dpp

Tramvaj s airbagem. V Curychu testují novou technologii, která má více chránit neopatrné chodce

Tramvaj Alstom Flexity v Curychu. Foto: VBZTramvaj Alstom Flexity v Curychu. Foto: VBZ

O nasazení technologie se má rozhodnout do konce roku.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Z přednášky o historické tramvaji si vybavuju komentář, že s tím už bojovali za první republiky tím, že tramvaj měla vepředu už z výroby radlici velmi těsně nad kolejemi, která měla zabránit tomu, aby se člověk dostal pod kola tramvaje.

PvvS

To bylo kvůli tomu, aby člověk neskončil až pod kolama. Tady tohle je spíš proto, aby se nerozmlátil o přední okno..

Pavel

Před sto lety jezdily tramvaje sotva 30 km/h a přesto vymýšleli takové vyfikundace jako různé záchytné sítě a pod.

Bez přezdívky

Parádní nápad, co myslím může zachránit mnoho životů.

knedlo

To majú za to, že tramvaje majú také tiché. To by sa u nás stať nemohlo.

Olda

Ty tramvaje tiché nejsou,jen lidi jsou čím dál větší idioti z mobilama a sluchátkama.

Brzda dopravy

„Poslušně hlásím, pane obrlajtnant, vono to vypadá zrovna tak, jako když se jednou v Praze dělal pokus s ochranným rámem proti přejetí elektrikou. Ten pan vynálezce se sám na ten pokus vobětoval a potom muselo město platit jeho vdově odškodný.“

Paolo

wtf?

Robert Pražák

To je citace: Jaroslav Hašek, Osudy dobrého vojáka Švejka.

libcha

To vypadá dobře. Taky mi to připomnělo, jak mívaly tramvaje před 100+ lety před sebou takové „hrábě“, do kterých měl vašnosta (asi za cenu polámání nohou) spadnout.

jva

Jenže hrábě se sklopily a spustily koš po nárazu do překážky, takdy airbag vyskakuje v pozici, v jaké chodci běžně přebíhají…

Martin Verner

Údajne to někde zkoušeli řešit čalouněnou pohovkou na čele vozu… jenže pak se jim v ní lidi vozili schválně, protože to bylo pohodlnější než sedadla uvnitř, a ještě odmítali platit jízdné, protože přece v tramvaji nejsou 🙂