Tramvaj s airbagem. V Curychu testují novou technologii, která má více chránit neopatrné chodce
Tramvaj Alstom Flexity v Curychu. Foto: VBZ
O nasazení technologie se má rozhodnout do konce roku.
O nasazení technologie se má rozhodnout do konce roku.
Z přednášky o historické tramvaji si vybavuju komentář, že s tím už bojovali za první republiky tím, že tramvaj měla vepředu už z výroby radlici velmi těsně nad kolejemi, která měla zabránit tomu, aby se člověk dostal pod kola tramvaje.
To bylo kvůli tomu, aby člověk neskončil až pod kolama. Tady tohle je spíš proto, aby se nerozmlátil o přední okno..
Před sto lety jezdily tramvaje sotva 30 km/h a přesto vymýšleli takové vyfikundace jako různé záchytné sítě a pod.
Parádní nápad, co myslím může zachránit mnoho životů.
To majú za to, že tramvaje majú také tiché. To by sa u nás stať nemohlo.
Ty tramvaje tiché nejsou,jen lidi jsou čím dál větší idioti z mobilama a sluchátkama.
„Poslušně hlásím, pane obrlajtnant, vono to vypadá zrovna tak, jako když se jednou v Praze dělal pokus s ochranným rámem proti přejetí elektrikou. Ten pan vynálezce se sám na ten pokus vobětoval a potom muselo město platit jeho vdově odškodný.“
wtf?
To je citace: Jaroslav Hašek, Osudy dobrého vojáka Švejka.
To vypadá dobře. Taky mi to připomnělo, jak mívaly tramvaje před 100+ lety před sebou takové „hrábě“, do kterých měl vašnosta (asi za cenu polámání nohou) spadnout.
Jenže hrábě se sklopily a spustily koš po nárazu do překážky, takdy airbag vyskakuje v pozici, v jaké chodci běžně přebíhají…
Údajne to někde zkoušeli řešit čalouněnou pohovkou na čele vozu… jenže pak se jim v ní lidi vozili schválně, protože to bylo pohodlnější než sedadla uvnitř, a ještě odmítali platit jízdné, protože přece v tramvaji nejsou 🙂