Tramvaj na největší sídliště začneme stavět v roce 2028, plánuje vedení Liberce

Vizualizace tramvaje na ulici Dr. Milady Horákové u křžovatky s Košickou. Foto: Václav BrejškaVizualizace tramvaje na ulici Dr. Milady Horákové u křžovatky s Košickou. Foto: Václav Brejška

Liberec čeká kvůli trati změna územního plánu.

Desítky let se o ni jen mluví. Vedení Liberce po loni schváleném záměru projektu překvapilo poměrně rychlým plánovaným termínem, kdy chce zahájit budování nové tramvajové trati na sídliště Dobiášova ve čtvrti Rochlice.

Náměstek primátora pro územní plánování, majetek a sport Adam Lenert dnes na tiskové konferenci uvedl, že jako reálný termín vidí rok 2028 pro zahájení stavby. Je optimističtější než poslední dokument schválený tento týden radou města. Ten uvádí zahájení stavby o dva roky později v roce 2030. Radní schválili projektový tým, který bude mít na radnici plány na novou trať na starosti. Součástí je i schéma přípravy s časovým harmonogramem.

Po letech průtahů, kdy reálně hrozilo i odložení stavby na neurčitou, schválili zastupitelé loni v prosinci definitivní trasu. Ta je oproti všem předchozím verzím mírně upravená, jejím autorem je Václav Brejška. Letos chce město vybrat zhotovitele dokumentace o vlivu stavby na životní prostředí a řešit změnu územního plánu. Pro většinu trasy klíčový rozvojový dokument města s kolejemi počítá, musí řešit hlavně nové trasování u teplárny.

Levnější a téměř bez demolice. Liberec čeká nové hlasování o tramvaji na největší sídliště

Tramvajová trať má vyřešit kapacitní problém s dopravní obslužností největšího libereckého sídliště Dobiášova v Rochlici. Nevyřešilo ji ani nasazení kloubových autobusů. V lokalitě bydlí 16 tisíc lidí. Oproti původním plánům nově vedená trasa nepočítá s demolicí tolika domů, zmizel tunel pod Košickou ulicí.

Nově počítá návrh s integrací tramvajové trati do uličního profilu v ulici Dr. Milady Horákové. To umožní například zřízení zastávky Ko­šická před křižovatkou se stejnojmennou ulicí, kde bude možný přestup mezi tramvajovými a částí autobusových spojů.

Odhadované náklady jsou 1,284 miliardy korun.

Tagy liberec Rochlice tramvajová trať do Rochlice
72 komentářů