Tramvaj každých dvacet minut místo deseti. Nedostatek řidičů přinutil Erfurt proškrtat jízdní řád
Tramvaj Tramlink v Erfurtu. Foto: EVAG
Firma vysvětluje nedostatek personálu částečnými úvazky a vysokou nemocností.
Firma vysvětluje nedostatek personálu částečnými úvazky a vysokou nemocností.
Nejsou penízky na 49-Euro-Ticket a zároveň i řidiče?
no pořád se prodává, jen od prvního ledna to bude 58 EUR měsíčně čili něco jako 17 500 kč na rok …
Ano
Mladým se nechce býta za „čarodějnice“ však ten hon na „čarodějnice“ došel už i sem. Totiž za řidiče. Řidičský progrom už tady kdosi navrhoval, když zástupci připomínkovali projekt VRT. Hned byla celá vesnice řidičská a určená ke zrušení.
V Německu nedávno proběhla studie ze které plyne , že v Německu není sektor který by měl vyšší procento lidí v předdůchodovém věku než sektor veřejné dopravy , tedy lidí kteří do pár let , zejména při německém přístupu k důchodu ( chvályhodný) , úplně zmizí z pracovního trhu . Nemluvě o tom, že starší lidé jsou prostě víc nemocní … https://www.mdr.de/nachrichten/deutschland/wirtschaft/studie-personalmangel-oepnv-nahverkehr-100.html
A teď k tomu v železniční (ne tedy tramvajové, o které je článek) branži přidejme „vystávkovaný“ zkrácený, 35h pracovní týden, tzn. pro zajištění stejného počtu spojů bude potřeba víc pracovníků…
Erfurt není sám. V Německu je mnoho měst se stejným problémem včetně DB. V Kolíně nad Rýnem je situace kritická. Od 16.11. jsou další škrty. Nedávno byl na Novinkách článek. Němci nemají zájem pracovat. Mají příliš mnoho 100% placené nemocenské. Mnoho z nich tedy systém zneužívá. Typicky 3 týdny na nemocenské, 1 týden v práci a pak zase nějaká nemocenská. A tak dokola několikrát do roka. Vysoká nemocnost je tam po celý rok. Ne, to nekoreluje se skutečnou nemocností. Pokud německá vláda nezmění zákony, zcela to zničí německou ekonomiku.
Někdo jim tu nemocenskou musí napsat, ne? Máte v ruce nějaká fakta, strukturu nemocí atp.? Výsledkem omezení nemocenské zde, byl jen nárůst dlouhodobě nemocných. To jsou fakta.
Mít u kapacitního dopravní prostředku za desítky a třeba i stovky mio (CZK), kde jakýkoliv rozšíření dráhy o stovky metrů či kilometr se taky počítá na stovky milionů, je docela ostuda…
Mít co Františku? Nebo snad mýt?
Že by levná pracovní síla z jihovýchodu nezvládala německá elektroškolení…
Jazyková vybavenost pro dokonalé porozumění předpisům a školením může být problém.
Proškolení nového řidiče trvá půl roku. To je docela dlouhá doba, když to srovnám s městy v ČR. Také záleží, jaký příjem během toho kurzu uchazeč dostává.
Město kousek od hranic, tam by šlo dojíždět za prací. Ale asi budou chtít němčinu na úrovni, to je pak těžký…
I z Aše to tam je po dálnici asi 185 km. Z ostatních českých měst ještě víc.
Trapné výmluvy neschopného manažmentu.
S tím by nesvedl nikdo nic. Při tom co se v té MHD všechno odehrává to nebude úplnej hit ani, kdyby zvedli platy o 50%.
No jistě, zato v Česku dopravní podniky nevědí, jak si, s návalem zájemců o práci řidiče autobusu/ trolejbusu/ tramvaje poradit, že?
Pokud by v Česku pro dovolené, zkrácenou práci a nemocnost platila stejná pravidla, jako v Německu, dopadlo by to tady ještě mnohem hůř.