tratě do Odoleny Vody, která má jako jediná lokalita v okolí potenciál ty tramvaje alespoň trochu naplnit. To by však znamenalo další křížení D8 a komplikace při trasování. Každopádně je to zajímavý podnět k diskusi.
Vaše mínusy k mým komentářům jsou směšné. Ta tramvaj bude, ať chcete nebo ne. Ten projekt smysl dává a já se na něm budu podílet. Takže vám zbývá akorát šoupat nohama.
Výborně, pokud se na něm podílíte, tak se, prosím, zasaďte o to, ať vede někam jinam, než do prostřed pole u dálnice ;-). Dík!
Nápad je to dobrý a fandím mu. Na druhou stranu se obávám dopravního kolapsu. Mnohdy v dopravní špičce stačí vidět jak auta stojí (nebo se plouží) ze Zdib do Kobylis… Snížením o jízdní pruh se situace ještě zhorší… Za mě tramvaj ano, ale…
Že auta stojí, za to tramvaj nemůže. A někde není tolik prostoru, aby se tam vešly 4 pruhy a navíc tramvaj. Autíčkáři se budou prostě muset uskromnit.
Ta tramvaj tím pruhem za hodinu dokáže odvézt daleko víc lidí, než kdyby zůstal autům. Pokud bude dost lidí (z těch, kdo můžou) rozumnejch, nechá auto na P+R (nebo rovnou doma) a pojede tramvají, zácpy spíš ubydou. Pokud ne, můžem si za to v autech sami (platí pro všechny, kdo tam autem pojedou. Samozřejmě včetně mě, pokud budu z jakýhokoliv důvodu jeden z nich.)
Skvělé.
Jistě, dokáže, ale bude interval takový, aby to byla v praxi pravda?
Jako kapacita jednopruhu pro auta se uvádí cca 1500 až max 2000 lidí/h. To odveze něco málo přes deset tramvají, tedy cca jedna za pět minut. To není nic nedosažitelnýho. Pro ty auta je to přitom už velmi nepohodlný maximum, tramvaj na takových hodnotách spíš začíná a maximum má ještě desetkrát výš. Navíc teď tam v podstatě o moc víc než jednopruh pro auta není (na řadě míst jsou dva, ale jednopruhovejch úzkejch hrdel je tam spousta), navíc je brzdou kapacita pro auta dál do centra (křižovatky u Vozovny Kobylisy a na Kobyliském náměstí). Dá se tedy předpokládat, že to… Číst vice »
Ze Zdib do Kobylis už snad ani není nějaký souvislý úsek s 2 pruhy. Naopak přes Chabry je většina křižovatek stažená do jednoho pruhu a stojí tam i autobusy…
Snížením o 1 pruh se zácpy nezhorší. Úzkým hrdlem totiž není kapacita této ulice, ale kapacita samotného centra Prahy. Zde konkrétně od Kobyliského náměstí na jih – tam už se další auta nevejdou. Takže i kdyby Ústecká a Hořňátecká měly tři pruhy směrem do centra, tak se tyto 3 pruhy zaplní a čekat se bude stejně. Řešením je ty motoristy nacpat do VHD.
Jak říká klasik. Nápad dobrý, výsledky nebudou nic moc. Je to asi jako když metro C končí v Letňanech na póli. Tady to nepovede ani k logparku a Lidlu, jak už někdo zmiňuje, tak ani přes Bořanovice do Líbe. Odtamtud by to pak třeba mohlo krásně navázat v Měšicích na vlak…
Rovnou i s novým mostem přes trať, co ho, chytrolíni, zbourali a teď si nějak neví rady s tím, jak udělat nový… :-(.
Škoda. Za mě trať celkem do nikam.
Zajímalo by mě, co se mínusářům nelíbí. Aby bylo jasno. Já jsem pro tramvaje i pro tuhle trať. Jen mě strašně mrzí, že aby se k ní člověk dostal, bude muset použít auto nebo bus a za mě úplně zbytečně. Prostě se u Lidlu udělá další veeeeelikánské parkoviště (v lepším případě, v horším jen nějaké umrněné, jako u metra Ládví nebo Holešovice, co je prakticky k ničemu), aby se lidi z Líbe, Bořanovic, Sedlce mohli kousek popovézt k tramvaji autem??? Sorryjako, to je prostě na ho… !!!
Moc prosím opravu pravopisu! Trať nepovede do Sedlece, ale do SEDLCE. Neznásilňujme Češtinu, prosím! Už tak dostává kolikrát dost na pozadí!!!
Tak tohle zrovna je asi spíš gramatika než pravopis.
A tohle, co převádí Bob je hnidopišství. Nebudu sem kopírovat definice z Wikipedie, ale „Sedlece“ je pravopisná chyba.
Ukázkovou pravopisnou chybou je ta Čeština s velkým Č.
Taky jsem si to uvědomil, nemám však možnost si to opravit…
Taky jsem si všiml. Bych si to býval opravil, ale nejde to…
Ideální pro 14T s v max 70km/h 🙂
Nepřekvapivě, tento typ provozu by 14T svědčil mnohem více, než cukavé „vykrucování“ oblouků křižovatek v centru. 🙂
Preferuji kolo + metro. Nesnáším dav a děsně pomalou jízdu tramvají. Idiotské drážní předpisy, když jeden přejetej zastaví na hodiny cestu stovkàm platících cestujících. Jen tak bez pochopitelného důvodu. Takže nechápu smysl této městskè předražené davové přepravy.
Ten Francin je nějaké chabrus na nervy, měl by si podle spisku páně Batysty, omévat přirození vlažnó vodó.
tak pokud se nepletu, skokan pod metro to taky spolehlivě zastaví na hodiny a to skáčou pod metro častěji než pod tramvaj
Je ale spousta obyvatel ČR,která nesnáší idiotské příspěvky tyou Honza.Ale každému není zhůry dáno….
Oprava : typu Honza.
Ještě by to chtělo postavit tramvajovou trať do Říčan u Prahy která by končila na Černo Kostelecké
Do Říčan jezdí vlak, k čemu tramvaj?
ale třeba by moha vlakotramvaj!
mohla
A co jako, že tam jezdí vlak? Ve Švýcarsku jsou těsné souběhy dvou druhů kolejové dopravy běžné. Nekonkurují si, ale doplňují. A víš proč? Protože každý druh dopravy obsluhuje úplně jiné území. Laicky řečeno vlak má méně zastávek, tramvaj více.
Za mě tramvaj do Říčan není problém. Jako odborník v oboru vím, o čem píšu.
Přesně tak, v Paříži taky jede „rychlý“ RER s málo zastávkama a delšíma intervalama leckde vedle trasy metra (nebo na okrajích a předměstích v poslední době tramvaje), který maj zastávky častěji. A využití má obojí, RER na rychlý přesuny na větší dálku, metro a tramvaje na kratší vzdálenosti s hustšíma zastávkama. Ty systémy se můžou velmi slušně doplňovat a spolupracovat, není důvod, aby ty bylo vždycky jedno nebo druhý a nikdy obojí. A směrem k Říčanům se možná Praha časem rozroste tak, že tam moc mezery mezi zástavbou nebudou. V současný době bych asi radši viděl tramvaj jinýma směrama z… Číst vice »
S tímhle jedině souhlasím. 🙂 Moc lidí tady nesleduju, ale tebe si budu pamatovat, svými názory jsi mi sympatický.
Oni jsou dokonce ve svete i soubezne kolejove prepravy stejneho typu. Napriklad v newyorske metro ma „express“ a klasickou linku 🙂
Jo, to maj ty Pařížský RERka taky. Některý stavěj všude, některý část zastávek vynechávaj.
Pokud se nepletu, tak Černokostelecká se píše s malým „k“.
Chtělo. 🙂
zase nedomyšleno v oblasti D8 parku bez zastávky i když tam jezdí spousta zaměstnanců a občané Zdib co nemají AUTA by se dostali do prodejny Lidlu
a jak tam jezdí teď když nemají AUTA?
Do Lidlu výhradně autem, tam se ani pěšky slušně dojít nedá, ani od nejbližší bus zastávky. Bezautoví zaměstnanci jezdí linkovými nebo firemními autobusy. Zastávka v prostoru Staré pošty by byla dobrá, tam se to stejně bude muset celé překopat, jsem zvědav, co tam vymyslí.
. Bezautoví zaměstnanci jezdí linkovými nebo firemními autobusy. no vidíte, tak kde je problém
Problém to asi není, ale to, že se tam v pohodě dostanou i zákazníci bez auta může být příjemné zlepšení…
ted je praxe takova že když jde člověk do Lidlu tak vystoupí u výzkumáku a pak po silnici pěšky, docela nebezpečné po krajnici zastavka u motorestu opravdu chybí ale i ty návrhy stavajícíh stojí za prd místo aby v Dolních chabrech udělali zastávku u Billy kde by se zároveň dalo pohodlně přestoupit na křížující bus 202 tak udělají zastávku v Rybníčkách , která nedává u kempu smysl
A postaví se rovnou i most v prostoru MÚK Ústecká?
Není tohle práce spíš pro nějakou Vlako-Tramvaj než pro klasickou tramvaj ?
Nejbližší vlak na správném břehu máte někde za Líbeznicemi a je to široký oblouk přes Satalice. Sestupovat do údolí Vltavy ke 4. koridoru není reálné výškově.
IMHO je „pravá“ tramvaj naprosto na místě, a to až někam do Odolena Vody.
Kdy vlastně vznikl ten zásadní rozdíl mezi tramvají a železnicí? Měl jsem pocit, že Bechyňka stejně jako dráha Praha – Libeň – Vysočany byly původně v době zřízení ve stejně kategorii „elektrická drobná dráha“. A ve stejném pojetí a stejném rámci Křižík navrhoval i elektrické dráhy do Brandýsa nebo na Zbraslav.
Vzniknou tím problémy, jako je jiná šířka skříně a jiná výška podlahy než ve zbytku sítě. Rovněž může být problém zajet do stávající vozovny.
Skončíte u toho, že konstruujete tramvaj pro 80 km/h. A to není nic nového, taková vozidla již provozují v Ostravě – Stadler Tango NF2.
Ani ne. Vlakotramvaj se hodí tam kde má jet po železniční infrastruktuře. A to ji dost prodražuje. I klasická tramvaj může mít i rychlodrážní charakter. V případě zabezpečení by se i dala zvýšit rychlost.
Perfektní! Těším se, až to dostanu na stůl k dopracování projektu. 🙂
Aby si to celý pokálel jak tady vždycky mudruješ?
Proč bych to dělal? Tenhle projekt má smysl. Dám si na něm záležet.
Je vidět, že nevíš, o čem plácáš.
To „v Sedleci“ mi rve oči. Maso je v hrneci, stojím na kopeci a kolem je spousta blbeců.
Díky, napsal jste to i za mě.
To tedy. Řekl bych, že napsat „v Sedleci u Kutné Hory“, tak ten autor dostane takovou korekturu přes ústa, že by doletěl až do Kolína.
To by mohl doletět až to Týnece nad Labema.
Akorát je škoda, že současným cestujícím linek 37x, kteří potřebují na metro, tak přibude jeden přestup.
Doufejme, že to bude vykompenzováno hustějším jízdním řádem.
Stejně nechápu tu koncepci. To jako od těch tramvají budou po okolí rozvážet lidi nějaké návazné midibusy, jako je to v Klánovicích od vlaku?
rozvezou se sami auty co si nechají na tom P+R? Narozdíl od Klánovic kde se budou leda zavádět modré zóny.
Jo, to znám z těch Klánovic. Někdo bydlí kilometr od nádraží, tak nasedne do auta, pak čtvrt hodiny hledá místo k zaparkování a nakonec zaparkuje půl kilometru od nádraží a zbytek stejně dojde pěšky. Skvělý systém.
někdo kilometr a někdo třeba pět
Tohle fakt nepochopím. Rok jsem žil v Holandsku a kolegové z práce, kteří dojížděli vlakem měli dvě jízdní kola. Jedno ve městě, kde bydleli a druhé ve městě, kam dojížděli. U nádraží byly tisíce až desetisíce kol. Když se jim něco rozbilo, tak tam byly opravny na kola, které jim nějaké lepení udělaly během doby, co byli v práci. Ale obecně to byly už staré plečky, které jezdily bez větší údržby. Dojíždění kolo-vlak-kolo má totiž výhodu, že se vyruší prostoje při čekání. Města jako Lysá nad Labem, NMburk, Poděbrady, Český Brod, Kolín mají i ty nejvzdálenější části maximalně 15 minut… Číst vice »
Tak já jsem žil v Holandsku a dojíždět tam 100 km denně (autem) nebyl žádný problém….
K čemuž nejspíš dost přispělo to, že tam je na výběr a většina volila a volí jinej způsob dojíždění.
To je pro me nepochopitelny, byl jsem v Klanovicich casto a nikdy jsem nemel problem dojit na vlak do 15min. pesky…
Budou to normální autobusové linky, co teď jedou do Kobylis (370-374), jen se jim změní konečná na Sedlec/Zdiby u celnice či jak se to bude jmenovat.
Tak tak. A v dalších etapách by měla být tramvaj prodloužena do Líbeznice, resp. Odoleny Vody.
No mela, taky je navrh zel. spojky od planovane nove trati, v souvislosti s VRT na Usti…
Podle stránek PID by tam měly celotýdenně jezdit dvě tramvajové linky 17 a 24.
Ano, ale vzhledem k tomu, ze do Bohnic tram. jen tak jezdit nebudou, tak zrejme se to zmeni…
To ale není tramvaj z Prahy do Zdib, ale tramvaj z Prahy do obce Sedlec, přes okraj Zdib.
To už tak u drážní dopravy někdy bývá, že nádraží je ne vždy přímo na hlavním náměstí, ale leckdy až někde na okraji vsi nebo za městem. Nebo třeba v úplně jiné obci – třeba Pyšely mají „své nádraží“ hluboko v údolí na území úplně jiného města. Jinak Zdiby mají asi tak 9x více obyvatel než Sedlec, takže z hlediska dopravního významu má smysl je jmenovat přednostně. Jiná věc bohužel je, že drážní doprava není tak síťová a přizpůsobivá jako autobusová, takže zatímco dnes se lidé v té oblasti dostanou prakticky kamkoliv z Kobylis bez přestupu, od tramvaje budou mnozí… Číst vice »
Ne, to je tramvaj ze Zdib do Prahy 😀
Já tomu záměru fandím, ale veřejná kapsa to po Covidu nemusí unést.
Momentálně se projektuje od Aše po Břeclav jak o život, nicméně podle mě až 70% projektů půjde do šuplíku. Chybí mi aktualizace priorit.
EIA se také dělá do šuplíku?
Nikoliv, ta dělá rovnou na záchody.
Záměr je dejme tomu dobře, co není dobře, to je ten střední dělící pás namísto samostatného traťového tělesa (přes ten pás budou odbočovat auta, vznikat kolize a spolehlivost provozu půjde, Halík, kam?)
Do Radlic.
Tam možná taky. Ale ještě předtím tam, co skončily všechny odvážné projekty…
Omyl. Na Radlické je to takhle totiž už postavené. Zajeďte si. Linky 7 a 21.
Není problém to vyprojektovat do šuplíku a pak to vytáhnout, až budou na to peníze.
Jj, přestane platit EIA, změní se zadávací podmínky a projektuje se za desítky milionů znova. Například Berounský tunel by mohl vyprávět :-))
Pro verejnou kasu je to daleko levnejsi nez tu trat nemit a platit dusledky prehlceni mest auty.
Jak se to placení projevuje konkrétně?
Tunely, parkovaci domy a parkoviste, opravy a stavby vozovek, lidi na nemocensky kvuli respiracnim chorobam a dalsim problemum ze znecistenyho vzduchu, lidi na nemocensky v dusledku nehod, mrtvi z techto duvodu, lidi v depresich z trceni v kolonach, prace IZS pri likvidaci nehod, prostoje MHD v kolonach, IZS vaznouci v kolonach, …
Ja TT do Zdib fandím a vzhledem ke svému bydlišti ji budu intenzivně využívat, ale viditelný pokles IAD v oblasti od ni nečekám. Lidi jezdí auty z mnoha různých důvodů, a jen některé z nich převáží ta tramvaj. Většinu cestujících budou tvořit ti, co dnes jezdí busy. Někdo nechá auto na novych P+R, ale řada lidi zůstane v autech, z různých důvodů.
I kdyby část dala napříště přednost tramvaji, bude to fajn. Jedním z důvodů je třeba nutnost jet busem po stejně zacpané silnici. Auta jako doplněk tu budou vždy, důležitá je u přepravních proudů možnost synergie ústící ve společnou přepravu jedním větším vozem namísto třeba třiceti menších.
Jasně, že někteří zůstanou v autech. Část pro to, že musej, část pro to, že pro jejich trasy bude auto i v porovnání s MHD i s tou novou tramvají šikovnější, část pro to, že si to neumí představit jinak. S tím nic nenaděláme. Ale vzhledem k tomu, jak strašně moc jsou auta prostorově neefektivní způsob přepravy (už v pro auta nijak vysokých rychlostech je to přes sto metrů čtverečních zabraného prostoru na každý auto ( a tedy často v podstatě i na osobu)), znamená i malej pokles jejich počtu na ulicích pro město velký ulehčení. Ono není potřeba dostat… Číst vice »
Zkuste to vyčíslit a nezapomeňte přitom, že ta kapsa není jenom jedna.
Tak například středočeský krajský rozpočet se nezabývá otázkou toho, jestli se kolem Kobylis dá zaparkovat.
Ne, ale státní rozpočet se zabývá tím, kolik těm krajům a obcím přidělí. Je to množina vzájemně různě provázaných kasiček.
Spíš množina strýčků a tetiček…
V tomhle je dobre kdyz se investuje, a melo by na vsech stranach a odvetvich, pomohlo by to ekonomice a udrzet zamestnanost,…
Bohuzel se tak moc nedeje a vetsina penez se jen rozdava…