Tramvaj každých dvacet minut místo deseti. Nedostatek řidičů přinutil Erfurt proškrtat jízdní řád

Tramvaj Tramlink v Erfurtu. Foto: EVAGTramvaj Tramlink v Erfurtu. Foto: EVAG

Firma vysvětluje nedostatek personálu částečnými úvazky a vysokou nemocností.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik29

Nejsou penízky na 49-Euro-Ticket a zároveň i řidiče?

frank

no pořád se prodává, jen od prvního ledna to bude 58 EUR měsíčně čili něco jako 17 500 kč na rok …

Pípa

Ano

Jiří Kocurek

Mladým se nechce býta za „čarodějnice“ však ten hon na „čarodějnice“ došel už i sem. Totiž za řidiče. Řidičský progrom už tady kdosi navrhoval, když zástupci připomínkovali projekt VRT. Hned byla celá vesnice řidičská a určená ke zrušení.

frank

V Německu nedávno proběhla studie ze které plyne , že v Německu není sektor který by měl vyšší procento lidí v předdůchodovém věku než sektor veřejné dopravy , tedy lidí kteří do pár let , zejména při německém přístupu k důchodu ( chvályhodný) , úplně zmizí z pracovního trhu . Nemluvě o tom, že starší lidé jsou prostě víc nemocní … https://www.mdr.de/nachrichten/deutschland/wirtschaft/studie-personalmangel-oepnv-nahverkehr-100.html

xyz

A teď k tomu v železniční (ne tedy tramvajové, o které je článek) branži přidejme „vystávkovaný“ zkrácený, 35h pracovní týden, tzn. pro zajištění stejného počtu spojů bude potřeba víc pracovníků…

Michal Štěpán

Erfurt není sám. V Německu je mnoho měst se stejným problémem včetně DB. V Kolíně nad Rýnem je situace kritická. Od 16.11. jsou další škrty. Nedávno byl na Novinkách článek. Němci nemají zájem pracovat. Mají příliš mnoho 100% placené nemocenské. Mnoho z nich tedy systém zneužívá. Typicky 3 týdny na nemocenské, 1 týden v práci a pak zase nějaká nemocenská. A tak dokola několikrát do roka. Vysoká nemocnost je tam po celý rok. Ne, to nekoreluje se skutečnou nemocností. Pokud německá vláda nezmění zákony, zcela to zničí německou ekonomiku.

M19

Někdo jim tu nemocenskou musí napsat, ne? Máte v ruce nějaká fakta, strukturu nemocí atp.? Výsledkem omezení nemocenské zde, byl jen nárůst dlouhodobě nemocných. To jsou fakta.

František

Mít u kapacitního dopravní prostředku za desítky a třeba i stovky mio (CZK), kde jakýkoliv rozšíření dráhy o stovky metrů či kilometr se taky počítá na stovky milionů, je docela ostuda…

Jan

Mít co Františku? Nebo snad mýt?

Jan

Že by levná pracovní síla z jihovýchodu nezvládala německá elektroškolení…

Karl vB.

Jazyková vybavenost pro dokonalé porozumění předpisům a školením může být problém.

Ares

Proškolení nového řidiče trvá půl roku. To je docela dlouhá doba, když to srovnám s městy v ČR. Také záleží, jaký příjem během toho kurzu uchazeč dostává.

Jirka K.

Město kousek od hranic, tam by šlo dojíždět za prací. Ale asi budou chtít němčinu na úrovni, to je pak těžký…

xyz

I z Aše to tam je po dálnici asi 185 km. Z ostatních českých měst ještě víc.

Peeetr

Trapné výmluvy neschopného manažmentu.

Gajda

S tím by nesvedl nikdo nic. Při tom co se v té MHD všechno odehrává to nebude úplnej hit ani, kdyby zvedli platy o 50%.

Karl vB.

No jistě, zato v Česku dopravní podniky nevědí, jak si, s návalem zájemců o práci řidiče autobusu/ trolejbusu/ tramvaje poradit, že?
Pokud by v Česku pro dovolené, zkrácenou práci a nemocnost platila stejná pravidla, jako v Německu, dopadlo by to tady ještě mnohem hůř.