Tramvaj s airbagem. V Curychu testují novou technologii, která má více chránit neopatrné chodce
O nasazení technologie se má rozhodnout do konce roku.
Společnost Alstom a curyšský dopravní podnik VBZ začaly s testováním nové technologie ochrany chodců před srážkou s tramvají. Na nové tramvaji Flexity proběhl první test s technologií vnějšího airbagu, který má zmírnit následky střetu s tramvají.
O testech informují švýcarská média, například Neuer Zürcher Zeitung nebo Züritoday. K testování došlo v tramvajové vozovně v Altstetten.
Airbag se spustí, pokud zachytí čidla tramvaje v kolejišti překážku. Náraz do tramvaje tak má být podstatně menší, než kdyby došlo ke střetu přímo s vozidlem.
Projektový manažer Alstomu Marcel Kunz řekl ZüriToday, že testy potvrdily reálnost nového zařízení. „Test ukázal, že airbag se může nafouknout dostatečně rychle a že má smysl ho používat,“ uvedl Kunz. Aktivovat airbag může i řidič. Airbag nezabrání srážce, ale může výrazně snížit následky nehody.
Zatím není jasné, kdy by se mohla technologie rozšířit. Alstom si zatím zažádal o patent, nyní bude pracovat na vylepšování airbagu. Rozhodnutí, zda se technologie použije, padne do konce roku.
V Curychu se staly srážky tramvají s nepozornými chodci tématem letos v březnu, kdy během jednoho týdne skončili pod tramvají tři lidé.